Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
...

Jälkeen:
maalattuna.jpg

...

Tyylikäs! Muistatko mistä toi jalkalamppu on ostettu tai minkä merkkinen se on? :)

Nyt tuli päivitettyä olkkarin kalusteita. Siniset sohvat (jotka tuntuivat niiiiiiiin hyvältä idealta vanhaan vuokrakämppään) saivat uuden kodin, kuin myös tuo lentokentän kokoinen sohvapöytäkin. .

Heh, mulla oli edellisisssä kämpissä tasan samanlaiset ja samanväriset sohvat, sekä ihan samanlainen sohvapöytä :D

En tiedä onko tämä oikea ketju mutta onko jollakin hyviä ohjeita pukkijalkaisen pöydän tekoon. Tekis mieli tehdä tuollainen työpöytä niin saisi sen kokoisen pöydän kuin haluaa eikä olisi mitään laatikostoja jonne vain kertyy rojua. Halpahan sellainen olisi myös :)

Ikea myy pukkijalkoja ja pöytälevyjä. Ja jos suorajalkaisen työpöydän haluaa ilman mitään laatikoita, niin itselläni on jo pidempään ollut pari vanhaa keittiönpöytää työpöytinä. Vanhan mäntypöydän ku hioo ja petsaa, niin saa vaikka modernin ruskean siitä ;)

Mikäs noissa Futon-tuotteissa oikein maksaa. Ihmetyttää tässä kun katselee esim Futon-vuodesohvien hintoja, alumiinirungosta ja futonpatjasta 900€ ?
http://www.futonia.fi/hinnastot/futonia_vuodesohvat_hinnasto032010.pdf

Hölmöt maksaa kun on niin vitun siistiä omistaa Futoni. Perusfuton-patja ei kyllä käsittääkseni paljoa maksa ja semmonen sohva/sänky on suhteellisen helppo tehdä itse.
Sitten kun pitää saada kookospähkinän kuorisuikaleita ja hevosenhäntäjouhia sisälle ja hieno logo kylkeen niin tokihan se maksaa :D

Hölmöt maksaa kun on niin vitun siistiä omistaa Futoni. Perusfuton-patja ei kyllä käsittääkseni paljoa maksa ja semmonen sohva/sänky on suhteellisen helppo tehdä itse.
Sitten kun pitää saada kookospähkinän kuorisuikaleita ja hevosenhäntäjouhia sisälle ja hieno logo kylkeen niin tokihan se maksaa :D

En tiedä onko tässä futonin omistamisessa mitään erityisen siistiä mutta sen tiedän että on paras sänky jossa olen nukkunut ja seuraavakin sänky/patja on varmasti futon. Tosin ei kaikki tykkää kovasta futonista ja onhan ne patjat varmasti ylihinnoiteltuja.. Kaikenlaisia sänkyjä on testailtu parin kympin vieraspatjasta +5000€ Hästensiin ja tosiaan futonin valitsin mieluiten..

Juu, no maksaahan hyvä normipatjakin äkkiä toista tonnia joten imo sikäli ei juuri kummoisemmissa hinnoissa futaritkaan. Vaikea löytää parempaa jos kovasta alustasta diggaa, itse täysin tätä mieltä. Ostaessani 160cm leveän futon-patjan, hinta oli muistaakseni 650€ (näissäkin tietty patjan tyypillä saadaan varmaan eroja). En nyt ihan takuuseen mene hinnasta.

Aika monni saa olla jos pelkän "siistin omistamisen" takia hommaa... Iteppähän siinä joutuu sitten nukkumaan. :D

Eikös ne toiset hölmöt ostele feikki-lamppuja kun on niin vitun siistiä näyttää kämpästä löytyvän designia... ;)

Juu, no maksaahan hyvä normipatjakin äkkiä toista tonnia joten imo sikäli ei juuri kummoisemmissa hinnoissa futaritkaan. Vaikea löytää parempaa jos kovasta alustasta diggaa, itse täysin tätä mieltä. Ostaessani 160cm leveän futon-patjan, hinta oli muistaakseni 650€ (näissäkin tietty patjan tyypillä saadaan varmaan eroja). En nyt ihan takuuseen mene hinnasta.

Aika monni saa olla jos pelkän "siistin omistamisen" takia hommaa... Iteppähän siinä joutuu sitten nukkumaan. :D

Eikös ne toiset hölmöt ostele feikki-lamppuja kun on niin vitun siistiä näyttää kämpästä löytyvän designia... ;)

No nyt taisi mennä pointti hieman ohi?
Kerroinhan että perusfutonin saa pirun halvalla ja tommosen simppelin japski-tyylisen sängyn tekee kuka tahansa helposti itse. Ei siis ole pakko maksaa itseään kipeäksi Futonista. Hyviähän ne ovat, pitäisi hommata itsellekin.

On vaan niiiiin pirun siistiä ostaa se Futoni jostain trendikkäästä pikkukaupasta jossa on myyjällä hampusta tehdyt trendivaatteet ja hintaa 42x enemmän kuin jossain muualla. Onhan se "merkkituote". Samaa kamaa ne ovat kaikki, puuta ja puuvillaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On vaan niiiiin pirun siistiä ostaa se Futoni jostain trendikkäästä pikkukaupasta jossa on myyjällä hampusta tehdyt trendivaatteet ja hintaa 42x enemmän kuin jossain muualla. Onhan se "merkkituote". Samaa kamaa ne ovat kaikki, puuta ja puuvillaa.

Ei muuten ole - tai siis materiaalien osalta kyllä, mutta hyvin tehty futon on ihan jotain muuta kuin sellainen halpa IKEAn viritelmä, joita vielä ainakin muutama vuosi sitten futoneina kaupiteltiin. Monikerroksisuus, kerrosten ompelu yhteen, puhtaat materiaalit jne. vaikuttavat kaikki hintaan. Niin ja tietysti pikkukauppa on kalliimpi kuin supermarketti.

Ei muuten ole - tai siis materiaalien osalta kyllä, mutta hyvin tehty futon on ihan jotain muuta kuin sellainen halpa IKEAn viritelmä, joita vielä ainakin muutama vuosi sitten futoneina kaupiteltiin. Monikerroksisuus, kerrosten ompelu yhteen, puhtaat materiaalit jne. vaikuttavat kaikki hintaan. Niin ja tietysti pikkukauppa on kalliimpi kuin supermarketti.

Eipä perinteistä rullattavaa futonia voi tehdä kait kuin yhdellä tavalla? Toki eri kehitelmät siitä tuovat myös lisähintaa.

Ei kai kukaan kuvittele että niillä ikean viritelmillä on paljonkaan tekemistä futonin kanssa. Kyllä se kunnolla tehty patja vaan maksaa.. Siinä olen Hupen kanssa samaamieltä että ne rungot on kyllä monesti aika kalliita ja ei edes laadultaan mitään ihmeellisiä, mutta toisaalta eipä minuakaan kiinnostanut alkaa askartelemaan mitään omaa sängynrunkoa vaan halusin ostaa kerralla yhdestä paikasta koko setin. Ja tyytyväinen olen ollut..

Onhan se "merkkituote". Samaa kamaa ne ovat kaikki.

Nämä Hupen toistamat fraasit "samaa kamaa ne on kaikki" ja "tollasen tekee helposti itse 5 €:lla" on niiin väsynyttä... Maailmassa ei varmasti ole mitään tuotetta, jota vastaavaa Huppe ei omasta mielestään saa jostain halvemmalla kuin naapuri.

En ole kyllä Ikeaa ottanut kertaakaan esille tässä keskustelussa. Eihän sieltä saa edes (oikeita) futoneita, vai saako edes leikisti? Joskus oli joku kuppainen mäntyviritelmä "futon"sänky.
Lähinnä pointti oli vastata kysymykseen:

Mikäs noissa Futon-tuotteissa oikein maksaa. Ihmetyttää tässä kun katselee esim Futon-vuodesohvien hintoja, alumiinirungosta ja futonpatjasta 900€ ?
http://www.futonia.fi/hinnastot/futo...asto032010.pdf
...tietty jos on rahaa viskata roskiin niin siitä vaan.
Nyt vasta klikkasin ton linkin auki niin onhan tuossa designia lisäksi ja tuotteet ovat hyvännäköisiä. Sehän se maksaa. Ei se puuvilla ja alumiiniputki mitään maksa. 50% hinnasta on katetta+alvia ja puolet lopusta jotain tukkuportaiden jne. välistä vetoa niin eihän alkuperäinen tuotteen hinta ole yhtään mitään. Satasen tommosen tarpeet vois olla.

Ei se puuvilla ja alumiiniputki mitään maksa. 50% hinnasta on katetta+alvia ja puolet lopusta jotain tukkuportaiden jne. välistä vetoa niin eihän alkuperäinen tuotteen hinta ole yhtään mitään. Satasen tommosen tarpeet vois olla.

Soitto kylän peltisepälle ja ompelijalle ja loput teet itse? Helppoa. Täysin uutta vastaava, ellei parempi Futon, made by Huppe, hinta 150€. Säästöä ihan kauheesti ja ilkeät riistäjähuijarit saivat taas nenilleen. Ja naapurinkin sai kateelliseksi :).

Soitto kylän peltisepälle ja ompelijalle ja loput teet itse? Helppoa. Täysin uutta vastaava, ellei parempi Futon, made by Huppe, hinta 150€. Säästöä ihan kauheesti ja ilkeät riistäjähuijarit saivat taas nenilleen. Ja naapurinkin sai kateelliseksi :).

Ja jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa.

Just nappasin Futonin patjan kämpille. Tatamit tulee tällä kertaa alle 10 cm reunoista yli, enkä vittu varmaan ala ite duunaamaan jotan kotikutoisia tatameja. Ite duunaminen on vähän sama kuin ostais HP:n läppärin ja pistäis siihen Applen logon. Jengi ei vain tajua. Kaikilla ei välttämättä ole rahasta kii joku hikinen sängyn runko saati että himassa kaikki olis ite tehtyjä kopioita. Autossakin jätettäis varusteet ostamatta ja ite viritettäis vakkarisäätimet Bilteman kamoilla. Joo, ajaahan se saman asian, mut jotain tyylitajua nyt vähän edes. Voin kuvitella kun joku Pertti alkaa duunaamaan omaa runkoa netistä saadun kuvan mukaan. Baariinkin toki roudataan muijan kassissa omat kiljut, känniin silläkin tulee.

Pointti oli vastata kysymykseen: "mikä noissa maksaa". Ihme homma jos ei mene jakeluun. Jos ei mene jakeluun eikä ole massia niin kannattaa olla ostamatta ja mennä vaikka Ikealle tai Sotkaan.

Se sun pointtis tuntuu monesti olevan se, että kaikissa tuoteissa on kuluttajan kannalta järjettömät katteet ja kauppiaan pitäisi lätkäistä nettohinnasto käteen heti myymälään astuttaessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom