Suuri koirakuvaketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Meillä nyt kaksi ja kyllä nää on niin helppoja amstaffien jälkeen 😁
Onko ero siinä että rotikat on palvelualttiimpia/miellyttämishaluisempia vai?
Aina puhutaan että murkkuiässä rotikat testaa omistajaan aika reippaasti, onko pitänyt paikkansa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aina puhutaan että murkkuiässä rotikat testaa omistajaan aika reippaasti, onko pitänyt paikkansa?
Mutsilla ja siskolla ollut toistakymmentä rottista ja kaikki ollut ihan pennusta asti sellaisiakin maailmanhalaajia että ei niistä edes saisi vahtikoiraa.
Tosin narttuja kaikki.

Mutsilla ja siskolla ollut toistakymmentä rottista ja kaikki ollut ihan pennusta asti sellaisiakin maailmanhalaajia että ei niistä edes saisi vahtikoiraa.
Tosin narttuja kaikki.
Oon salaisesti haaveillut rotikasta, toisaalta dobermannin ulkomuoto iskee vähän paremmin, mutta mä en jaksaisi niitten luonnetta kun ne on sellaisia elohiiriä. Rotikka olisi luonteeltaan mulle parempi. Harmi kun mun mies on allerginen niille, mutta sitten kun miehestä aika jättää :unsure::LOL:

Oon salaisesti haaveillut rotikasta, toisaalta dobermannin ulkomuoto iskee vähän paremmin, mutta mä en jaksaisi niitten luonnetta kun ne on sellaisia elohiiriä. Rotikka olisi luonteeltaan mulle parempi. Harmi kun mun mies on allerginen niille, mutta sitten kun miehestä aika jättää :unsure::LOL:
Meillä oli kaksi dobberia, molemmat kaikille tosi kilttejä vaikka narttu oli varautuneempi, uroksella samanlainen rajaton itseluottamus kuin minullakin niin kaikkien kaveri heti. Näiden kahden perusteella dobberit on jästipäisempiä ja huomattavasti vilkkaampia, itseasiassa ADHD tapauksia molemmat sen 10 vuoden elonsa loppuun asti.
Itse en tykkää rotikoista ulkomuodollisesti mutta ovat vielä enempi miellyttämisen haluisia kuin dobberit.
Mä olen kyllä nyt taas haaveillut että jos olisi koirakamu ja vaikka ne on niin helvetin ärsyttäviä niin silti ottaisin edelleen dobberiuroksen.

Ne on paaaljon rauhallisempia. Amstaffi on vilkas kovakalloinen, taistelutahtoinen terrieri. Laumaviettikin paljon toimivampi, amstaffi on kaikkien koira, puliukkojenkin 😁

:LOL: Joo ei se mies makaa tuossa jaloissa mutta koira. Tota koiraa on sanottu pennusta asti saksalaiseksi mieseläimeksi koska on ehkä itseriittoisin ja omahyväisin koira jota olen tavannut.
Onko ne kuinka vilkkaita nuo dobberit? Olen haaveillut sellaisesta yli 10 vuotta mutta pelkään että mulla ei hermot ja aika riitä aktivoimaan sellaista energiapesää.
Mulle sopii paremmin vähemmän aktiiviset ns. dieselmoottorilla varustetut koirat.

Mukavaa kun meillä on nyt nämä kaksi suomenlapinkoiraa. Oon aina rakastanu lappalaisia ja kaipuu ollut kova(vaikka ei tietenkään uudella koiralla voikaan korvata toista yksilöä), koska minun entinen lapinkoira siirtyi ajasta ikuisuuteen vajaa kolme vuotta sitten. Kiltteys, älykkyys, söpöys ja halittavuus on mulle tärkeitä ominaisuuksia koirassa 😁🙂 Toivottavasti kasvaa näistä hyviä rotunsa edustajia. Aika vilkkaita ovat kyllä tässä iässä. Agility saattas kiinnostaa, jos ei tuhottomasti vie aikaa se treenaus. Juuri mitään en koiraharrastuksista ymmärrä kyllä, mutta onneksi taloudessa on hyvä mentori.

Liitteet

• received_3025742820789494.jpeg
    received_3025742820789494.jpeg
    268,8 KB · Katsottu: 293
  • received_558232011638569.jpeg
    received_558232011638569.jpeg
    173,2 KB · Katsottu: 308
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko ne kuinka vilkkaita nuo dobberit? Olen haaveillut sellaisesta yli 10 vuotta mutta pelkään että mulla ei hermot ja aika riitä aktivoimaan sellaista energiapesää.
Mulle sopii paremmin vähemmän aktiiviset ns. dieselmoottorilla varustetut koirat.

No onhan ne vilkkaita. Se millä tavalla ja mikä kenellekin on liikaa niin riippuu tietty monesta asiasta. Jos koiralla on hermot kunnossa niin paljonkin vilkkauden kans pärjää aivan hyvin. Ylipäätään sen energian kun kanavoi oikein niin ei se ole sen kummempi koira arjessa kuin muutkaan palveluskoirat. Toki sen koiran hallintaan vaikuttaa se että pitää itelläkin olla hermot kurissa jos toinen on kovin sähikäinen :)Meillä koira ei juuri kotona ollessa ”näy”. Pötköttelee lähinnä tai kulkee perässä nenä kiinni pakarassa :confused: Mutta se on aika aktiivisessa käytössä ja monessa mukana ja opetettukin siihen että ”nuku aina kun sulla on siihen mahdollisuus”.

Vajaa viikko sitten otettu kuva. Mäykky 12v ja Berni 7 viikkoa ja pari päivää päälle.
Jos vaikka elokuussa koittaisi napata vastaavan kuvan, niin näyttää jo aika erilaiselta tuo asetelma :giggle:
IMG-20200629-WA0021.jpg

Viimeksi muokattu:
Vielä mahtuu pojat samalle tyynylle. Mutta kyllä tuo Berni nopeasti kasvaa. 3 viikkoa sitten painoi jotain 6.5kg ja nyt hiukan vajaa 11kg.
IMG_20200722_134801_266.jpg

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom