Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitähän kun tuohon luonnonkivi(?) suihkuseinään keräytyy veden kalkki (kuten tässäkin topicissa joku valitteli käyneen).... Ei hyvä. Kivan näkönen kyllä.

Löysin vastauksen tohon, itse taisin kysellä sitä ensin.. Mulla ongelma oli tosin saunan ovessa ja suihkuseinässä.

"Kalkkitahroja syntyy kun kalkkipitoinen vesijohtovesi kuivuu jättäen lasiin valkoisia
tahroja. Mahdolliset kalkkitahrat poistetaan etikkahappoliuoksella (pöytäetikka
laimennettuna). Hankaukseen käytetään ikkunanpesuliinaa. Lasi huuhdellaan runsaalla
vedellä ja kuivataan lopuksi huolellisesti lastalla." Lähde: http://www.vihtaovet.fi/files/files/asennusjahoito.pdf

Hienon ison talon rakentaa jonnekin landelle valmiina helposti alle 300.000e Eli tonnin per neliö.
Todella paljon saat itse tehdä, jos meinaat tonnilla selvitä. Oikeampi hinta lienee jotain 1300-1400 euron paikkeilla. Riippuu tietysti myös siitä lasketaanko tontti mukaan kokonaishintaan.

Landella saat tontin 10 000€:lla.
Riippuu vähän landesta. Joillain paikkakunnilta saa tontteja euron per neliö ja kunta maksaa vielä erilaisia bonuksia muuttajille. Täällä Jyväskylän lähistöllä (<20 km) tontit on landellakin vähän kalliimpia.

Landella saat tontin 10 000€:lla.
Kyllähän noita pienien kaupunkien (n. 10000 asukasta esim) keskustoista (1-2km virastotalolle) saa jo 500 eurolla koko tontinkin. Hieman kauemmaksi kun menet niin kunta lupautuu kustantamaan esim. kunnallistekniikan jos tulet rakentamaan taloa.
Hauskaa kun jengillä ei ole MITÄÄN käsitystä kehä3:sen ulkopuolisesta elämästä ja hinnoista :jahas:

Riippuu vähän landesta. Joillain paikkakunnilta saa tontteja euron per neliö ja kunta maksaa vielä erilaisia bonuksia muuttajille. Täällä Jyväskylän lähistöllä (<20 km) tontit on landellakin vähän kalliimpia.
Etköhän sieltäkin tontin saa tuolla rahalla, mutta tuskin maailman parasta. Siis esimerkiksi kaavoittamattomalta alueelta.

Kyllähän tuollaisen ison talon tontteineen jonnekkin skuugeen alle 300 000 rakentaa, mutta silloin kirjaimelliesti on kyse lähes täysin itse rakentamisesta. Laadukkuus onkin sitten jo kyllä hyvin suhteellinen käsite. Sisähommissa ne isot säästöt tehdään (jos niin halutaan) ja kannattaa tehdä.

Aasinsillalla pääsee sopivasti oman kämpän sisustamiseen, jonka budjetti huitelee tällä hetkellä noin kahdessa tonnissa. Nyt pitäisi alle tonnilla viimeistellä homma. Hieman haastellisempaa näin, kuin rahaa on käytettävissä (tai ennemminkin halutaan käyttää) vähemmän. Pitää soveltaa ja tehdä itse enemmän. Tämän tyylinen lamppu ja vaatekaapin liukuovet mm. pitäisi kehitellä tuohon hintaan.

octo_tk.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aasinsillalla pääsee sopivasti oman kämpän sisustamiseen, jonka budjetti huitelee tällä hetkellä noin kahdessa tonnissa. Nyt pitäisi alle tonnilla viimeistellä homma. Hieman haastellisempaa näin, kuin rahaa on käytettävissä (tai ennemminkin halutaan käyttää) vähemmän. Pitää soveltaa ja tehdä itse enemmän. Tämän tyylinen lamppu ja vaatekaapin liukuovet mm. pitäisi kehitellä tuohon hintaan.

octo_tk.jpg
Toi lampun p***le maksaa 500-550e... Jos teet itse niin tee minullekin.

Etköhän sieltäkin tontin saa tuolla rahalla, mutta tuskin maailman parasta. Siis esimerkiksi kaavoittamattomalta alueelta.

Vilkaisin vanhan kotikunnan nettisivuja ja hyvinkin reilusti alle kymppitonnilla irtoaa tontti tyypilliseltä kirkonkylän pellolle kaavoitetulta omakotirykelmältä. Syrjäkylillä hinnat about samaa mutta tonttia on enemmän. Lähin kasvukeskukseksi luokiteltava paikka on sitten parinsadan kilsan päässä.

Perhana tuota inskan lamppua on meillekin itketty mutta vielä en ole periksi antanut.

Vitn huppe. Rahamiehinä raahataan himaan 52" LCD:tä ja bemaria, sitten tongitaan IKEAn alelaarista lamppuja K-Raudan lippis päässä ja valitetaan 500e lampuista.

;)
Le Klint!

Itse siis pitäisi joululomalla tuon mallista lamppua kokeilla rakentaa. Täysin identtinen kopio ei ole suunnitelmissa, vaan aion sahata nuo rimat enkä taivuttaa. Uusi vannesaha pitää tod. näköisesti ostaa vanhan rinnalle, mutta sille on muutenkin tarvetta ikkunahommissa. Saa nähdä tuleeko vaan sytykettä takalle vai valmis lamppu jonka kehtaa laittaa päälle pimeässä huoneessa. Joka tapauksessa uniikkikappale kuitenkin tulee, sekä hyvässä että pahassa. Itse tehdessä ei kyllä helpolla pääse, mutta isoimpana etuna on se että mitoituksen voi tehdä juuri itselle sopivaksi. Ja kyllähän tuossa vähän rahaakin säästää jos pääsee onnistuneeseen lopputulokseen. Voin yrittää ottaa kuvia tuosta projektista. Jos projekti menee reisille niin kuvia on turha odottaa :D

Tuo lamppuhan on jälleen kerran näitä design-tuotteita joissa maksetaan nimenomaan nimestä, ei valmistuskustannuksista. Eihän tuollainen vanerinpala + sähköjohto maksa varmasti 20 euroa enempää valmistaa suurena eränä.

Mutta joo, hienohan tuo on. Tuntuu turhalta pistää vain noin suurta summaa kiinni lamppuun.

Nimen lisäks taidetaan maksaa siitä designista mihin on tosiaan panostettu.. :)

Osaisiko joku auttaa minua. Olemme sisustamassa lastenhuoneita uusiksi ja 15v. poikani haluaisi yhteen seinään jonkinmoisen tribaalin. Selaista pitäisi nyt lähteä metsästämään ja en tod. osaa itse tehdä mitään sapluunoita. Valmista sapluunaa tai teippiä etsiskelen. Tietoa kellään?

Minusta Huppe edustaa kyllä mielenkiintoista ajattelua sisustuksesta, varsinkin, kun hänen oma asuntonsa on itse asiassa sangen hyvin onnistunut. Miten niin 500 on liikaa lampusta, mutta 4000 ei televisiosta? Maku- ja arvostuskysymyksiähän nämä ovat.

Esim. Le Klint tulee olemaan kova juttu vielä 10-30v päästä, Sonyn 4000e telkkari taas kaatopaikalla.

edit: tunnen vahvaa soulmate-bondingia demosiin.

Osaisiko joku auttaa minua. Olemme sisustamassa lastenhuoneita uusiksi ja 15v. poikani haluaisi yhteen seinään jonkinmoisen tribaalin. Selaista pitäisi nyt lähteä metsästämään ja en tod. osaa itse tehdä mitään sapluunoita. Valmista sapluunaa tai teippiä etsiskelen. Tietoa kellään?
Printtaa/printtauta kalvolle haluamasi kuvio. Heijasta seinään urakkavalolla/piirtoheittimellä/taskulamppu-jakkara viritelmällä tms

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom