Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sun profiilin mukaan 4g/kg proteiinia tekee ~360g/vrk. Paljonko sä oikein olet syöny sitä proteiinia päivässä, kun kerrot saaneesi haittavaikutuksia? Tuossa määrässäkin on jo lapioimista.Powermaster sanoi:No ei ~4g/kg määrillä liikaa tuu varmaankaan jos treenaa ja laskee tähän määrään siis myös tavallisesta ruuasta saatavat. Paistettu pihvikin on oikeataan melkein pelkkää proteiinia, koska neste on lähtenyt pois.
Powermaster sanoi:Tuli pari kirjotettua virhettä mitkä pitää Heti miten korjata. Siis kun elimistö muuttaa proteiinin energiaksi vapuatuu typpeä eikä rikkiä. Typpi täytyy poistaa muunnoksessa ettei tapahdu räjähdystä. En olekaan ihan varma muuttuuko prot->hiilihyd. mutta energiaks ja käyttämättömänä rasvaks ainakin. Täytyy tarkistaa, mutta muistaisin vankasti että proteiinit muutuisi hiilihydrtaateiksi.
Mutta korjuksista huolimatta , tämä muunos rasittaa elimistöä.
Liika proteiini pilkkoutuu hiilihydraatiksi ja proteiinin pilkkoutumisessa vapautuva typpi rasittaa ainakin munuaisia nefronien joutuessa suodatus hommiin, lipidit ja hiilihydraatithän ei palaessaan typpeä tuota. Kai liika valkuaisaineita nautittuna koko ruoansulatuselimistö kuormittuu. No ei se ainakaan mua ole haitanna..sillee käytännössä.. :arvi:Powermaster sanoi:Verenvuoto nenästä kertoo usein limakalvojen ohuudesta ja jostain
heikkoudesta(ei lihasheikkoudesta). Tällä kertaa en keksinyt muuta,
kuin , että elimistö oli pahasti rasittunut.
lentää itse kullakin, jos liikaa painottaa noita protskupirtelöitä.demoni sanoi:Talvella ilma on tosiaan kuivempaa, ei ihme, jos limakalvot ja iho kuivuu. Eron huomaa selvästi, jos käy talvella etelässä.
Protskua saat tarpeeksi, mutta mites rasva ja vitamiinit?
Mulla oli joskus joku nenän verisuoni liian pinnassa, ja verta tuli koko ajan. Lääkäri "poltti" suonen jollain kemikaalilla(hopeanitraatti tjs) ja vuodot loppui.
2 hoitokertaa ja pariin päivään ei saanut urheilla.
edit: kyllä selentää itse kullakin, jos liikaa painottaa noita protskupirtelöitä.
Eikös ylimääräisen proteiinin (typen) pilkkomisessa vereen tule ammoniakkia, joka on itsessään myrkyllistä. Suurin osa menee virtsan mukana pois, mutta onko ollenkaan tutkittu mitä vaikutuksia tällä on jos joka päivä 20 vuoden ajan saa "liikaa" proteiinia. Myös veren happamuuden nousun kumoamiseen elimistö luultavasti irroittaa luista kalsiumia, joka näin aiheuttaa luiden haurastumista. Omasta mielestäni tätä asiaa on tutkittu liian vähän että voitaisiin sanoa onko liiasta proteiinista pitkällä aikavälillä haittaa vai ei.Anssi Manninen sanoi:Ja toisin kuin monet nahkaläpät silmillä operoivat "terveydenhuollon ammattilaiset" väittävät, runsaalla proteiinin saannilla ei sinällään ole MITÄÄN haittavaikutuksia terveillä ihmisillä
teemupii sanoi:Omasta mielestäni tätä asiaa on tutkittu liian vähän että voitaisiin sanoa onko liiasta proteiinista pitkällä aikavälillä haittaa vai ei.
Anssi Manninen sanoi:Paskapuhetta.
Powermaster sanoi:Tuli pari kirjotettua virhettä mitkä pitää Heti miten korjata. Siis kun elimistö muuttaa proteiinin energiaksi vapuatuu typpeä eikä rikkiä. Typpi täytyy poistaa muunnoksessa ettei tapahdu räjähdystä. En olekaan ihan varma muuttuuko prot->hiilihyd. mutta energiaks ja käyttämättömänä rasvaks ainakin. Täytyy tarkistaa, mutta muistaisin vankasti että proteiinit muutuisi hiilihydrtaateiksi.
Mutta korjuksista huolimatta , tämä muunos rasittaa elimistöä.
Olikohan se nyt ihan näin?Jakob sanoi:400g * 4 = 2400kcal //pelkästä proteiinista!
.
Tuollaisten kommenttien jälkeen on aika vaikea ottaa mitään sun juttuja vakavissaan. Sulla tuntuu joka asiassa olevan "Minä olen oikeassa, ja toisella tavalla ajattelijat väärässä" asenne.Anssi Manninen sanoi:Paskapuhetta.
teemupii sanoi:Tuollaisten kommenttien jälkeen on aika vaikea ottaa mitään sun juttuja vakavissaan. Sulla tuntuu joka asiassa olevan "Minä olen oikeassa, ja toisella tavalla ajattelijat väärässä" asenne.

teemupii sanoi:Tuollaisten kommenttien jälkeen on aika vaikea ottaa mitään sun juttuja vakavissaan. Sulla tuntuu joka asiassa olevan "Minä olen oikeassa, ja toisella tavalla ajattelijat väärässä" asenne.
). Tietenkin olisi kivaa, jos olisi jo tehtynä tutkimuksia kaikesta mahdollisesta (melkein onkin) ja jos olisi vielä jokaisella aikaa ja kielitaitoa oikein kunnolla perehtyä edes niiden tutkimusten tiivistelmiin. Maailma pelastuisi, kun ihmiset olisivat niin tietäväisiä! Then again, back in the real world... uuu sanoi:Olikohan se nyt ihan näin?
1g proteiinia = 4kcal eikö? Vai ymmärsinkö jonkun kohdan tosta jotenkin väärin.. ;)
Tiivistyksen maailmanmestari :kippis1:Anssi Manninen sanoi:Paskapuhetta.