Supermassa-treeniohjelma!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Onko kellään teistä kokemusta Marko Savolaisen treenityylistä,onko se teidän mielestä hyvä/kannattava?

Itse lainasin Savolaisen kirjan ja otin siitä ohjelmani ja oon treenannut sillä tyylillä jo kohta 2 vuotta ja tulokset ei näytä nousevan kunnolla yhtään:-(

Toiseksi Savolaisen ohjelmat on helvetin pitkiä eli mulla menee melkein 3 tuntia treenissä ja oon kuullut moneltakin taholta että treenin pitäisi kestää enintään puolitoista tuntia....mielipiteitä mitä mitäs tehdä?

Jos pitäis vaihtaa ohjelmaa/treenityyliä niin millaista treenityyliä käyttäisin?

Yksi lause

"Sponsored by Sun-Maid"
:p

[:-(Toiseksi Savolaisen ohjelmat on helvetin pitkiä eli mulla menee melkein 3 tuntia treenissä ja oon kuullut moneltakin taholta että treenin pitäisi kestää enintään puolitoista tuntia....mielipiteitä mitä mitäs tehdä?

[/B][/QUOTE]
otaha huomioon varsinkin jos et itse ole roinaaja niin tapaus savolaisessa palautuminen sarjoista ja yleensäkin reeneistä on hiukan eri luokkaa kuin sulla.

Itse treenasin yks kesä neljä viikkoa selkää Savolaisen tyyliin. Treenit oli tosi rankkoja, meikäläinen piti melkein kantaa pois salilta. Kyllä se toi kehitystä, mutta ei sitä jaksa koko ajan vetää.

Kuka jaksaa vetää Savolaisen tyylillä kaikki lihasryhmät, kysyn vaan. :confused:

pistäkääs yks treeniviikko, haluaisin nähä minkä näkönen se on? kun en oo kirjaa lukenu... en kyl treenais 2 vuotta samalla ohjelmalla, koska ei oo yhtä ainoaan oikeaa treeniohjelmaa. Itse vaihdan 3-4 kk välein, jos siltä tuntuu.

Sandman: Ohjelma näytille ni analysoidaan sitte

Tässä se sit on...

1.päivä:rinta,ojentajat,ranteet

Penkkipunnerrus 2x6-8

Penkkipunnerrus käsip. 2x6-8

Vipunostot maaten 2x6-8

Ristikkäistalja 1-2x8-12

Ranskalainen alakalteva 2x6-8

Ranskalainen vinopenkki 1x6-8

Ranskalainen vinopenkki taljassa 1x6-8

Ojentaja taljassa 1x6-8

Keskitetty 1 käden ojentaja istuen 1x6-8

Rannekääntö tangolla 2x8-10

2.päivä:selkä ja hauis

Alatalja kapea kahva 1x6-8

Alatalja kapea suora kahva 1x8-12

Ylätalja leveä ote 2x6-8

T-tankosoutu 1x6-8

Maastaveto(polvenkorkeus) 2x6-8

Scott-hauis tangolla 2x6-8

Hauis käsip. vinopenkissä 2x6-8

Keskitetty hauis 2x6-8

Vatsat 2x20-50

3.päivä:olkapäät(lyhin ohjelma,tässä menee vaan normaali-aika)

Etupunnerrus 2x6-8

Vipunostot sivulle käsip. 2x6-8

Vipunostot eteen käsip. 2x6-8

Vipunostot taakse käsip. 2x6-9

Yhden käden vipunostot taljassa 1x10-12

Vatsat 2x20-50

Sivutaivutukset 1x20

4.päivä:jalat

Jalkakyykky 2x6-8

Reisiojennus 2x6-8

Hack-kyykky 1x8-10

Jalkaprässi 2x6-8

Reisihauis 2x6-8

Pohje istuen 2x6-8

Pohje seisten 2x8-10

Tässä se sit oli,vetäkää omat johtopäätöksenne,se on ainakin varmaa että alle 2 tunnissa tästä ohjelmasta ei selviä ellei kilpaile kelloa vastaan joka taas ei kannata treenissä kuten varmaan jo tiedätte...

Ei selviä alle kahdessa tunnissa ?? Kyllä pitäis..

Re: Tässä se sit on...

Originally posted by sandman83
1.päivä:rinta,ojentajat,ranteet

Penkkipunnerrus 2x6-8

Penkkipunnerrus käsip. 2x6-8

Vipunostot maaten 2x6-8

Ristikkäistalja 1-2x8-12

Ranskalainen alakalteva 2x6-8

Ranskalainen vinopenkki 1x6-8

Ranskalainen vinopenkki taljassa 1x6-8

Ojentaja taljassa 1x6-8

Keskitetty 1 käden ojentaja istuen 1x6-8

Rannekääntö tangolla 2x8-10

Tässä se sit oli,vetäkää omat johtopäätöksenne,se on ainakin varmaa että alle 2 tunnissa tästä ohjelmasta ei selviä ellei kilpaile kelloa vastaan joka taas ei kannata treenissä kuten varmaan jo tiedätte...

Jaa, ei selviä vai? Otetaanpa vaikka tuo ensimmäinen päivä. Jos tehdään kaikki liikkeet 2 minuutin palautuksilla, ja noin lyhyeen sarjaan menee ehkä 30 sekuntia. Alkuun 5 minuuttia lämmittelyä.
Eli tuollaiseen 2 x 6-8:aan menee noin 5 minuuttia (2+0,5+2+0,5), sitten lasketaan:

5 + 5 + 5 + 5 +5 + 5 + 3 + 3 + 3 + 3 + 5 = 47 minsaa. Ja moni pitää lyhyempiäkin palautumisaikoja. Mitä meinaat tehdä sen vielä yli jäävän reilun tunnin? Vaikka pitäisit 5 minuutin palautusaikoja, niin en saa kuin noin 90 minsaa treenin kestoks.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pari sanaa minultakin. Tulin loman viettoon tänne Ouluun, itse asiassa lähes Iivilin naapuriin, kai? Ja varasin muutaman kirjan mm supermassan, jotka poimin sopivasti pari päivää sitten.

Kirja oli niin sieltä syvältä että. Mielestäni ohjelmat oli aika perushuttua, jopa vähän kyseenalaisia noin yhden illan tarkistelulla. Muutenkin kirja oli äärimmäisen köykäinen kaikilta osin. Jo kun näki KP:n ekalla sivulla tuntui, että terve...

Ihan köykäinen kirja oli, äärimmäisen vähän mitään todellista tietoa. En suosittele kenellekään...

joo-o

Kerroppas mitä siitä jäi puuttumaan,koska mielestäni se kertoo tarpeeksi jo treenaavalle ihmiselle joka tietää perus asiat.Ei sitä kirjaa voi suositella aloittelijalle ja kaikkien pitäisi tajuta mikä ero on peilistä näkyvällä jampalla ja markolla eli sovellusta peliin.:rolleyes:

Kai puhumme samasta kirjasta: MegadutyII, Supermassa...

Koko kirjasta on 75% kuvia eri treeniliikkeistä, pose kuvia ja elämäntarinaa. Ravintopuoli oli ohitettu kohtuu pikaisesti, ehkä aloittelija tämän osion avulla välttää suurimmat virheet, mutta aika suppeaa oli. Muihin treenitekniikoihin ei pahemmin kiinnitetty huomiota vaan paino oli täysin MegaDutyssä. Myönnetään siitähän koko kirjassa oli kyse, joten sitä saa mitä tilaa.

Positiivista oli, että treeniohjelmamalleja oli useampia esimerkkejä yms. Kertoi kyseisen henkilön treeneistä ja urasta kiinnostunutta tyydyttävästi, itseäni tosin ei kiinnosta ollenkaan. Joku toinen voi tästä saada irti hyvääkin.

Aloittelijalla suosittelisin avarampikatseista kirjaa, kuten esim "Voimaa! Massaa!" tms. Minusta kommentti, että kirja on pidemmälle ehtineelle treenaajalle on vähän kummallinen kun mihinkään osa-alueeseen ei kummempaa syväluotausta tehty.

Edelleen jos Mega Duty on se oma juttu ja "Supermassa" kiinnostaa niin siitä vaan kirjaa selaamaan. Mielestäni se kuitenkin oli sisällöltään aika rajattu.

Huomioikaa, että melkein joka toinen liike sisältää pudotussarjan, sekä roppa kaupalla pakkotoistoja siihen päälle ja palautumiset sarjojen välillä koituu armottoman pitkiksi. Itse käytän tällä hetkellä Supermassan reeniohjelmaa hieman muunneltuna mm. liikkeiden määrän vähentäminen, mutta pudotussarjoja käytän runsaasti, sekä pakkotoistoja!

muut päivät menee kategoriassa sikakovatreeni. Mutta jalkapäivä on kyl liikaa: kyykky, jalkaojennus,, hack ja prässi putkeen+ muut hilavitkuttimet päälle. Toisaalta tos ei tehä ku 1-2 kovaa sarjaa per liike, mut kyl kuitenkin jättäisin jonkun aina pois.

Ihan tohon alkuperäiseen viestiin vastatakseni niin kyllä noi reenit pitäis tuntiin saada mahtumaan, jalkatreeni ehkä poikkeuksena! Ite oon nyt koittanu vaihtelun vuoksi jonkun aikaa mega dutya tosin kylläkin aikas muunneltuna eikä oo mitään kolmen tunnin treenejä tullut vedeltyä. Ja semmoinen vielä että jos kaksi vuotta on treenannut samalla ohjelmalla ilman kehitystä niin kyllä pitäisi jossain alkaa kellot soida että nyt on jossain jotain häikkää! :kippis1:

Joo...

tuosta maken kirjasta.....
täällä oulussa treenaillessa olen
vuosien aikana nähnyt maken
treeni hommat ja ne on aina
lyhyillä palautuksilla......
ei se "porise" treenatessaan
vaan keskittyy vaan treeniin..
vuoden 90~jotain ? alusta
eteenpäin johonkin 97-98
paikkeille oli treeni painot
aivan järkyttävät mutta
tekniikka puhtaita suorituksia
kaveri varmaan oli noihin aikoihin
yksi riskeimpiä bodaus
heppuja tällä planeetalla
mutta ikävä kyllä loukkaantumisien
jälkeen joutuu pakosta pudottaamaan
treeni painoja aika lailla...
itse ohjlema on siinä mielessä
ovela jos osaa sitä mulkata
itselleen sopivan rungon
niin kyllä sillä tulosta saa
aivan varmasti sopii bodailuun
ja kaikenlaiseen muuhunkin
voimailu hommaan hyvin
etenkin käsi treeni tyyli
raskas/kevyt vaihdolla
että sillä tavalla:kippis1:

Originally posted by JJJ
Mutta jalkapäivä on kyl liikaa: kyykky, jalkaojennus,, hack ja prässi putkeen+ muut hilavitkuttimet päälle.
Mun jalkatreeni on lähes tollanen ja hyvin on pelittänyt tosin on se aika rankka ei aina jaksa tehä ihan noin paljoa.

Originally posted by smeagol
Mun jalkatreeni on lähes tollanen ja hyvin on pelittänyt tosin on se aika rankka ei aina jaksa tehä ihan noin paljoa.

Lisää otteita Savolaisen oma esimerkkitreeni, kirja makaa tuossa vieressä:

Selkätreeni 2,5h lämmittelyineen
Rintatreeni 2,5 lämmittelyineen
Jalat! Etureisille 2h ja takareidet+pohkeet toinen 2h!

Kyllä tästä on aloittelevan naturaali 15v:n hyvä katsoa mallia miten kasvetaan isoksi. Tuota tahtia ei hämähäkkimieskään jaksa pitää ilman ämpärillistä sustaa. Kyllä jokaisen treenimallia katsovan on tehtävä selvä pesäero äärimmäisen Jacked Up huippu-urheilijan ja oman itsensä välille. Tämä on se asia mikä olisi mielestäni pitänyt selventää paremmin kirjassa, mitä tuli jo aikaisemmin morkattua.

Noista Maken treeneistä voi ottaa tunnin pois aivan vaan lämmittelyyn. On nimittäin äärimmäisen perusteelista ollut Makella aina tuo lämmittely ennen treeniä ja nykyään taitaa olla vaan vielä perusteelisempaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom