Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
:D No melkein kaikki, pakkiksella ei toki kukaan. :thumbs:
Muttakun Suomi on edelleen kaksikielinen maa, riippumatta siitä mitä sinä olet siitä mieltä. Eikö? ;)
Ei ole. Rannikkoalueita lukuunottamatta Suomi on yksikielinen. Kaksikielisyys on paperitiikeri, jonka muutama allekirjoitus muutamaan paperiin muuttaisi
No on tai ei mutta aika rankkaa yleistämistä tässä tredissä. :thumbs: Olet sinäkin tainnut oikein valioyksilöihin tutustua kun on noinkin pahat ennakkoasenteet. Enkä sano tätä mitenkään pahalla.
Mulla on äiteen puolelta koko suku ihan niin perus suomalaisia kun olla ja voi. Faijan puolelta sitten taas ruotsinkielisiä. Eli olenko sitten puoliksi hurri vai miten? :D
No sä olet vaan vielä enemmän vihulainen ja skitso kun mä. Hurreille suomijuntti ja suomalaisille hurri ;) :thumbs:
Eli tätä kyseistä aihetta voidaan jatkaan sen jälkeen kun ne paperit on allekirjoitettu ja Suomi on virallisesti yksikielinen maa. Tällä hetkellä Suomi on kaksikielinen maa.
En nyt muista oletko aiemmin sanonut kantaasi, mutta pitäisikö sinusta Suomen olla yksikielinen?
Siinäpä olisi taas populismin paikka ehdokkaille. Tohon vielä toiseksi vaaliteemaksi Ahvenanmaan erikoisaseman romuttaminen niin ääniä tulee varmasti. :D
Taisin tuolla aiemmin mainita että mun puolesta ne ruotsinkieliset jotka ei hallitse suomenkieltä tarpeeksi opiskelisi sitä sen verran ettei palveluita tarvitsisi kahdella kielellä tarjota. Eikä niinpäin että suomenkielisen on pakko tahdostaan riippumatta opiskella ruotsinkieltä. Tätä kun järjellä ajattelee ni se olisi ainoa ja oikea ratkaisu.
Silti niin että ne ruotsinkieliset jotka niin tahtovat saisivat koulutuksensa omalla äidinkielellään. Ja lapsilleen ruotsinkielisen kasvatuksen.
Ja mitä tulee tuohon pakkoruotsin poistamiseen niin varmaan täällä keskustelupalstalla monikin suomenruotsalainen on sitä poistamassa mutta kun tulee äänestyksen yms. paikka niin hurri muistaa velvollisuutensa 'kansalleen'.
Taisin tuolla aiemmin mainita että mun puolesta ne ruotsinkieliset jotka ei hallitse suomenkieltä tarpeeksi opiskelisi sitä sen verran ettei palveluita tarvitsisi kahdella kielellä tarjota. Eikä niinpäin että suomenkielisen on pakko tahdostaan riippumatta opiskella ruotsinkieltä. Tätä kun järjellä ajattelee ni se olisi ainoa ja oikea ratkaisu.
Silti niin että ne ruotsinkieliset jotka niin tahtovat saisivat koulutuksensa omalla äidinkielellään. Ja lapsilleen ruotsinkielisen kasvatuksen.
Olisi mukava kuulla mitä palstan ruotsinkieliset ovat mieltä tuosta ko. haastattelusta