Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Millaisia mielipiteitä herättää käsinojaton sohva vs. käsinojallinen sohva ?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Millaisia mielipiteitä herättää käsinojaton sohva vs. käsinojallinen sohva ?

Sohvassa pitää olla käsinojat, jotta siinä voi rentoutua kunnolla ja röhnöttää selkäranka kierossa. Voisin ottaa käsinojattoman sohvan vain jonnekin peräkammariin vierassängyksi, varsinaiseksi tv:n katselusohvaksi en ottaisi sellaista missään nimessä.

Jatkan vähän toisella asialla. Miten tarkkaan lamppujen/valojen valinnassa kannattaa katsella siihen värilämpötilaan, sävyyn ym. ?

Vitsi mä oon varmaan taas se realisti joka tekee kaiken päin hemmettiä. Kun talo tehtiin pistettiin noita valopistokkeita reilusti kattoon ja sit hienoja kohdevalaisimia su muuta ala marko paananen. Perseelleen se mul meni. Niil lampuil ei oo mitään virkaa. Nyt kattelen uusia valoja jotka on VALOJA. Hemmetti valon tehtävä on valaista eikä hienontaa takkaa komealla hallitulla kohdevalaisulla. Saakutti fikkarikädessä saa kotona mennä ku ei noi valaise sit mitään. 5 vuoteen ollu päällä juuri kertaakaan vaan kattohalogeenit joista saa sentään valoa. Jos korvais noi perkeleen tunnelmavalaisimet jollakin valaisevalla kapistuksella vois niitäkin käyttää.

Eli opin ainakin sen että valojen tehtävä on myös valaista. Sama juttu pihalla. Virittelen sinne teholedejä parasta aikaa et jumalauta se piha on ku stadioni ku pistän valot päälle. Rupee vituttaa noi tuikut. Miettikää valojen kanssa tarvitseeko niillä nähdäkin:).

Askartelin joku aika sitten tällaisen marmoripöydän. Tai no viimeinkin sain sen valmiiksi jalkojen päälle.

Liitteet

• marmtable.webp
    marmtable.webp
    91,4 KB · Katsottu: 2 633
Koska on olemassa budjetti enkä ala makseleen yli 40e neliöltä. Lisäks on laminaatti aika huoleton ja nykyään löytyy aika upeitakin kuoseja ihan kohtuu hintaan n.20e/m2. Parketista on jäänyt vaan huonoja kokemuksia, kun vesilasi tms muu neste ehtii vähänkin pisempään olemaan... Siksi.
meillä maksoi upofloorin saarniparketta saman verran.

Itsellä on huonoja kokemuksia taasen laminaatista. siitä nousee aika helposti reunat pystyyn, kun on näitä koiria jotka juodessaan valuttaa vettä pitkin keittiötä.

Jos meinaat että olisi aito Milleri tai vitra niin ei ole. Laadukas kopsu kuitenkin. Eihä noissa "orkkiksissa" taida olla mitään parempaa materiaalia kuin jäljennöksissäkään.

Sen verran tulee nykyään tehtyä etänä hommia, että tarttis kotia uuden työtuolin. Tietääkö kukaan soveltuuko nuo ao. Eamesin tuolit pitempiin hanurinsoittosessioihin? Kyseessä siis saman tuolin eri versiot, kahdella eri korkeudella ja materiaaleilla(nahka tai mesh). Tuntuu hanuri hikoontuvan päivän aikana sen verran, että olisiko tuo mesh parempi vaihtoehto? Mitenköhän tuo materiaali kestää pitemmän päälle esim. farkkujen alla?

charle-eames-ea117-kontorsstol-nat-svart2.jpg

charle-eames-ea117-kontorsstol-anilin-svart2.jpg

charles-eames-ea119-kontorsstol-mesh-svart1.jpg

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tuosta on vielä se topatuin versio, sellainen ollut omassa käytössä vajaa pari vuotta ja täytyy sanoa että aivan täydellinen toimistotuoli. Nahka on erittäin laadukasta ja pystyy nakunakin vetää hanurointeja.

Tuosta on vielä se topatuin versio, sellainen ollut omassa käytössä vajaa pari vuotta ja täytyy sanoa että aivan täydellinen toimistotuoli. Nahka on erittäin laadukasta ja pystyy nakunakin vetää hanurointeja.

Korkealla vai matalalla selkänojalla? Oon tottunut toimistotuoleihin matalalla selkänojalla, mutta mietin josko tuo korkea kuitenkin tukisi vähän paremmin selkää pitemmässä juoksussa?

Ilmeisesti tätä tarkoitit?
photo_gallery_eames_soft_pad_executive_chair_1.jpg

Joo mulla on valkonahkainen matalampi 2padinen selkänojaversio. Uskallan kyllä suositella, tosin en tiedä kuinka montaa eri versiota noista penkeistä markkinoilla liikkuu.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Sen verran tulee nykyään tehtyä etänä hommia, että tarttis kotia uuden työtuolin. Tietääkö kukaan soveltuuko nuo ao. Eamesin tuolit pitempiin hanurinsoittosessioihin? Kyseessä siis saman tuolin eri versiot, kahdella eri korkeudella ja materiaaleilla(nahka tai mesh). Tuntuu hanuri hikoontuvan päivän aikana sen verran, että olisiko tuo mesh parempi vaihtoehto? Mitenköhän tuo materiaali kestää pitemmän päälle esim. farkkujen alla?

charle-eames-ea117-kontorsstol-nat-svart2.jpg

charle-eames-ea117-kontorsstol-anilin-svart2.jpg

charles-eames-ea119-kontorsstol-mesh-svart1.jpg
Keskimmäinen.

Keskimmäinen.
Mutta älkää ostako feikkipaskaa, please. Se on noloa.

Keskimmäinen.

Vaikka se eettisesti väärin onkin, niin kyllä se taitaa silti "kopiona" tulla. Itselläni ei ole tarkempaa kokemusta aidon ja piraattituotteen viimeistelyn erosta.

Jossain sisustusblogissa nousi muistaakseni melkoinen myrsky näistä design-tuotteiden piraattiversioiden ostosta.

Kalustepuolella "feikkipaska" on vähän erilainen määritelmä kuin jossain leviksissä. Kalustefeikit eivät yritä olla originaaleja, ne on vaan usein "inspired by eames" tms. kuten selkeästi ilmoitetaan ettei ihmiset oikeasti edes vahingossa erehtyisi. Ne ovat tribuutteja tekijälleen, eivät ehkä alkuperäiselle valmistajalle joka on kuitenkin vain se rahastava osapuoli ilman taiteellista panostusta koko asiaan. Itse en näe syytä olla lojaali Herman Millerille, eiköhän firma ole tahkonnut jo rahaa riittävästi Eamesin selkänahasta. Eames avostaisi kyllä itse jos näkisi tuotteensa missä muodossa tahansa nykyihmisen asunnoissa, jos tuote tekisi hänen idealleen kunniaa ja olisi myös laadullisesti sen verran hyvä että siinä kehtaa istua.

Ei Eames itse ollut mikään Millerin alainen, ompahan vaan joskus antanut designin heidän käyttöönsä loungetuolissa. Jakanut muuta tuotantoaan sitten eri firmoille. Kuitenkin kyseessä oli aika monipuolinen taiteen tekijä ja tuskin antanut typerän teennäisen lojaaliudenkaan häiritä suunnittelutyötä.

En nyt sitten tiedä, olisiko "feikkipaska" yhtään parempi jos se olisi spekseiltään täysin 100% Eamesin orkkissuunnitelmiin pohjautuva mutta valmistajan leima olisi ihan toinen kuin virallisella valmistajalla.

No jos se nyt pitää näyttää Eamesilta niin osta se Vitra. Ellei ole rahaa tai et halua sijoittaa, niin osta jotain ihan muuta.
Minä luulen ettei Eames arvostaisi kopioita.

Keskimmäinen.

Keskimmäinen.

Mulla on toi, valkosena. Feikkinä. Oli 90e tarjouksessa Askossa. Näyttää aivan aidolta ja on hyvä istua. Ei ollu rahaa aitoon. Puol vuotta kun ois oltu syömättä koko 4-henkinen perhe, ajettas talvi kesärenkailla ja vuokrattu talo siks aikaa pois niin ois voinu saada aidon. Sitten ei ois noloa.

Voi vittu että hävettää ja nolottaa. En voi elää itseni kanssa enää. Oonkin miettiny että miksi kaikki nauravat kun käyvät kylässä ja facebookissakin olen menettänyt yli 150 kaveria kun postasin kuvan tuolista sinne.

Pistän tännekin:

eames2.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom