- Ikä
- 46
Voi olla että nuorempi SuRu-sukupolvi tosiaan tajuaa että pakkoruotsi on perseestä yms. Toisaalta en usko että he haluavat luopua esim. kiintiöistä yliopistoihin jne. Kyse on laajemmasta ilmiöstä kuin pelkästä pakkoruotsista.
Suomi on Suomi, ja laki on mikä on. Ei intiaanit istu USA:n parlamentissa myöskään. Silläkin maalla on historiansa, niinkuin Suomella. Suomessa vallitsee ne olosuhteet jotka Suomen kansa on itselleen järjestänyt ja valinnut. Eikö maa voi olla itsenäinen jos siellä puhutaan kahta kieltä? Ja on tyhmää sanoa että kyse ei ole kielestä, koska kielestähän tässä on kysymys, kiintiöt ja kaikki muu mitä olet tässä huutanut. Sinä haluat että Suomessa olisi ainoastaan yksi kieli, vaikka Suomessa on puhuttu ruotsia kuinka kauan? Sä tiedät sen varmaan minua paremmin. Sorsitaanko suomenkielisiä? Eivät ole samalla viivalla kuin suomenruotsalaiset kun haetaan yliopistoihin jne.? Paskat, daijut ei pääse sisään minnekkään ja ne jotka haluaa päästä opiskelemaan, pääsee jos sitä tarpeeksi haluaa. Toi kuulostaa neuvottomien itkemiseltä. Suomenruotsalaisille annetaan mahdollisuus opiskella omalla kielellään, maksaakseen veroa Suomen valtiolle.
Alarik, jotta sun visio menisi läpi sun elinaikanasi, joudut karkottamaan suomenruotsalaiset Suomesta eli omasta maastaan tai turvautua Hitler-metodeihin. Onnea yritykseen. Toivottavasti löydät itsellesi suomenruotsalaisen vaimon, niin huomaat ehkä että mekin olemme suomalaisia.
Ja, jag är finlandssvensk. En tosin näe syytä huudella sitä joka kulmalla. Ja onhan tämä tunnepohjainen keskustelu, ei siitä pääse mihinkään. Yleensä tälläiset asiat vaan tulevat esiin sellaisilla ihmisillä joilla ei ole kaikki kunnossa ja haluavat itkeä jostain, oli se sitten suomenruotsalaiset, ylipaino, omat alkoholiongelmat, yleinen vitutus "mulle ei ole annettu mahdollisuutta tässä maailmassa, mua on kustu linssiin" jne. Ollaan tyytymättömiä omaan elämäänsä ja hyökätään muiden kimppuun kaikin mahdollisin perustein. Pitäisi näköjään syttyä sota niin saataisiin perusasiat taas nähtyä, kaikki suomalaiset
taistelevan itsenäisen Suomen puolesta. Tämä on jo utopiaa, mutta jos Suomi olisi sodassa Ruotsin kanssa, niin ampuisin joka satans ruotsalaisen ennen sinua, Alarik