Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Luin sen "Mark Owenin" aiheesta kirjoittaman kirjan. Siinä kaikkien henkilöiden anonymiteetti pyrittiin säilyttämään. Lisäksi tapahtumien kulussa oli pieniä eroavaisuuksia. Eniten mua askarruttaa, että mikä on tämän esiintulon pointti? Hyökkäys Bin Ladenin piilopaikkaan oli kuitenkin mittava sotilasoperaatio joten vähän typerää ottaa siitä kunniaa taikka vastuuta yksin. Ampuja olisi saattanut olla kuka tahansa iskun tehneestä yksiköstä. Symbolinen merkitys tällä ampujalla maalina vastapuolen kostotoimille on varmasti lähes yhtä suuri kuin kuin itse OBL:n tappamisen merkitys USA:lle. Maalina tämä yksi kaveri läheisineen on huomattavasti helpompi verrattuna kokonaiseen hyökänneeseen SEAL-tiimiin. Varsinkin, kun se vielä koostui kasvottomista jäsenistä.

En halua ottaa kantaa tapahtumien todenmukaisuuteen, mutta OBL:sta on leivottu melkoinen pelkuri. Aseettomanahan se ammuttiin, mutta kirjassa ihmeteltiin miksei henkilö, joka saa muut agitoitua itsemurhapommituksiin ja aseellisin iskuihin, tartu itse aseeseen tosipaikassa ja nyt tämän ampujan mukaan OBL piiloutui naisen taakse.

Suomi ahmii proteiinia ? professori: "Ei tässä ole mitään järkeä" - Ruokavalio - Terveys - Helsingin Sanomat

Ihan hyvä juttu proteiinituotteiden räjähtäneestä kasvusta. Ei joku perus jumppaliisa tarvitse yltiömäisiä määriä sitä proteiinia.

Toisaalta jos fitness boomi aiheuttaa jäätelön vaihtumisen rahkaan ja karkkipussin proteiini patukkaan niin en mä oikein huononakaan sitä osaa pitää. Nämä professorit kuvittelee että vaihtoehto olisi muka joku terveellinen omena mutta eihän se oikeasti niin mene.

Pakko linkata lihastohtorin blogipostaus tästä. Sieltä nostaisin esiin vielä tämän kappaleen:

Tehdäänpä pieni laskutoimitus. Kaverin, jonka massa on 80 kg ja liikkuu kohtuullisesti energiankulutus on 3000 kcal päivässä. Jos hän nauttii vain ns. tarpeen verran makroravinteita, tämä tarkoittaa proteiinia 64 g eli energiana (4 kcal/g) huimat 256 kcal. Hiilihydraattia hän nauttii 20 g eli 80 kcal. Rasvoja hän nauttii hieman runsaammin, 0,8 g/kg ja tästä 576 kcal. Energiaa hän saa nyt huimat 912 kcal. Ja loput reilut 2000 kcal hän saa tietysti valoenergiasta eiks niin?

On aivan totta, että jumppaliisa ei tarvitse sitä 300g proteiinia päivittäin, mutta artikkelin alkaessa sanoilla: ''Lisättyä proteiinia sisältävien rahkojen myynti on jopa lähes kaksinkertaistunut, vaikka suomalaiset saavat proteiinia jo nyt riittävästi'', mennään metsään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tai pääsee tiukkaan kuntoon kun syö -2000 kcal jokapäivä.

Toisaalta jos fitness boomi aiheuttaa jäätelön vaihtumisen rahkaan ja karkkipussin proteiini patukkaan niin en mä oikein huononakaan sitä osaa pitää. Nämä professorit kuvittelee että vaihtoehto olisi muka joku terveellinen omena mutta eihän se oikeasti niin mene.

Tää pätee mun mielestä koko tohon ilmiöön. Osaa tuntuu suorastaan vituttavan kun nuoret naisen postaa niitä puurolautasia ja pakaroitaan sosiaaliseen mediaan, mutta mun mielestä se on aika suoraan pois niistä hastag-radalla postauksista. Varmasti menee överiksi toi proteiinin nauttiminen ja fitneksestä paasaaminen vaikka treenit ois meikit päällä pumppailua vähän sinne päin, mutta kyllä se varmasti on pois siitä pitsasta ja siideristä.

"VUOSAARI Hiv-positiivinen mies sylki poliisia kasvoihin Helsingin Vuosaaressa keskiviikon ja torstain välisenä yönä. Poliisi oli hälytetty paikalle yksityisasunnosta kuuluneen metelin takia.

Hieman puolenyön jälkeen tilannetta selvittämään menneelle poliisipartiota ei ensin päästetty asuntoon. Hetken kuluttua oven avasi vuonna 1993 syntynyt, aggres*siivisesti käyttäytynyt mies.

Poliisit joutuivat laittamaan miehelle käsiraudat ja myöhemmin poliisiau*tossa myös jalkaraudat. Mies onnistui sylkäisemään konstaapelia kasvoihin kiinnioton yhteydessä.

Riehuva mies kuljetettiin ambulanssilla sairaalaan. Myös konstaapeli kävi sairaalassa tutkituttamassa mahdollista tartuntaa, koska sylkäisijä osoittautui hiv-positiiviseksi.

Muut asunnossa olleet kertoivat poliisille, että kiinniotettu mies oli käyttänyt gammahydroksibutyraattia eli katukielellä gammaa tai lakkaa. Se on luokiteltu erittäin vaaralliseksi huumausaineeksi.

Sylkemisen osalta tapausta tutkitaan alustavasti kunnianloukkauksena.."

Hiv-positiivinen mies sylki poliisia kasvoihin Vuosaaressa - Metro.fi

Siinä sitten poliisilla mukavat 6kk verikontrolleja. Jos itse olisin ollut tuo poliisi, niin olisi omat hommat kyllä loppuneet siihen ja asiakas lähtenyt paikattavaksi. Juu tiedän että tartunnan saaminen on äärettömän epätodennäköistä, mutta ei kiinnosta kun kuitenkin mahdolisuus tartunnan saamiseen on.

Suomi vuonna 2014: YLE: Juomapulloa ei saa säilyttää työpisteessä ? Stara

Työsuojelutarkastaja oli tehnyt tarkastuskäynnin tehtaalle, jossa hän antoi huomautuksen juomapullosta työpisteellä. Tarkastajan mukaan yhden pullon säilyttäminen ei ole suotavaa, mutta useampi pullo olisi ollut jo kiellettyä.

Viranomaisten mukaan työnantajan tulee jatkossa pitää huolta myös siitä, että työpisteellä ei ole työntekijöiden juomapulloja, koska niistä aiheutuu terveysvaara. Vaaraa viranomainen perustelee sillä, että joskus juomapulloissa voidaan säilyttää vaarallisia nesteitä.

Suomi vuonna 2014: YLE: Juomapulloa ei saa säilyttää työpisteessä ? Stara

Työsuojelutarkastaja oli tehnyt tarkastuskäynnin tehtaalle, jossa hän antoi huomautuksen juomapullosta työpisteellä. Tarkastajan mukaan yhden pullon säilyttäminen ei ole suotavaa, mutta useampi pullo olisi ollut jo kiellettyä.

Viranomaisten mukaan työnantajan tulee jatkossa pitää huolta myös siitä, että työpisteellä ei ole työntekijöiden juomapulloja, koska niistä aiheutuu terveysvaara. Vaaraa viranomainen perustelee sillä, että joskus juomapulloissa voidaan säilyttää vaarallisia nesteitä.

Joku tehtaassa tais kussa tarkastajan muroihin :D

Suositut

Back
Ylös Bottom