Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Takan kolosen täytin haloilla:
P1040032.jpg

^Takka ja sisustuskiviseinä on kyllä komea, mutta mitä meinaat tehdä noille kertopuupalkeille?

Tällä hetkellä on yksiö alla, siinä on jo maalattu sellaisella erikoisvalkoisella, siinä on niiku violetti täplä seassa, sit on samanlainen lattia siinä. Tapetteja en laita ollenkaan, teen yhden pienen seinän koristekivestä. Eteiseen tulee saman tyylinen vaatekaaappi. Se sisustuskivi on erilaista, paljon ohuempaa ja sellaista sormen levyistä mosaiikki tyylistä. Laitan sen enskuussa myyntiin todnäk. ni laitan siintä linkin tänne. Tein jokunen vuosi sitten sellaisen yksiön missä oli tehty sellainen lämmin Kuubalainen keltainen katto ja seinät ja sitten vahvan ruskea lattia ja mustavalkoinen kylppäri ni se meni hetkessä, perhana ku ei oo valokuvia enää siintä. Elokuussa tulisi kanssa yksi "kattohuoneisto studio" mihin pitäisi tehdä remppa. Ajattelin siihen että teen tiilestä yhden punertavan seinän ja sitten vaaleen katon ja loput seinistä ja sitten joku erikois valkoinen vanhan tyylinen lattia. Keittiö suunnittelin kanssa vähän punarusehtava valkoiseksi ja tietenkin kromiset kaapit ja muut härvelit. Noissa remonteissa on itselläni jonkin verran rajoituksia ku ostan hukka tavaroita ja sitten ostan yleensä materiaaleja mitä saa halvalla.

^Takka ja sisustuskiviseinä on kyllä komea, mutta mitä meinaat tehdä noille kertopuupalkeille?
Päällystän värjätyillä paneeleilla tai jollain. Kolme testipurkkia ostanu jo Osmocoloria ja etsinyt oikeaa sävyä. Päälle tulee piilokotelo jossa on valot jotka valaisevat epäsuorasta katon kautta.

Ei mitenkään suoraan Hupelle suunnattu, mutta miksiköhän kaikkien takkojen Suomessa pitää olla tuollaisia samanlaisia laatikoita.
99% Kaikista takoista mitä olen nähnyt, näyttää mallinsa puolesta tältä:
308bff53-1532-3e09-a2f0-000000d1fb50_takka01a.jpg

tai sitten kulmaa työnnettynä:
takka_i.jpg

Jos nyt rakentaisin taloa, niin laittaisin varmasti enemmän amerikkalaistyylisen ja seinään upotetun takan
traditionalfireplace.jpg

Ovat mielestäni paljon tunnelmallisempia ja nätimpiä, kun nuo kaakeli hirvitykset ja monotooniset laatikot.

Mä veikkaan tuon takkajutun olevan joku fysiikanlakien määräämä sydeemi. Seinään upotettu takka ei kamalasti säteile sitä lämpöä, koska se lämpö varmaan joudutaan häivyttämään jonnekin jos upotellaan seinään. Noi isot ulkonevat takat taas hohkaa ihan kivasti.

Disclaimer: Vittuakaan en tajua mistään, varsinkaan rakentamisesta, mutta mutuilu on kivaa.

200-600e täyttäjästä riippuen.

ps. Tuo Ukkometso sisustuselementtinä on sellainen, että sitä ei ketkään muut ymmärrä kuin metsästäjät. :)

kokonainen täytetty uroshirvi lapiosarvilla sitten isompaan tilaan!

Juu, erikoistapettia, kävin k-raudassa kattomassa erikoistapetteja ni 80e rulla ja oisin saanut alennuksen tutun kautta 35%, ni menin käymään ABC tallinnassa ja sain 12e rulla. Joo halvat lamput. Pitää laittaa lisäkuvia tänne seuraavasta projektista, pieni yksiö mihin teen alle 5te rempan.

Meinasin kommentoida tätä jo kun edellisen kerran tämän "vertailun" esitit, mutta nyt kun on kuvia nähtävillä niin oma mielipiteeni asiaan vankistui vahvasti.

K-Raudan 80€ erikoistapettien sijaan ostit Tallinnasta 12€ erikoisen näköistä tapettia. Vertailun pointti on mikä? Varmaan jostain tavaratalon/tapettiliikkeen alelaarista olisi yhtä hyvin voinut tuon tyyppisen, erittäin paljon mielipiteitä jakavan tapetin, saada vaikka vitosella rulla.

Kämppä on mennyt liian mustaksi ja tunkkaiseksi meikäläisen makuun. Kuvat ei ehkä tee oikeutta kämpän kunnolle muuten. Eteisen kaapit ja kph saavat pisteitä

Jos nyt rakentaisin taloa, niin laittaisin varmasti enemmän amerikkalaistyylisen ja seinään upotetun takan
traditionalfireplace.jpg

Ovat mielestäni paljon tunnelmallisempia ja nätimpiä, kun nuo kaakeli hirvitykset ja monotooniset laatikot.
Voihan tuommoisen tehdä, ei siinä mitään. Se laatikko tulee sitten seinän toiselle puolelle ja lämmittää siellä, ite en keksi miten tuon toteuttaisi järkevästi suomessa tyypillisiin pohjaratkaisuihin. Tietty laittamalla sisustustakan jolloin ei niinkään lämmitä mikä kuitenkin useimmille takan pääfunktio on. Tai takka ja piippu pihan puolelle kuten jenkeissä. Ite en laittaisi koko takkaa jos ei sillä voi lämmittää.

Vertailun pointti on pleijjeri se että kuinka halvalla sain koko kämpän rempattua. Normaalijampalle toi kylppäri ois maksanut jo yli 10te pitkän matkaa. Se on eriasia jos on käytössä rajattomat resurssit, mutta itse suunnittelen ja toteutan asiat mahdollisimman halvalla. Esimerkki nyt tosta uudesta sisustuskivestä mitä sain 30m2, ei ole maailman siistein omasta mielestä mutta maksoin siintä 7e m2 koska joku ei ollut osannut käsitellä sitä ja tehnyt reklamaation firmalle ja ne sano että saat loppu lavan pois 200eurolla. Osa ihmisistä ei varmaan käsitä paljon tavarat maksaa jossain K-raudassa tai missä lie kaupassa ja sit siihen työ vielä päälle jos itse ei osaa tehdä, koko asunnon remonttii voi helposti mennä 30-50te.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meinasin kommentoida tätä jo kun edellisen kerran tämän "vertailun" esitit, mutta nyt kun on kuvia nähtävillä niin oma mielipiteeni asiaan vankistui vahvasti.

K-Raudan 80€ erikoistapettien sijaan ostit Tallinnasta 12€ erikoisen näköistä tapettia. Vertailun pointti on mikä? Varmaan jostain tavaratalon/tapettiliikkeen alelaarista olisi yhtä hyvin voinut tuon tyyppisen, erittäin paljon mielipiteitä jakavan tapetin, saada vaikka vitosella rulla.

Kämppä on mennyt liian mustaksi ja tunkkaiseksi meikäläisen makuun. Kuvat ei ehkä tee oikeutta kämpän kunnolle muuten. Eteisen kaapit ja kph saavat pisteitä

Täytyy myös kommentoida Sirmaxin kämppää. Samaa mieltä olen sinun kanssa asiasta.

Itse tykkään miehisistä elementeistä sisustuksessa. Sirmaxin kämppä ei kuitenkaan iske minun makuuni..
Tässä kommentteja:
-Eteinen hyvä.

-Keittiö ihan liian musta. Musta vaatii vastapainoa valkoiselta, jotta toimisi. Omaan makuun mustan osuus saa olla max 50%.
Jos lattia on musta, niin sille sopii hyvin esimerkiksi valkoinen pöytä. Kaapinovista vähintään puolet pitäisi olla valkoisia.

-Tapetti on hirveimpiä näkemiä tapettetteja. Luultavasti samaa mieltä on suurin osa muistakin ihmisistä.

-Olohuone on liian mustaa täynnä. Valkoinen matto toisi raikkautta lisää. Lamppu on rumilus, verho on hirveä.

- Mustaan lattiaan sopii paljon paremmin raikasta sisustuselementtejä vaaleilla värisävyillä. Musta mustan kanssa tekee tunkkaisen ja synkän ilmapiirin.

- Makkarista vaihtaisin tod.näk kaiken ennenkuin menisin sinne nukkumaan. Sängyn rungon ja patjan jättäisin, mutta päiväpeitto, verho, tapetti, liian matalalla (?) oleva lampun rumilus saisivat lähteä. Verhot kannattaa silittää ennekuin ne heitetään seinään.

Vertailun pointti on pleijjeri se että kuinka halvalla sain koko kämpän rempattua. Normaalijampalle toi kylppäri ois maksanut jo yli 10te pitkän matkaa. Se on eriasia jos on käytössä rajattomat resurssit, mutta itse suunnittelen ja toteutan asiat mahdollisimman halvalla. Esimerkki nyt tosta uudesta sisustuskivestä mitä sain 30m2, ei ole maailman siistein omasta mielestä mutta maksoin siintä 7e m2 koska joku ei ollut osannut käsitellä sitä ja tehnyt reklamaation firmalle ja ne sano että saat loppu lavan pois 200eurolla. Osa ihmisistä ei varmaan käsitä paljon tavarat maksaa jossain K-raudassa tai missä lie kaupassa ja sit siihen työ vielä päälle jos itse ei osaa tehdä, koko asunnon remonttii voi helposti mennä 30-50te.
Jos sä remppaat noita myyntiin niin se on aika yhdentekevää kuinka halvalla sä saat hankittua noita erikoisuuksia sinne. Tekemällä noin normimausta poikkeavaa sä rajaat ostajakuntaa aika lailla. Nykymaailmassa keittörempat ja kosteiden tilojen rempat on niin kalliita, että niissä kannattaisi pysya suht. neutraaleissa valinnoissa. Erikoisuudet (jos niitä on pakko tunkea kämppään jota aikoo kaupata) sitten pintoihin joita on helppo uusia; tapetit, malatut pinnat, parketit/laminaatit.

Nyt toi näyttää kovasti siltä, että ellei löydä goottia tai vampyyriä kämppää ostamaan niin 99% potentiaalisista ostajista miettii ensiksi miten tuota saisi taivutettua huomattavasti vaaleampaan suuntaan ja kovin edullisesti se ei tapahdu, koska tuota tummaa on niin paljon isolla rahalla uusittavissa rakenteissa.

Sisustuksen suunnittelu ylipäätään on varsin haastavaa touhua ja asenne "mätetään sinne kaikkea mitä isolla alennuksella saa" ei helpota touhua. Arvottiin itse uuden kämpän suurehkon noin 60 neliön lasiseinäisen olkkarin sisustusta ja lopputulos oli ammattilaisen palkkaaminen tuohon hommaan.

Mutta miten kahden eri paikan ja eri valmistajan kaksi eri tapettia mahtuu samaan vertailuun, jonka tuloksena manaat K-Raudan ryöstöhintoja? Kuviesi kaltaisia marginaalisuosiossa olevia tapetteja saa useimmista suomalaisistakin alekoreista 1-20€ rullahintaan. (olikohan tässä vai remppaketjussa ensimmäisen kerran tuo sinun vertailusi johon viittasin)

Jos itse remppaisin myyntiin jonkun 1-2h kämpän, maalaisin kaikki seinät maalarinvalkoisella + tapetoisin ehkä yhden seinän jollain tehostetapetilla. Tuosta on ostajakanditaatinkin helppo lähtee jo ensinäkemällä visioimaan, että miltä kämppä näyttäisi hänen omanaan. Sitä, että ei itse pidä kliineistä valkoisista kämpistä ei pidä mennä sekoittamaan siihen mikä helpottaa itse myyntiä. Toki ainahan jossain joku remonttitaidoton gootti voi tuskailla etuoven sivuilla kun ei mitään mieleistä satu kohdalle - siinä on sun saumas.

Olen itse asunut tässä jonkin aikaa ja nyt on laitettu myyntiin. Jos jotain kohtaa jälkeenpäin muuttaisin ni ottaisin tapetit pois ja pitäisin seinät valkoisena ja makuhuoneseen tekisin tummasta kivestä seinän. Tiedätkö pleijjeri paljon maksaa keittiö(työ+materiaali) ? Tiedätkö paljonko maksaa mittatilaustyönä toi eteisen mallinen yli 4metrin kaapit? Tiedätkö mitä maksaa suomalaisesta luonnonkivestä tehty toi vessa(työt+materiaali) ? Pitää aina laskea se että paljonko saa voittoa asunnosta, itse uskon että alle kaksi kuukautta ja tämä on myyty.

Jos itse remppaisin myyntiin jonkun 1-2h kämpän, maalaisin kaikki seinät maalarinvalkoisella + tapetoisin ehkä yhden seinän jollain tehostetapetilla. Tuosta on ostajakanditaatinkin helppo lähtee jo ensinäkemällä visioimaan, että miltä kämppä näyttäisi hänen omanaan.

Aika työläs vaihtoehto. Useimmissa kämpissä ne tapetit mitkä siellä jo on, on vedetty pohjamaalaamattomalle pohjalle -> noiden poistaminen on ihan saatanasta. Jobina #2 on sitten sen sun poisto-operaation jälkien ja tasotteiden kanssa pelaamista että saat siedettävät pohjat sille maalarinvalkoiselle.

Neutraalia alelaarin tapettia vaan kehiin niin voi lyödä suoraan sen vanhan tapettikakun päälle.

Olen itse asunut tässä jonkin aikaa ja nyt on laitettu myyntiin. Jos jotain kohtaa jälkeenpäin muuttaisin ni ottaisin tapetit pois ja pitäisin seinät valkoisena ja makuhuoneseen tekisin tummasta kivestä seinän. Tiedätkö pleijjeri paljon maksaa keittiö(työ+materiaali) ? Tiedätkö paljonko maksaa mittatilaustyönä toi eteisen mallinen yli 4metrin kaapit? Tiedätkö mitä maksaa suomalaisesta luonnonkivestä tehty toi vessa(työt+materiaali) ? Pitää aina laskea se että paljonko saa voittoa asunnosta, itse uskon että alle kaksi kuukautta ja tämä on myyty.
Siis tottakai kannattaa miettiä mitä ne materiaalit maksaa kun remppaa ja jos itse pystyy kaiken edullisesti haalimaan ja itse tekemään suuren osan töistä niin säästäähän siinä. Mun mielestä se että on käytetty kalliita materiaaleja (jotka on saatu halvalla jostain) ei tuo paljon mitään lisäarvoa siihen myyntiin jos ne materiaalit ei ole sellaisia että uppoavat suurelle osalle potentiaalisista ostajista. Ei se että materiaalit on ensiluokkaisia ole se tärkein minusta vaan se että niitä osataan käyttää sopivassa suhteessa ja yhdistellä oikein.

Se kallis ei aina ole paras välttämättä eikä normipulliainen sitä välttämättä tajua paljonko ne sisustuskivet maksaisivat. Se katsoo sitä kokonaisuutta ja sitä että sopiiko se omaan makuun se kämpän sisustus ja värimaailma. Ja jos asunnon ostaja on yhtään fiksu niin siihen ostopäätökseen vaikuttaa aika moni muukin asia kuin se kämpän remontoinnin taso ja sisustus vaikka tottakai se suuressa roolissa onkin. Minun mielestäni siis näin :).

Aika tiukkaa kritiikkiähän täällä on nyt tullut mutta onhan tuossa kämpässä tosi paljon hyvääkin. Pienillä muutoksilla vaan se olisi selkeästi parempi ja potentiaalinen ostajakunta olisi suurempi, mahdollisesti myös siitä voisi saada vielä enemmän voittoakin. Aika monilla tullut nuo samat asiat esille mitkä eivät ehkä parhaalla tavalla tue kokonaisuutta.

Tiedätkö pleijjeri paljon maksaa keittiö(työ+materiaali) ? Tiedätkö paljonko maksaa mittatilaustyönä toi eteisen mallinen yli 4metrin kaapit? Tiedätkö mitä maksaa suomalaisesta luonnonkivestä tehty toi vessa(työt+materiaali) ?
Tiedän, Tiedän (ja siksi jouduinkin katselemaan ikean tarjonnan noista liukuovikaapeista, mutta laatu+mittatilaus maksaa) ja luonnonkivikylppäri maksaa varmasti helvetisti enemmän kuin turkkilaisista laatoista loihdittu kylppäri. Siltikään en tajunnut vertaustasi tapettien hinnoissa (K-rauta vs. Viro), mutta ei jäädä sitä enää jauhamaan. Pointit tuli varmasti selville.

Sisustuksen suunnittelu ylipäätään on varsin haastavaa touhua ja asenne "mätetään sinne kaikkea mitä isolla alennuksella saa" ei helpota touhua. Arvottiin itse uuden kämpän suurehkon noin 60 neliön lasiseinäisen olkkarin sisustusta ja lopputulos oli ammattilaisen palkkaaminen tuohon hommaan.

On kyllä harvinaisen totta. Se on helppo hirnua kaikille sisustushomoille telkkarissa, mutta kokonaan blankon tilan sisustaminen ei ole helpoimmasta päästä, varsinkin jos budjetti vielä kireä. On helppo todeta aina jostain yksittäisestä esineestä tai kokonaisuudesta että toimiiko vai ei, mutta aika harvalla sitten loppujen lopuksi löytyy silmää ja ideoita toteutukseen.

Pitää nokittaa tuo rauskulamppua vielä törkeämmällä ostoksella eli Philippe Starck "AK-47".

ak47.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom