Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllähän toi SirMaxin kämppä näyttää pirun halvalta ja siltä että on tehty juuri halvimmalla mahdollisella tavalla. Oikein mikään ei näytä hyvältä minun silmään.

Ostin tommosen tuolin. Joku design-tuoli olisi himoittanut Vepsäläisestä tms. mutta köyhän piti tyytyä halvempaan. Kyllähän tuokin rakentajaa kirpaisi mutta mielestäni erittäin upea tuoli. Valkoista nahkaa.

P1040055.jpg

Tuntuu laadukkaalta. Kaiutinasennus ei ole lopullinen eikä tuoli todellakaan sijaitse kuuntelupaikalla.

Ostin tommosen tuolin. Joku design-tuoli olisi himoittanut Vepsäläisestä tms. mutta köyhän piti tyytyä halvempaan. Kyllähän tuokin rakentajaa kirpaisi mutta mielestäni erittäin upea tuoli. Valkoista nahkaa.

Tuntuu laadukkaalta. Kaiutinasennus ei ole lopullinen eikä tuoli todellakaan sijaitse kuuntelupaikalla.
Mistä ostit ja mitä maksoi?

UUJEE. Onnistuin saamaan Aeron mallikappalemyynneistä "halvalla" Triennan vanhan, liian ison sohvapöydän tilalle.

Diggailen Hupen tuolin sopimisesta tuonne.

On kyllä harvinaisen totta. Se on helppo hirnua kaikille sisustushomoille telkkarissa, mutta kokonaan blankon tilan sisustaminen ei ole helpoimmasta päästä, varsinkin jos budjetti vielä kireä. On helppo todeta aina jostain yksittäisestä esineestä tai kokonaisuudesta että toimiiko vai ei, mutta aika harvalla sitten loppujen lopuksi löytyy silmää ja ideoita toteutukseen.

Pitää nokittaa tuo rauskulamppua vielä törkeämmällä ostoksella eli Philippe Starck "AK-47".

ak47.jpg

Aika HC lamppu. Vaatii kasan kokkelia viereen yöpöydälle. Saako kysyä hintaluokkaa ja kuka myy Suomessa, onko Kartell vai Flosin jälleenmyyjät?
Noissa design-mööpeleissä ja tavaroissa on kyllä se, että yksittäinen voi näyttää hyvältä melkein missä vaan, mutta yhdistely on todella vaikeaa. Helposti tulee "liikaa".

Onko pakko kertoa kun hävettää...?

Ihan siistin näköinen tuoli. Ja turha tota Ikeaa on automaattisesti hävetä.

Ikeassa on paljon erilaista kodin tavaraa, joissa on hyvä ja käytännöllinen idea, esim. erilaiset säilytysratkaisut yms. Lisäksi siellä on suhteellisen edullista ostettavaa.

Ja olen itse ostanut sieltä joskus sohvankin, joka pysyi hyvänä todella pitkään ja edelleenluovutin sen exälle erotessani. Osassa tavaroissa/huonekaluissa laatu on aivan kuraa - osassa ihan hyvää, mutta näinhän se on muidenkin firmojen tavaroissa/huonekaluissa.

Ymmärrän myös sen, että kasvavien lasten huoneet sisustetaan Ikealla samoin kuin nuorten ihmisten asunnot, joilla ei vielä ole kauheasti ylimääräistä rahaa.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, on se että koko kämppä vuorataan Ikealla, koska silloin siitä asunnosta häviää persoonallisuus ja tulee sellainen olo, ettei asukkaalla ole kauheasti mielikuvitusta ja että hän on tyytynyt helppoon ratkaisuun. En itse haluaisi, että kämppäni näyttäisi tusinakämpältä ja että siitä näkisi heti päällepäin, että olen ostanut sisustuksen Ikeasta. Sinne tänne muiden tavaroiden sekaan Ikeaa voi ripotella. Yhdistelemällä oikealla silmällä laadukkaampaa ja kalliimpaa esim. Ikeaan, ei lopputulos ole välttämättä mitenkään halvan näköinen.

Ihan siistin näköinen tuoli. Ja turha tota Ikeaa on automaattisesti hävetä.

Ikeassa on paljon erilaista kodin tavaraa, joissa on hyvä ja käytännöllinen idea, esim. erilaiset säilytysratkaisut yms. Lisäksi siellä on suhteellisen edullista ostettavaa.

Ja olen itse ostanut sieltä joskus sohvankin, joka pysyi hyvänä todella pitkään ja edelleenluovutin sen exälle erotessani. Osassa tavaroissa/huonekaluissa laatu on aivan kuraa - osassa ihan hyvää, mutta näinhän se on muidenkin firmojen tavaroissa/huonekaluissa.

Ymmärrän myös sen, että kasvavien lasten huoneet sisustetaan Ikealla samoin kuin nuorten ihmisten asunnot, joilla ei vielä ole kauheasti ylimääräistä rahaa.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, on se että koko kämppä vuorataan Ikealla, koska silloin siitä asunnosta häviää persoonallisuus ja tulee sellainen olo, ettei asukkaalla ole kauheasti mielikuvitusta ja että hän on tyytynyt helppoon ratkaisuun. En itse haluaisi, että kämppäni näyttäisi tusinakämpältä ja että siitä näkisi heti päällepäin, että olen ostanut sisustuksen Ikeasta. Sinne tänne muiden tavaroiden sekaan Ikeaa voi ripotella. Yhdistelemällä oikealla silmällä laadukkaampaa ja kalliimpaa esim. Ikeaan, ei lopputulos ole välttämättä mitenkään halvan näköinen.

Ikeasta en ostaisi mitään. Kirpputoritkin ja antikvariaatit on parempi. Ikean persoonallisuus on nolla.

Harvoin sitä näkee kuitenkaan esim. vaatekaappeja ja keittiöitä kirppareilla tai divareissa kaupan :D Keittiön ostin viimeksi Ikeasta ja viimesin Ikeasta ostamani huonekalu taitaa olla eteisen kirjoitus-/tietokonepöytä. Mukavaa olla persoonaton ;)

Ikeasta en ostaisi mitään. Kirpputoritkin ja antikvariaatit on parempi. Ikean persoonallisuus on nolla.

Musta tuo tuoli on kyllä hyvä ostos. Ostin sohvat ja sohvapöydänkin Ikealta. Tässä toinen täysin persoonaton kuva:
P1040056.jpg

Ei ole tapana pistää keskeneräistä sisustuskuvaa esille mutta teenpä nyt poikkeuksen kun itse olen kovin tyytyväinen kokonaisuuteen, tähän saakka. Olisin ostanut sohvakaluston Vepsäläisestä tai vaikkapa Kodin Ykkösestä mutta nyt pitää sanoa suoraan että ei ole varaa tällä hetkellä. Oli pakko ottaa sieltä mihin oli varaa. Mieluummin persoonatonta paskaa kuin ei mitään.

Ja ei, en ottanut henkilökohtaisesti tuota kommenttia. Itse vain näen asian eri tavalla. Persoonallisuus tulee mielestäni taidosta yhdistellä erilaisia tyylejä persoonallisella tavalla ja yhteensulautuvasti toisiinsa nähden. Näin voi luoda persoonallisia sisustuksia myös halpatuotteista. Ikeassahan on käytännössä vikana useimmiten vain halpa leima. On kyllä totta että 90% siellä myytävästä kamasta on sellaista ns. persoonatonta ajanhengen mukaista trendipaskaa joissa ei ole mitään persoonallista. Jos nyt hassua käärmeen muotoista tiskiharjaa ei lasketa persoonalliseksi.

Katsotaan mitä saan aikaiseksi, enempää ei meille Ikeaa tule, loput kamat ostetaan jostain muualta ja tällä hetkellä, meidän tapauksessa tehdään pääsääntöisesti itse. Loppusilaus tuleekin vasta useiden vuosien aikana pieniä heräteostoksia ja useita useita kokeiluja tehden. Sisustaminen ei ole valmista koskaan, eikä varmasti persoonallisuuskaan, koska se on muuttuvaista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo on kyllä huvittava väite tuo persoonattomuus ikean huonekaluissa. Meistä suurimmalla osalla varmasti on sarjatuotantona tehtyjä huonekaluja mutta ikean huonekalut ainoastaan tuntuvat olevan niitä persoonattomia. Kyllä niitä sotkan, askon, iskun, vepsäläisen ym. huonekaluja löytyy myös muistakin kämpistä. Uniikit huonekalut ovat sitten asia erikseen, tai tietenkin niin erikoiset huonekalut joita monet eivät kämppäänsä halua, esim. tuo rynkkylamppu.

Itsellä on joitain huonekaluja ikeasta lähinnä sen vuoksi, että sieltä on löytynyt juuri sen tyylisiä moderneja, "kylmiä" ja selkeälinjaisia huonekaluja. Itse pidänkin kylmästä/kliinistä joku voisi sanoa sairaalamaisesta tyylistä, missä ei ole mitään ylimääräistä krääsää esillä. Joku voisi sanoa persoonattomaksi mutta jokainen minun kaverini tunnistaa minut ja persoonani asuntoni tyylissä.

Tuo on kyllä huvittava väite tuo persoonattomuus ikean huonekaluissa. Meistä suurimmalla osalla varmasti on sarjatuotantona tehtyjä huonekaluja mutta ikean huonekalut ainoastaan tuntuvat olevan niitä persoonattomia.

Mun pointtini on se, että jos kämppä nimenomaan "vuorataan" Ikealla - eli ostetaan lähestulkoon valmiita paketteja (joita varsinkin Ikea myy), niin se on aika persoonatonta. Silloin kämpästä näkee heti, että se on Ikeaa täynnä, koska ne huonekalut/lamput/tavarat/tekstiilit ovat niin tunnistettavissa.

Jos Ikeaa laittaa sinne tänne sekaisin muiden huonekalujen sekä tavaroiden kanssa, niin lopputulos paranee ja kämppäkin näyttää persoonallisemmalta.

Mitä mieltä Huppe olet Ikean kaapistoista, kun olet niitä nyt jonkun aikaa käyttänyt?

No tiesin laadun hyväksi jo etukäteen runkojen ja sisältöjen osalta. Liukuovet myös yllättivät hyvällä hinta-laatusuhteellaan. Voin suositella jos ei menetä hermoaan kasausvaiheessa. Kahvojen puute voi jotakuta häiritä mutta hyvin noi on oppinut aukomaan ilman kahvojakin.

Tietäiskö kukaan mistä sais tuijille ruukkuja järkihintaan? Voi olla ihan muovisiakin, kunhan näyttävät edes jokseenkin siisteiltä. Tuntuu, että muoviämpärillä hinta nelinkertaistuu kun sitä kutsutaan ruukuksi. Katselin prismassa ja siellä hinnat lähtivät muovisille ruukuille jostain 25 eurosta ylöspäin. Yksi törkeimmistä hinnoista oli "termoruukuilla". Hinta oli jotain 50 euroa ja tämä "termomateriaali" oli tummaksi värjättyä styroksia. Eihän se nyt tältä näyttänyt mutta helvetti, että on kallista styroksia.

Ilmeisesti sitä tienaa liian vähän kun 20 euroa muoviämpäristä tuntuu liian kalliilta...

Edit: tuttu ja turvallinen biltema pelasti jälleen. Siellä näyttää olevan kuitusaviruukkuja (vieläpä juuri sellaisia joita hain) suht'kot edulliseen hintaan. Harmi vaan kun ovat kahden kappaleen paketeissa joissa ruukut ovat eri kokoisia.
14-177_l.jpg

Kannattaa varmaan myös vilkaista Kodin Terra, jotkut rautakaupat ja muut puutarhaliikkeet (yllättäen). Myös Tokmanni/Maxi-Makasiini -tyylisistä koko perheen kaaosteoria-sekatavarakaupoistakin noita löytyy.

UUJEE. Onnistuin saamaan Aeron mallikappalemyynneistä "halvalla" Triennan vanhan, liian ison sohvapöydän tilalle.

Diggailen Hupen tuolin sopimisesta tuonne.
Et kai hakenut Ylöjärven suomisoffasta? Bongasin sieltä itelle Aeron "pitkän tv-tason" ja seinään kiinnitettävän hyllyn. Joku oli tosin jo varannut Aero:n tv-tason itelleen :( Olisin senkin ottanut muuten.

Onko kellään muuten kokemusta lattialistoista joissa johtokouru. Eli nostamalla listan päältä rivan pois, esiin tulee kolo johon saa johtoja meneen nätisti. Houkuttelis asentaa moiset olkkariin, mutta maksaa 2-3 kertaa enemmän kuin perus listat. Sais vaan kaiutin karvat ja tietokoneen verkkopiuhat ja kuvapiuhat piiloon, ne kun muuten kiertää olohuoneen puolelta toiselle listan päällä.

Ongelma kaksi, olkkarin lattia on aika lähellä koivua, seinistä ikkunaseinä on maalattu valkoiseksi, kaksi seinää on vedetty valkoisella tapetilla ja yksi ruskeella. Mietintää aiheuttaa, että asennanko koivun väriset lattialistat vai valkoiset. Ikkunankarmit ja ovenkarmi on valkoista. Mutta näyttääkö hölmölle, jos ruskean seinän alalaidassa kulkee valkoinen lista?

Päivitettyä olohuonetta ja seinätkin kunnossa :) Saumanauhat olivat irronneet ja halkeilleet. Huppe: eipä ollut kyse painumisesta, talo niin suorassa kun olla ja voi, päätyjen ero 2mm. Talotehdas korjasi seinät omaan laskuunsa.

Et kai hakenut Ylöjärven suomisoffasta? Bongasin sieltä itelle Aeron "pitkän tv-tason" ja seinään kiinnitettävän hyllyn. Joku oli tosin jo varannut Aero:n tv-tason itelleen :( Olisin senkin ottanut muuten.

Eijei, ei sentäs. Aero on liike täällä helsingissä ja kyseinen soffapöytä on tämä :

product_thumb.php

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom