Suomessa taparikollisella helppo elämä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teemal
  • Aloitettu Aloitettu
reino sanoi:
Kanaali-Koskinen on kyllä oikein malliesimerkki Suomen oikeuslaitoksen kädettömyydestä kohdella tällaisia elämäntapatappajia riittävän kovalla kädellä. Tätä jätkää ei kyllä pelasta edes Jeesus.

Kyllähän siinä esitutkintaviranomainenkin vähän hampaattomasti toimii, kun tällainen puupää ei telkien takana pysyvästi ole. Kyllähän tuota Koskista olisi pitänyt esittää vangittavaksi jo sen junaepisodin jälkeen, vaan vapaaksi luisteli.

Saas nähdä kauan se nyt on posessa.. vai liekö jo vapaaksi päässyt?

Mutta joo, tuntuuhan se kummalliselta, että nelinkertainen henkirikosmies(yms.) yleensä pääsee vielä vapaaksi mistään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää kaveri tuntuu herättävän samalla tavalla legendaa ilmoille, kun aikoinaan toiminut taparikollinen Matti "volvo" Markkanen. Ei tuntunut hyvinvointiyhteiskunnan avut olleen muuta kuin tie uusiin rikoksiin (tosin tilanne oli silloin aivan toinen). Tosin Matti ei tainnut toimia aivan samalla tavalla, mutta rikollinen kuin rikollinen..Puhumattakaan Valjakkalan Juhasta, jonka rikokset ei hetkeen unohdu ainakaan länsinaapurissa..

midnightengine sanoi:
Loppujen lopuksi voit vankilassa elää kaiken sen elämän, mutta 'miniatyyrina', eli maailma pienoiskoossa ja hyvin kiteytettynä.

et ole tainnut vankilassa koskaan olla, kun tommosia heittelet.

23h/vrk yhdessä kopissa vaikkapa vuoden putkeen, joko yksin tai mahdollisesti kusipään sellikaverin kanssa sais sutkin miettimään erilailla sun miniatyyrimaailmojas.

laitokset, ja niden olot vaihtelevat todella paljon.

total13 sanoi:
et ole tainnut vankilassa koskaan olla, kun tommosia heittelet.

23h/vrk yhdessä kopissa vaikkapa vuoden putkeen, joko yksin tai mahdollisesti kusipään sellikaverin kanssa sais sutkin miettimään erilailla sun miniatyyrimaailmojas.

laitokset, ja niden olot vaihtelevat todella paljon.

Onko sillä väliä olenko minä ollut linnassa vai en! Kysymys oli tietyistä rikollisista. Ja sä tarkotat tolla 23h/vrk jutullas varmaankin läänejä. Keskusvankiloissa on vähän eri meininki...Ja tottakai laitokset ovat erilaisia!
Joka laitoksessa sun EI ole pakko asua toisen kanssa. Monessakin laitoksessa on enemmänkin yksityissellejä. Olet ite tainnut olla vain käymässä, kun tollasii heittelet!
Sori purkaus, mutta oli vähän asiaton heitto sulta mun mielestä.
Enkä halua enää jatkaa aiheesta olenko minä tai joku muu pakkislainen ollut linnassa.

Kanaali-Koskinen tappoi ensin kaksi ihmistä raumalla, joista muistaakseni toisen ruumiin paiskasi kanaaliin. Sitten se tappoi sellikaverinsa kakolassa. Sitten ampui Porissa, 6.osassa jonku ryyppykaverinsa pistoolilla. Sanoi että olivat pelanneet venäläistä rulettia. Pistoolilla.

Sitten ku se monen, monen linnavuoden päätteeks vapautettiin se veti turpaan poliiseja hesassa, sähläs aseen kanssa junassa. Pari kertaan otettu kiinni mukanaan smith&wessson ja pilveä/pameja milloin mistäkin.

En usko että joutuu vieläkään istumaan pitkäksi aikaa. Korkeintaan puoli vuotta pois, jos sitäkään. Koskinen on yksi niistä ihmisistä joka tappaa VARMASTI jonkun, ennemmin tai myöhemmin. Sillä on pää niin pehmee, että sille pitäis antaa niskalaukaus nyt kun se on vielä mahdollista. Amerikassa, missä on vielä jotain tolkkua ihmishengen vieneen tuomitsemisessa, olis ruiskutettu myrkkyä jo 20vuotta sitten Koskiseen. Ihan sairasta tää homma. Mutta minkäs teet, se on kärsinyt aina tuomionsa, tämän maan lain mukaan silloin olet vapaa mies menemään, vaikka olisit tehnyt mitä hyvänsä ja vaikka olet aikeissa tappaa jonku heti ku pääset siviiliin, tätä ei voida estää.

-edit-

Paitsi oman käden oikeudella, mitä tälläisessä tapauksessa suositellaan käyttämään.
Koskisesta tuskin saa samaa kuin ihmisestä. 2-3 vuotta istuu se joka sen tappaa.

midnightengine sanoi:
Onko sillä väliä olenko minä ollut linnassa vai en!

voi jeesus mikä :david:

sillä on sen verran väliä, että et voi muuten sanoa, millaista on olla siellä.
monelle on hyvinkin raskasta jo se vapauden menetys, vaikka olisi hieman löyhemässäkin laitoksessa. toi 23h/vrk homma nyt yleensä koskee vain tuomiota odottavia, et se vajaa vuos on yleensä aika maksimi sillain. no liskot sit tietty erikseen.

eikä se, että käyt "duunissa" siellä ja ruokalassa syömässä tee siitä miniatyyriyhteiskuntaa.

siinä kyllä olet oikeassa, että monien hörhöytyneiden on vaikea sopeutua yhteiskuntaan tuomion jälkeen. monestakin syystä.

nyrkkeilijä sanoi:
eiku hirttosolmuu kaikki ketkä on tehny yhenki henkirikoksen :)

Mietihän nyt vähän mitä puhut..!! Yhden kaverini päälle käytiin puukon kanssa,kaveri sai väistettyä iskun ja latasi hyökkääjää päin näköä sillä seurauksella et hyökkääjä kaatu ja löi päänsä ja henki pois.. Tuomio taposta.. eli näinkin voi käydä.. aivan kenelle tahansa.. kannattaa miettiä vähän ennenku siel huutelet.

Tästähän saisi itselleen uran luotua suomessa, teilaisi työkseen murhaajia jotka päästetään vapaaksi. Eikun fima pystyyn.

midnightengine sanoi:
Onko sillä väliä olenko minä ollut linnassa vai en! Kysymys oli tietyistä rikollisista. Ja sä tarkotat tolla 23h/vrk jutullas varmaankin läänejä. Keskusvankiloissa on vähän eri meininki...Ja tottakai laitokset ovat erilaisia!
Joka laitoksessa sun EI ole pakko asua toisen kanssa. Monessakin laitoksessa on enemmänkin yksityissellejä. Olet ite tainnut olla vain käymässä, kun tollasii heittelet!
Sori purkaus, mutta oli vähän asiaton heitto sulta mun mielestä.
Enkä halua enää jatkaa aiheesta olenko minä tai joku muu pakkislainen ollut linnassa.

Nykyään ei ole enään keskus- tai läänivankiloita! Nykyään vankilat ovat sen verta täynnä et kyllä melkein kaikkialla asutaan useamman hengen sellissä.

EBEL sanoi:
Nykyään ei ole enään keskus- tai läänivankiloita! Nykyään vankilat ovat sen verta täynnä et kyllä melkein kaikkialla asutaan useamman hengen sellissä.

juuri näin.

en tiedä, että onko edes ylärajaa, kuinka monta voi samaan koppiin laittaa, toki tietty neliömäärä per vanki periaatteessa pitäisi olla.

itsellä kokemusta yksin, kaksin ja kuuden herrasmiehen kesken asumisesta.

Joku kiinnitti huomiota ns. laitostumiseen. Se onki iso ongelma vangeilla ja joillakin mielenterveyspotilailla kun on elänyt todella säännösteltyä elämää ja sitten pitäis osata itse pärjätä ulkona. Jotkut ei tosiaan edes halua elää vapaudessa, eivät välttämättä osaa. Ei ole elämäntaitoja siihen.

Tosin nykyään vankeinhoidossa ja mielisairaitten hoidossa kiinnitetään aika paljon huomiota tähän toimintakyvyn ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen.
Jotkut ihmiset olis munki mielestä paras pitää jossain lukittuna kun ovat vaarallisia muille.

Tarttis varmaan asialle tehrä jotain

tommih sanoi:
Kyllä systeemiä saa mun mielestä käyttää hyväkseen. Jos joku päättäjistä vaan tajuaisi tällaisten tapauksien kautta kuinka perseestä lainsäädäntö Suomessa on.
Kyllähän ne päättäjät tajuaisivat, jos heillä olisi älyä. :rolleyes:

Ensi vuoden keväällä on taas meilläkin mahdollisuus tehdä asialle jotain.
MUISTAKAA SITTEN ÄÄNESTÄÄ JOTAIN FIKSUA, ETTEI SAMA PASKA JATKU:curs:

Niriste sanoi:
Kyllähän ne päättäjät tajuaisivat, jos heillä olisi älyä. :rolleyes:

Ensi vuoden keväällä on taas meilläkin mahdollisuus tehdä asialle jotain.
MUISTAKAA SITTEN ÄÄNESTÄÄ JOTAIN FIKSUA, ETTEI SAMA PASKA JATKU:curs:

Joo protestoidaan ja äänestetään Kokoomusta ja Halmetta...

winnie the poo sanoi:
Joku kiinnitti huomiota ns. laitostumiseen. Se onki iso ongelma vangeilla ja joillakin mielenterveyspotilailla kun on elänyt todella säännösteltyä elämää ja sitten pitäis osata itse pärjätä ulkona. Jotkut ei tosiaan edes halua elää vapaudessa, eivät välttämättä osaa. Ei ole elämäntaitoja siihen.

Tuo on kyllä aivan taivaan tosi. Siksi mun mielestä onkin tärkeää, että ns. "luotettavilla" vangeilla on mahdollisuus opiskella tai käydä töissäkin vankilan ulkopuolella. Samaan tarpeeseen tulee vankilomatkin. Aina edullisempaa yhteiskunnalle, jos saadaan yksikin vanki palaamaan normiin kuin pitää samaa tyyppiä lukkojen takana vuosikymmeniä. Tokihan on sitten näitä tyyppejä, jotka vois sulkee jonnekin koppiin ja pitää parikymmentä vuotta siellä. :jahas:

Ja mun mielestä (suomalainenkaan) vankila ei ole mikään lepohotelli. Sen verran köyhät puitteet on, ettei siitä millään miellyttävää kokemusta saa aikaiseksi...

total13 sanoi:
juuri näin.

en tiedä, että onko edes ylärajaa, kuinka monta voi samaan koppiin laittaa, toki tietty neliömäärä per vanki periaatteessa pitäisi olla.

itsellä kokemusta yksin, kaksin ja kuuden herrasmiehen kesken asumisesta.

Nyt kun otit puheeksi oman historiasi, niin sopiiko kysyä, että mistä teoista sinut on tuomittu vankeuteen?

paksi sanoi:
Nyt kun otit puheeksi oman historiasi, niin sopiiko kysyä, että mistä teoista sinut on tuomittu vankeuteen?

sopii kysyä, mutta vastaus on sama kuin oikea vastaus kuulusteluissa, eli
"en kommentoi".

edit. eli turha niitä asioita julkisella foorumilla on retostella, varsinkin kun takanapäin on tuollaiset.

voi jeesus mikä :david:

sillä on sen verran väliä, että et voi muuten sanoa, millaista on olla siellä.
monelle on hyvinkin raskasta jo se vapauden menetys, vaikka olisi hieman löyhemässäkin laitoksessa. toi 23h/vrk homma nyt yleensä koskee vain tuomiota odottavia, et se vajaa vuos on yleensä aika maksimi sillain. no liskot sit tietty erikseen.

eikä se, että käyt "duunissa" siellä ja ruokalassa syömässä tee siitä miniatyyriyhteiskuntaa.

siinä kyllä olet oikeassa, että monien hörhöytyneiden on vaikea sopeutua yhteiskuntaan tuomion jälkeen. monestakin syystä.

Kyllä tuossa sun :david: ajattelussas viittaat ittees kympillä...Milläs perusteella sitten itse arvostelette näitä karjuja...Lehtien perustella?
Ne tiedot joihin itse viittaan ovat todellakin omakohtaisia kokemuksia, että siinä sulle :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom