Suuri pakkiksen kukkaketju

Mun alakertaan avattiin tällä viikolla uusi kukkakauppa ja olen totaalisen innostunut erilaisista kukista! Minkälaiaista kukista pakkislaiset pitää? Ostatteko usein kukkia?

Itse pidän eniten amarylliksistä ja toiseksi eniten kieloista, mutta ne taitaa olla rauhoitettuina. Mä ostan kukkia varmaan kerran viikkkoon. Joo, oon kukka friikki. :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin kerran ruusun äidille. En ole kukkafriikki.

Mulla on kanssa muutama kaktus ja sitten sellanen chilipuska mikä pukkaa ihan syötäviä chilejä... ovat vaan turkasen tulisia...

Emäntähän se sitten pitää jos jonkinlaisia rehuja, mutta ei musta ois niitä hoitamaan. Kaktuksethan pärjäävät pitkiäkin aikoja itekseen.

Seuraava ääliömäisen kommentin postaaja saa varautua henkisesti jäähyyn.

Jokaista threadia ei tarvitse tahallaan yrittää pilata mikäli threadin aihe ei satu äidin pikku riiviötä kiinnostamaan.

Onhan tämä sitten kanssa virallinen ketju? En haluaisi vastata mihinkään epäviralliseen. ;)

Mulla on ikkunalaudalla kolme chilipöheikköä. Kyllä nekin välillä kukkii. Chilinpalot on hauskemman näköiset kuin amaryllikset. Lisäksi ne maistuvat mukavammalta ruoan seassa kuin joku gerbera. Se on toki makukysymys.

Sumu sanoi:
Seuraava ääliömäisen kommentin postaaja saa varautua henkisesti jäähyyn.

Jokaista threadia ei tarvitse tahallaan yrittää pilata mikäli threadin aihe ei satu äidin pikku riiviötä kiinnostamaan.

:offtopic: Ei kai mun viesti koittanut threadia pilata. Sori jos muka niin teki. :piis:

Jos saa niin laitetaan nyt uusiks että en aio varmaankaan kukkia hankkia kasvatettavaksi. Muuten kyllä kukkia voi ostaa joskus ja vielä jollekkin mutta ei ainakaan mitään monivuotisia mulle kiitos. Niissäkin ois yksi homma taas lisää kun aina pitäis kastella.

Dragon sanoi:
Hyvät tärinät saa, kun jauhaa kielon lehtiä ja hauduttaa niitä kuumassa vedessä Päivänsini-kasvin siemenien kanssa.
Noista kielon lehdistä en tiedä mutta päivänsini ei toiminut mulla. En päässyt edes kunnon tripille ja sain paniikkikohtauksen. hallusinogeenejä elimistössä se on melkein se pahin vaihtoehto. Tärisin muutaman päivän kotona ennen kuin hain lääkäriltä reseptin rauhoittaviin. En todellakaan suosittele.

Rahapuu löytyy, tosin yhessä vaiheessa se meinas heittää weiwit, mut sain tilanteen seivattuu ku vaihdoin sen uuteen purkkiin ja laitoin jotain lannote juttuja..

Kukista en niin välitä, mutta on tossa muutama limoviikunan alku ja kymmenkunta chiliä nököttämässä pöydällä/lattialla. Orkideat ois kivoja, mutta tilaa ja valoa ei ole. Lisäksi joudun nykyisistäkin pääosin hankkiutumaan eroon kuukauden päästä muuton yhteydessä. :( Rakkaille bubblereilleni ei enää ole tilaa.

Tää tykkää huisin paljon gerberoista... Viherkasvit ois kivoja kämpälläkin, mutta onnistun tappamaan ne kaikki vähän turhan helposti joten taidan vältellä niiden hankkimista siihen asti kunnes asustelee jonkun semmoisen kanssa joka niitä osaa hoitaa :D

Pari rahapuuta löytyy ja kaktuksia on erilaisia. Mehikasvit yleensäkin ovat kivoja ja helppohoitoisia jotka jokainen varmasti onnistuu pitämään hengissä.

Kaksi kasvia oli, mutta kuoli kun olin merillä ja kaveri ei muistanu kastella... nyt sitten äiti osti muovikukkasen :D <br>

Parempi osapuoli kyllä ilmoittelee ettei niitä kukkia tule tarpeeksi osteltua, mitähän sekin sitten tarkoittaa..?

Mike sanoi:
Bonsait jos niitä kukiksi voi sanoa. Ovat vain homovaikeita pitää elossa. Toinen delasi jo, toinen kitkuttaa menemään ja muistuttaa Minas tirithiä.
Jos markettibonsait miellyttää niin Bauhausista tai vastaavasta paikasta parit Ficus-lajin edustajat tilalle. Ainakin noi omat limoviikunat tuntuu kestävän melkein mitä vaan. Olleet hyvinkin kylminä öinä ulkona ja yksi pääsi kuivahtamaankin ja pudotti lehdet, mutta nyt puskee uutta lehteä joka puolelta. Omat eivät siis ole bonsaita, mutta ehkä niistä joskus tulee seuraavan kymmenen vuoden kuluessa... :jahas:

Nyt tuli mieleen yks oikeesti siisti kukka, en vaan muista nimeä mut anyway kaikki varmaan tietää ku länkkäreis menee siel autiomaas semmosii pallon näkösii puskia pyörien eteenpäin? Mä oon aina luullu et ne on vaa risukasoja mut se on oikeesti joku elävä puska mikä levittää siitepölyy pyöriskelemäl edestakasin. Oiskohan suomes sellasia? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom