Suoraan sanominen

Ikä
38
Ei ainakaan pikaisella haulla löytynyt toista samanlaista ketjua.

Jokaiselle meistä on varmaan tullut vastaan tilanteita, joissa korvista nousee savua, stressisuoni sykkii ja pimeys valtaa pään. Suurimmassa osassa kuitenkin on tarvis hillitä itsensä, eikä pysty sanomaan suoraan päin naamaa, että miten asiat oikeasti ovat. Kyseessä voi olla esim. pomo, portsari(provo), tyttöystävä, you name it.

Mutta nyt puhutaankin tilanteista missä hermot eivät yksinkertaisesti ole pitäneet ja ärräpäät lentelee. Kerro tilanne ja mitä kaunista sanoit. Lopuksi vielä, että helpottiko, vai menetitkö työsi :D

Aloitan itse.

Paikkana Tampereen Love Hotel. Kaverin kanssa melkein selvinpäin liikenteessä. Kysyin kohteliaasti tyttöporukalta, josko kyseiselle sohvalle mahtuisi istumaan ja olisiko vapaata tilaa. Oli nimittäin paikat aika tiukassa ja kaverin kanssa meinattiin yhdet oluet kahdestaan juoda, eikä seisoakaan huvittanut. Lihavin tyttö katsoi minua päästä varpaisiin ja tokaisi hetken kuluttua, "Ei ainakaan teille". Jotenkin tytön ylimielinen asenne ja tyyli jolla sanoi pisti keittämään. Tokaisin tytölle suoraan, "No vedä vatsa sisään niin mekin mahutaan". Parasta oli tytön ilme kun hänen kaverinsa tirskahtivat läpälle. Oli nimittäin aika näkemisen arvoinen naamataulu :dance2:

Ja helpotti kyllä huomattavasti ja tuntui että päivän hyvä työ tuli tehtyä.:rolleyes:

Miten muilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän avauduin wanhojen parin vittumaisesta asenteesta ja nyt voin heittää hyvästit Wanhoille, tavallaan helpotti ja tavallaan vituttaa :D

Vähän avauduin wanhojen parin vittumaisesta asenteesta ja nyt voin heittää hyvästit Wanhoille, tavallaan helpotti ja tavallaan vituttaa :D

Otat uuden parin. Wanhat tanssithan ovat vielä edessä ja harjoituksetkaan tuskin ovat vielä alkaneet. Jos toisen vuositason opiskelijat ovat kaikki jo varattu, niin varmasti ykköstasolta moni on valmis tanssimaan. Itse lukiossa tanssin ykkösvuotena jo. Oli vähän samanlainen tilanne sillä mun parilla.

edit. aiheeseen: en ole koskaan räjähtänyt kellekään, vaikka aihetta on varmasti ollutkin joskus. Jotenkin luonto vain on sellanen, että mieluummin nielen kiukun kuin alan huutamaan tai laukomaan nasevia vastakommentteja suutuspäissäni. Saatan kyllä kyseenalaistaa toisen ja kysyä siltä, että miksi teit näin tai noin mua kohtaan.

Itse asiassa Wanhojen tansseihin on kuukausi.. Vähän myöhästä nyt :D Pari on kakkosella, ite vasta ykkösellä joten ens vuonna pääsee tanssimaan myös.

Harjoitukset alko marras-joulukuun vaihteessa jo.

Goldust, pientä kränää ollut wanhojen parilla ja mulla jo kuukausia ennen wanhoja ja nyt eilen se sitte räjähti käsiin :D Pääsenpähän jatkoille kuiteskin, ja jää enemmän aikaa muulle elämälle!

Niitä tilanteita mahtuu mun elämään ihan tarpeeksi. Viimeisin oli, kun avauduin baarissa yhdelle ylimieliselle mutiaiselle, että mitä mieltä olen heistä ja maahanmuuttajista.

Yleensä yritän pitää mölyt sisälläni, mutta siinä tilanteessa äärimmäinen vitutus ja naapuripöydässä uhoava mutiainen sai mun mitan täyttymään. Siinä se sitten lähti henkisesti loukkaantuneena pois sieltä ja odotti mua baarin ulkopuolella. Kun sitten itsekkin lähdin sieltä pois niin se pirulainen yllätti mut, vetäsi turpaan ja luikki karkuun. Jos silloin olisin saanut sen kiinni, niin perkele.

Mulla on ihan kauhea temperamentti ja kiihdyn nollasta sataan vähän turhan äkkiä. En jaksa mitään esimerkkitilanteita ladella, mutta hyvinkin normaalia minulle sanoa ihmisille asioita suoraan ja katua samantien jälkikäteen. Tainno, en mä aina kyllä kadukaan ;)

Pitäisi silti opetella kai hillitsemään itseään enemmän, mutta minkäs teet kun on tämmönen kiukkupakkaus.

En jaksa mitää esimerkkei alkaa miettii mut yleensä sanon asiat suoraan. Suuttumatta. Lähinnä se toinen osapuoli siinä sit suuttuu. Tulee hyvä mieli.

Jahas, muistaakseni viime kerta tapahtui firman viimekertaisissa pikkujouluissa. Oltiin bilemestassa ja istuksin pöydässä muita vieressä ja yks nuori kundi joka oli meillä apulaisena tuli jututtaan mua. Kyseli ensin että syönkö lounasta ja kysyi sitten haluisinko lähteä sen kanssa lounaalle joku päivä. En ehtinyt siinä edes vastata kun juttu jatkui ja tarinaa löytyi. Tuli joku keskeytys ja jatkettiin eri suuntiin bileissä.
No pari kertaa kundi tuli siinä jututtamaan illan aikana ja liimautui kylkeen kuin kärpäspaperi.

Yhdessä vaiheessa kun olin siinä firman naisten kesken juttelemassa tuli tämä rohkea (hieman juovukissa jo oleva) kaveri, nykäs hihasta ja kysyi multa: "sano ihan suoraan jos oon ärsyttänyt ja häirinnyt sua tänä iltana?".
Vastasin: "kyllä sä oikeastaan oot ärsyttänyt. en oo ehtinyt sitä vaan sulle sanoa kertaakaan vielä."

En jaksanut turhaan leikkiä kilttiä ja huomaavaista, kun kerta noin suoraan kysyttiin.

Kesätöissä oli yks läski ja helvetin laiska jätkä jolla on ihmeellinen taito luistaa raskaimmista hommista ja saada muut tekemään ne. Kerran tämä jätkä oli lounaalla reilusti yli tunnin ja olin jo saanut työt hyvään vaiheeseen ilman sitäkin. Sitten äijä tulee siihen viereen pyörimään n. 10 minuutiksi ja lähtee tupakalle. Tupakalla sillä menee vartti. Sitten se tulee siihen taas pyörimään eikä tee mitään kun ei muka pysty kun on niin käsi kipeänä. Vartin päästä äijä sanoo lähtevänsä kuselle, mutta viipyy taas joku 20 minuuttia siellä. Äijä palaa sieltä ja oon saanu kaikki raskaimmat hommat tehtyä jo, vaikka yleensä ne tehdään puoliksi. Tuossa vaiheessa palo käämi aivan totaalisesti ja kerroin ko. tyypille miten kovasti arvostan hänen työpanostaan:curs:. Kyllähän se vähän säikähti, mutta sama meno jatkuu edelleen. Yleensä tulee kyllä melko harvoin ärähdettyä kenellekään vieraalle tai kaverille. Tyttökaverille kylläkin välillä :rolleyes:

Mä hillitsen kyllä itseni, mutta vittumaiseen sävyyn kirjoitettuja sähköposteja tulee duunissa harrastettua. Sitten saa häpeillen katsella muutaman päivän päästä lähetettyjen kansiosta, että pitikö nyt tuollainenkin posti sitten laittaa...

En tosin loukkaa tai mene henkilökohtaisuuksiin, kunhan muuten vaan olen vittupää ja suorasukainen. No, jotkut tykkää.

Itte sanon aina asiat just niinku ajattelen/nään ne.. Mitä sitä turhaa kiertelemää.
Moni ei asiast tykkää mut ei voi mitää.

Usein kietelen ja kaartelen vaikka tekis mieli sanoa suoraan mitä ajattelen, mutta pitemmän päälle oon huomannu, että ei todellakaan kannata...

ahh, vittu toi ketjun alottaja pisti niin hyvää settiä ettei voi paremmaks pistää, OWNED:rock:
itse ainakin tykkään juuri tuollaisissa tapauksissa kun joku vittuilee tai mulkkaa jotenkin halveksivasti niin pistää kovalla mitalla takaisin.

Tänään olisi töissä kehityskeskustelu tuotantopäällikön kanssa, sanoisko suorat sanat kaunistelematta vai pysyisikö diplomaattisena vaikka toinen osapuoli sitä harvoin tekee.

Usein kietelen ja kaartelen vaikka tekis mieli sanoa suoraan mitä ajattelen, mutta pitemmän päälle oon huomannu, että ei todellakaan kannata...
Itse tein noin kans ennen mutta nykyään oon alkanu latelemaan asioita suoraan ja huomannu että pääsee huomattavasti helpommalla kun ei tarvii keksiä kokoajan miten kiertää jonkun asian. Tietysti en ihan suoraan henkilökohtaisia ja loukkaavia kommentteja sano ettei nyt kukaan täysin mieltään pahoita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom