Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
karma sanoi:
Tarvis löytää keittiön ikkunaan tyylikäs laskosverho tai puusälekaihtimet tai jotain....

Vinkkejä otetaan vastaan!

Laskosverhonhan voi ommella itse (oon nähnyt semmosia tee-se-itse paketteja) tai ompeluttaa ompelijalla, käyt vain ostamassa tarvikkeet ja mieleisen kankaan. Kankaan vaan täytyy olla aika vahvaa, että toimii laskosverhona, kannattaa kysellä kangaskaupassa kyllä ne siellä tietää mistä voi tehdä ja mistä ei.

hamara sanoi:
Tosi hyvännäköinen pöytä! :)

Nuo Osmo colorin värivahat on kyllä tosi hyviä ja käteviä käyttää. Mä olen tehnyt, isän avustuksella, yöpöydän ja sohvapöydän ja sitten käsitellyt osmo colorin vahalla. Hyvä loppu tulos ja on ollut kestävä.

Millainen pinta Osmolla tulee? Kiiltävä, himmeä? Jotain pientä kalustetta olen sävyttänyt ihan karusti ohennetulla maalilla mutta toi vaha olisi paremman kuuloinen ratkaisu.

karma sanoi:
Tarvis löytää keittiön ikkunaan tyylikäs laskosverho tai puusälekaihtimet tai jotain....

Vinkkejä otetaan vastaan!

Mitä materiaalia sulla on tuo keittiön seinä, mistä sitä saa, minkä värisenä ja paljonko maksaa?

Yritin tihrustaa näillä killisilmilläni, mutta en oikein saanut selvää :nolo:

edit: typo

ZweCCo sanoi:
Jossain kun vaan ois paikka missä ois kunnon puuntyöstökoneet niin vois tehä ite noi.
Työväenopistoissa on yleensä jotain puutyöryhmiä, sinne vain sekaan. Puukeskuksesta saa puuvärkkiä. (sängyn alla odottelee mm. Wengeä, tervaleppää, kirsikkaa ja vaahteraa muodonmuutostaan) Tuon mallinen taso on maailman helpoin tehdä kun vaan saa sahattua/höylättyä puun sopiviin dimensioihin.

Alla muutama kuva ruokapöydästäni joka on juurikin 35mm vahvaa sormijatkettua koivuliimalevyä ja petsattu pähkinänväriseksi.
Ei kyllä näytä pätkääkään rautakaupasta ostetulta liimapuulevyltä joka on hätäisesti ruuveilla kasattu olkkarissa. :)

JSmith sanoi:
Millainen pinta Osmolla tulee? Kiiltävä, himmeä? Jotain pientä kalustetta olen sävyttänyt ihan karusti ohennetulla maalilla mutta toi vaha olisi paremman kuuloinen ratkaisu.

Mulla jä aika himmeäksi se pinta, tosin halusinkin siitä sellaisen matta-pinnan, enkä kiillottanut sitä paljon ja levitin vain yhden kerroksen. Puun syyt jää sievästi näkyviin.

Jossain mainostettiin osmo coloria silkinhimmeäksi, mun käsityksen mukaan kiillottamalla saa kiiltävämmän pinnan, mutta ei mitään lakkaa vastaavaa kuitenkaan. Sisätiloissa ainakin hyvä levittää ja antaa kuivua se vaha, kun se ei tuoksu paljon miltään verrattuna esim. petseihin tai lakkoihin. Ja värejäkin on aika paljon.

Moni ei varmaan dikkaa, mutta itsestäni tuo kuva on todella hieno. Kyseessä on öljyvärimaalaus (80x100cm), jonka ostin Koh Samuilta 40e hintaan lokakuussa. Vihdoin ja viimein sain sen pingotettua kehyksiin ja seinälle. Ei ehkä sovi niin hyvin tuohon keittiön seinään mutta enpä parempaakaan paikkaa keksinyt.

taulu.jpg

EDIT: Tämä kuvahan on "Hed Kandi" levyn kansikuva, Thaimaassa, etenkin Koh Samuilla oli tullut ihme villitys maalata kaikki Kandin levyjen kannet öljyväreillä kankaalle ja myydä ne sitten tyhmille turisteille noin 5-7000b/kpl hintaan, eli 100eurosta ylöspäin. Itse en kokenut olevani "niin" turisti kun on tullut siellä reissattua niin tinkasin hinnan 2000batiin. Maksoin varmaan liikaa silti mutta sopuhinta omasta mielestäni.

http://images.google.fi/images?q=he...-a&rls=org.mozilla:en-US:official&sa=N&tab=wi

vne sanoi:
Mitä materiaalia sulla on tuo keittiön seinä, mistä sitä saa, minkä värisenä ja paljonko maksaa?

Yritin tihrustaa näillä killisilmilläni, mutta en oikein saanut selvää :nolo:

edit: typo

Sehän on ihan mosaiikkilaattaa. Näyttää kuvissa vielä pienemmältä nuo palat kuin mitä oikeasti ovat. Kuvat otettu tosi pienellä resolla, johtunee siitä että tulee vähän suttusia kuvista.

karma sanoi:
Puusepiltä kannattaa kysellä myös huonekaluja, niin saa yksilöllisiä ja halutun kokoisia ja yleensä todella pitkäikäisiä.
Mä tänään hoksasin, et yksi uusi mies meillä töissä on koulutukseltaan puuseppä, kehtaiskohan siltä kysyä vieläkö alkais mulle pari tilaustyötä tekemään. Kunhan joku tekisi mulle ne kalusteet, niin käsitellä osaisin kyllä itse.

On kyllä hienoja kalusteita teillä!!!

karma, miks nuin paljon laattaa keittiössä?? ilmeisesti pidät mosaiikista, vai:)? mun mielestä tuo on jo liioittelua, mutta eihän se mun kämppä olekaan:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
karma, miks nuin paljon laattaa keittiössä?? ilmeisesti pidät mosaiikista, vai:)? mun mielestä tuo on jo liioittelua, mutta eihän se mun kämppä olekaan:D

Se on makuasia sano kissa kun... :thumbs:

Kuvissa kyllä näyttää mosaiikki tosi pieneltä ja tekee aika raskaan näkösen, mutta luonnossa ainakin ite tykkään.

D.Yates sanoi:
Työväenopistoissa on yleensä jotain puutyöryhmiä, sinne vain sekaan. Puukeskuksesta saa puuvärkkiä. (sängyn alla odottelee mm. Wengeä, tervaleppää, kirsikkaa ja vaahteraa muodonmuutostaan) Tuon mallinen taso on maailman helpoin tehdä kun vaan saa sahattua/höylättyä puun sopiviin dimensioihin.

No itseasiassa omalla koulullakin ois semmoset vehkeet että kun tietokoneeseen laittaa kuvan niin saa vaikka mikki hiiren lärvin pöydän pintaan. :D Tuo nyt vaan oli semmosta tekosyyn keksimistä tekemättömyyteen että "olispa paikka". Paikka on mutta on myös laiskuuskin. Tosin se vähän syö intoa kun ei sitä omaa kämppääkään vielä ole. Vähän on mietteissä ollut että keväällä täytyis omaan muuttaa joten ei kai tuo ihan hölmöläisten hommaa olis jos tekis noita kalusteita jo valmiiksi niin ne sais sit suoraan viedä omaan kämppään valmiina eikä tarviis sit odotella. Puutavaraakin olisi omasta takaa mutta se on lienee liian kosteaa vielä ja kuivatushan kestää ikuisuuden. Ei kai tuo kallista olis jos jotain tuppeen sahattua koivulankkua hommaa josta alkaa sitten työstämään liimalevyä ja tämän jälkeen kalusteita. Tää on vaan just tätä kun on niin pirun mitään aikaan saamaton ja laiska. :jahas: Sitäkin myös että mulla on about biljoona suunnitelmaa että pitäis tehdä sitä ja tätä. Todellisuudessa ei ole kaikelle kuitenkaan niin valtavaa tarvetta joten ne vaan sitten jää tommosiks suunnitelmiks kun ei saa tarpeeks inspiraatiota ja tee niitä. Jos jonkun huippuidean saa niin se kyllä tulee toteutettua mutta sit on näitä haaveitakin. :rolleyes:

Itseasiassa tässä alkoikin nousta "vesi kielelle" tämän huonekaluasian kanssa kun alkoi asiaa miettimään. :D Jos täällä puuseppiä kirjottelee niin miten liitetään pöytään jalat kun pöytä olis sellainen pelkistettyä mallia oleva eli olisi paksu massiivipuusta tehty pöytälevy ja sitten suoraa siitä pöytälevystä lähtisi neliskulmaiset jalat lattiaan. Onnistuuko liitos noin vai täytyykö pöydän alapintaan kiinnittää jotain muuta vaakaan mihin saadaan kiinni nuo jalat?

karma sanoi:
Täällä myös uuden kämpän sisustus menossa, nyt on saatu hommattua: TV, tv-taso,sohva,ruokaryhmä,jalkalamppu.... paljon vielä puuttuukin mm. sohvapöytä/rahi.

Heh, meillä on varmaan suht samanlainen maku, kun kylppärin ja vessan laatoitukset on mun kämpässä laitettu samaan tyyliin. Ainoastaan laatoissa on pientä eroa. Lisäksi multa löytyy samanlainen sohva kans valkoisena. Mistä oot ostanut tuon olkkarin maton ja paljonko kustansi?

Kellään kokemuksia hyvästä ja tyylikkäästä lepotuolista?

Tarttis jonkun, missä olis hyvä esim. loikoilla ja lukea kirjaa.

Hintaluokka max. 500 euroo?

Predator sanoi:
Heh, meillä on varmaan suht samanlainen maku, kun kylppärin ja vessan laatoitukset on mun kämpässä laitettu samaan tyyliin. Ainoastaan laatoissa on pientä eroa. Lisäksi multa löytyy samanlainen sohva kans valkoisena. Mistä oot ostanut tuon olkkarin maton ja paljonko kustansi?

Se ostettiin just Askosta ja siellä oli kaikki matot -20%, tuolle jäi hintaa kokonaiset 115e, onneksi edes jossain päästiin halvalla....

Uncle Sam sanoi:
Kellään kokemuksia hyvästä ja tyylikkäästä lepotuolista?

Tarttis jonkun, missä olis hyvä esim. loikoilla ja lukea kirjaa.

Hintaluokka max. 500 euroo?

Löhötuolien kunkku halvimmasta päästä:
Ikean lepotuoli samaa sarjaa kuin tämä sohva, hintaluokka juuri tuon 500e, taisi olla reippaasti allekin. On muuten HELKKARIN mukava ja pehmoinen löhötuoli. Tyylikkyydestä en tiedä mutta esim. kuunteluhuoneeseen tuo sopisi hienosti.
51272_PE150763_S4.jpg

Toki Natuzzi on paras lepotuolien tekijä mutta hinta pompsahtaa sitten tuplaksi, vähintään.

Tietääkö joku mistä vois ostaa sellasia lihaskarttoja (vai miksi niitä nyt kutsutaan) joita näkee salien seinillä. Haen tosin hieman tyylikkäämpää vaihtoehtoa noille tavallisille räikeille kartoille; Tumma tausta ja vaaleampi ihmishahmo edestä ja takaa (2:lla eri julisteella) sekä latinankieliset lihasten nimet eivätkä suomenkielisetkään haitaksi ole. Julisteen koko saisi olla vähintään 80x80cm.

Vähä sekavaa tekstiä mut yrittäkää saada selvää ;)

Edit: voi toki olla tumma hahmo vaalealla pohjallakin kunhan kokonaisuus ei ole kauhean silmiinpistävä.

radial sanoi:
Tietääkö joku mistä vois ostaa sellasia lihaskarttoja (vai miksi niitä nyt kutsutaan) joita näkee salien seinillä. Haen tosin hieman tyylikkäämpää vaihtoehtoa noille tavallisille räikeille kartoille; Tumma tausta ja vaaleampi ihmishahmo edestä ja takaa (2:lla eri julisteella) sekä latinankieliset lihasten nimet eivätkä suomenkielisetkään haitaksi ole. Julisteen koko saisi olla vähintään 80x80cm.

Vähä sekavaa tekstiä mut yrittäkää saada selvää ;)

Edit: voi toki olla tumma hahmo vaalealla pohjallakin kunhan kokonaisuus ei ole kauhean silmiinpistävä.

Selaa tuo www.allposters.co.uk läpi, pikaisella haulla löytyi tälläinen 69*100cm kokoinen julista, 16e.
2450-4460.jpg

EDIT: Oliko nopee vastaus? :D

Huppe sanoi:
Selaa tuo www.allposters.co.uk läpi, pikaisella haulla löytyi tälläinen 69*100cm kokoinen julista, 16e.
2450-4460.jpg

EDIT: Oliko nopee vastaus? :D
Joo kiitti toi näyttää iha hyvältä, mut etin perfektionistina tietty viel paremman tuolta linkistä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom