Suorituskyvyn parantuminen humalassa.

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En tarkoita, että humalassa treenaaminen olisi hyvästä, tai että tekisin sitä itse enkä suosittele sitä kellekkään.

Mutta, moni on varmasti joskus humalassa haastanut kaverinsa johonkin urheiluun ja huomannut pärjäävänsä paremmin kuin selvinpäin. Esimerkkinä, viime viikonloppuna pohdiskeltiin tätä leukojen kanssa ja päädyttiin siihen tulokseen, että 8 kaljan jälkeen leukoja meni tuplasti enemmän kuin selvinpäin, (Huikeat 8 :dance:) mutta tietääkö kukaan mistä tämä johtuu ja onko teillä kyseisestä asiasta minkäänlaisia kokemuksia?

Kyllä! Suosittelen kokelemaan 2dl kossu + 10 cofitabs -komboa mm. ennen kyykkytreeniä.

Kyllä! Suosittelen kokelemaan 2dl kossu + 10 cofitabs -komboa mm. ennen kyykkytreeniä.

En nyt ihan tarkoittanut, että aletaan vetämään mitää kunnon treenejä

Joo, parit kerrat tullu kokeiltua, en tiiä lasketaanko sitä olotilaa sitte enää humalaksi, mutta ei siitä punttien nostamisesta kyllä mitää tullu :D

Itsellä on loistava esimerkki tälläisestä ilmiöstä! Selvin päin osaan hypätä metrin ponnahduslaudalta yhden voltin eteenpäin. Eräänä iltana kumminkin saunoimme kaverin rannassa jossa oli ponnu. Ehkä noin reilun promillen humalassa sitten huomasin että voltin sijasta meneekin helposti puolitoista volttia eli pää edellä veteen. Tuon illan jälkeen ei ole enään ikinä moinen temppu onnistunut :D

Maastavedossa jeesaa jokin 4cl kossua. Ei sitä nyt kuppikaupalla pidä vetää. Pieni määrä jotta veri kiertää ja agre tarttuu

Huomasin ton kerran baarista kotiin polkiessa. Oli sellainen sopiva humala päällä, että pysyi vielä pyörän selässä, vaikka känni oli keskivertoa vahvempi. Poljin koko matkan aikalailla täyttä häkää ja yks saatanan vittumainen ylämäki tuli poljettua kuin ei mitään melkein suurimmalla vaihteella. Ei olis ikipäivänä onnistunut selvin päin moinen temppu. Olisin pystynyt polkemaan vaikka pystysuoraa seinää ylös eikä maitohapot tuntuneet missään. Entunnekipua.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yks etäinen kaveri on tai ainakin oli silloin sen näkönen että on ainakin joskus reenannu, en tiiä kuinka paljon, mutta eräissä vuosien takaisissa illanistujaisissa se nosti penkistä selvinpäin vuosien reenamattomuuden jälkeen jälkeen n 80kg ja minä känniläinen en sillon ollu koskaa reenannu muutaku sillon tällöin penkkiä himassa, mutta muistaakseni karvan verran enemmän nousi ja siitä tälle kaverille vähän vittuiltiin. Ja itsekin ihmettelin että ai mulla näin paljon nousi. Muistelisin että himassa penkatessani painoa oli aika lailla silloisen exäni verran, eli alle 45-50kg jolla tein 4-6 toistoo.
E: ainiin ja paska yleiskunto on ollut aina mutta hyvässä nousssa oon jaksanu juosta reippaasti kylälle baariin 1-1,5 km tms. Sitäkin ihmetelty.

Kyllä tuon joskus on havainnut, just esim. pyöräillessä. Jos on ollut kaverilla esim. pyörällä ja ottanut vähän olutta (ei siis mitään kunnon humalaa) niin jaksaa polkea niin perkeleesti. Kai siitä vaan tulee energiaa paljon ja pienet hapot ei tunnu pikku huppelissa niin paljon? En mä tiedä, mutta olen huomannut saman.

Ei siis tarttis pilata tätä ketjua viisastelemalla jollain kännissä reenaamisella. Eihän?

Ja joskus viisaana porukoiden kellarissa otettiin vähän penkkia pikku pieruissa. Siitä ei tullut kyllä yhtään mitään, kontrolli aivan hukassa.

Itellä samanlaisia kokemuksia noiden pyöräilyjuttujen kanssa. Pienessä soossissa tuntuu hapottavan paljon vähemmän kuin selvänä. Joskus teininä tuli myös monta kertaa juostua kännissä monta kilometriä kotiin ja ihmettelin että miten helvetissä ei tunnu ollenkaan yhtä pahalta kuin selvin päin juostessa.

Itellä samanlaisia kokemuksia noiden pyöräilyjuttujen kanssa. Pienessä soossissa tuntuu hapottavan paljon vähemmän kuin selvänä. Joskus teininä tuli myös monta kertaa juostua kännissä monta kilometriä kotiin ja ihmettelin että miten helvetissä ei tunnu ollenkaan yhtä pahalta kuin selvin päin juostessa.

Enkä mä usko että tuosta olisi treenimielessä hyötyä, siis ottaa huikkaa jotta pääsisi kovempaa. Varmasti negatiiviset merkitykse suuremmat kuin positiiviset. Mutta mielenkiintosia havaintoja nää on silti.

Joo ei tuota alkoholia treeniboosteriksi voi suositella. :)

Maksimivoimassa omat kokemukset on sellaiset että voimat on heikentyneet selvästi. Penkkiä tuli joskus kokeiltua lärvissä ja ei tullut mitään. Humalatilan syvyys on tietysti hyvin ratkaiseva tekijä.

Olen huomannut tämän kävellessä, pihinä ihmisenä ei aina taxia raaski tilata.
Tullut joskus todella pitkiä matkoja käveltyä ja parit oluetkin ehkä matkalla vielä juotua. :)

Kyllähän pieni humala hieman buustaa mutta vain lajeissa/liikkeissä missä ei ole mikään kauhean hyvä. Jos penkki tulos on kova tai on kova pyöräilemään, ei taatusti riko omia enkkojaan pikku humalassa.

Johtuuko sitten että pikku humala boostaa hulluutta :)

Olisi kiva tietää jos tälle olisi jokin tieteellinen selitys, itselläni parantuu, mitä nyt tullut tehtyä kännissä niin, leuanveto, kädenvääntö ja yli 15km käveleminen ei väsytä yhtään.

Itekin huomannut että ainakin jaksaa juosta/pyöräillä lähes rajattomasti pienessä humalassa. Jostain muistan lukeneeni että alkoholi estää kivun tuntemisen jolloin suoritus vain tuntuu kevyemmältä.

Suositut

Back
Ylös Bottom