Suuri proteiinikeskustelu

Meta title: 💥 SUURI PROTEIINIKESKUSTELU – SAANNIT, LAADUT, LÄHTEET JA OPTIMAALINEN RAVITSEMUS 💥

Meta description: Keskustelua proteiinista: lähteet, laadut, imeytyminen, määrät, treenaajan tarpeet, ruokavalioiden erot ja käytännön kokemukset.

Originally posted by I Drink Alone
Toki saa, mutta harva näkee siinä mitään järkeä, jollei satu toteuttamaan mitään teinibulkkia. Puhun nyt siis näistä sokerisista perusjugurteista.

Jasoni:thumbs:

Joo no en kyllä bulkkausmielessä sitä oo syönytkään...on vaan ihan hyvä syödä jugurttia ennen salille menoo jos on nälkä eikä syömisen ja salille menon välillä ehi pitämään riittävää taukoa...minä jos vedän jotain lämmintä ruokaa niin ei oo ainakaan 1-2 tuntiin asiaa salille jos meinaa siellä vielä jaksaa jotain tehäkkin...

No ainakin niistä kirjoitusvirheistä ja lauseista jotka on joskus niin epäselviä ettei aina ittekään ota selvää mitä on tarkottanut...toisaalta saattaa nää kiireiset aikataulutkin ottaa osansa...sitä kun yrittää lukea ja vastailla mahd. paljon muutaman kahvitauon aikana...

Taitaa tuossa jukurtissa olla muutenkin suhteellisen vähän tuota proteiinia, joten eiköhän se oo ihan yks ja sama miten se imeytyy. Tämän takia tuskin kenenkään kannattaa itseään kiikkuun vetää, vai kannattaako?

Joo tälläsen huhun oon kuullu että ongelmana olisi se että jogurtin proteiini olisi liian sakkaroitunutta...?!
Mahtaako tossa olla mitään perää?
jos jokainen pistäisi jokaisen kuulemansa huhun perusteella topicin olisi pakkotoisto täynnä paskaa.

etkö voisi itse ottaa selvää huhuistasi ja saatuasi tutkimustuloksia voisit tulla kertomaan asiasta lisää?

mitä sä mahdat selittää?
koitin tehdä sisällöltään yhtä tyhjää viestiä kuin sinun.

jospa sä sitten kertosit mulle että mistä sitä selvää tohon asiaan saa...google... just joo...
EIkös nää keskustelupalstat oo just sitä varten et voi kysyä ja keskustella eri asioista?

Ja tartteeko sun kirjottaa noita sun yhtä tyhjiä tekstejä jos kerran mä olen jo yhden kirjottanut

Originally posted by JMS-
jospa sä sitten kertosit mulle että mistä sitä selvää tohon asiaan saa...google... just joo...
EIkös nää keskustelupalstat oo just sitä varten et voi kysyä ja keskustella eri asioista?

Ja tartteeko sun kirjottaa noita sun yhtä tyhjiä tekstejä jos kerran mä olen jo yhden kirjottanut

Samaa mieltä...googlella löytyy sitä paskaa varmaan 99% ja miten sitten tiiät mikä siellä on faktaa ja mikä ei...ikinä en oo sitä ymmärtäny et jos joku juttu ei ittee kiinnosta NIIN PITÄÄKÖ SITÄ KOMMENTOIDA????

No Inkmanin jugussa on 4g prot/100g eli kun sitä sen litran vetää niin 40g:hän siitä tulee. Ja maitotuote: kaseiinia joten imeytyy kyl.

Originally posted by JMS-

Ihan hyvä aihe ja aivan oikealla keskustelupalstalla mielestäni. Parempi täällä kuin vaikka Jippiin Aatami&Eeva-palstalla. Jos minulta kysytään.

Ai että ei ole kysytty?:confused:

Zeesus mikä keskustelu! Hetken luulin jo olevani Demi-Man! :lol2:

Ei ole mitään syytä, miksi jogurtin proteiini ei imeytyisi.
Ainoa syy miksi proteiinia ei imeytyisi on mielestäni se, että proteiini ei jossakin tuotteessa ole.:kippis1:

Onko tämä yhdistelmä toimiva?

Palautumisjuomana Fast reco2, johon sekaan Fastin kreatiini monohydraatti ja erikseen lisänä Fast protein 95. Miltä kuulostaa?

Palautumisjuoma kreatiinin kanssa treenin jälkeen, mutta milloin proteiini?

Yhdistelmä on ihan toimiva.

Proteiinia kannattaa ottaa aluksi varmaan sen 1-2 krt päivässä, esim aamuin / illoin tjsp. Mutta muista muuten syödä hyvin ja katso että saat "oikeasta" ruoasta myös tarpeeksi proteiinia. Koska mainitsemasi aineethan ovat vain LISÄravinteita! :)

Muista ottaa proteiinia treenipäivien lisäksi myös lepopäivinä, koska levossahan lihakset vahvistuu ja kasvaa.

Originally posted by lapa
Onko tämä yhdistelmä toimiva?

Palautumisjuomana Fast reco2, johon sekaan Fastin kreatiini monohydraatti ja erikseen lisänä Fast protein 95. Miltä kuulostaa?

Palautumisjuoma kreatiinin kanssa treenin jälkeen, mutta milloin proteiini?

Joo, palautusjuomana mainitsemasi proteiini+malto+kreatiini on hyvä, mutta tuo proteiinikysymys oli hieman erikoinen tai sitten missasin veneen :) Siis käytä sitä proteiinijauhetta niin kuin käyttäisit raejuustoa. Ei ne mitään ihmeaineita ole, mutta jos esim. aamulla et saa kasaan sopivaa proteiiniannosta (n. 30-40 g) niin ota sitä jauhetta silloin.

:offtopic:
Mitä kreatiiniin käyttöön tulee, niin venäläiset ovat olleet brittipikajuoksijoitakin (aloittivat käytön muistaakseni v. 1991) paljon edellä. Olen kommunikoinut erään ex-venäläisen (nyk. USAlainen YO:n liikuntabiokemian proffa) urheilutiedemiehen sähköpostilla viimeiset kolme päivää ja siellä kreatiinisuplementaation suorituskykyä parantava vaikutus osoitettiin valtion sponsoroimissa tutkimuksissa jo 70-luvulla ja sitä myös käytettiin huippu-urheilussa yleisesti. Tutkimusraportteja ei kuitenkaan julkaistu länsimaisissa tiedelehdissä, vaan paperit menivät valtion salaisiin kansioihin. Mies lähetti minulle viime yönä ansioluettelonsa ja siellä mainitaan useita presentaatioita venäläisten urheiluravitsemusmenetelmistä, ja ne sellaisilta ajoilta, jolloin "avoimessa kirjallisuudessa" (i.e. yleiset tiedelehdet) tiedettiin jotain lähinnä urheilujuomista...

Originally posted by JohnnyB
HEH, mahalaukussa on ns. katesoluja jotka erittävät suolahappoa, jonka pH on 0,9 siinä litkussa ei lihat mätäne vaan sulaa... Ravinto muokkautuu mahalaukussa ennen kuin se lähtee suolistoon seikkailemaan.

Hmm, eli uskallan siis huomauttaa jos joku saarnaa suolistoon kertyvistä lihakiloista? Lukiossa äidinkielentunnilla eräs tyttö piti niin vakuuttavan puheen kasvissyönnin ylivertaisuudesta etten edes miettinyt, ovatko kaikki jutut totta. :rolleyes:

Re: Re: Re: veget

Originally posted by vezku
.
tässä lainaus animalian kotisivuilta: Lihantuotantoon käytettäviä eläimiä on maailmassa yli kolme kertaa enemmän kuin ihmisiä. Lihaksi kasvatettavat eläimet kuluttavat puolet kaikesta maailmassa tuotettavasta, ihmisravinnoksi kelpaavasta ravinnosta.

Oot ainakin luotettavan lähteen löytäny :rolleyes:

Sen verran uskon ton proteiinin aiheuttavan vaivaa, että munuaiset pasahtaa paskaksi kun liikaa vetää.
Hauskaa sinänsä, että vaikka flunssan takia on dieetti käynnistymässä vasta huomenna (prot. 300 g / hh. 110 g / r. 30 g) eikä salilla ole tullut treenattua kunnolla viikkoon ja ravinto on ollut semmosta sairaan ihmisen hiilaribulkkia, niin hiki haisee silti ihan uskomattomalle:urjo: Mistä lie johtuu, ei oo normaalisti tommosta döfistä kehissä :confused:

Back
Ylös Bottom