Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^ Kysäisin lasitoimittajalta ja "siviilikäyttöön" pyöreän 8mm karkaistun lasin, halkaisijaltaan 1000mm saisi n. 65 €:lla (alv 23 %) Sisältäen reunahionnat.
Taisi tosin ajatella, että lasi tulisi muun tavaran yhteydessä eli jos liikkeeseen kävelee tuota ostamaan niin veikkaisin 100 € olevan aika lähellä (rahti- ja pakkauskulut ym. yhtä lasia kohden huomioituna). Myönnettäköön, että vaikka omaan käyttöön tuota lasia kysyin niin ihan täysin "puolueeton" tuo ei hinta ei silti luultavasti ole.

^ Kysäisin lasitoimittajalta ja "siviilikäyttöön" pyöreän 8mm karkaistun lasin, halkaisijaltaan 1000mm saisi n. 65 €:lla (alv 23 %) Sisältäen reunahionnat.
Taisi tosin ajatella, että lasi tulisi muun tavaran yhteydessä eli jos liikkeeseen kävelee tuota ostamaan niin veikkaisin 100 € olevan aika lähellä (rahti- ja pakkauskulut ym. yhtä lasia kohden huomioituna). Myönnettäköön, että vaikka omaan käyttöön tuota lasia kysyin niin ihan täysin "puolueeton" tuo ei hinta ei silti luultavasti ole.

Mikähän toi mun saama 220e/m2 sitten oikein on? Kusetustako? Siis puol metrii korkee ja 2m pitkä pätkä.

En tiedä mikä on kallis pöytä, mutta kovin edullisesti ei ko konstruktiota toteuteta laadukkaasti. Itselläni on tuo kyseinen pöytä ja olen tyytyväinen sen jämäkkyyteen. Lasilevy painaa jo sen verran, että kovin kevyttä(halpaa) ratkaisua siihen voi edes rakentaa.

Lisäksi lasin viimeistelyssä on eroja.

Ja toki voin väärässä, jos Ikeasta saa vastaavan 100€:lla.

Juu, voihan tuo olla laadukassa, en sitä epäile. Mutta en usko, että huonekaluissakaan tehdään poikkeusta siihen yleisesti tiedossa olevaan asiaan, että desing/merkki on se mikä maksaa. Toki voivat olla jotain 100 € ikea pöytää laadukkaampia mutta, että suoraan 7 kertaa laadukkaampia ja parempia... en usko. Valmistuskulut ja laatu tässä tuskin selittää tuota hintaa.

Soitin tuossa yhteen lasitusliikkeeseen niin vastaus (8 mm, karkaistu, 100 mm halkaisijaltaan, hiotut reunat, kirkas) oli 350 €. Eli kyllä tuolle lasille näimmä hintaa tulee. Tai no jostain vois löytyä halvemmallakin näissä lasiliikkeissä tuntuu olevan hinnoissa eroja aika lailla. Soittelin liikkeitä läpi kun etsiskelin peiliä niin silloin halvimman ja kalleiman välinen ero oli noin 100 %. Jos löytyy pätevä jalka tuollaiseen pöytään niin sitten vois alkaa paremmin metsästämään tuollaista lasiakin.

Mikähän toi mun saama 220e/m2 sitten oikein on? Kusetustako? Siis puol metrii korkee ja 2m pitkä pätkä.

Ei se kusetusta ole mutta kova hinta. Mä maksoin vähän vajaa kolmesataa paketista jossa oli kaksi välitilan lasia keittiöön ja yksi savulasi saunan oveksi. Välitilan lasit on arviolta 180x50 ja 200x25 (pienemmässä parit reiät pistorasioille). Saunan lasi varmaan 170x60.

Tässä oma esimerkki lasien hinnoista (joissain myös saranoita+työstöjä):
1 kpl 1500x2300 mm karkaistu, etsattu 8 mm Optiwhite, f-listat 2 x 1500 mm, hinta 404,-,alv 23%
1 kpl 450x2200 mm 8 mm karkaistu 8 mm Optiwhite, reunat hiottuna, saranatyöstöt, 2 kpl sarana LJ 311 kromi, hinta 239,-, alv 23 %
1 kpl 800x2300 mm 8 mm etsattu, karkaistu 8 mm Optiwhite, reunat hiottuna saranatyöstöt, vedinreikä, 2 kpl sarana LJ311 kromi, krominuppi, hinta 470,-, alv 23%
-Saúnan lasit 8 mm kirkas karkaistu Optiwhite reunat hiottuna, 2 kpl 600x900 mm 1 kpl 900x2000 mm, saranatyöstöt, vvedinreikä, 1 kpl saraan LJ 311, 1 kpl sarana LJ 312, kromiuppivedin, hinta yhteensä 661,-, alv 23%

Eli kyseessä Optiwhite lasit:
Optiwhite™ on erityisen kirkas, vähärautainen floatlasi; se on käytännössä väritön ja vihertävä sävy, mikä on tyypillistä muille laseille, puuttuu. Siksi se on ihanteellinen käytettäväksi paikoissa, joissa lasin reunat ovat näkyvillä tai missä halutaan neutraalia värisävyä. Koska sen valonläpäisy on 1 % ja 6 % korkeampi kuin kirkkaan floatlasin 3 mm:ssä ja 15 mm:ssä vastaavasti, on se täydellinen valinta sovelluksissa, joissa läpinäkyvyyttä ja värin kirkkautta tavoitellaan.

Normilasi lienee jotain 10-15% halvempaa.

Niin ja täälläkin on Calligariksen pöytä lasikannella, tosin Omnia.

http://www.oneredsky.com/images/omniaglass.jpg

Ja kuukauden kokemuksella ei pahaa sanottavaa lasipöydästä.

Onpas pöydällä hintaa... Joo joo desing tmsp.

Tästä tulikin mieleen, että tuollainen pöytä olisi kätevä kun ei vie hirveästi tilaa ja lasisena tosiaan suhteellisen kevyen näköinenkin. Itsellä olisi tarvetta tämän tyyliselle pöydälle mutta ei tämän hintaiselle. Kysymys kuuluukin: että onko kukaan nähnyt jossain halvemmassa pöydässä taikka ihan erikseen myytävänä tämän tyylistä pöydän jalkaa? Siihen vois sitten käydä teettää karkaistusta lasista pöytälevyn (mittojen mukaan) ja avót. Siinä olisi minun tarpeisiini sopiva pöytä murto-osalla tuosta hinnasta. Eihän se tietenkään olisi mikään merkkipöytä, mutta minua se ei kiinnostaisi. Tulisi ihan käyttöön nykyisen ei-myöskään-desingpöydän tilalle.

Pyöreä pöytähän vie sitten tilaa toisaalta joka suunnasta sen halkaisijan verran, että ei välttämättä ole pienen tilan ratkaisu. Ja kyllä itse suosin designia monestakin syystä. Yksi erittäin tärkeä syy on, että ne ovat laadukkaampia ja kestävämpiä kuin 100e lastulevy kamat. Ja tuo ajatus "en varmaan osta tuon hintaista kusetus paskaa" on minulle se etu, että joka toisella Matilla ja Maijalla ei ole "varaa" niihin.

Moneen design tuotteeseen saat varaosia vuosienkin jälkeen.

Jokaisen oma asiahan on miten rahansa käyttää ja mihin ja kuinka paljon. Auto kuin auto, mitä järkeä on maksaa BMW:stä kun saa halvemmalla Dacian. Ei siinä laatuero kovin kummoinen voi olla. Ja takuulla on. Sanonta köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, saattaa monessa suhteessa pitää paikkansa. Ja itse en omista bemaria ja en taatusti ostaa Daciaakaan ;)

Pakko kysyä, että miten olette hoitaneet kotiteatterien yhteydessä johdotukset? Jossakin ohjelmassa tekivät lattian alle kiskot, missä johdot saatiin kuljetettua eteen ja taakse, se oli tosi näppärä. Pidän myös ongelmallisena sitä, että tavaroita pitää pystyä siirtämään esim. imuroinnin tieltä.

Minulla on yleensäkin ihan pirusti johtoja joka puolella. Olen niitä yrittänyt niputella kaikilla ihme systeemeillä, kuten putkilla, mutta ei ne oikein toimi. Normaali johtohässäkkä olkkarissa telkkarin, digiboxin, ps3, vahvarin, kaiuttimien ja tietokoneen johdoista edessä ja takana sohvan alla ulkoiset kovalevyt (3), routteri, takakaiuttimien virtajohdot. Onneksi nykyiset takakaiuttimet langattomat, joten taakse ei tarvitse erikseen vetää kaiutinpiuhaa. En edes viitti mainita johtohässäkkää tietokonepöydän alla :)

Tiedättekö valmistaako mikään firma "aidon" näköisiä yksisarvisenpäitä? Tähän tyyliin:

Ja nyt kaikki kotisohvien pikkumussukat ja läskit, ei kannata alkaa vinkumaan mitään tästä viestistä ja siitä mihin käyttöön menossa, kysyn ihan tosissaan, kun netistä löytyy pelkkää häränpaskaa hakusanoilla.

Edit. kuva korjattu näkyväksi

Liitteet

• IMG_1341.webp
    IMG_1341.webp
    3,7 KB · Katsottu: 1 430
Ei näy jos ei oo memberi. Harvat köyhät on rekanneet luxury4playhin.

EDIT: nyt näkyy. Osta heposen pää ja junttaa siihen joku suora-antennisen antiloopin päärusto. Eikös tuo ole juuri sellainen? Varmaan jokin ammattitaitoinen taxidermisti osaa sommitella. Ihan hyvä idea IMO mutta useimmat naiset taitaa olla eri mieltä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Antiloopin sarvia on aika hyvin kaupan ebayssa muistikuvieni mukaan. Voi niissä tosin vähän olla väkkyrääkin.

EDIT: nyt näkyy. Osta heposen pää ja junttaa siihen joku suora-antennisen antiloopin päärusto. Eikös tuo ole juuri sellainen? Varmaan jokin ammattitaitoinen taxidermisti osaa sommitella. Ihan hyvä idea IMO mutta useimmat naiset taitaa olla eri mieltä.

Antiloopin sarvia on aika hyvin kaupan ebayssa muistikuvieni mukaan. Voi niissä tosin vähän olla väkkyrääkin.

Tuo vois toimiakkin. Kiitti vinkistä.

kehystys

Osaisko joku antaa vinkkiä mites saisin helpoiten kehystettyä mun thaikuista tuodut kangasmaalaukset noin 2 metriä pitkä ja metrin korkea.
Kehystäjällä varmaan menee kivasti yli 100e jo pelkkä kehys saatikka sitten työ siihen kylkeen vielä.

Oon miettiny että taakse tekisi puusta kehyksen ja pinnoittaisi sen siihen nitojalla, sitten löis reunaan puuliimalla jotain 2mm paksua ja vaikkapa 5cm leveää petsattua listaa niin sais taulua enemmän "ulospäin" seinästä?

tuossa olis se tyyli mitä haluisin:
http://www.deviantart.com/print/6105267/?itemtypeids=

onko vinkkiä mistä voisi tilata isoja tauluja/kehystettäviä julisteita, kokoluokkaa 2m x 2m? isommatkin käyvät. tarkoitus olisi laittaa iso taulu yhteen makkarin seinistä, ja saada sillä ilmettä muutettua täysin toisenlaiseksi.

Kellään kokemusta paikoista joissa vois teettää omista valokuvista isompia tauluja? Mielellään kangaspintaisia, ei mitään julisteita.

Yli metrin levyistä taulua tekisin, korkeus sitten vähemmän.

Osaisko joku antaa vinkkiä mites saisin helpoiten kehystettyä mun thaikuista tuodut kangasmaalaukset noin 2 metriä pitkä ja metrin korkea.
Kehystäjällä varmaan menee kivasti yli 100e jo pelkkä kehys saatikka sitten työ siihen kylkeen vielä.

Oon miettiny että taakse tekisi puusta kehyksen ja pinnoittaisi sen siihen nitojalla, sitten löis reunaan puuliimalla jotain 2mm paksua ja vaikkapa 5cm leveää petsattua listaa niin sais taulua enemmän "ulospäin" seinästä?

tuossa olis se tyyli mitä haluisin:
http://www.deviantart.com/print/6105267/?itemtypeids=
Itse on tullut nyt 3 thaikuista tuotua kangasta venytettyä itsetehdyn kehyksen ympärille. Hyvältä näyttää ja helppoa on.

Mulla siis niin että reunat on ihan sitä taulun kuvaa myös, ei mitään puureunoja.

onko vinkkiä mistä voisi tilata isoja tauluja/kehystettäviä julisteita, kokoluokkaa 2m x 2m? isommatkin käyvät. tarkoitus olisi laittaa iso taulu yhteen makkarin seinistä, ja saada sillä ilmettä muutettua täysin toisenlaiseksi.

http://www.allposters.fi
tossa on älytönmäärä julisteita ym.

http://www.allposters.fi/gallery.as...=seinämaalaus&imageField2.x=0&imageField2.y=0
en tiiä millasia noi seinämaalaukset sitten ois, tuskin ne sieltä siveltimiä, maalia lähettää ja kirjeen että maalaa tollanen :D

tuolta allposters:lta ei pienellä silmäyksellä löytynyt isoja tauluja/kehystettäviä julisteita. suurin "iso juliste" koko oli n. 1,3 metriä x 0,6 metriä. isompaa kaipailisin.

tuokin kiinnostaisi mitä TML kysyi, eli voiko jossakin omista valokuvista teettää isoja kangaspintaisia tauluja tai julisteita.

tuokin kiinnostaisi mitä TML kysyi, eli voiko jossakin omista valokuvista teettää isoja kangaspintaisia tauluja tai julisteita.
Tätä lafkaa vilkuilin kun saa itse valita vapaasti canvas koon, ja sieltä saa helposti koottavan kehyksen mukana:
http://www.photowall.fi/canvas/custom

Ruotsissa sijaitsee (ehkä), mutta ei mitään käryä onko laatu millainen jne. Yritysinfon kuvatkin näyttää joltain kuvapankkimatskulta, ja toi logokin talossa on kuin photarikamaa.

Tuntuu että nuo kaikki Suomessa olevat Ifolorit vai mitä niitä on tekee vain jotain 70cm kokosia tms.

tuolta allposters:lta ei pienellä silmäyksellä löytynyt isoja tauluja/kehystettäviä julisteita. suurin "iso juliste" koko oli n. 1,3 metriä x 0,6 metriä. isompaa kaipailisin.

http://www.arazzo.fi/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom