Suomessa taparikollisella helppo elämä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teemal
  • Aloitettu Aloitettu
Nykyäänhän poliisin antamat sakotkaan eivät mene muuntovankeuteen, vaan ne jäävät ulosottoon.

Mutta kyllähän tässäkin pätee sanonta minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Kyllähän nämäkin peritään aikanaan. Ei tuosta maksusta pysty kukaan luistamaan. Parempi mun mielestä että tuo rangaistus on rahallinen, eikä vapauden riisto, josta yhteiskunta ei hyödy mitenkään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luin ajatuksella, mutta eipä aukea vieläkään...liiallinen bentsojen syönti vankilassa tehnyt tehtävänsä? Kerrotko mulle mitä tarkoitit? Nimittäin bentsoja saa vankilassa mikäli on kova koukku päällä lusimaan lähtiessä, toki kuuri ajetaan alas mahdollisimman nopeasti, jonka jälkeen jyviä ei enään tipu. Paitsi mahdollisesti jotakin toista reittiä.

Luin ajatuksella, mutta eipä aukea vieläkään...liiallinen bentsojen syönti vankilassa tehnyt tehtävänsä? Kerrotko mulle mitä tarkoitit? Nimittäin bentsoja saa vankilassa mikäli on kova koukku päällä lusimaan lähtiessä, toki kuuri ajetaan alas mahdollisimman nopeasti, jonka jälkeen jyviä ei enään tipu. Paitsi mahdollisesti jotakin toista reittiä.

vittuako vänkäät kun ollaan käytännössä samaa mieltä.

olet itsekin sitä mieltä, ettei niitä oikein saa.

Hah. Sullahan on siellä varaa huudella, Mr. Vaho. Varmaan sitten voit kertoa mikä tossa mun vastauksessa meni väärin kun tarvii vittuilemaan alkaa?

Bentzoja käytetään kai ns. alasajoon.
En vittuillut sinulle sen kummemmin tai ainakaan tietoisesti.
Mr. Vaho? Tarkoitatko edesmennyttä Vankeinhoito-osastoa? Nykytermi olisi Mr. Vhl.
Vaikkakaan en ole töissä taikka virassa Vankeinhoitolaitoksessa.

Hyvää kesää :haart:

Palaan alkuperäiseen kysymykseen: mielestäni taparaiskaajilla ja -väkivaltarikollisilla on kyllä suomessa melkoisen auvoista, toisin kuin uhreilla. En kaipaa mitään jenkkilän malleja edelleenkään, mutta voisihan sitä ihmisen henkeä ja terveyttä hiukan enemmänkin kunnioittaa.

Nämä taparikolliset tosiaan pistävät vihaksi, kun heihin ei tunnu tehoavan mikään muu kuin elinkautinen istuminen, joka ei taas oikeuslaitokselle käy päinsä.

Esimerkki.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Abdigadir_Osman_Hussein

Päästettiin elinkautisesta lomalle (!) kolmeksi tunniksi, jolloin kerkesi käyttää seksuaalisesti hyväksi 4-vuotiasta.

Ei vittu, ihan sairasta päästää tommonen LOMALLE elinkautisesta, huhuh. :curs:

Mutta kyllähän tässäkin pätee sanonta minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Kyllähän nämäkin peritään aikanaan. Ei tuosta maksusta pysty kukaan luistamaan. Parempi mun mielestä että tuo rangaistus on rahallinen, eikä vapauden riisto, josta yhteiskunta ei hyödy mitenkään.

Ei löydä edestään poliisin määräämiä sakkoja mikäli on jo hypännyt yhteiskunnan kelkasta pois. Niitä ei joudu istumaan eikä sakkorahoja voi ulosmitata jos ei ole tuloja tai varallisuutta.

Pointti on siinä että työssäkäyvät ihmiset kärsivät sakot, ammatti- ja taparikolliset sekä muut kelkasta hypänneet/pudonneet eivät kärsi sakoista sekuntia tai euroakaan. Tietenkään yhteiskunta ei hyödy sakkovankien kopissa pitämisestä muuten kuin siten, että kansalaisille annetaan signaali siitä että laki koskee kaikkia ja varsinkin niitä jotka ovat ottaneet tavakseen tehdä mitä haluavat.

Joutuuko kuitenkin istumaan ne sakot mitkä käräjäoikeus on antanut??

Äkkiseltään laista luettuna sakkoa ei muunneta jos se on rangaistusmääräysmenettelyssä annettu enintään 20 päiväsakon suuruinen sakko tai mikäli tuomioistuin on tuominnut sakon rangaistusvaatimuksen vastustamisesta seuranneessa oikeudenkäynnissä.

--> Johtopäätös: Tuomioistuimen määräämät sakot muunnetaan vankeudeksi mikäli niitä ei makseta tai saada perittyä ulosoton kautta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom