• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Suuri koirakuvaketju

Onko ero siinä että rotikat on palvelualttiimpia/miellyttämishaluisempia vai?
Aina puhutaan että murkkuiässä rotikat testaa omistajaan aika reippaasti, onko pitänyt paikkansa?
Mutsilla ja siskolla ollut toistakymmentä rottista ja kaikki ollut ihan pennusta asti sellaisiakin maailmanhalaajia että ei niistä edes saisi vahtikoiraa.
Tosin narttuja kaikki.

Mutsilla ja siskolla ollut toistakymmentä rottista ja kaikki ollut ihan pennusta asti sellaisiakin maailmanhalaajia että ei niistä edes saisi vahtikoiraa.
Tosin narttuja kaikki.
Oon salaisesti haaveillut rotikasta, toisaalta dobermannin ulkomuoto iskee vähän paremmin, mutta mä en jaksaisi niitten luonnetta kun ne on sellaisia elohiiriä. Rotikka olisi luonteeltaan mulle parempi. Harmi kun mun mies on allerginen niille, mutta sitten kun miehestä aika jättää :unsure::LOL:

Oon salaisesti haaveillut rotikasta, toisaalta dobermannin ulkomuoto iskee vähän paremmin, mutta mä en jaksaisi niitten luonnetta kun ne on sellaisia elohiiriä. Rotikka olisi luonteeltaan mulle parempi. Harmi kun mun mies on allerginen niille, mutta sitten kun miehestä aika jättää :unsure::LOL:
Meillä oli kaksi dobberia, molemmat kaikille tosi kilttejä vaikka narttu oli varautuneempi, uroksella samanlainen rajaton itseluottamus kuin minullakin niin kaikkien kaveri heti. Näiden kahden perusteella dobberit on jästipäisempiä ja huomattavasti vilkkaampia, itseasiassa ADHD tapauksia molemmat sen 10 vuoden elonsa loppuun asti.
Itse en tykkää rotikoista ulkomuodollisesti mutta ovat vielä enempi miellyttämisen haluisia kuin dobberit.
Mä olen kyllä nyt taas haaveillut että jos olisi koirakamu ja vaikka ne on niin helvetin ärsyttäviä niin silti ottaisin edelleen dobberiuroksen.

Ferya

VIP
Onko ero siinä että rotikat on palvelualttiimpia/miellyttämishaluisempia vai?
Aina puhutaan että murkkuiässä rotikat testaa omistajaan aika reippaasti, onko pitänyt paikkansa?
Ne on paaaljon rauhallisempia. Amstaffi on vilkas kovakalloinen, taistelutahtoinen terrieri. Laumaviettikin paljon toimivampi, amstaffi on kaikkien koira, puliukkojenkin 😁