Suosikkikirjanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mariko
  • Aloitettu Aloitettu
Mä pidän noista elämänkertakirjoista sm. historiallisiin tapahtumiin liittyvistä kirjoista.

Mötley Cruen The dirt - Törkytehdas, on ehdottomasti mieleenpainuvin. Voisin sen lukee useita kertoa läpi, hyvää settiä.:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Väinö Linna: Tuntematon Sotilas, Täällä pohjantähden alla

Herman Melville: Moby Dick

Ernest Hemingway: Vanhus ja meri

Klassikoista noi on mun ehdottomat suosikit. Tavallisena paperikirja viihteenä Sven Hasselin kirjat on ihan ehdottomat.

George Orwell - 1984 , aivan loistava!

kaikki sotakirjat, etenkin WWII liittyvät

terra-cognita sarjan kirjat on kanssa mielenkiintoista kamaa

...ja sitten kevyttä kesälukemista vois olla tuo Clancyn alkupään
tuotanto esim. Punaisen lokakuun metsästys, kunhan saa jonkun
amerikka-hehkutus-suodatus-filtterin asennettua itseensä, uudempi tuotanto
on jo sitten sellasta hehkutuspaskaa ettei mitään rajaa.

Väinö Linna: Tuntematon Sotilas

Elämänkertakirjoista tykkään yleensä kovasti ja hömppä romaaneitakin tulee joskus (ja jouluna) luettua.

Yann Martel: Life of Pi

Tää on ensimmäinen kirja jonka olen lukenut kokonaan alkuperäiskielellä. Loistava tarina, loistavasti kirjoitettu, pitää lukijan herpaantumattomasti otteessaan aina yllättävään loppuratkaisuun saakka. Ja mikä parasta, ei liity millään tavalla sotimiseen tai rikollisten jahtaamiseen kuten suurin osa viime vuosina julkaistuista kirjoista. Tää on ehdottomasti täydet viisi tähteä.

http://pi.canongate.net/

A Beevor : Stalingrad

Jos aihe vähänkään kiinnostaa, niin aivan loistavaa luettavaa. Kertoo hienosti niin suuremmista taustoista kuin pienemmistä yksittäisistä kohtaloistakin. Ei voi tämmöinen tissiposki ymmärtää minkälaista helvettiä se on ollut...

PC. Jersildin Jälkeen vedenpaisumuksen oli melko vaikuttava (ja lohduton) kuvaus ydinsodan jälkeisestä maailmasta, suosittelen.

Jari Tervo (useimmat)
Bret Easton Ellis: Less Than Zero, American Psycho, Glamorama
Irvine Welsh: Filth, Trainspotting
Kevin Sampson: Powder
John King: The Football Factory trilogy
Nick Hornby: Fever Pitch, High Fidelity

Originally posted by rocket
Mötley Cruen The dirt - Törkytehdas, on ehdottomasti mieleenpainuvin. Voisin sen lukee useita kertoa läpi, hyvää settiä.

Samaa mieltä. Itseasiassa onhan se tullut muutamaan kertaan läpi luettua. Seuraavana vois olla vuorossa Lemmyn elämänkerta. Toivottavasti pukki tois lahjaks, niin menis joulun pyhät rattoisasti.

Tuulen suunnasta riippuen:

Kauhu:
Koonz
King//Backman

"Törky"
H.Miller
Bukowski
Strindberg
Wells

Sota//jännitys
Hassel
Remes
Ellroy
Cornwell

jaa, on kai niitä paljon enemmän mutta tuo lista on aika kuvaava.

Muutamia suosikkikirjojani:

Survivor (Chuck Palahniuk)
Muscle (Samuel Fussell)
Night Stalker (Philip Carlo)

Työn alla tällä hetkellä mm.
Flicker (Roszak)
Coraline (Gaiman)

Ja pirun hyvä Hollywoodin 1970-luvusta kertova:
Easy Riders and Raging Bulls

Originally posted by Woland
Mihail Bulgakov: Saatana saapuu moskovaan
Kyseisestä teoksesta on myös tuo nimimerkki julkeasti varastettu

Jo toistamiseen pitää kilistellä tolle :kippis1: ;)

Heeei! Aika hyvä kirjamaku porukalla täällä. Kukaan ei oo maininnu ykköseks mitään Grishamia tai Sheldonia. On se muuten hienoa, et meillä on nyt kotimaassa jännärien aateliin kuuluva Remes. Aika paljon oli sotakirjoja listattu tänne, kävin just itte lainaamassa Leon Urista ja Sven Hasselia kun niitä suositeltiin. Yks hyvä mitä ei vissiin oo vielä mainittu on Catch 22, olikohan Joseph Hellerin?

1700- ja 1800- luvun englantilainen kirjallisuus on ihanaa, sellaista kepeää ajankuvausta ja hienostelua. Suosittelen ainakin Charles Dickensin Loistavaa Tulevaisuutta.

Sit aivan huippu vähän uudempaa mallia:
Tamara McKinley: Matildan viimeinen valssi. Yhden naisen selviytymistarina Australiassa lammasfarmarina. Tosi traaginen, joutuu itkemään oikeen huolella, siis luokkaa 5x :itku:

Sellaista kevyttä, tosi lämminhenkistä kuvausta on Maeve Binchyn kirjoissa, ehkä kiinnostaa enemmän naisia. Nää on sellaista kerralla kannesta kanteen luettavaa mallia, ei malta jättää kesken.

Muuten, onkos kukaan pakkislaisista onnistunut lukemaan Raamattua kokonaan? Mä oon joskus yrittänyt, jossain sivulla 1 ja 2 kun sitten tuli se monta kappaletta pitkä selostus, kuka on kenenkin poika jne. silloin tuli :zzzz:

Linna: Täällä Pohjan Tähden Alla.

Ja sitten jonkun venäläisen muistelmateos talvisodasta: Paraatimarssi Helsinkiin.

Originally posted by Welho
David Eddingsin koko tuotanto
Robert Jordanin koko tuotanto
R.A. Salvatore koko tuotanto
Margaret Weis & Tracy Hickman duon koko tuotanto
George R.R. Martinin sarja A song of ice and fire

Varsinkin toi A song of ice and fire sarja on aivan suatanan hyvä!!! pusipusismak!!! Parhaita kirjoja mitä olen ikinä lukenut. Erittäin tummasävytteistä fantasiaa, mikään ei ole pyhää eikä varsinkaan päähenkilöiden henkikullat :D . En tiedä onko suomeksi ollenkaan saatavilla itse luin kirjat englanniksi.

On saatavana myös suomeksi ainakin neljän ekan kirjailijan tuotantoa.
Itsekin pidän ja suosittelen jokaiselle fantasiasta pitävälle
em. kirjailijoita.
Listaan lisäisin Johanna Sinisalon ennen päivän laskua ei voi.
(ei tosin ole fantasiaa, mutta muuten mahtava)

mainitaanpas nyt sitte Grisham: Partneri.

Ei todellakaan paras kirja, mutta varmasti viihdyttävä.

Kertoo aivan loistavasta kusetuksesta...:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom