Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jep, juuri tuota linkkiä meinasin. :) Vaikka ostaisi tuolta pelkästään sen L-levyn ja laatikoston Muuramelta, niin jo sillä säästäisi satasia. Laadussa ei liene oleellista eroa?

Tyttöystävä ihastui Muuramen työpöytään, kun käytiin sellaisia Vepsäläisessä katsomassa. Eikä niissä minustakaan mitään vikaa olee.... paitsi hinta. Laatikosto ja L-muotoinen pöytälevy maksavat yhteensä yli 1000 euroa! Kyseessä siis tämän katalogin http://www.muurame.com/flash_kuvastot/KUVASTO_2010/index.html sivulla 41 oleva hökötys. Olen melko varma, että samanlaisen saisi halvemmalla jopa teetettyä, mutta miten on asian laita? Pitääkö työpöydästä maksaa reilusti toista tonnia, jos haluaa laadukkaan? Eikös jollain nettisivulla voinut mittojen mukaan teettää kalusteita? Muistelisin tässäkin ketjussa monesti jonkun sellaisen sivun mainitun.

Me ollaan ostettu muutamia näitä Muuramen kopioita:

22497_PE107372_S4.jpg

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90053923

Tietty, eihän Ikealta voi ostaa mitään, kun se ei ole coolia. Sit kannattaa mennä sinne Vepsäläiseen.

Noi Ikean Malm-lipastot on kyllä ihan laatua. Päälle sitten vaan työtaso, vaikkapa valkoinen kiiltävä, sekin Ikealta 39e.

Eihän noita Ikean halpiksia oikein voi edes verrata Muurameen, materiaalitkin jo ihan erilaisia. Mulla on ollut käytössä kumpaakin ja kyllä se vaan menee niin, että jos haluaa laadukkaan huonekalun joka kestää käyttöä kymmeniä vuosia niin huonekaluista joutuu vähän maksamaankin. Jos taas haluaa sisustuksen, jonka voi huoletta uusia viiden vuoden päästä kun vähän kyllästyttää, niin sitten voi ostaa huonekalut Ikeasta.

Eihän noita Ikean halpiksia oikein voi edes verrata Muurameen, materiaalitkin jo ihan erilaisia. Mulla on ollut käytössä kumpaakin ja kyllä se vaan menee niin, että jos haluaa laadukkaan huonekalun joka kestää käyttöä kymmeniä vuosia niin huonekaluista joutuu vähän maksamaankin. Jos taas haluaa sisustuksen, jonka voi huoletta uusia viiden vuoden päästä kun vähän kyllästyttää, niin sitten voi ostaa huonekalut Ikeasta.

No kun kysyjästä aito on liian kallis. On olemassa myös ihmisiä ketkä tahtovat sisustaa, vaikkei heillä ole varaa Klintin valaisimiin ja Aarnion tuoleihin. Tosin eiväthän he tänne kirjoittele. Täällä on vain ökyjä.

Meille voit tulla näyttämään sen Muuramen lipaston joka kestää lapsiemme käyttöä kymmeniä vuosia. Tai kun kestäisi edes puoli vuotta. "Ei helmiä sioille".

Noi Muuramen kalusteet on kyllä kestäviä, mutta perkeleen kalliita. Yksi vaihtoehto on tsekata vaikka huuto.netistä ja maalata uudestaan (jos ovat maalatulla pinnalla). Mulla on autotallissa kaksi sellaista vedettävää lasten sänkyä odottamassa uutta asuntoa. Pitää varmaan ruiskulla maalata uudestaan, mutta muuten ovat kondiksessa.

Meille voit tulla näyttämään sen Muuramen lipaston joka kestää lapsiemme käyttöä kymmeniä vuosia. Tai kun kestäisi edes puoli vuotta. "Ei helmiä sioille".

Silloin kun minä olin pieni (:D) meillä oli lastenhuoneen kalusteet osin Muuramea ja samat huonekalut on edelleen mun vanhemmilla käytössä. Samoin mulla oli koko kouluajan sama Muuramen kirjoituspöytä ja nyt 20+ vuotta vanhana pöytävanhuksena se on edelleen siistissä kunnossa ja ahkerassa käytössä. Kyllä ne kestää, usko pois ;)

Hyvä puoli noissa on myös se, että ne kestää aikaa myös tyylillisesti ja osia voi yhdistellä eri tavoin.

Pitänee käydä tsekkaamassa miltä nuo Ikean laatikostot näyttävät ja tuntuvat livenä. Eivät ne mun mielestä ole vain siksi poissuljettuja, koska ovat Ikeasta. Kuitenkin olisi tietenkin hyvä, jos laatukin olisi jonkinlaista.

Sitä tässä lähinnä ihmettelen, että maksaako noissa Muuramen kamoissa nimenomaan se laatu vaiko vain brändi? Merkillä ei ole mielestäni niin väliä, kunhan laatu on kohdallaan. Siksipä juuri mietinkin saisiko teetettynä halvemmalla periaatteessa samaa tavaraa ilman merkkiä.

Pitänee käydä tsekkaamassa miltä nuo Ikean laatikostot näyttävät ja tuntuvat livenä. Eivät ne mun mielestä ole vain siksi poissuljettuja, koska ovat Ikeasta. Kuitenkin olisi tietenkin hyvä, jos laatukin olisi jonkinlaista.

Sitä tässä lähinnä ihmettelen, että maksaako noissa Muuramen kamoissa nimenomaan se laatu vaiko vain brändi? Merkillä ei ole mielestäni niin väliä, kunhan laatu on kohdallaan. Siksipä juuri mietinkin saisiko teetettynä halvemmalla periaatteessa samaa tavaraa ilman merkkiä.

Höhö. Nyt vasta katsoin tuon Muuramen päin helvettiä tehdyn flash-kuvaston. No jo on työtasolla hintaa. Ei muuta kuin Ikealta vaan pari tommosta:

25868_PE110705_S4.jpg

á 39 euroa ja päälle sitten lyhyet jalat + joku puinen taso, tai vaikka laminaattitaso. Kokonaishinta alle 150 euroa. Tai sitten ottaa kolmella laatikolla noita kaks ja lätkäsee sen tason suoraan noiden päälle.

Höhö. Nyt vasta katsoin tuon Muuramen päin helvettiä tehdyn flash-kuvaston.
Oli muuten todella käyttäjäystävällinen kikkare.

Laatikostoja tietysti saa monesta firmasta ja valikoimaa riittää. Muistaakseni Askon mainoslappusissa on ollut eri vaihtoehtoja ihan hyvään tarjoushintaan. Oman kokemuksen mukaan Askon halvemman pään tuotteet ovat laadultaan samaa luokkaa Ikean kanssa, mutta kuitenkin kalliimpia. Miksei siis Ikeasta, jos sieltä löytyy silmää miellyttävä ratkaisu.

Mooblesta en siis ole itse tilannut, mutta pari vuotta sitten oli harkinnassa parikin tasoa. Muistaakseni hinnat olivat vastaaville silloin 300-400e luokkaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä Ikean kattovalaisin on Ikean Vantaan myymälän katossa varmaan jokaisen pöydän yläpuolella (valkoinen muovista tehty)? En löytänyt Ikean nettisivuilta kyseistä mallia.

Olisko jollain heittää jotain hyviä vinkkejä tv-taso-kirjahyllykomboihin liittyen? Olen tässä just muuttamassa omaan kämppään ja tarkoituksena on ostaa noin 32-42" telkkari johon sitten taso ja kirjahyllyä ympärille. Vinkkejä?

Vittu noita sohvien toimitusaikoja, kusettavat ihan kympillä. Reilu 3 viikkoa on nyt muuttunut reiluksi 6 viikoksi, eikä tietoakaan sohvasta. Liikeet dissaa toinen toisiaan toimitusajoista ja puhuu pelkkää paskaa liukuhihnalta.

Mun sohvan piti tulla kuudessa viikossa, tuli viidessä. Ja oli väärän värinen. Piti olla tumma suklaanruskea, tehtaan mielestä meille sopi vaalea marjapuuronpunainen. On ihan vitun hieno. Nyt sitten odotellaan vaihdokkia. Myyjässä/liikkeessä ei siis vikaa, kaikki oikein papereissa.

Viime vuoden heinäkuussa tilasin sohvan Vepsäläiseltä - toimitusaika 6 viikkoa. Viimeisenä mahdollisena toimituspäivänä soittelin kärsimättömänä että jokohan se on pikkuhiljaa tulossa ja täsmällisyyden huipennus; se oli ko. päivänä, juuri hetkeä aiemmin, saapunut liikkeeseen :)

Tosin ei kaikki aina mene putkeen sielläkään - äitini odotteli Natuzzin olohuoneenpöytää 6 kk ja epäili jo ettei pöytää ole tulossakaan vaan tilaus on unohdettu. Kyllä sekin lopulta tuli :D

6 kuukauden toimitusaika on jo melko LOL. Saa olla jo ihan saatanan erikoinen, että minä odottaisin jotain pöytää (tai mitään ylipäänsä) 6 kk.

Back
Ylös Bottom