Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En tiedä miten nykyään mutta ainakin vielä muutama vuosi sitten Tallinnasta sai kaiken sisustustavaran n. puoleen hintaan. Joskus tullut vähän erikoisempaa tapettia sieltä haettua ja tasan puolet Suomen hinnasta se kustansi. Kannattaa siis tsekata.

Olisi tarkoitus tehdä wc:hen yksi seinä sellaiseksi muuratun näköiseksi. Art-Stone näkyy myyvän juuri oikeannköisiä sisustuskiviä http://www.art-stone.fi/ (GZ-203), mutta hintahan noissa valmiissa sisustuskivissä on aika helvetin suolainen. Onko hyviä ehdotuksia mistä vastaavia saisi mahdollisesti edullisemmin, tai joku muu ratkaisu ?

Mä ostin oman "seinäni" Home4you -liikkeestä n. 2,5 vuotta sitten ja ainakin silloin se taisi maksaa noin 90-100 euroa neliö. Oman seinäni hinta taisi olla noin 400 euroa tai vähän alle. Käsitykseni mukaan noita sisustuskiviä myyvät nykyään esim. myös Bauhaus ja eikö se ole suht edullinen paikka?

Otse en suosittele tuolaista seinää ainakaan sellaisiin paikkoihin, joissa seinään saattaa tulla roiskeita, sillä tuo kivi on aika huokoista materiaalia ja siihen saattaa jäädä pysyviä jälkiä. Ja jos nyt laitattaisin tuollaisen seinän, niin laittaisin kiven ehjälle seinälle, sillä esim. toi oviaukon kohta näyttää jotenkin keskeneräiseltä ja tyhmälle, kun noi reunat pilkistää esiin. En ole meinaan vieläkkään saanut aikaiseksi laittaa siihen puisia listoja.

IMG_0717.jpg

tollaista kiveä en siis meinannut laittaa, vaan sellaista joka näyttää vanhalta tiileltä. tila on pelkkä wc, ei suihkua eikä roiskeita. Bauhausista kuulemma jotain saa, pitänee käydä katsomassa, ihan tässä lähellä ei ole bauhaussia mutta kun kohdalle sattuu.

Tuo on muuten totta että ehdottomasti pitää laittaa puulistat noihin leikkuukohtiin, ne näyttää tökeröltä jos pilkistä se leikkuusauma.

Jos en ihan väärin muista niin sellainen tiilennäköinen kivi maksoi k-raudassa n.70€ / neliö, voi olla että alennuksien jälkeen hinta on sellainen että kenties sen pystyy kärsimään.. Olisi kyllä hienoa jos saisi ihan oikeita tiiliä joista leikellä ne laatat, olisi ihan kokonaan sitten itse tekemä =)

Asennus mulla tapahtuisi seinälle jossa on tällähetkellä lasikuitutapetti + maali. Tarviaako tuo kuitutapetti poistaa vai voiko lätkiä saneerauslaastilla suoraan siihen päälle ? Kuitutapetin poistaminen on käsittääkseni kohtalaisen työläs homma eli toivottavasti onnistuu suoraan päälle.. Saneerauslaasti on kyllä sellaista liimaa että luulisi että kestää tuollaisellakin pinnalla.

Tarviaako tuo kuitutapetti poistaa vai voiko lätkiä saneerauslaastilla suoraan siihen päälle ? Kuitutapetin poistaminen on käsittääkseni kohtalaisen työläs homma eli toivottavasti onnistuu suoraan päälle.. Saneerauslaasti on kyllä sellaista liimaa että luulisi että kestää tuollaisellakin pinnalla.
Saneraauslaastihan ei ole Niiskun ihmeliimaa vaan tuossa vaikuttaa se miten lasikuitutapetti on seinässä kiinni. Itse en laittaisi tuohon koska eihän tuo tapetti kestä siinä seinässä kiinni mikäli siihen tulee satojen, ellei tuhannen kilon rasitus.

Niin, tuo on vähän niin ja näin .. Pitää kysäistä tuota rautakaupasta, luultavastihan se vastaus on että kannattaa irroittaa varuilta tapetti pois. Onko kellään kokemuksia lasikuitutapetin irroittamisesta ? Google antaa vähän juuei-vastauksia, osa sanoo että onnistuu, osa sanoo että lähtee gyprokistakin puolet irti kun yrittää repiä =)

Mä laitoin semmosta pohjamaalia tapetin alle, juuri siksi että irtoais edes vähän helpommin sitten joskus jos ottaa sen pois. Muuten aika saatanan hankalaa, jopa mahdotonta saada irti, ainakin betoniseinästä.

k-raudan myyj sanoi että lasikuitutapettia ei tarvitse poistaa koska ei sitä millään luultavasti edes saa irti =) Eli maalipinta pitää karhentaa mutta tapettia ei tarvitse poistaa.

Puh-huh. Pitänee kommentoida tota tapetinpoistoa omasta kokemuksesta. Mun seinissä oli ostohetkellä 3-4 kerrosta tapettia betoniseinien päällä ja aivan viduiksi laitettu aikasemmat (kupruja jne). Kaikki rautakaupan myyjät sano samaa että maalata tai tapetoida ei kannata päälle, koska lopputulos näyttää tod näk huonolta. Sielä oli paperitapettia ja alimmaisena vissiin jotain vinyylitapettia. Lopputulos oli perunapelto-seinät kun jouduttiin krapaamaan ne lastalla irti kun muuten ei lähtenyt.

Olikin aika homma saada seinät taas suoriksi! Koko olohuone ja makkari vedettiin täysin uusiksi laastilla ja voi sitä hinkkaamista ja paikkaamista sekä hiomista. Pohjamaalit alle ja taas paikattiin! Hermot meinas mennä mutta lopputulos miellyttää silmää, tapettia ei tuu kuin yhteen makkarin seinään, muut jää betonipinnaksi.

Eli jos tapettia meinaa, homma on sikäli helpompi ettei oo niin tarkkaa jos jää pieniä naarmuja jne mutta jos aikoo vaan maalata, niin varatkaa aikaa ja työvoimaa! :D

Olisi tarkoitus tehdä wc:hen yksi seinä sellaiseksi muuratun näköiseksi. Art-Stone näkyy myyvän juuri oikeannköisiä sisustuskiviä http://www.art-stone.fi/ (GZ-203), mutta hintahan noissa valmiissa sisustuskivissä on aika helvetin suolainen. Onko hyviä ehdotuksia mistä vastaavia saisi mahdollisesti edullisemmin, tai joku muu ratkaisu ?

Mietin sellaistakin että jos jostain löytäisi vanhoja tiiliä niin voisi rälläköidä niistä sopivan paksuisia, ajaisi ihan saman asian ja vielä parempi kun olisi itse tehty. Ikävä kyllä noita vanhoja tiiliä on aika hankala löytää =(

Karma: meinasin vetäistä olkkarin yhden seinän tolla tierrafinon T-paintilla. Oon livenä nähny noita muutamia, tulee komean näköistä ja kuulemma helppo itse työstää seinään.
Kaveri teki olkkariin just tommosen seinän, aidosta kivestä siinä seinässä ei tosin ole tietoakaan. Hinta oli murto-osan tässä threadissa mainituista ja näyttää juurikin samalta. En vaan kuollaksenikaan muista mistä hän osti kamat. Täytyy kysellä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Uudessa Innossa, tai siis jossain vanhassa mut näky eilen telkussa oli keittokomeroremppa. Siinä vilahti sitten olkkarin seinät jotka oli betonia, maalattu vissiin ennen. Pirun mageen näköset oli kun oli vain hiottu raakalla kädellä, eli osa maalista jäänyt näkyviin jne. Päällä todennäköisesti vain lakkakerros. Ite duunaan tommoset joskus.

http://www.nelonen.fi/inno_vanha/default.asp?f=331&sf=820&d=64127

59%20Marko%20kestoo%20Sannalle%20suunnitelmistaan.jpg

Jakson nimi on Himokokkaajan keittiö. Voi vittu mitä bullshittiä, tuota paskempaa kokkauskeittiötä ei olekaan. Kuvissa ei näy edes ainottakaan pistorasiaa. Muutenkin tuo toimivuus on aivan hanurista. Markolla ei oikeen oo pallo hanskassa muutenkaan käytännöllisyyden suhteen, mageita juttuja se osaa kyllä suunnitella mutta ei tajua tekniikasta esim. hevon helvettiä. Katsoo esim. noita "kotiteatteri"jaksoja jossa pääpiste on jollain perseilyllä. Silti Marko ansainnee sisustajana mun respektit!

Mä kattelin ton Innon tänään ja mun mielestä Marko on vähän hairahtunut polulta...ainakin ite olin sitä mieltä kun kattelin sitä sisustuksen sekamelskaa ja rappusten kaiteessa ollutta metallipantteria..huh huh!

Kaveri teki olkkariin just tommosen seinän, aidosta kivestä siinä seinässä ei tosin ole tietoakaan. Hinta oli murto-osan tässä threadissa mainituista ja näyttää juurikin samalta. En vaan kuollaksenikaan muista mistä hän osti kamat. Täytyy kysellä...

Kysäisehän, K-raudassa tosiaan ovh tuolla kivellä 89€, kävin tarkistamassa :wtf:

Varmaan hinnat ovat tulleet alasoäin parissa kolmessa vuodessa. Silloin kun itse etsin noita seiniä, ei niitä näkynyt kovin monessa paikassa ylipäätään. Hyvä vaan, jos on halvempaa.

Varmaan hinnat ovat tulleet alasoäin parissa kolmessa vuodessa. Silloin kun itse etsin noita seiniä, ei niitä näkynyt kovin monessa paikassa ylipäätään. Hyvä vaan, jos on halvempaa.
Eikä ole tulleet, ovat kallistuneet. Tämä johtuu mm. inflaatio nimisestä asiasta.
Stonest on se kallis valmistaja joka möi noita joku aika sitten noin 170e/m2. Tismalleen samaa kamaa kuin itse ostin 75e/m2. Dollarin kurssin halpeneminen ei jostain syystä vaikuta tuotteiden hintoihin, paitsi suoraan Ameriikasta tilatessa. Odottakaapas kun dollari taas vahvistuu, tuotteiden hintojen nousua perustellaan sitten sillä :jahas:

Ovatko? Toisaalta mä en ole kauheasti seurannut niiden hintakehitystä. No ainakin valikoima on varmaan kasvanut tai ainakin niitä tunnutaan myyvän useammassa paikassa tänä päivänä, vai ?

Eikä ole tulleet, ovat kallistuneet. Tämä johtuu mm. inflaatio nimisestä asiasta.
Stonest on se kallis valmistaja joka möi noita joku aika sitten noin 170e/m2. Tismalleen samaa kamaa kuin itse ostin 75e/m2. Dollarin kurssin halpeneminen ei jostain syystä vaikuta tuotteiden hintoihin, paitsi suoraan Ameriikasta tilatessa. Odottakaapas kun dollari taas vahvistuu, tuotteiden hintojen nousua perustellaan sitten sillä :jahas:
Niin, kuten sanoin "aidosta kivestä siinä seinässä ei tosin ole tietoakaan" eli ainoastaan ulkonäkö täsmää. Tällöin tosiaan ei neliöhintakaan taida olla ihan kiven luokkaa... ;) koitan kysellä kaverilta jahka saan kiinni.

Aidosta kivestä tehtäessä seinään tulee myös julmetusti enemmän painoa, joten toi "replica"-versio on varmasti helpompi asentaa seinälle (oli silläkin satsilla kuulemma painoa ollut ihan riittämiin, muttei likikään samaa määrää mitä aidolla kivellä).

Betoniahan nuo kaikki ovat, aitoa ei saa kuin itte tekemällä tai helevetin kalliilla ameriikasta.

Oli jo rakennus- ja remppatarvikkeiden hinta laskenut jonkin verran huippuhinnoista. Alkanee näkyä selvemmin nyt kun rakentaminen on lähtenyt laskuun, vaikkakin inflaatio on edelleen kovaa. Tänään kävin ostamassa erinäistä tavaraa, ja ilman tinkimistä sellainen 10% oli hinnoista pois huippuhintohin.

Mutta piti kirjoittaa noista sisustuskivistä. Ei voi ymmärtää miten neliöhinnat voi maksaa noin paljon. Tai esim. vaikka tuo "tiilisisustuskivi"; vaikka muuraisi oikeista tilistä seinän, niin olisi ties kuinka monta kertaa halvempi. Jotenkin tuntuu, että noi sisutuskivet on 5-10 vuoden päästä yhtä kivoja ja muodikkaita, kun palapeilit tai vitriinikirjahyllyt. Ihan hienojahan ne voi olla, mutta taitaa olla aika suosittu ja ohimenevä ilmiö tunkea niitä melkein jokaiseen uuteen kämppään. Tämä oli vain mun oma kapeakatseinen mielipide, mä liputan puun ja puupintojen puolesta.

Itte pistäisin noita hyvin hillitysti esim. juurikin saunaan kiukaan taakse jossa ne eivät vanhene tai mene pois muodista. Toinen hyvä idea on pistää niitä kesämökille esim yhdelle pienelle seinälle telkkarin taakse (mikäli televisio nyt kesämökille edes kuuluu).. Hieman samat linjat mulla Inskan kanssa noiden palapeilien ja vitriinien suhteen, molempia omistaneena ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom