Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

1623226248013.png


 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AA-pu-VAH!

Eikun Suuteli vaan miestä.



Old Town Road -hitistään tunnettu räppäri sai aikaan kohun gaalaesityksellään. Hän esitti Montero (Call Me By Your Name) -kappaleensa, jonka musiikkivideo aiheutti kuohuntaa keväällä. Uskonnollista kuvastoa sisältävällä videolla räppäri muun muassa antoi sylitanssin paholaiselle ja liukui tanssitankoa pitkin helvettiin.

Lil Nas X toisti samaa teemaa esittäessään kyseisen kappaleen livenä BET-gaalassa ja muun muassa suuteli miestanssijaa. Vaikka esitys sai lavan edustalla katsojat hyppimään, osa katsojista kritisoi esitystä Twitterissä ja piti sitä sopimattomana, USA Today uutisoi.

MAANANTAINA räppäri kommentoi napakasti kritiikkiä sekä saamiaan homofobisia kommentteja. Lil Nas X kertoi olevansa homoseksuaali Priden aikaan heinäkuussa 2019.

– Rakastan sitä, kuka olen. Te sen sijaan vihaatte itseänne niin paljon. Yritätte rauhoitella ja miellyttää heteroita. Tekemiseni saa teille epämukavan olon, koska pelkäätte, mitä muut ajattelevat, jos tekisitte toisin.

Lil Nas X:n mukaan esitys vaati häneltä valtavasti henkistä valmistautumista.

– Olette oikeassa, olen epävarma seksuaalisuudestani. Minulla on vielä pitkä tie kuljettavana, sitä en kiellä. Kun yhteiskunta opettaa sinua vihaamaan itseäsi koko elämäsi ajan, vaatii paljon päästä siitä pois. Juuri sen takia teen näin, kuten teen.
 
Nää on tälläsiä pikku vikoja:
Kansanedustajien yleisen pöhköyden ymmärrän, mutta jokseenkin oudolta vaikuttaa, että valiokunnissaa kuullaan asiantuntijoita, ja silti tapahtuu tällaisia kömmähdyksiä. Elleivät asiantuntijatkaan osaa hommiaan, ollaan varsin hutaralla pohjalla.
 
Kansanedustajien yleisen pöhköyden ymmärrän, mutta jokseenkin oudolta vaikuttaa, että valiokunnissaa kuullaan asiantuntijoita, ja silti tapahtuu tällaisia kömmähdyksiä. Elleivät asiantuntijatkaan osaa hommiaan, ollaan varsin hutaralla pohjalla.
Aina on toki mukavaa lyödä virkamiehiä, mutta oikeastiko jos asiantuntijalle käy kirjoitusvirhe, hän ei osaa hommiaan?

Siis kaamea moka tuo toki on ja ois ihan toivottavaa että ministeriössäkin vähän oikoluettais noita tekstejä, mutta se että johonkin päin helvetillistä paperipinkkaa tulee kakkonen kolmosen sijaan on kyllä kohtuuselvä vahinko. Harvassa asianajotoimistossakaan oikoluetus tehdään niillä ykkösnyrkeillä, jotka silti "osaa hommansa".
 
Aina on toki mukavaa lyödä virkamiehiä, mutta oikeastiko jos asiantuntijalle käy kirjoitusvirhe, hän ei osaa hommiaan?
Laitetaanpas tämä asia kontekstiin. Kyse ei ole kirjoitus- vaan sisältövirheestä. (Mikäli olen ymmärtänyt oikein sen, että piti viitata pykälään 2 eikä 3.)

Jos 300 silmäparia (arvaus) lukee tekstin, ei siihen arvatenkaan jää kovin montaa kirjoitusvirhettä. Mikäli noista 300 henkilöstä valtaosa ei ymmärrä sisältöä, saattaa sisältövirhe jäädä huomaamatta. Oletan edelleen, että asiantuntijoita on ollut enemmän kuin yksi.

201 henkilön osalta en ole tästä huolissani, sillä ani harva heistä on laki-ihminen. Sen sijaan aihepiiriin vihkiytyneillä asiantuntijoilla olisi hyvä olla riittävä pätevyys, jotta he voivat ohjeistaa laista päättäviä henkilöitä tekemään hyviä, oikeudenmukaisia ja toimivia lakeja. Se vähän niin kuin kuuluu ammattiosaamiseen.

Jos proviisori ei erota kakkosta kolmosesta, saattaa seuraus olla letaali. Jos kansanedustaja ei hoksaa kakkosen ja kolmosen eroa, siitä ei seuraa mitään vakavaa: Kansa pitää pölhöä edelleenkin pölhönä. Ehkä naurahduksen kera toki. Asiantuntijoiden osalta tämä eikä tietenkään liity suoraan hommien osaamiseen tai osaamattomuuteen, mutta on se äärimmäisen noloa.

Siis kaamea moka tuo toki on ja ois ihan toivottavaa että ministeriössäkin vähän oikoluettais noita tekstejä
Oikoluku ei auta, ellei ymmärrä sisältöä.

mutta se että johonkin päin helvetillistä paperipinkkaa tulee kakkonen kolmosen sijaan on kyllä kohtuuselvä vahinko.
Lakiin perehtyneen asiantuntijan pitää tarkistaa, mihin lakiin tai pykälään viitataan, ja että kokonaisuus on eheä ja kaikilla mittareilla virheetön. Muuten hän on työssään ihan urpo.
Harvassa asianajotoimistossakaan oikoluetus tehdään niillä ykkösnyrkeillä, jotka silti "osaa hommansa".
Tämä ei kiinnosta minua lentävän ladon vertaa.
 
''VAIN harva ihminen voi sanoa selviytyneensä matkustajakoneen maahansyöksystä hengissä. Michelle Dussan on yksi heistä.

Dussan oli American Airlinesin lennolla 965 Yhdysvaltojen Miamista Kolumbian Caliin vuonna 1995, kun kone törmäsi vuoreen Bugassa, vain reilun 60 kilometrin päässä lennon määränpäästä.

Koneessa olleista 155 matkustajasta kuoli 151. Lisäksi kaikki kahdeksan miehistön jäsentä kuolivat.

Tuolloin 6-vuotias Dussan oli isänsä kanssa neljän selviytyjän joukossa. Nyt hän kertoo The Guardianissa tarinansa.

Dussan muistelee, kuinka perhe joutui kiirehtimään ehtiäkseen lennolle, kuinka he ehtivät juuri ja juuri ja kuinka kone lähti lopulta hieman myöhässä.

– Nousun jälkeen riitelin veljeni kanssa, koska halusin ikkunapaikan – olin niin innoissani siitä, että näkisin ulos. Veljeni suuttui ja meni istumaan toiselle puolelle käytävää serkkuni kanssa. Sen jälkeen en muista mitään muuta kuin sen, että heräsin seuraavana aamuna.


Michelle Dussanin mukaan hänen isänsä muistaa yhä, kuinka kone alkoi täristä, valot sammuivat ja ihmiset huusivat.


DUSSAN oli herätessään yhä romun keskellä turmapaikalla.

– En tiennyt sitä silloin, mutta olin hautautuneena vyötäröstäni alaspäin ja jumissa, turvavyö yhä kiinni, 13 tuntia. Minulla on yhä turvavyön jäljet jaloissani.


Dussan kannettiin romusta tehdyillä paareilla vuorenrinnettä alas helikopterikentälle, josta hänet lennätettiin sairaalaan. Vasta sairaalassa hän sai kuulla, että hänen äitinsä ja veljensä olivat kuolleet.


– Tunnen edelleen hieman syyllisyyttä siitä, että ehkä, jos en olisi pyytänyt veljeäni siirtymään, hän olisi yhä kanssamme. Se on aina takaraivossani.


Dussan loukkaantui turmassa pahoin, ja kesti pari vuotta ennen kuin hän pystyi kävelemään. Kouluun keskittyminen oli paluun jälkeen vaikeaa.


Nainen kertoo onnettomuuden muovanneen hänestä sen, joka hän on nykyisin.

– En enää pidä mitään itsestäänselvyytenä ja nyt, kun minulla on tytär, haluan antaa hänelle kaiken – kaikki ne asiat, joista minä jäin paitsi. Se on saanut minut tuntemaan, että selviydyn mistä tahansa.

Gonzalo ja Michelle Dussan sairaalassa Calissa, Kolumbiassa tammikuussa 1996.

Gonzalo ja Michelle Dussan sairaalassa Calissa, Kolumbiassa tammikuussa 1996. KUVA: REUTERS
DUSSAN ja hänen isänsä ovat pysyneet pitkälti poissa julkisuudesta. Hänen isänsä Gonzalo Dussan puhui kuitenkin New York Timesille muutama kuukausi turman jälkeen, kun matkusti ensimmäistä kertaa takaisin New Jerseyssä sijaitsevaan kotiinsa.

Isä Dussan kertoi odottaneensa matkaa entiseen kotimaahansa innolla. Dussan, hänen vanhempansa ja seitsemästä sisaruksesta viisi olivat muuttaneet Yhdysvaltoihin 1970-luvulla. Michelle Dussan ei ollut ennen turmaa koskaan käynyt Kolumbiassa.

– Kun lensin tänne viime joulukuussa ja olin koneessa, kiitin luojaa siitä, että hän antoi meille mahdollisuuden tulla Kolumbiaan kaikkien näiden vuosien jälkeen, isä kertoi.


Gonzalo Dussan kertoi myös, että on mahdollista, ettei hänen vaimonsa Nancy Delgado ollut kuollut välittömästi.


– Michelle sanoi jollekin myöhemmin, että vaimoni oli puhunut hänelle.

– Olin yllättynyt. Luulin Nancyn kuolleen heti.

Onnettomuuden tutkinnassa selvisi, että turman syynä olivat miehistön tekemät navigointivirheet.''
 
Kaverin aseenkäyttö onneksi hieman puutteellista.

"Poliisia ampunut henkilö kuoli ampumisessa saamiinsa vammoihin illalla sairaalassa."

No, jutussa kyllä sanotaan, että poliisikin ampui, mutta tuo lause antaa ymmärtää, että sai vammoja poliisia ampuessaan.
 
Juu aevan varmasti pääsee!

Anders Breivik hakee ehdonalaiseen, ja norjalainen tuomioistuin myös kuulee hakemuksen.

Vuonna 2011 Breivik hyökkäsi Utøyan saarelle ja teki pommi-iskun pääministerin toimiston edustalla. Iskuissa kuoli 77 ihmistä.

Breivik sai teoistaan 21 vuotta vankeutta, mikä on Norjan maksimirangaistus. Tuomiota voidaan kuitenkin pidentää.

Työväenpuolueen leirille Utøyassa tuliasein hyökänneellä Breivikilla on kuitenkin oikeus hakea ehdonalaiseen kymmenen vuotta rangaistusta istuttuaan, ja näin hän on myös tehnyt.

Oslon pääsyyttäjävirasto ehti jo hylätä Breivikin ehdonalaishakemuksen. Näin ollen anomus siirtyy oikeuteen.

– Keskeinen kysymys oikeuden kuulemisessa tulee olemaan, onko olemassa välitöntä vaaraa siitä, että Breivik uusii vakavat rikoksensa, tapauksen syyttäjä Hulda Karlsdottir kirjoitti sähköpostissaan
 

Kerrankin ihan hyvän oloiset tuomiot.
Eikö nuo ole vapaita jo jonku 3v päästä?

 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom