Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Täällä oli joskus valokuvia jonkun ikkunalautaprojektista. Kyseessä oli alkuperäistä syvemmän ikkunalaudan tekeminen. Muistaako joku missä päin ketjua se oli, ei ole voimia selata yli 300 sivua...

e: vai oisko se ollut tuo remppaketju?

Meillä on koko kämpässä kaunis koivuparketti, eteisessä (L-malli, lyhyt varsi eteinen, pidempi käytävä etenee olohuoneeseen) tosin paikoitellen melko kulunut. Kannattaisiko eteinen laatoittaa ja jos, niin mihin asti? Pelkän eteiskulmauksen laatoittaminen ei haittaisi näkymää olohuoneesta eteiseen; toisaalta pitkällä käytävällä on kylppärin ovi, jonka edusta voisi olla järkevää laatoittaa eli laatat tulisivat koko L-alueelle olkkariin asti.

Mielipiteitä, kommentteja? Onko laatoituksella merkitystä asunnon arvoon? Jos laatoittaa olkkariin asti (koko L-mallin verran), pitäisikö olla suunnilleen parketin väristä laattaa (vrt. harmaa) ja tuleeko ihan hassun näköinen? Jos pelkästään eteiskulmaus laattaa, ei näy muualle asuntoon.

Edit: ja siis kerrostalo, eli suoraan ulkoa ei tulla eteiseen. Silti hiekkaa ja lunta näyttää tulevan riittävästi sisään asti.

Jotenkin tuolla oli semmosta halvan näköistä vaikka näköjään halpaa ei ollu. :D Esimerkiks ne hyllyjen kannattimet oli aika naurettavan näköset. Sitten se kans mietitytti mitenkä tuo katossa oleva suihku tuli sitten kuitenkin niin matalalle. Yhdessä pätkässä se sisustussuunnittelija nainen seiso siinä melkein alla ja silläkin pää jo suorastaan hipoi sitä suihkua. En usko että se nainen on edes yli 180cm ja siitä päätellen tämmösen lähes 2 metrisen ois aika juhlaa käydä tuolla suihkussa kun päätä hakkais kokoajan tuohon. Noille nykyisille asukkaillehan toi tehtiin mutta kannattais kai sitä silti ajatella sitäkin tilannetta että jos tuon esim joskus myy.

Mitähän kun tuohon luonnonkivi(?) suihkuseinään keräytyy veden kalkki (kuten tässäkin topicissa joku valitteli käyneen).... Ei hyvä. Kivan näkönen kyllä.

Hyvän näköinen tuosta kämpästä mun mielestä tuli. Enkä tuota nyt todellakaan halvan näköiseksi sanoisi, mutta täällähän jokaisella on aina parempi ja hienompi kämppä itsellä joka ei ole halvan näköinen...Onhan tuo nyt selvä että sisustustiilistä/kivistä tehty seinä on kalliimpi kuin oikeista tiilistä tehty. Olisi ollut suorastaan järjenvastaista muurata oikeista tiilistä ja voi jeesus että siitä olisi tullut ruma. Itsekkin olen harkinnut vastaavaa pintaa takan taakse puutaloon. Ilmeisesti kivi- tai tiilitalossa ei saisi olla sitten puupintoja :D Näytti yllättävän hyvältä tuo sisustuskivi. Pitääkin tutkia mikä valmistaja ja malli on kyseessä. Tuosta rempan hinnasta puolet taisi olla työ- ja purkukuluja joten hyvin sai hinnalle mielestäni vastinetta.

Mitähän kun tuohon luonnonkivi(?) suihkuseinään keräytyy veden kalkki (kuten tässäkin topicissa joku valitteli käyneen).... Ei hyvä. Kivan näkönen kyllä.
Ja nuo syvennykset suihkuseinässä kerää aikojen kuluessa aika kivasti paskaa myös. Mutta hyvältä näyttää munkin silmään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
17.000e ja feikkitiiliseinät :D

Materiaalit tossa on ollu ihan kohtuuhintaisia, työ on kallis. Mut näköjään ne ton maksaa. Mä meinasin pudota tuolilta kun kaveri kerto tarjouksensa oman kylppärin laatoitusremontista. Tein sit ite.

Aika paljon tuli muuten samaa "kylpyläfiilistä" omaankin kylppäriin (ilman tiiliä toki). Valittiin laataksi samantyyppisellä pinnalla olevaa harmaata porcellano -laattaa. Ne ei ime mitään joten ihan yhtä hyvin sen puhdistaa kuin lasitetutkin. Toki se vaatii vähän rajumpaa menetelmää pinnan karheuden takia mutta kyllä ne ihan puhdistettavissa on.

Mitä mieltä muut on sellaisesta ratkaisusta, että kämpässä yhdistetään makuuhuone ja olohuone yhdeksi tilaksi ja ns. makuuhuone tulee muuhun käyttöön? Ja tarkoitan nyt nimenomaan kaksiota, koska yksiössähän asia on käytännössä aina noin. Kyllähän tuo jotain haasteita tuo sisustukselle, mutta onhan noita toteutuksiakin nähty.

Lapsettomalle parille tai varsinkin sinkulle toi on hyvä idea mielestäni. Loft-henkisesti vain yksi iso tila :thumbs:

Riippuu aika paljon siitä, kuinka paljon käy vieraita ja miten se itseen vaikuttaa. Minä en kestäisi sitä, että nukkumatila olisi sama kuin missä vieraita pyörii, vaikkeivät kenkinensä sinne menisikään. Ehkä jos olisi joku sermi (ja asuisin yksin) voisi harkita. Nykyisessä kämpässä on parvekkeen ovi makkarissa ja sekin jo vituttaa, muuten pitäisin oven kokonaan kiinni kun on vieraita (näin kaikissa edellisissä kämpissä).

Toisaalta voi olla hienokin, jos on tarpeeksi tilaa ja, mikäli kämpässä asuu kaksi ihmistä tai enemmän, kaikilla on samanlainen unirytmi.

Mitä mieltä muut on sellaisesta ratkaisusta, että kämpässä yhdistetään makuuhuone ja olohuone yhdeksi tilaksi ja ns. makuuhuone tulee muuhun käyttöön? Ja tarkoitan nyt nimenomaan kaksiota, koska yksiössähän asia on käytännössä aina noin. Kyllähän tuo jotain haasteita tuo sisustukselle, mutta onhan noita toteutuksiakin nähty.
Itse diggaan vallattomasti loft-tyylisistä pohjaratkaisuista. Iso tila, jota sitten jaetaan huonekaluilla näennäisesti useammaksi huoneeksi. Vaatii tosin toimiakseen täydellisesti korkeat huoneet. Jos vain taloyhtiöltä irtoaa lupa, niin seinää vain matalaksi.

Olen nähnyt myös lofteja, joissa lapsille on tehty nukkumalaatikot - pyörille sellainen yhdeksän neliön koppi, jossa on ikkunat, sänky, yöpöydät ja hieman leikkitilaakin. Niitä sitten saattoi liikutella huoneistossa paikasta toiseen tarpeen mukaan. Samalla lapset saivat omaa rauhaa ja erilliset tilat nukkua omissa "huoneissaan".

Itse siis olen suunnitellut että kaksiossa ei yhtään seinää kaadettaisi, vaan käytännössä sijoitettaisiin sänky jotenkin nykyiseen olohuoneeseen. Vanha makuuhuone sitten jäisi vapaaksi toisenlaiseen käyttöön. Vaikkei tuo nykyinen olohuone erityisen iso ole (mutta avara ikkunoiden takia kylläkin), niin luulen että tuo olisi jotenkin toteutettavissa. Mikään loppuelämän ratkaisu tämä ei ole, vaan mietintää ja suunnittelua pystyisikö kaksiosassa asumaan jonkun aikaa pidempään näin. Itseäni ei haittaisi tuo että vieraat joutuisi olemaan osittain myös ns. makuuhuoneessa. Innossahan on ainakin parissa jaksossa duunattu jotain vastaavaa. Tosin ne ei omaa silmää miellyttäneet sitten alkuunkaan.

Voisihan sitä tilaa jakaa esim puoliksi läpinäkyvillä osilla, jos tila on riittävän suuri. Yksi mahdollisuus saattaisi olla esimerkiksi käyttää Arik Levyn Desaltolle tekemää laatikostoa (http://www.stylepark.com/en/desalto/fluid). En tiedä, kuka sitä tuo Suomeen. Itse olen ostanut muutaman palan muuhun käyttöön ja hinta per loota oli 110+vat. Tasoista, jotka ovat liikkuvia alhaalla ja kiinteitä päällä, jouduin maksamaan 30+vat.

Loftit rulaa, mutta on riippuvainen talosta ja ympäristöstä. Jos jostain 60-luvun matalahuoneisesta kammotuksesta yrittää tehdä "loftia" menee käteen. Wanhoihin taloihin sopii usein makeasti jos on uunia ja sellaistakin.

Suositut

Back
Ylös Bottom