Sushin ystäviä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Rupesi yhtäkkiä suunnattomasti himottaan sushia.En ole aiemmin syönnyt kuin kerran,mutta jostain syystä nyt tekisi kamalana mieli.
Onko täällä vakiintuneempiakin sushin syöjiä? Pidättekö sitä ns hyvänä ja terveellisenä ruokana?
Eikös sen pitäisi olla aika hyvää...eikä ainakaan mitään rasvaista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en voi käsittää miten joku himoaa raakaa kalaa!!!

rasvaisuushan riippuu kalasta...mistä se tehdään? voiko sitä tehdä ahvenesta?

Ei nyt ihan raakaa

Suomessahan se yleensä on savustettua tai graavattua.
Ja siis kalan rasvahan on "hyvää" rasvaa. "pahaa" ei vissiin tästä ruokalajista löydy. Kait. Emmie tiijä ku en oo asiaan vihkiytynyt.
Paitsi että ens viikolla pakko käyä hakeen että pääsen tästä himostani.

Sushia tulee syötyä kohtuullisen usein ja itsekin tehtyä. Terveellisyyshän riippuu käytetystä kalasta, munakkaasta tms. Yksi hyvä sushityyppi on lohesta tehty ja tällöinhän on jossain määrin rasvaistakin.

Hiililhydraatteja (riisiä siis) on sushissa mun mielestä aika paljon suhteessa proteiiniin (kalaan), joten itsellä ei ainakaan dieetillä tule sushia kauheesti syötyä.

Ahvenesta tuskin voi tehdä, ellei sitten meriahvenesta. Makean veden kaloja ei ole hyvä syödä raakana, sillä niissä voi mahdolisesti olla loisia. Suolaisen veden kalassa ei mun käsittääkseni loisia ole.

Hemina sanoi:
Suomessahan se yleensä on savustettua tai graavattua.
Ja siis kalan rasvahan on "hyvää" rasvaa. "pahaa" ei vissiin tästä ruokalajista löydy. Kait. Emmie tiijä ku en oo asiaan vihkiytynyt.
Paitsi että ens viikolla pakko käyä hakeen että pääsen tästä himostani.

Jos nyt jotain huonoa pitäisi keksiä niin soijan suolapitoisuus on aika korkea.
tbj sanoi:
Hiililhydraatteja (riisiä siis) on sushissa mun mielestä aika paljon suhteessa proteiiniin (kalaan), joten itsellä ei ainakaan dieetillä tule sushia kauheesti syötyä.
Jos hiilareita haluaa välttää niin voi vetää shasimia.:)

sushi rokkaa. ainoa haittapuoli on se, ettei itse jaksa tuota alkaa säätämään ja ravintoloissa ei o varaa käydä niin usein kun haluaisi.

Itse rakastan sushia. :kuola:
Muutamaa otteeseen olen syönyt ja varsinkin Isän tuttu tekee mahdottoman hyvää sushia, tosin äijä onkin asunut japanissa jo aika monta vuotta. :D

Kaikki Suomen(ja osa Vironkin) japskipaikoista on tullu käytyä, aina on pitänyt tilata sushia ja yleensä myös sashimia <3<3 Ite on kans tullu muutamat kerrat tehtyy sushii, ja joskus sashimiakin. On terveellistä, tosin niitä ku innostuu syömää ni tulee kyl hiilareita.
Runsaan viikon päästä pitäs kokkailla, jos menee suunnitelmat putkeen :)

Kyllähän tuota sushia on tullu syötyä, joka ilta söin kun olin Eatzissa hommissa. AIvan sairrraan hyviä etenkin ne rullat missä on kurkkuu sisällä ja ne jostain taikinasta tehdyt "pussit" missä riisi on sisällä. Harmi vaan kun täältä landelta ei saa sushia mistään.

Me hurahdimme sushiin viime kesänä, kun kävimme Oulun ainoassa sushipaikassa kokeilemassa, ja sen jälkeen olemme tehneet sitä kotona jo useamman kerran. Hyvvee on! :kuola:

Ikinä en ole sushia maistanut, muutenkin "raaka" kala (esim. kraavilohi) kuvottaa
meikäläistä aika rankasti. Tulee väistämättä oksennusrefleksi, kun tollasen limakappaleen pistän kitaan :(

Samo sanoi:
ne jostain taikinasta tehdyt "pussit" missä riisi on sisällä.

Nää sun jostain taikinasta tehdyt pussit ovat tofua :)

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin eihän sushilla meinata raakaa kalaa, vaan "etikkaisia riisirullia", missä voipi olla sisällä sitten kalaa, kasviksia tai vaikkapa lihaa...

Gillyanne sanoi:
Me hurahdimme sushiin viime kesänä, kun kävimme Oulun ainoassa sushipaikassa kokeilemassa, ja sen jälkeen olemme tehneet sitä kotona jo useamman kerran. Hyvvee on! :kuola:

Paas Gillyanne joku helppo resepti, niin kokeilen!

Varoituksen sana sushista: jos sitä kerran syö liikaa niin sitä ei pysty enää ikinä syömään uudestaan. Olin liha/kalamyyjänä ja silloin saatiin aina viedä himaan ylijääneet sushit (niitä ku ei saa myydä seuraavana päivänä enää) ja se tarkoitti sitä et silloin kun siltä tuntui sain viedä kotiin 15-30 sushipalaa, vaikka joka päivä. Kerran sit söin pari liikaa ja en oo syönyt sushia sen jälkeen. Ennen tykkäsin kovasti mutta nyt ajatuskin sushista ällöttää.
Eli syökää pieniä määriä, silloin se on (oli) oikein hyvää :thumbs:

Muun ruuan kanssa en ole huomannut sitä, että vatsa alkaa täyttymään yllättävän helposti kun muutaman mojovan sushirullan raapasee ääntä kohti. Yllättävän täyttäviä nuo riisipallerot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom