Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka vaikeaa muuten on aloittelijan, joka ei tiedä mistään mitään, vaihtaa itse pihalaatat pihaan..Onko ihan karmean kallis ja aikaa vievä työ? Toki kallius riippuu pitkälti pihalaattojen valinnasta.. Meillä on aivan kaaarmivan näköiset pihakivilaatat pihalla ja haluaisin niistä äkkiä eroon. Tosekseen työn ei pitäisi tosiaan olla aivan karmivan kuormittava, koska kesällä on pieni tulokas saapumassa, joten kamalan isoa projektia ei haluta.
Ainiin, olen kanssa miettinyt, kun näiden laattojen keskellä, ikkunan edessä on läntti nurmikkoa ja senkin haluaisin laatoittaa..Tosin mietin, että kannattaako, koska sateella se imee hyvin veden. Jos siihen laittaa laatan, jää vesi siihen lillumaan. Jos ois kesä, laittaisin kuvia niin näkisitte.

Kuinka vaikeaa muuten on aloittelijan, joka ei tiedä mistään mitään, vaihtaa itse pihalaatat pihaan..Onko ihan karmean kallis ja aikaa vievä työ? Toki kallius riippuu pitkälti pihalaattojen valinnasta.. Meillä on aivan kaaarmivan näköiset pihakivilaatat pihalla ja haluaisin niistä äkkiä eroon. Tosekseen työn ei pitäisi tosiaan olla aivan karmivan kuormittava, koska kesällä on pieni tulokas saapumassa, joten kamalan isoa projektia ei haluta.
Ainiin, olen kanssa miettinyt, kun näiden laattojen keskellä, ikkunan edessä on läntti nurmikkoa ja senkin haluaisin laatoittaa..Tosin mietin, että kannattaako, koska sateella se imee hyvin veden. Jos siihen laittaa laatan, jää vesi siihen lillumaan. Jos ois kesä, laittaisin kuvia niin näkisitte.

Jos ajatellaan että siinä osassa pihaa, missä on ne vanhat pihakivet, on pohjat valmiiksi kunnossa eikä niitä tarvitse sen kummemmin alkaa tekemään (siis tuomaan soraa ja tiivistämään maata), niin siihen osaan ei välttämättä tartte kun ehkä hieman uutta hiekkaa ja tasotus ja kivet päälle. Eli kulut on niiden kivien verran (8-100€/m2). Jos taas siihen nurmikon paikalle aikoo vaihtaa kivet, niin se luultavasti tarvitsee enemmän niitä pohjatöitä. Pitää ensin kaivaa mullat pois ja tuoda soraa tilalle, tiivistää koneella jne. Se tietenkin maksaa hieman, mutta koska ilmeisesti on kyse melko pienestä alueesta niin ei juurikaan.
Vedenhän ei ole tarkotus jäädä kivetykselle lillumaan, vaan siihen tehdään sen verran kaatoa rakennuksesta poispäin, että vesi valuu.
Homman kuormittavuus riippuu paljolti tehtävän alueen koosta. Itse tein viime kesänä n.40/m2 ja kovin homma ylivoimaisesti oli kaivaminen ja pohjatyöt, koska tuo tuli juurikin nurmikon tilalle. Kun pohjat oli valmiit, niin itse kivien laittaminen oli jo melko lepposta puuhaa.

Kaupasta ei oikein löydy edullisesti hyvännäköisiä kaiuttimia, joten piti tehdä itse. Hifitalon AW-6i kitistä tuli sopivilla kotelon muodoilla ja pienellä modaamisella seuraavanlaiset:
DSC_0059..webp

En tiedä onko tämä oikea ketju mutta onko jollakin hyviä ohjeita pukkijalkaisen pöydän tekoon. Tekis mieli tehdä tuollainen työpöytä niin saisi sen kokoisen pöydän kuin haluaa eikä olisi mitään laatikostoja jonne vain kertyy rojua. Halpahan sellainen olisi myös :)

En tiedä onko tämä oikea ketju mutta onko jollakin hyviä ohjeita pukkijalkaisen pöydän tekoon. Tekis mieli tehdä tuollainen työpöytä niin saisi sen kokoisen pöydän kuin haluaa eikä olisi mitään laatikostoja jonne vain kertyy rojua. Halpahan sellainen olisi myös :)
En nyt tiedä varsinaisista ohjeista, mut oisko tästä sulle jotain apua?

Duunattiin kämppään koroke. Halusin leveämmän sängyn ja homma lähti vähän käsistä. Vanha runkopatja vaihtui futoniin. Patjan alla on luukku, jonka alla on säilytystilaa.

Ekassa kuvassa remppa vielä vaiheessa.
Tokassa pano valmiista setistä. Hieman vääristyy kuva, mutta näkyypähän enemmän.

Liitteet

• IMG_0856..webp
    IMG_0856..webp
    13,3 KB · Katsottu: 743
  • IMG_0885..webp
    IMG_0885..webp
    116,9 KB · Katsottu: 2 017

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaupasta ei oikein löydy edullisesti hyvännäköisiä kaiuttimia, joten piti tehdä itse. Hifitalon AW-6i kitistä tuli sopivilla kotelon muodoilla ja pienellä modaamisella seuraavanlaiset:
katso liitettä 60262

Nätit! Millä sait noin hyvin maalipinnan tehtyä?
--------------------------

Itse käväsin lauantaina Design Destrictin sisustusliikkeet läpi, mitään ei tarttunut mukaan, mutta ideoita (ja myöhemmin ostettavaa) seuraavalle sisustuskierrokselle löytyi. Ainakin Arki -lehtiteline tulee hankittua kahden oven väliseen nurkkaan, johon ei ole ikinä saatu sisustettua mitään fiksua.

Btw, Palorannalla Blockit halvalla.

Duunattiin kämppään koroke. Halusin leveämmän sängyn ja homma lähti vähän käsistä. Vanha runkopatja vaihtui futoniin. Patjan alla on luukku, jonka alla on säilytystilaa.

Tokassa pano valmiista setistä. Hieman vääristyy kuva, mutta näkyypähän enemmän.

Hieman panoluola indeed.

Ihan kiva, en itse kyllä viihtyisi.

Innossa oli aika magee kylppäri. Aattelin apinoida mahdolliseen tulevaan talooni samanlaisen, amme-systeemin osalta. En edes ammetta käytä mutta onhan se lapsille hauska.
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/inno/jaksot-tuotantokausi-12/jakso-168-ankean-uimahallin-uusi-elämä
Tommonen Hans Grohen suihkuhärdellikin olis kiva jos ois 5ke ylimääräistä. Tuo Duratin amme muuten maksaa kai jotain 3ke. Amme + suihku = 8ke. Ei paha :eek:

Takkahuoneeseen sitten tommonen Smegin retrokaappi, pakko tyytyä halvempaan kun Inska "varasti" sen "käytetyn" Boschin :curs:
http://www.smeg-kodinkoneet.com/Kylmalaitteet/fab28rr.html

Innossa oli aika magee kylppäri. Aattelin apinoida mahdolliseen tulevaan talooni samanlaisen, amme-systeemin osalta. En edes ammetta käytä mutta onhan se lapsille hauska.
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/inno/jaksot-tuotantokausi-12/jakso-168-ankean-uimahallin-uusi-elämä
Tommonen Hans Grohen suihkuhärdellikin olis kiva jos ois 5ke ylimääräistä. Tuo Duratin amme muuten maksaa kai jotain 3ke. Amme + suihku = 8ke. Ei paha :eek:

Takkahuoneeseen sitten tommonen Smegin retrokaappi, pakko tyytyä halvempaan kun Inska "varasti" sen "käytetyn" Boschin :curs:
http://www.smeg-kodinkoneet.com/Kylmalaitteet/fab28rr.html

"Rahalla saa ja hevoselta pääsee se mahtavin paukku."

Hieno on joo. Muista Huppe se mopo ... :)

Elcacolla hieno panoluola. Tämmöselle perheelliselle rivari-asukille ei ehkä mutta kerrostalo-poikamiesboksiin ottaisin milloin vain.

Ikealtahan noita saa valmiina, Liz pistikin jo "ohjetta".

Todella hieno toi sänkyviritelmä.

Mistäs oot muuten hommannut ton Eiffel-tornin seinälle? Onko jonkinlainen teetetty versio omasta pikkukuvasta vai myydäänkö noita valmiina jossain? Löytyy melkein järjestäen aina pelkkiä Manhattan-kuvia, mutta kiinnostais juuri tälläiset yksittäiset nähtävyydet enemmän.

Todella hieno toi sänkyviritelmä.

Mistäs oot muuten hommannut ton Eiffel-tornin seinälle? Onko jonkinlainen teetetty versio omasta pikkukuvasta vai myydäänkö noita valmiina jossain? Löytyy melkein järjestäen aina pelkkiä Manhattan-kuvia, mutta kiinnostais juuri tälläiset yksittäiset nähtävyydet enemmän.

Näyttää ihan Ikean taululta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom