SUURET kysymykseni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rumor
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Moi

- Taustaa
Totanoin.. oon nyt 2-3krt/vk treenannu noin 3,5-4kk ajan... eli ihan vaa bulkkauksella, aluksi syömiset oli hukassa hieman, mut on viimeset vähintään 2kk ollu selvästi oikeammalla radalla.. eli paremmat proteiinin lähteet/hiilarit ja vähemmän huonoja rasvoja yms. :) Massaa tullut aika paljon, koska ennen treenauksen aloittamista syömiseni oli ihan normaalia ja osaksi kuilottamista jne.. paino on siis ryöpsähtänyt kaunistelematta asiaa 68kg->79-80kg enimmillään pomppinut siellä 81kg.. jossain raos... :/ vaikka olin varma ettei paino 68kg nousisi ylemmäs helpolla ku on sellaiset geenit.. toisin kävi.. täs muutaman kuukauden varrella ku ilmesty ne mahakivut muutes, ni syy niihin oli banaanit, tulin niille allergiseksi. pakko se on todeta. (tieto asiaa pohtineelle)

-Mutta nyt itse asiaan eli jatkosuunnitelmat ja niiden toteuttamiseen vinkkejä

1.) dietti? (mitat nyt 184/~80 -> aloitus siis 184/68, treeni 3-jakoinen)
Vaatteet liian pieniä jne. kaikki tästä painosta ei suinkaan voi olla rasvaa koska kun treenaan ni treenaan kovaa.. Mutta rasvaa todellakin on kertynyt.. parhaimmat havainnot on nimittäin: jenkkikset / alavatsa.. :| aattelin että rupeaisi normaalin treenauksen lisäksi ennen aamiaista käymään 30min kävelylenkin.. treenittöminä päivinä. eli esim. ma - ke - pe treenit.. ti - to aamukävely ennen aamiaista. olisiko lisäksi että polkee kuntopyörää tai soutaa soutukoneella jtn 10min treenien loppuun bonuksena? kuinka paljon painoa kannattaisi puottaa. aina 75kg vai jopa 73kg saakka, veikkauksia?

Nyt sitten syömisteni listailu.. miten voisin muuttaa tästä nykyisestä bulkruokailustani sellaisen setin, että se oisi diettiruokavalio?

Tässä esimerkki siitä mitä syön päivän aikana mm.

- Maitoa päivän aikana 1L tai enemmän...
- Tuoremehua jtn 0,5L

Aamiainen
- Maitoa
- Hieman appelsiini mehua 100%
- 2-3 viipaletta ruispaloja voilla
- puoli prk tai koko prk tonnikalaa
- omena
- 100-150g jugurttia + mysliä jtn 70g-100g

Aamuruoka
- Maitoa
- Tummaa spagettia tai makaroonia tai perunamuusia (reilu annos)
- verilättyjä tai kanasuikaleita tai jauhelihaa tai tonnikalaa (reilusti)
- Porkkana iso tai pari pientä / tomaattia? / paprikaa?
- Joskus jos jaksaa niin vielä viipale ruista voilla

Välipala
- Jugurttia jtn 100-200g
- rahkaa puolipurkkia
- kylmäpuristettua rypsöljyä reilu 1 rkl
- hera80 2 kukkurallista isoa ruokalusikkaa

JOS SALIPÄIVÄ
- hera80 reilu rkl + maltoa reilu rkl + kaakaota reilu rkl + 0,5L vettä
- Hedelmää

JOS EI SALIPÄIVÄ
- Jos hiukoo hieman ruispaloja ja hedelmiä

Päiväruoka
- Sama kuin aamuruoka

Iltapala
- Maitoa
- hedelmäsalaatti (mandariini+appelsiini+purkki ananasta)
- 100-200g jugurttia + hera80 2 kukkurallista isoa ruokalusikkaa
- sitä rypsäriä ei aina mutta välillä iltapalallakin

eli miten tuosta muutella ~samoilla ruuilla, toki maito rasvattomaan / jugurtti rasvattomaan jne? ehdotelkaa esimerkki ruokailu tilalle.

-tuo siis helposti yli 3000kcal ruokavalio.

2.) Arvet, vaikka treenailu on kivaa niin voi :curs: ku mulla on vissiin tullu 3 arpea siitä.. viimesin tuli rankasta ojentajatreenistä.. ei onneksi kovin isoa mutta kuitenkin.. suureneeko ne? lähteekö ajanoloon pois yms.? en haluaisi nuita jäävän :( jatkossa kysymys viel näistä.

3.) Rytmin vaihto.. tavoite vähemmän bulk ennen diettiä..(onnistuuko onko kannattavaa?) eli ois hyvä jos sais sellasen suhteellisen kunnon että ei leviäis tollaseen fläsä juttuun noin pahasti ku ny on. Miten se onnistuis..? 2vk esim bulk 1vk diet 2bulk ja taas diet? onko kellää kokemuksia jne.. Jos nyt alan siis aluksi diettaan rasvat alemmas niin tuleeko niitä arpiakin sitten vähemmän ku iho saa rauhemmas kasvaa ku välil aina dietataan.? onko tiukemmas kunnos treenailu mahdollista ku näkee sellasia tyyppejä kuiteski :)

Kiitoksia jos jaksoitte lukea postin ja kiitoksia jos jaksoitte vieläpä vastatakkin asiaan.. ! :lol2:

rumor sanoi:
Arvet, vaikka treenailu on kivaa niin voi :curs: ku mulla on vissiin tullu 3 arpea siitä.. viimesin tuli rankasta ojentajatreenistä.. ei onneksi kovin isoa mutta kuitenkin.. suureneeko ne? lähteekö ajanoloon pois yms.? en haluaisi nuita jäävän :(

jos 3 arpea on niin saat olla tyytyväinen ettei enempää. jos ovat täysin tuoreet niin joillakin erikoisvoiteilla saatat saada niitä lievennettyä (???) etteivät sitten myöhemmin näytä niin pahalta kuin mitä ilman voidetta näyttäisivät. tästä en tiedä itse tarkkaan mitään, olen vain kuullut asiasta paristakin lähteestä. todennäköisesti suurenevat ajanmyötä mikäli kasvu jatkuu hyvänä. tosin sitten parissa vuodessa vaalenevat aika reilusti eikä niiden olemassaoloa huomaa niinkään.

jos yli 10kg on tullut 4kk:ssa niin pieni dietti ei varmasti olis pahitteeks, ihan vaan sen takia ettei niitä arpia tulisi ja läskiä kertyisi. tiedän kokemuksesta että kova bulkki ja saliharrastuksen aloittaminen eivät sovi yhteen. tulee ihan helvetisti raskausarpia eikä ole mielekästä dietata puoltavuotta 6kk treenin jälkeen.

edit: tuossa sun ruokavaliossa on turhan vähän proteinia mun silmille, hiilareita voisit vähentää.

kyllä niitä raskausarpia tulee lisää, itelle tullu vaikka en oo kasvanukkaa pitkää aikaa. jotai puutostiloja jostai ku iho repeilee näi paljon.. Pitäis varmaa ottaa kuvia.. :)

Itellä menee noin 6kk että iho vaalenee normaalin väriseksi.

erkjetter sanoi:
edit: tuossa sun ruokavaliossa on turhan vähän proteinia mun silmille, hiilareita voisit vähentää.

ei kyllä proteiinia on helposti yli 3g/painokilo.. olen laskenut. ja kiitos omien kokemuksienne kertomisesta.. helpotti hieman :)... mutta vielä lisää vastauksia nuihin kysymyksiin!

rumor sanoi:
Iltapala
- Maitoa

eli miten tuosta muutella ~samoilla ruuilla, toki maito rasvattomaan / jugurtti rasvattomaan jne? ehdotelkaa esimerkki ruokailu tilalle.

3.) Rytmin vaihto.. tavoite vähemmän bulk ennen diettiä..(onnistuuko onko kannattavaa?) eli ois hyvä jos sais sellasen suhteellisen kunnon että ei leviäis tollaseen fläsä juttuun noin pahasti ku ny on. Miten se onnistuis..? 2vk esim bulk 1vk diet 2bulk ja taas diet? onko kellää kokemuksia jne.. Jos nyt alan siis aluksi diettaan rasvat alemmas niin tuleeko niitä arpiakin sitten vähemmän ku iho saa rauhemmas kasvaa ku välil aina dietataan.? onko tiukemmas kunnos treenailu mahdollista ku näkee sellasia tyyppejä kuiteski :)

Kiitoksia jos jaksoitte lukea postin ja kiitoksia jos jaksoitte vieläpä vastatakkin asiaan.. ! :lol2:

Iltapalalla ei kannata kovinkaan hiilari pitoista ruokaa syödä joten sinne vaihtaisin pelkkää prodea ja rasvaa.

3.)
ota seuraavalla bulkilla vähän vähemmän kaloreita niin ei tule tule sitä fläsää niin paljoa.

ruomor sanoi:
Rytmin vaihto.. tavoite vähemmän bulk ennen diettiä..(onnistuuko onko kannattavaa?) eli ois hyvä jos sais sellasen suhteellisen kunnon että ei leviäis tollaseen fläsä juttuun noin pahasti ku ny on. Miten se onnistuis..? 2vk esim bulk 1vk diet 2bulk ja taas diet? onko kellää kokemuksia jne.. Jos nyt alan siis aluksi diettaan rasvat alemmas niin tuleeko niitä arpiakin sitten vähemmän ku iho saa rauhemmas kasvaa ku välil aina dietataan.? onko tiukemmas kunnos treenailu mahdollista ku näkee sellasia tyyppejä kuiteski

Oon ite ajatellu samaa, että syklittäis tohon tapaan. Mut mun mielestä parempi olis 2vk bulkkia ja 2vk diettiä jne. Tolla tapaan vaan ei ei taida laihtua pahemmin. Kannattais ehkä ekaa pitää ihan kunnon dietti ja sitte sen jälkee koittaa tota syklittämistä, niin pysyis sitte suht kireenä koko ajan. Näin ainakin itse ajattelin tehdä.

rumor sanoi:
Moi

Aamiainen
- Maitoa
- omena
- 100-150g jugurttia + mysliä jtn 70g-100g

Aamuruoka
- Maitoa
- Tummaa spagettia tai makaroonia tai perunamuusia (reilu annos)
- verilättyjä tai kanasuikaleita tai jauhelihaa tai tonnikalaa (reilusti)
- Porkkana iso tai pari pientä / tomaattia? / paprikaa?
- Joskus jos jaksaa niin vielä viipale ruista voilla

Välipala
- Jugurttia jtn 100-200g
- rahkaa puolipurkkia
- kylmäpuristettua rypsöljyä reilu 1 rkl
- hera80 2 kukkurallista isoa ruokalusikkaa

JOS SALIPÄIVÄ
- hera80 reilu rkl + maltoa reilu rkl + kaakaota reilu rkl + 0,5L vettä
- Hedelmää

JOS EI SALIPÄIVÄ
- Jos hiukoo hieman ruispaloja ja hedelmiä

Päiväruoka
- Sama kuin aamuruoka

Iltapala
- Maitoa

Kannattais ainaki nuo ruispalat ottaa pois tuosta iltapalasta, ettei tulisi kovin hiilareita yöksi.

en oo ny iha varma nuista kaikista vastauksista että tuliko ruokakorjailut bulkille / vai diet ruokavaliota ajatellen.. lisää saa kuitenkin siis vielä laittaa vastauksia :| ja sahaaja.. tarkoitus oli aluksi pitää pidempi diet sitten se syklitys :)

rumor sanoi:
en oo ny iha varma nuista kaikista vastauksista että tuliko ruokakorjailut bulkille / vai diet ruokavaliota ajatellen.. lisää saa kuitenkin siis vielä laittaa vastauksia :| ja sahaaja.. tarkoitus oli aluksi pitää pidempi diet sitten se syklitys :)

Hiilareita ei ole mitään hyötyä vetää illalla bulkilla tai dietillä, tuo 10kg 4kk:ssa on aivan liikaa joten laske kulutuksesi ja syö bulkilla 300-500kcal yli kulutuksen ja dietillä alle kulutuksen

MOikka

Mun mielestä ei oo mitään järkee vetää mitään pieniä dietti syklityksiä vaan ekaks hommata kunnon massat mitä alkaa sit talvella pikkuhiljaan polttelee!!.:whip: Mut onnee sulle reenailuihin:rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
~SanSit~ sanoi:
Mun mielestä ei oo mitään järkee vetää mitään pieniä dietti syklityksiä vaan ekaks hommata kunnon massat mitä alkaa sit talvella pikkuhiljaan polttelee!!.:whip: Mut onnee sulle reenailuihin:rock:

jos luit alkupostin niin aika hyvää vauhtia sitä massaa on kertynyt, vedä siitä sitten "kunnon massat" joista 70% on läskiä ja polttele sitten rasvaa seuraavat 8kk, kivaa- NOT.

joo, vähennä tota leipää illalla, ja lisää rypsäriä. ja vaihtele proteiinin määrää 1-3g painokiloo kohden. mutta dietillä ainakin se 2g. ei alemmaks. ja sitten vähennät vaan ruokailua, aamuaerobiset, ja sali normaalisti, niin hyvin pitäis lähtee läskiä. ja sitten tietenkin, jos pitemmän aikaa laihdutat, niin vaikka ekan kuukauden jälkeen voit vähentää kaloreita 100-200 ja muistat pitää kerran/0,5 kertaa viikossa pienen mässypäivän. ei se diettaaminen niin vaikeeta oo. arpista en tiedä mitään

~SanSit~ sanoi:

Oletko muuten itse kokeillut sellaista 6kk dieettiä? Ei kiva...

KSENA sanoi:
ja vaihtele proteiinin määrää 1-3g painokiloo kohden.

Miksi?

keila, elimistö oppii käyttää proteiinia tehokkaammin, jos saat sitä koko ajan ylenmäärin, niin ei oo niin hyvä, kun että vetäis viikossa tai kahdessa maks. 2 päivää 1g/painokilo. ja joskus sitten kunnolla sitä prodee, elikkä joku 3g/painokilo. näin luki massaa&voimaa kirjassa. ja jos treenissä pitää olla vaihtelua, niin miks ei syömisessäkin?

~SanSit~ sanoi:

No tämä jo tulikin esille, mutta ainakin minä voin sen sanoa kokemuksella, että ei todellakaan ole järkevää.

Ihan aloittelija nyt voi ja ehkä kannattaakin kerran vetää se reilummanmittainen bulkki ja ottaa siitä aloittelijan kehitypyrähdyksestä ns. kaikki irti. Mutta jos läskiä tulee koko ajan reilusti, on kalorit liikaa plussalla ja osa on aivan turhaa plussaa.

Mutta noin muuten ei mitään pitkiä reiluja bulkkeja, jos ei sitten halua vetää jotain 4-6 kk dieettejä ja olla tähän aikaan vuodesta yli 20% rasvoissa.

Itse syklittelen ja ehkä kasvan vähän hitaammin, ehkä jopa nopeammin, mutta ainakin kehtaan ottaa paidan pois ja katsoa peiliiin 365:nä päivänä vuodessa. ;)

KSENA sanoi:
keila, elimistö oppii käyttää proteiinia tehokkaammin, jos saat sitä koko ajan ylenmäärin, niin ei oo niin hyvä, kun että vetäis viikossa tai kahdessa maks. 2 päivää 1g/painokilo. ja joskus sitten kunnolla sitä prodee, elikkä joku 3g/painokilo. näin luki massaa&voimaa kirjassa. ja jos treenissä pitää olla vaihtelua, niin miks ei syömisessäkin?

Eikö se ole vain hyvä että proteiinia käytetään tehokkaammin? Kalorimäärän vaihtelu päivittäisen kulutuksen mukaan on järkevää, mutta proteiinimäärän vaihtelulla tuskin mitään merkitystä on. Jos kroppaa pidetään ensin liian vähällä proteiinilla ja sen jälkeen annetaan paljon prodea, niin jo ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna tämä määrä käytetään tehokkaammin hyväksi, koska sille on suurempi hetkellinen tarve. Eri asia on sitten onko siinä mitään järkeä pihdata sitä prodea missään vaiheessa....

Keila sanoi:
Eikö se ole vain hyvä että proteiinia käytetään tehokkaammin? Kalorimäärän vaihtelu päivittäisen kulutuksen mukaan on järkevää, mutta proteiinimäärän vaihtelulla tuskin mitään merkitystä on. Jos kroppaa pidetään ensin liian vähällä proteiinilla ja sen jälkeen annetaan paljon prodea, niin jo ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna tämä määrä käytetään tehokkaammin hyväksi, koska sille on suurempi hetkellinen tarve. Eri asia on sitten onko siinä mitään järkeä pihdata sitä prodea missään vaiheessa....

KSENA tais muotoilla tuon lauseen väärin hänen piti varmaan kirjoittaa: ...elimistö oppii käyttää proteiinia tehokkaammin (kun sen saantia vaihdellaan). Jos saat sitä koko ajan ylenmäärin, niin ei oo niin hyvä(, koska elimistö tottuu siihen määrään)...

Timba79 sanoi:
Itse syklittelen ja ehkä kasvan vähän hitaammin, ehkä jopa nopeammin, mutta ainakin kehtaan ottaa paidan pois ja katsoa peiliiin 365:nä päivänä vuodessa. ;)

:) tähän haluan päästä.. voitko Timba sanoa vielä että minkälainen syklitys sulla ollu toimivaa? viikkon välein vai kahden vaihtelua? :)

ja kiitoksia myös muille aiheeseen koskevasta palautteesta.. lasken nuo kulutusarvot jatkossa tarkemmin niin säästyn ylimääräiseltä fläsältä. ;)

Rumor, miksi esim. heraa ja maltoa otat reilun ruokalusikallisen!? Siis eikö desiditta olisi järkevämpi tai hommaa poika/mies ruokavaaka ja opettele syömään. Ei tuossa ruokavaliossasi ollut läheskään 3d prodea per painokilo. Ja oletkos koskaan kokeilut rahkan syöntiä? Se on hyvää ja halpaa sekä proteiini pitoista. Ja bulkilla ei lasketa noita proteiinia joita tulee muualta kuin liha,maito sekä lisäravintetista, tosin dietillä lasketaan kaikki. Eli enemmän proteiinia masinaan ja osta se ruokavaaka, kun et voi olla varma syötkä tuon 3000 kaloria, kun esim. otit kanaa niin sanoit reilusti. Siis WTF!? Itse lasken off:illa/on:illa kalorit kiltisti ruokavaa'an kautta joten eikun kauppaan ja ostamaan.:whip:

rumor sanoi:
:) tähän haluan päästä.. voitko Timba sanoa vielä että minkälainen syklitys sulla ollu toimivaa? viikkon välein vai kahden vaihtelua? :)

ja kiitoksia myös muille aiheeseen koskevasta palautteesta.. lasken nuo kulutusarvot jatkossa tarkemmin niin säästyn ylimääräiseltä fläsältä. ;)

Seuraavan reilumman dieetin jälkeen voisit kokeilla vaikkapa seuraavaa: 4 vk plussalla ja 2 vk miinuksella. Myös 6/3 tahti on hyvä ja välillä voi tehdä vaikkapa 4/3 tai 6/4 jos haluaa enempi rasvaa poltella.

Treenipuolella on tuo "Massan kasvatus ja suht kireänä pysyminen" ketju jonka joskus starttasin, siellä on muidenkin kuin minun kokemuksiani syklittelystä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom