Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sama lamppu itsellä, ja ei voi muuta sanoa kuin että me like :) mulla on aika tehokkaat lamput ja myyjä suositteli himmennyskytkimen asentamista myös..täytyypä harkita.
Jep, oon kyllä todella tyytyväinen ton hankintaan. :) Mulla on se malli, johon voi pistä vaan 4 x max 21w energiansäästölamppuja. Tällä hetkellä paikalla 11 wattiset. Toi on kohtuu ison olohuoneen ainoa kattolamppu, joten sitä valotehoa pitäisikin hiukan löytyä. Himmennysmahdollisuus olis kyllä ihan kiva, mutta videotykkiä käytettäessä ei valoja päällä pidetä muutenkaan niin väliäkö tuolla...

^mä en muista kuinka tehokkaat tuikut siellä on mutta valo on kyllä todella kirkas. Vois tietty vaihtaa vähän pienenpitehosiin, mutkun ei viitti :) Toinen vaihtoehto tolle oli Aarnion Tripoli.

Tulipas sitten viimeinkin hankittua tässäkin threadissa haaveilemani Aarnion Moon-valaisin olohuoneeseen. :) Mielestäni istuu oikein mainiosti huoneen yleisilmeeseen. Täytyy vielä istuttaa siihen tehokkaammat lamput, niin valaisee paremmin.

Kuvista tuli aika surkeita, mutta minkäs teet -huono kamera ja vielä huonompi kuvaaja. :D

Kivan näköinen lamppu tosiaan. Muutenkin -Lauri-:n olkkarin värimaailma ja kalusteet hyvin samanlainen kuin meillä. Harmi vaan kun ei taida tollasen asennus kovin helposti onnistua vinoon sisäkattoon. Periaatteessa lampun pitäisi "kattaa" semmonen n. 40 neliön ala, mutta luulisi 4 x 20w energiansäästöllä onnistuvan.

Täytyy käydä tutustumassa Moon:iin. Tosin kun mukana on Aarnio niin voi olla turhan kallis.

Kivan näköinen lamppu tosiaan. Muutenkin -Lauri-:n olkkarin värimaailma ja kalusteet hyvin samanlainen kuin meillä. Harmi vaan kun ei taida tollasen asennus kovin helposti onnistua vinoon sisäkattoon. Periaatteessa lampun pitäisi "kattaa" semmonen n. 40 neliön ala, mutta luulisi 4 x 20w energiansäästöllä onnistuvan.
Täytyy käydä tutustumassa Moon:iin. Tosin kun mukana on Aarnio niin voi olla turhan kallis.

Mä luulen että asennus vinoon kattoon onnistuu hyvin, koska tuossa on 4 vaijeria eri puolilla lamppua, mitä voi säätää helposti :) Lamppu itsessään on yllättävän kevyt. Ite ostin tarjoushinnalla, sai satkun alennusta ;)

Onks kukaan viime aikoina vaihtanut keittiön kaappeihin ovia? Eli löytyykö suosituksia mistä sais parhaalla hinnalla laadukasta tavaraa. Kiitos. :)

Onks kukaan viime aikoina vaihtanut keittiön kaappeihin ovia? Eli löytyykö suosituksia mistä sais parhaalla hinnalla laadukasta tavaraa. Kiitos. :)

Jos mitat sattuvat niin Ikealta. Jos ei niin puusepältä. Kannattaa muistaa että monesti Ikealta ovet runkoineen ovat edullisemmat kuin mittatilauksena teetetyt pelkät ovet.

Vituttaa. Oli hartaasti valittu kylppäriin laatat ja lisäksi saunan lattiaan, niin eikö käynyt (tietenkin) niin että saatana valittuja laattoja ei juuri nyt ole saatavilla. Kaiken päälle laatat pitää valita tänään. On tässä melkoisen kiire yrittää keksiä ideoita.

Lattiassa pitää olla 10x10. Seiniin olin funtsinut 10x40 kiiltävä valkoinen ja suihkuseinälle joku tehostelaatta. Alustavassa suunnitelmissa suihkuseinä oli harmaa ja lattiassa musta erikoislaatta. Se pitää nyt unohtaa, koska sitä ei tähän hätään ole saatavilla. Noilla väreillä haluaisin kuitenkin mennä. Yksinkertaista, simppeliä mutta tyylikästäkin pitäisi olla.

Onko ideoita, kuvia, perjantaipulloa? Jotain mikä poistaisi tämän ahdistuksen.

Vituttaa. Oli hartaasti valittu kylppäriin laatat ja lisäksi saunan lattiaan, niin eikö käynyt (tietenkin) niin että saatana valittuja laattoja ei juuri nyt ole saatavilla. Kaiken päälle laatat pitää valita tänään. On tässä melkoisen kiire yrittää keksiä ideoita.

Lattiassa pitää olla 10x10. Seiniin olin funtsinut 10x40 kiiltävä valkoinen ja suihkuseinälle joku tehostelaatta. Alustavassa suunnitelmissa suihkuseinä oli harmaa ja lattiassa musta erikoislaatta. Se pitää nyt unohtaa, koska sitä ei tähän hätään ole saatavilla. Noilla väreillä haluaisin kuitenkin mennä. Yksinkertaista, simppeliä mutta tyylikästäkin pitäisi olla.

Ton takia minä teen kaiken mahdollisimman simppelisti. Eli normilaattaa jostain 6.99e/m2 tarjouksesta ja lattiaan+seinään 10x10 sitten jotain 15e/m2. Esim näin:

IMG_4977.jpg

Yksinkertaista ja toimivaa.

^ Ei tarvitse itse laatoittaa ja laatat saa valita itse. Ei kannata siis valita halvinta tällä kertaa ;) Jotain ideoita sain kehiteltyä. Miksei jokaisella laattamyyjällä ole jotain 3D-softaa mallintamiseen. Helpottaisi aikalailla asiaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Omaan makuun tuo 10x10 lattialaatta muistuttaa uudisrakennusten halpahalli-ilmettä. Joko mosaiikki tai jos kaato sallii niin isompaa laattaa.

Seinässä isompi laatta näyttää hyvältä, mutta muista mitata seinät jotta jako osuisi suunnilleen kohtaalleen. Jos joka päätyyn jää vajaa laatta, niin se saa seinän näyttämään hölmöltä. Väreistä en sano mitään, koska uusi kylppärimme on selkeälinjainen musta-valkoinen ilman mitään hassuja kuviointeja. Jos tehostelaatta ei nappaa, niin olen kyllä nähnyt lasistakin tehtyjä päätyseiniä.

Laatat meni tilaukseen. 10x10 sen takia, ettei kaatojen takia isompaa voinut laittaa. 5x5 tai mosaiikki on omaan makuun taas jo menneen talveen lumia. Uskon "peruskoon" kestävän paremmin ajan hammasta. Järjettömän vaikea valita laattoja nopealla aikataululla. Silti tuntui että valikoima on aika onneton, jos halusi jonkun oman vision toteuttaa. Selasin etukäteen vinon pinon sisustuslehtiä, mutta mikään kuva ei säväyttänyt. Netistäkään ei löytynyt oikein mitään inspiraatiota. Nyt tuli sitten ihan itse suunniteltua kylppäri ja saa nähdä miltä näyttää valmiina. Joko onnistuu, tai lopputulos on aivan järkyttävä.

Uudesta kämpästä pitäisi tulla muuten ihan asiallinen. Jos ei muuten, niin ainakin istuu omaan makuun. Sisustusta järkihinnalla, mutta silti edes vähän persoonallisesti. Suunnitelmat on jo nyt melko valmiina. Loppuvuodesta pitäisi olla toteutuksenkin valmis kaikilta osin.

Pitäs sänkyrunko ostaa ja vähän tämän tyylinen simppelikin voisi tulla kyseeseen. Innovation lopetti sitten sänkyjen valmistuksen, joten kuka tekee samantyylisiä?
digimarc.ms

En tiiä onko ihan sitä mitä haetaan, mut itseä miellyttää simppeleistä sängyistä BoConceptin Limo-sänky

tuote-1551.jpg

Vepsäläiseltä alkaen 749e

Minua jotenkin epäilyttävät nämä puisilla leveillä reunoilla olevat sängyt. Kokemukseni ovat vähäiset, mutta minun kömpelyydelläni mustelmille paukutetut sääriluut olisivat arkipäivää. Suosittelen pehmeämpiä materiaaleja ja kapoisempia reunoja, vaikka noin tyyliseikkojen vuoksi voisinkin tuollaisesta selkeydestä pitää.

Luin joskus kirjan " Punkshui- kodin sisustusta anarkisteille" Oli tosi inspiroiva kirja ja mulla meni kämpän sisustus uusiksi. Raahasin vessaan kirjahyllyn että paskalla ollessa voi lukea. Löin puukon seinään pystyyn ja seinälle Adolf Hitlerin kuvan. Yleensä ottaen lakkasin välittämästä paskaakaan hyväksytyistä normeista, että vessassa ei voi tehdä ruokaa ja kotona pitää olla mukavaa. Monet vieraistani ja perheenjäsenistäni ahdistuivat kämpilläni, varsinkin kun soitin jatkuvasti avantgardejazzia stereoistani kovalla äänellä. :rock:

Ostin Hemtexistä 220x230cm peiton parivuoteeseen. Nyt mistään ei löydy sopivaa pussilakanaa kun kaikki tuntuvat olevan kokoa 210x240cm tai sitten ne on sopivat on valkoisia. Pitäs löytää jostain sopivan kokoisia, mutta värikkäitä.

Nyt tuli päivitettyä olkkarin kalusteita. Siniset sohvat (jotka tuntuivat niiiiiiiin hyvältä idealta vanhaan vuokrakämppään) saivat uuden kodin, kuin myös tuo lentokentän kokoinen sohvapöytäkin. Tilalle hommasin kulmasohvan Virosta ja sohvapöydän Ikeasta. Ajattelin kevään tullen laittaa vähän väriä kämppään, verhoiksi jotkut limenvihreät paneliverhot ja sohvatyynyt samaa sävyä.

Liitteet

• sohvat..webp
    sohvat..webp
    70 KB · Katsottu: 1 878
Pari fotoa vielä... Ikeasta saa ihan kivoja lamppuja sikahalvalla. Sohvan taakse seinälle pitäisi keksiä joku taulu... tai vaikka kolmen taulun triptyykki. Mutta mistä ja millainen..?

Liitteet

• 3..webp
    3..webp
    19,6 KB · Katsottu: 361
  • 9..webp
    9..webp
    28,1 KB · Katsottu: 613
Ostin Hemtexistä 220x230cm peiton parivuoteeseen. Nyt mistään ei löydy sopivaa pussilakanaa kun kaikki tuntuvat olevan kokoa 210x240cm tai sitten ne on sopivat on valkoisia. Pitäs löytää jostain sopivan kokoisia, mutta värikkäitä.

Standardipeitto on 220x240. Suomesta olemme ostaneet esimerkiksi Finlaysonilta - käy katsomassa hieman alennetuilla hinnoilla Arabianrannan tehtaanmyymäläkeskuksesta. Myös Ikeasta löytyy, mutta se puuvilla siellä on kyllä selvästi Finlaysonin puuvillasatiinia huonompi.

Muuten olemme luottaneet Descampiin, joka on mielestämme hinta-laatusuhteeltaan erinomainen, varsinkin, jos löytää alennuksesta. Postimyynnissä voisit katsoa vaikka http://www.descamps.co.uk/nuit.html

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom