Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hupelle kysymysiä:

Kuinka leveät nuo vetimet on keittiönkaapeissasi? Onko ne 192mm? Minkä mallistoa ne on?

Kuulin juuri rakennuttajaltani, että joidenkin noiden vetimien kohdalla on ollut ongelmia, koska ovat niin "isoja", että kaapin ovet eivät mahdu kunnolla aukeamaan. Ainakin kulmakaappien ym. kohdalla.
Mitä olet itse mieltä?

Millainen valaistus sulla on tuossa wc-tilassa? Viitsitkö ottaa kuvan siitä. Näyttäisi hiukan siltä, että on pelkkä peilivalaisin tms. että ei olisi ollenkaan katossa lamppua. Kuinka tuollainen valaisee?
Meidän asuntoon ei tule alakerran wc:hen kattolamppua, vaan wc pitäisi saada muuten valaistua. Mahdollisesti tulee koko seinän levyinen valolippa, n. 1,5-1,8 metriä ja siihen luultavasti 5 upotettua halogeenia. Valaisisko tuo tarpeeksi, jos lippa on tarpeeksi ylhäällä, esim. 2,0 metrissä?

IsoDino sanoi:
Kuinka leveät nuo vetimet on keittiönkaapeissasi? Onko ne 192mm? Minkä mallistoa ne on?
Oisko 192mm, Keittiö.netin wanhaa mallistoa Linna-sarjaa. Jos siis tarkoitat noita paksumpia kahvoja.
IsoDino sanoi:
Kuulin juuri rakennuttajaltani, että joidenkin noiden vetimien kohdalla on ollut ongelmia, koska ovat niin "isoja", että kaapin ovet eivät mahdu kunnolla aukeamaan. Ainakin kulmakaappien ym. kohdalla.
Mitä olet itse mieltä?
Pitkät reelinkivetimet ovat ongelmallisia juuri tuon takia. Noiden kanssa ei ole ongelmia, järjenkäyttö on sallittua.
IsoDino sanoi:
Millainen valaistus sulla on tuossa wc-tilassa? Viitsitkö ottaa kuvan siitä. Näyttäisi hiukan siltä, että on pelkkä peilivalaisin tms. että ei olisi ollenkaan katossa lamppua. Kuinka tuollainen valaisee?
Meidän asuntoon ei tule alakerran wc:hen kattolamppua, vaan wc pitäisi saada muuten valaistua. Mahdollisesti tulee koko seinän levyinen valolippa, n. 1,5-1,8 metriä ja siihen luultavasti 5 upotettua halogeenia. Valaisisko tuo tarpeeksi, jos lippa on tarpeeksi ylhäällä, esim. 2,0 metrissä?
Tuo keskeneräinen vessa mitä tarkoitat? Ei ole katossa lamppua, 2x40w valaisin peilin yläpuolella, samanlainen kuin kylppärissäkin. Valaisee aivan riittävästi ja sen valossa näkee mm. meikata ja laittaa hiuksia (kuulemma, itse en meikkaa enkä laita hiuksia). Halogeeneja on eri voimakkuuksia, varmasti valaisee tarpeeksi jos laittaa tehokkaat. Meillä on kylppärissä 6x50W halogeenit ja onneksi ovat himmentimen takana kun muuten on liian kirkasta vaikka kokoa huoneella on noin 3.7x1.7m.

Kuva lampusta joka on myös vessassa, hinta 29.90e, IP44 luokiteltu, ostopaikka Bauhaus.
image002.jpg

Mitäs olet mieltä huppe, jos asennetaan vessaan koko vessan levyinen valolippa, joka tulee n. 2 metrin korkeuteen ja siinä olisi esim. 5kpl halogeeneja, niin riittääkö valaisemaan sellaisen pienen vessan?
Asia pitäisi päättää ihan mielikuvalla, koska kyse on uudesta asunnosta ja muutostyöt tarvitsee tilata etukäteen.

Itse luulisin, että valaisee, koska halogeenit tulee kuitenki melko ylös. Mitäs oot ite mieltä?

Vessa on siis suurinpiirtein saman kokoinen kuin sulla.

IsoDino sanoi:
Mitäs olet mieltä huppe, jos asennetaan vessaan koko vessan levyinen valolippa, joka tulee n. 2 metrin korkeuteen ja siinä olisi esim. 5kpl halogeeneja, niin riittääkö valaisemaan sellaisen pienen vessan?
Asia pitäisi päättää ihan mielikuvalla, koska kyse on uudesta asunnosta ja muutostyöt tarvitsee tilata etukäteen.

Itse luulisin, että valaisee, koska halogeenit tulee kuitenki melko ylös. Mitäs oot ite mieltä?

Vessa on siis suurinpiirtein saman kokoinen kuin sulla.
Riippuu todellakin korkeudesta. Halogeeneilla on myös erilaisia valokiiloja, jotka ilmoitetaan astelukuina, kapeimmat kiilat taitavat olla 15 astetta kun "normaalisti" ne on noin 35 astetta. Luonnollisesti tuosta voi päätellä kuinka laajalle halogeeni valaisee. Itse tekisin tuon ehkä niin että pistäisin koko seinän levyisen peilin ja heti yläpuolelle nuo halogeenit, jolloin peilin kautta saat tuplatehot, eli 10 valon valovoiman. Kannattaa muistaa että halogeenin valo ei ole parasta mahdollista yleisvaloa, mitä vessassa kannattaisi käyttää ja siksi halogeenit vessoissa ovat monesti varjostimilla varustettuja jotta valokeila hajoaa laajalle. Vessamme on muuten 140cm x 140cm, en ole tuota maininnut missään muistaakseni.

Varmasti riittää nuo 5x halogeenit. mulla on yksi 35 wattinen halogeeni + 12kpl kirkkaita ledejä vessassa. Vessa on toki pienempi ja vähän hämärä, mutta näkee siellä paskoa.

Onko noita halogeenejä esim. 10 wattisina? Aattelin laittaa nyt seuraavaan kämppään vähän vastaavaa valaistusta kun hupella tuolla tuolla yhdellä seinällä. Tyhmä kysymys, mutta onko muuten tuolle ikkunaseinälle tarkoitus laittaa verhoja?

Onko toi seinää valaiseva halogeenisetti semmosesta kiskomallista rakenneltu, vai onko ne valmiit upotettavat halogeenit?

edit. Lisää valokysymyksiä. Saako mistään semmoisia plafondeja, joissa valo heijastetaan katon kautta ympäri huonetta? Tai onko sellaisia lamppuja, jotka on tarkoitus laittaa seinälle niin, että valo heijastuu katosta huoneeseen?

nevahood sanoi:
Onko noita halogeenejä esim. 10 wattisina? Aattelin laittaa nyt seuraavaan kämppään vähän vastaavaa valaistusta kun hupella tuolla tuolla yhdellä seinällä. Tyhmä kysymys, mutta onko muuten tuolle ikkunaseinälle tarkoitus laittaa verhoja?

Onko toi seinää valaiseva halogeenisetti semmosesta kiskomallista rakenneltu, vai onko ne valmiit upotettavat halogeenit?
Taitaa 10W olla juuri se pienin mitä löytyy, 15W on ainakin. Ei tule verhoja ei, ehkä laskosverhot jos jotain.

?? Toki upotettavat 230 volttiset, muuntajamallit kannattaa unohtaa.

Huppe sanoi:
Taitaa 10W olla juuri se pienin mitä löytyy, 15W on ainakin. Ei tule verhoja ei, ehkä laskosverhot jos jotain.

Miksi ihmeessä muuntaja mallit kannattaaa unohtaa???

Jotkut ovat puhuneet jostain palamisesta, kannattata nyt kuitenkin muistaa että vaikkapa siinä sähköhammasharjassakin/parranajokoneessas on kaiketi jonkinlainen muuntaja...

Huppe sanoi:
Pienitehoisissa 230v malleissa se hehkulanka menee pirun ohueksi. Eli lamppuja saa sitten olla tiuhaan vaihtamassa.

noista valaisimien riittävyydestä...

Lampuissa sanotaan yleensä valoteho lumeneissa. Esimerkiksi Maol-taulukoista löytyy suositukset eri huoneiden valaistusvoimakkuudelle lukseissa. Luksit ovat siis lumenit neliömetriä kohden.

Esimerkiksi keittiön yleisvalaistus on 150lx ja valaistavaa pinta-alaa vaikka 5 neliömetriä. X(lm) / 5(m^2) = 150(lx), eli X = 150lx * 5m^2 = 750 lumenia. Keittiön valaistukseksi riittäisi siis esim. yksi 15 wattinen energiansäästö, jos valaisin levittää valon riittävän tasaisesti. Lisäksi ruuanlaitossa pitäisi olla 300lx, joten siihen voisi laittaa esim. kohdevalon.

Suositeltava valaistus
Asunto
vaativa luku ja kirjoitus 500lx
lehtien luku 300lx
ruoanlaitto 300lx
käsityö 1000lx
keittiön yleisvalaistus 150lx
muiden huoneiden yleisvalaistus 80lx

Toimisto
vaativa piirrustustyö 2000lx
tavallinen toimistotyö 500lx
neuvotteluhuone 300lx

Halogeenien kanssa on vaan vähän monimutkaisempaa kun ne eivät hajauta sitä valoa kovin paljon, joten sinne vessaan jää selvästi pimeempiä kohtia.

edittiä: tosiaan kannattaa huomioida valoja miettiessä myös värilämpö, varsinkin jos huone on sinisävyinen.

karma sanoi:
Miksi ihmeessä muuntaja mallit kannattaaa unohtaa???

Jotkut ovat puhuneet jostain palamisesta, kannattata nyt kuitenkin muistaa että vaikkapa siinä sähköhammasharjassakin/parranajokoneessas on kaiketi jonkinlainen muuntaja...
Niin, mietippä sitä että otat vaikka tuommoisen muuntajamallin, pistät muuntajan jonnekin kaapin päälle ja katkaiset lamput vaikkapa 12V kytkimestä, muuntaja on päällä 24/7, eikä aikaakaan kun muuntaja kuin muuntaja vetää viimeisiään ja poksahtaa ja syttyy palamaan. Pidätkö partakonettasi 24/7 päällä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huppe sanoi:
Niin, mietippä sitä että otat vaikka tuommoisen muuntajamallin, pistät muuntajan jonnekin kaapin päälle ja katkaiset lamput vaikkapa 12V kytkimestä, muuntaja on päällä 24/7, eikä aikaakaan kun muuntaja kuin muuntaja vetää viimeisiään ja poksahtaa ja syttyy palamaan. Pidätkö partakonettasi 24/7 päällä?
En minäkään nyt oikein tajua tätä tilannetta. Puhutaanhan tässä edelleen halogeenivaloista ja niiden muuntajista? Kun katkaiset valokatkaisijasta valot, ei muuntajalle mene enää sähköä. Muuntajaan siis menee sähköä yhtä kauan kuin lamput palaa. Onhan se katkaisija nyt yleensä aina ennen noita muuntajia käsittääkseni.

NoPain sanoi:
En minäkään nyt oikein tajua tätä tilannetta. Puhutaanhan tässä edelleen halogeenivaloista ja niiden muuntajista? Kun katkaiset valokatkaisijasta valot, ei muuntajalle mene enää sähköä. Muuntajaan siis menee sähköä yhtä kauan kuin lamput palaa. Onhan se katkaisija nyt yleensä aina ennen noita muuntajia käsittääkseni.
No yleensä kyllä, mutta joskus lampustakin voi katkaista virrat. Voihan valot "jäädä päällekin" joskus ja muuntaja kuumenee kuumumistaan. Itse tiedän tapauksen kun talo on palanut viallisen halogeenimuuntajan seurauksena. Siksi varoittavat sanat. Itse en koskaan muuntajaa laita, varsinkaan piiloon, piste.

NoPain sanoi:

Juurikin näin; katkaisijalle tulee 230V, katkaisijalta menee edelleen 230V muuntajalle joka tekee siitä 12V lampuille. Muuntajalle siis jännitettä vain kun kytkin Auki-asennossa.

Hyvin yleisesti käytetään sekä 230V että 12V järjestelmiä.
Tuo palovaarahan on teoreeettisellä tasolla olemassa aina kaikissa mahdollisissa laitteissa jossa sähkö kytkettynä. Ei tuo nyt kuitenkaan ole mikään syy olla käyttämättä muuntajia.

Mitenköhän mahtaa muuten olla noiden 230V vs. 12V taloudellisuus?

karma sanoi:
Osaakos kukaan neuvoa mistä voisi löytyä tuonne olohuoneeseen öljyvärimaalaus, jotain tuontyylistä ehkä...

http://www.art-trading.fi
No tuo Art-Trading on ihan edukas paikka hommata noita. Tuovat noita kiinasta. Taitaa maksaa huntin pintaan kipale, riippuen koosta. Tismalleen samoja tauluja on paljon myynnissä myös Thaimaassa noin 20 euron kappalehintaan.

Hassua oli se kun olin Habitaremessuilla ja huomasin lähestulkoon samanlaisen taulun kuin itse toin Thaimaasta ja menin juttelemaan osaston edustajan kanssa. Pitkään hän kierteli ja loppujen lopuksi uskaltautui tunnustamaan että Kiinastahan nuo tuodaan. Olen pahoillani jos paljastin nyt jonkun liike"salaisuuden" :lol2: Ei sinänsä, itseänikin huijattiin Thaimaassa, eräs taiteilja möi "omia tuotoksiaan" eräällä torilla ja ostin sitten sen taulun häneltä :)

Kivoja markkinarakoja huomannut itsekin tuolla kaukoidässä reissatessa. Hyvin kyllä pystyisi itsensä elättämään jos suomessa olisi joku ottamassa tavarat vastaan ja itse istuskelisi auringossa ja lähettelisi vain tavaraa kotosuomeen. Farkkuja, tauluja, koriste-esineitä yms.

Huppe sanoi:
Hassua oli se kun olin Habitaremessuilla ja huomasin lähestulkoon samanlaisen taulun kuin itse toin Thaimaasta ja menin juttelemaan osaston edustajan kanssa. Pitkään hän kierteli ja loppujen lopuksi uskaltautui tunnustamaan että Kiinastahan nuo tuodaan.
Ilmeisesti kyselit asiaa kovin kierrellen, minulle edustaja kertoi juuri noilla samaisilla messuilla ihan kysymättä, että Kiinassa nuo taulut tehdään. Minun tulee luultavasti muutama taulu tuolta art-tradingista hankittua, värit miellyttävät kovasti omaa silmääni.

MiV sanoi:
Ilmeisesti kyselit asiaa kovin kierrellen, minulle edustaja kertoi juuri noilla samaisilla messuilla ihan kysymättä, että Kiinassa nuo taulut tehdään. Minun tulee luultavasti muutama taulu tuolta art-tradingista hankittua, värit miellyttävät kovasti omaa silmääni.
Heh, asiaan saattoi vaikuttaa että menin siihen ja sanoin heti että ostin samanlaisen taulun eräältä Thaimaan torilta suoraan taiteilijalta :rolleyes:

Huppe sanoi:
Heh, asiaan saattoi vaikuttaa että menin siihen ja sanoin heti että ostin samanlaisen taulun eräältä Thaimaan torilta suoraan taiteilijalta :rolleyes:

Onko sillä jotain merkitystä ostaako taulun suomalaiselta maahantuojalta, vai Thaimaalaiselta 'taiteilijalta'?

D.Yates sanoi:
Onko sillä jotain merkitystä ostaako taulun suomalaiselta maahantuojalta, vai Thaimaalaiselta 'taiteilijalta'?
Rautalangasta: Messujen esittelijä ei hennonnut rikkoa uskoani että sain taiteilijalta suoraan ostettua taulun, vaikka sekin on tod. näk. tehty kiinassa. Mutta mitä eroon tulee niin kalleimmat ovat Thaimaassa 40e, eli säästöä 90%.

Tuolla aikaisemmin oli keskustelua taluista jotka on rakennettu styroksista ja kankaasta. Miten olette ripustaneet kyseisen rakennelman seinälle. Itse mietin jonkinlaista rautalanka kyhäilmää, mutta ajattelin kysäistä onko jollain parempaa ideaa.

Back
Ylös Bottom