Suositelkaa ensimmäistä autoa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kai se on uskottava sitten, että kaikki patongit on perseestä, kun nää keskustelut aina menee näin. Jotain vikatilastoja vaan selasin, niin siinä tuo Pösö pärjäsi ihan ok. Vähemmän vikoja kuin esim. samanikäsessä Primerassa (ei siis siinä relluversiossa). Olisi vaan silmää miellyttänyt ja lisäksi vaikutti mukavalta autolta, kun lyhyen matkaa olin vähän aikaa sitten kyydissä.

Mutta Corollaa en kyllä silti osta. Ylihintainen, kun esim. Almeran sais reippaasti halvemmalla. Almeraakaan en tosin halua, koska sellasella on tullu ajettua jo aika reilusti. Civicit vähän turhan paljon amisten suosiossa, niin niitten ostossa saa olla tarkkana ja vakuutukset taitaa olla kalliit. On tää vaikeeta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kai se on uskottava sitten, että kaikki patongit on perseestä, kun nää keskustelut aina menee näin. Jotain vikatilastoja vaan selasin, niin siinä tuo Pösö pärjäsi ihan ok. Vähemmän vikoja kuin esim. samanikäsessä Primerassa (ei siis siinä relluversiossa). Olisi vaan silmää miellyttänyt ja lisäksi vaikutti mukavalta autolta, kun lyhyen matkaa olin vähän aikaa sitten kyydissä.

Yleisesti ottaen, usein ne ketkä sanoo että ranskalaiset autot perseestä, on juuri niitä joilla ei oo ikinä sellasta autoa ollutkaan. Mutta aina jollain tutun tutulla tai naapurin reiskalla on sellane ja se on ihan paska:D Lueppa kommentteja jostain patonki foorumeilta niin saa vähä eri käsityksen.. Toki esim. tietyn ikäiset Lagunat on vikatilastojen kärjessä, mutta esim. Clioissa taas läheskään niin paljon vikoja ole. Itsekin olin varsin ranskis vastainen, mutta kun ajoin -98 406 pösöllä, niin olihan se hyvä auto ajaa, vaikka mittarissa oli jo päälle 300tkm.. Samoin esim Xantioissa juurikaan mitään vikoja ole, jos tykkää sen tyyppisellä ilma-aluksella ajaa.. Enkä siis itsekään ole koskaan omistanut ranskalaista autoa, enkä tiedä haluanko edes omistaa:rolleyes: saattaapi joskus tollane 307 ilmestyä, ei kuitenkaan ihan heti.

Edit. ja edelleenkin 10 vuotta vanhat autot on jo ihan yksilötapauksia, tosin eipä siitä paskasta perhosta synny iän myötäkään..
 
Kai se on uskottava sitten, että kaikki patongit on perseestä, kun nää keskustelut aina menee näin. Jotain vikatilastoja vaan selasin, niin siinä tuo Pösö pärjäsi ihan ok. Vähemmän vikoja kuin esim. samanikäsessä Primerassa (ei siis siinä relluversiossa). Olisi vaan silmää miellyttänyt ja lisäksi vaikutti mukavalta autolta, kun lyhyen matkaa olin vähän aikaa sitten kyydissä.

Mutta Corollaa en kyllä silti osta. Ylihintainen, kun esim. Almeran sais reippaasti halvemmalla. Almeraakaan en tosin halua, koska sellasella on tullu ajettua jo aika reilusti. Civicit vähän turhan paljon amisten suosiossa, niin niitten ostossa saa olla tarkkana ja vakuutukset taitaa olla kalliit. On tää vaikeeta.
Otapa silmä käteen niiden vikatilastojen kanssa. Melkein jokaisessa isommassa luotettavuustilastossa kärjessä on japanilaiset ja perää pitää ranskalaiset ja italialaiset.
Yleisesti ottaen, usein ne ketkä sanoo että ranskalaiset autot perseestä, on juuri niitä joilla ei oo ikinä sellasta autoa ollutkaan. Mutta aina jollain tutun tutulla tai naapurin reiskalla on sellane ja se on ihan paska:D Lueppa kommentteja jostain patonki foorumeilta niin saa vähä eri käsityksen.. Toki esim. tietyn ikäiset Lagunat on vikatilastojen kärjessä, mutta esim. Clioissa taas läheskään niin paljon vikoja ole. Itsekin olin varsin ranskis vastainen, mutta kun ajoin -98 406 pösöllä, niin olihan se hyvä auto ajaa, vaikka mittarissa oli jo päälle 300tkm.. Samoin esim Xantioissa juurikaan mitään vikoja ole, jos tykkää sen tyyppisellä ilma-aluksella ajaa.. Enkä siis itsekään ole koskaan omistanut ranskalaista autoa, enkä tiedä haluanko edes omistaa:rolleyes: saattaapi joskus tollane 307 ilmestyä, ei kuitenkaan ihan heti.

Edit. ja edelleenkin 10 vuotta vanhat autot on jo ihan yksilötapauksia, tosin eipä siitä paskasta perhosta synny iän myötäkään..
Katsotaanpa niitä kymmenen vuotta ja vanhempien autojen vikatilastoja. Taas ranskalaiset pääsevät loistamaan. Uusissa voi erot olla marginaalisia, mutta olisi ihan kiva että autosta tehtäisiin sen laatuinen että ajoa voi jatkaa suht halvalla takuun päättymisen jälkeenkin.

Ja ne pösöforumit, omistin yhden pösön (valitettavasti) ja forumi tuli enemmän kuin tutuksi. Ystävällisiä ihmisiä kyllä ja neuvoja sai, mutta tuntui kuin uskovaisten kanssa keskustelisi. Aina kehuttiin että piru hyvä ja paras auto on tottakai.
Vähän pintaa syvemmältä tongin ja omasta tapauksesta valitin, niin paljastui mm. että mittariston leviäminen, huohottimen vastusten ja lämpöeristyksen virittely, sisäilman kierron jumiutuminen päälle, taka-akselin rasvanippojen teko, joka kevät ja syksyinen jarrujen putsailu ym. hauska oli näille ihan sitä perushuoltoa. Listasin nuo joskus yhteen postiin ja kysyin mm. että mikä japsi tarvitsee rasvanipat taka-akseliin, niin hiljaista oli..
Mulle perushuoltoa on öljyjen ja renkaiden vaihto, jarrupalat sitten kun ne on kuluneet ja niitäkään ei tarvitse hakata irti puolta päivää. Haluan myös auton jolla ei tarvitse joka kerta pelätä että leviääkö nyt kytkimen muovinippeli, oven kahvan vaijeri vai mikä. Jos taas haluaisin harrastaa auton rassaamista, vaihtoehtona olisi muutakin kuin epäluotettava perusauto.

Edit: Erehdyin myös hetken uskomaan tuohon mantraan että pösöjen vikaantuminen on esson baarin juttuja. Jokainen näin väittävä voi laskea montako japsia tuolla liikenteessä pyörii ja montako ranskalaista ja hetken pohtia että onko kyseessä esson baarin jutut, sattuma, vaiko että luotettavuudessa on selvä ero.
 
Zone-sarja -42%
Otapa silmä käteen niiden vikatilastojen kanssa. Melkein jokaisessa isommassa luotettavuustilastossa kärjessä on japanilaiset ja perää pitää ranskalaiset ja italialaiset.

Katsotaanpa niitä kymmenen vuotta ja vanhempien autojen vikatilastoja. Taas ranskalaiset pääsevät loistamaan. Uusissa voi erot olla marginaalisia, mutta olisi ihan kiva että autosta tehtäisiin sen laatuinen että ajoa voi jatkaa suht halvalla takuun päättymisen jälkeenkin.

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/10-11-vuotiaat+autot/1135242975739

Siitä voi herra ihan omilla silmillä katsoa. Kovin on vaikea ymmärtää porukalla se, että voi joku ranskalainen vois ihan hyväkin olla; etenkin hintalaatusuhteeltaan. Kyllä mä hyvin tiedän, että jos kokonaisuutta katsotaan, niin ranskalaiset on huonoja ja japsit hyviä. Toki noita tilastoja on ties kuinka paljon ja niihin pitää varauksella suhtautua. Tässäkin listattuna isot viat, joihin ei välttämättä sisälly monet sähköviat (joita ranskiksissa on paljon).
 
pakko vielä sanoa jotain noista ranskalaisista, ku viimiset reilu 3kk on tullut työskenneltyä lähinnä amerikkalaisiin autoihin erikoistuneessa korjaamossa jyväskylässä. samalla nimellä on kaksi eri korjaamoa, toinen erikoistunut pelkästään ranskalaisiin (mikä bisnesidea!!!) ja toinen siis amerikkalaisiin harraste ja käyttöautoihin. jossain vaiheessa tätä työjaksoa piti ihan kysyä työnjohtajilta, että tuleeko nää ranskalaiset autot sieltä toisesta toimipisteestä tänne, vai tuleeko ihan suoraan. ihan suoraan ne tulee. ja voi jumalauta että niitä riitti! pari kertaa olis tehny miel ottaa kuvia ku kuudesta nosturista viidellä on ollut joku ranskis. ja niihin ei yleisesti ottaen ees tehty mitään "perusremppaa" (jarruja, tulppia ym.ym.) vaan ikkunannostimet ei pelannu, auto ei lähde käyntiin, vaihteita hävinny laatikosta ja vaikka mitä. uusia pösöjä ei liiemmin näkynyt, esim. uusia C5 citikoita näkyi kyllä.
tuokin paja menisi nurin jos ei olisi ranskalaisia.

ranskalaiset on kieltämättä hyviä autoja ajaa, verrattuna vaikka noihin corolloihin sekä niissä on vapareiksi yllättävän pirteet moottorit ja varustelutaso on hyvä, jos ne sattuvat toimimaan... corolla on IMO susiruma, paska ajaa, mutta taatusti yksi maailman luotettavempia autoja.

jos autolta ei halua mitään muuta kuin luotettavuutta niin ostakaa toyota.
 
Ittelläni on nyt 216000 ja rapiat ajettu corolla ja ainut ärsyttävä piirre on ollut usein palavat h7 polttimot (muutaman kerran vuoteen). Mitään huoltoa vaativaa ei ole ollut muuten kuin perusosiin kuuluvat öljyt, ja jarrupalat + taakse vaihdetut levyt.

Kannattaa ostaa juu joku patonki ensiautoksi niin oppii heti kärkeen paljon auton laitosta ja tekniikasta. Kolmannen rellun jälkeen olet valmis itseoppinut katsastusmiäs :)
 
Ittelläni on nyt 216000 ja rapiat ajettu corolla ja ainut ärsyttävä piirre on ollut usein palavat h7 polttimot (muutaman kerran vuoteen). Mitään huoltoa vaativaa ei ole ollut muuten kuin perusosiin kuuluvat öljyt, ja jarrupalat + taakse vaihdetut levyt.

Kannattaa ostaa juu joku patonki ensiautoksi niin oppii heti kärkeen paljon auton laitosta ja tekniikasta. Kolmannen rellun jälkeen olet valmis itseoppinut katsastusmiäs :)
 
Juu saa nähä ku tos 3 viikon sisään kortin saan, että miten poika pärjäilee 200hv bemaril ensiautona:kippis1:
Varsinkin talvella
 
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/10-11-vuotiaat+autot/1135242975739

Siitä voi herra ihan omilla silmillä katsoa. Kovin on vaikea ymmärtää porukalla se, että voi joku ranskalainen vois ihan hyväkin olla; etenkin hintalaatusuhteeltaan. Kyllä mä hyvin tiedän, että jos kokonaisuutta katsotaan, niin ranskalaiset on huonoja ja japsit hyviä. Toki noita tilastoja on ties kuinka paljon ja niihin pitää varauksella suhtautua. Tässäkin listattuna isot viat, joihin ei välttämättä sisälly monet sähköviat (joita ranskiksissa on paljon).
Pitikö tämän linkin nyt pösöjä puoltaa? Automerkki ja -malli, isojen vikojen osuus tarkastetuista ja keskimääräinen ajosuorite kilometreinä.
Ensimmäinen pösö sijalla 21 ja tuossa huomioidaan vain isot viat :lol2: Lisätään tuohon ne kaikki vittumaiset pikkuviat, niin mikäs sen hauskempi auto. Ennen ensimäistä ranskalaista mikä on muuten sijalla 16 löytyy 9 japanilaista... Kaivatko vielä kaikki viat sisältävän tilaston niin tarkastellaan lisää?

Sitä ensiautoa (pösö) viikottain "huoltaessa" monesti ihmetytti se ranskalaisinsinöörien logiikka. Kytkimestä löytyy helvetin pieni ja helposti hajoava muovinippeli, oven kahvoissa oli vaijerisysteemi ja muutenkin tuntui että auton suunnittelijoilla puuttui se käytännöllisyys koko touhusta. Löytyy torx-kannalla olevaa, kuusiokololla ja tavallisilla kannoilla olevaa pulttia. Kaiken kruunasi että öljyjä vaihtaessakin piti olla oma työkalunsa, moni on kuulemma käyttänyt menestyksekkäästi korvikkeena ikkunan avaajaa. Ja kuitenkin kyseessä oli TM:n valinta vuoden -89 autoksi eli 405 pösö.. Enkä tuosta hyvästä ajettavuudestakaan paljoa puhuisi, ehkä jokaisen ohjaukseen liittyvän nippelin ollessa uusi, tien ollessa uraton ja sivutuuli olematon. Muuten se oli sellaista käärmeellä ajamista urateillä että sai tosissaan puristaa rattia talvella.
Toyotaa en nyt meni ajo-ominaisuuksissa hehkuttamaan, mutta perustarpeet täyttyy. Voin ajaa uraisiakin teitä ongelmitta rennosti ohjaten. Jos nyt pelkkä ajettavuus olisi auton valintakriteeri, suunta olisi mersun tai bemarimyyjän luo.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sinäänsä mielenkiintoinen toi vikataulukko, että löytyyhän sieltä ranskisten (xantia, 406) alapuoleltakin aika paljon "hyviä" autoja.. Taulukon perusteella isojen vikojen osuus Corollassa on vaan 3% pienempi kuin esim Xantiassa, toisaalta esim BMW 3-sarja, kuten myös 5 ja 7, löytyy tossa sieltä alapuolelta, ja Xantiaan verrattuna isojen vikojen osuus onkin 3-sarjassa jo 8,3% suurempi.. Eli BMW:t on siis ihan paskoja? kuten myös Mersun E-sarja, Golffiakin olen pitänyt aika luotettavana, mutta yllättävän suurella prosentilla sekin on tuolla taulukossa.. Mitä tästä nyt sitten pitäs päätellä, ei kai yhtään mitään:D tai sitten kaikki 10-11 vuotta vanhat autot on ihan paskoja:jahas:
 
En tiedä sitten että mihin noissa on se raja vedetty isoihin vikoihin. Mutta eikös se ole ihan tiedetty juttu että bemari ainakin kuluttaa noita alustan osia? Mersuistakin moni pitää kunnollisena 90-luvun malleja ja sitä vanhempia. Golfistakin muistelisin kuulleen tuosta alustan osien melko tiheästä vaihtotarpeesta, tosin tästä nyt en ole mitenkään varma.

Tuossa tulee oikeastaan syyt miksi ajan japanilaisella, ei ole varaa eikä hermoja korjata jatkuvasti. Luotettavuus on myös mulle tärkeää. Honda olisi tietysti vaihtoehto hieman urheilullisempana, mutta ei mitään hajua että vieläkö ne ruostuu yhtä herkkään kuin 90-luvun mallit.
 
Nonni, pitäisi itsekin ensimmäistä autoa ruveta etsiskelemään. Hinta siinä 0-500€ paikkeilla, mitä halvempi ja luotettavampi, sen parempi. Lähinnä kaupassa pitäisi pari krt viikossa päästä käymään, ja mitä nyt viikonloput kruisailla kylillä. Plussaa olisi halpa hinta, varmatoimisuus sekä ulkonäkö (että kehtaa edes kylillä pyöriä). Plussaa olisi myöskin jos lähtisi myös pakkasella käyntiin.
Ekana tulee mieleen sierrat, corollat, hondat ja volkkarit. Ei ainakaan vielä ole sopivaa tullut eteen, mutta eiköhän jostain halpa kaara pitäisi löytyä.

E: Niin ja tärkein unohtui. Eli mitä kaikkea pitää ottaa huomioon kun käytettyä autoa on ostamassa? Ihan yksityiseltä olen ostamassa, liikkeissä hinnat kuitenkin monta kertaa korkeampia.
 
Nonni, pitäisi itsekin ensimmäistä autoa ruveta etsiskelemään. Hinta siinä 0-500€ paikkeilla, mitä halvempi ja luotettavampi, sen parempi. Lähinnä kaupassa pitäisi pari krt viikossa päästä käymään, ja mitä nyt viikonloput kruisailla kylillä. Plussaa olisi halpa hinta, varmatoimisuus sekä ulkonäkö (että kehtaa edes kylillä pyöriä). Plussaa olisi myöskin jos lähtisi myös pakkasella käyntiin.
Ekana tulee mieleen sierrat, corollat, hondat ja volkkarit. Ei ainakaan vielä ole sopivaa tullut eteen, mutta eiköhän jostain halpa kaara pitäisi löytyä.

E: Niin ja tärkein unohtui. Eli mitä kaikkea pitää ottaa huomioon kun käytettyä autoa on ostamassa? Ihan yksityiseltä olen ostamassa, liikkeissä hinnat kuitenkin monta kertaa korkeampia.
Tuohon hintaan voi saada toimivan yksilön tai täysin pommin. Jos itsellä olisi tuollainen budjetti niin jättäisin suosiolla tuon ulkonäkövaatimuksen pois. Tuolla rahalla ei voi saada "hienoa" autoa joten satsaisin tuohon varmatoimisuuteen. Jokin 80-luvun lopun tai aivan 90-luvun alun japanilainen, tyyliin nissan sunny (siis se pahvilaatikon näköinen, eikä se uudempi pyöreämpi).
 
Jos tollasta 500 euron autoa on ostamassa, niin kannattaa ainaki katsoa, että on katsastettu muutaman viime kuukauden sisällä.. muuten voi äkkiä heilahtaa se toinen 500e katsastukseen ja remontteihin, jollei pysty itse tekemään paljon.
 
Eli mitä kaikkea pitää ottaa huomioon kun käytettyä autoa on ostamassa?

Huomioon otettavaa on aika paljon, jollet itse autoja tunne niin yritä vaikka kiven silmästä kaivaa mukaan joku, joka tuntee. Kevyt tarkastusluettelo: ruostetilanne, moottorin toiminta/äänet, laatikon ja kytkimen toiminta, jarrujen toiminta (testaa vauhdista voimakkaalla jarrutuksella, ei saisi puoltaa paljoa tms.), onko nesteet tallella tai näkyykö vuotoja, ...


Tuohon hintaan voi saada toimivan yksilön tai täysin pommin. Jos itsellä olisi tuollainen budjetti niin jättäisin suosiolla tuon ulkonäkövaatimuksen pois. Tuolla rahalla ei voi saada "hienoa" autoa joten satsaisin tuohon varmatoimisuuteen. Jokin 80-luvun lopun tai aivan 90-luvun alun japanilainen, tyyliin nissan sunny (siis se pahvilaatikon näköinen, eikä se uudempi pyöreämpi).

Tuon ikäisissä japseissa on sitten paljon läpimätiä yksilöitä, eli pohjaa, helmoja ja pyöräkoteloita kannattaa tutkia aika huolella.
 
http://www.nettiauto.com/mazda/323/2700548

Kenelläkään kokemusta noista 323 mazdoista (90->)? Suunnitelmissa tuollaisen osto keväällä, tai sitten talliin tulee joku turbodiesel farkku joka on rekisteröity pakettiautoksi. Tuollainen mazda todennäköisesti kuitenkin talliin tulee. Himottaisi ostaa GTI tai turbotettu 4x4 gt-r / gt-s versio tuosta. GTI:tä todennäköisesti ei löydy siistikuntoisia asialliseen hintaan, kaikki on pilalle kepitettyjä. Muttasiis, onko kenelläkään tuollaisesta normaalilla 1.3-1.6 koneella olevasta kokemuksia?
 
Kai sitä jonkun Toyotan tai fordin voisi hankkia. Tuolla ulkonäöllä tarkoitin lähinnä sitä, ettei mitään ladaa tai vanhempaa Saabia ole tarkoitus hankkia. Ford fiestoja saa aika halvalla, itsellä oli joskus peltoautona eikä siinä juurikaan vikoja ollut (vanha kun oli niin sähköt ei kunnolla pelannut ja kori oli läpimätä). Eihän sellasesta munanjatkeeksi ole eikä ole tarviskaan, kunhan siellä kaupassa pääsee käymään.
 
http://www.nettiauto.com/mazda/323/2700548

Kenelläkään kokemusta noista 323 mazdoista (90->)?

Aiemman mallinen oli joskus ja ei siinä tainnut muuta olla kuin takajarrut välillä temppuili ja automaattiryyppy ei oikein pelannut. Mutta tuossa on kai jo ruisku? Menee luultavasti todella vähällä bensalla tuolla koneella. Tuo malli on IMO tyylikäs aikalaisekseen.
Siistissä kunnossa näyttää olevan. 1100 aika paljon noin vanhasta, mutta ei taida paljon halvemmallakaan toimivia autoja myynnissä nykyään olla?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom