Suomen väkivaltaisin kaupunki

Rikosraportin mukaan Rovaniemi ainakin oli viime vuonna rikollisinta seutua. Kyllä täällä silti saa rauhassa liikkua eikä yleensä aleta haastamaan riitaa. Tampereen hervannasta on aika huonoja kokemuksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by HRC
Tampereen hervannasta on aika huonoja kokemuksia.

Itse Hervannassa nykyään asuvana voin sanoa, että aika rauhallinen paikka kaiken kaikkiaan.. Laitapuolen kulkijoita kyllä löytyy, mutta mitään pahoinpitelyjä yms. ei ainakaan omaan tietoon oo tullu.

Pari paikkaa tulee kyllä mieleen, jossa on paljon "mä vedän sua turpaan" -juntteja: Laitila ja Pori. Tää on sitten ihan vaan mun kokemusta, älkää nyt vetäkö hernettä nenään :)

Etenkään Porilaiset ;)

Pade sanoi:
Poliisi TV:ssä oli muistaakseni kerran tästä juttua; Helsinki ja Iisalmi ja sen ympäristökunnat/kaupungit oli kärkisijalla. Joensuu oli kans ihan siinä tuntumassa :kippis1:
juu sattui toi sama poliisi tv:n jasko silmiin täs vähän aikaa sitten.ja itse voin ton kyllä allekirjottaa iisalmen osalta.on harvinaista jos kaupungilla et viikonloppuöinä nää mättöjä..tuoltahan nuo naapurikylistä tuleevat kaikki tänne "isompaan" keskukseen toisiaan tappamaan :lol2: ja sitten nämä wannabe-niggat jotka jengeilee jossai torin kulmalla kuin asuttas jossain bronxissa :thumbs: "vittu vittuile mulle nii vittu me kaikki vittu hakataan sut vittuuuuh!" :D ja sit nämä jälkeen jääneet parikymppiset jotka hakee respectii 5-10 vuotta nuoremmilta teineiltä..aika :david: ja pikkunen paikkakunta ku on niin jos joku lyö toista..on siinä hetkessä pystyssä parin kymmenen jannun käsirysy:"älä vittu lyö sitä,se on mun kamu..jos sä lyöt tota ni mä lyön sua..ei se sua oo lyöny jne.." kaikki tuntee jotai kautta toisensa...

Jokunen vuosi takaperin tämä pikkukunta Juupajoki, jossa asun, oli tilaston kolmas väkilukuun suhteutettuna. Reilu 2000 asukasta vain, mutta menoa riitti. Nyt on onneksi homma rauhottunut vähän.

happo sanoi:
1.Rovaniemi
2.Kajaani
3.Helsinki

Nämä toki väkilukuun suhteutettuna, ja tosiaankin väkivaltaisimpia ei eniten rikoksia.
Rovaniemen johtoasema johtunee siitä että maalaiskunnasta tulee nuoriso + roskasakki kaupunkiin iltaisin. Uskon että suhteellinen rikollisuus laskee nyt kun maalaiskunta ja kaupunki yhdistyvät.

Joskus väkivaltaisin oli Iisalmi ja ympäristökunnat. Vesurista tulee päähän McDonaldsin jonossa jos etuilee ja puukko heiluu joka viikonloppu jonkun kapakan edessä. Lisäksi turpaan tulee jos et ole paikkakuntalainen. Iisalmessa pyörii myös viikonloppuisin kaikkien lähikuntien ihmiset mm. Pieremä, Kiuruvesi, Lapinlahti ym. ja manneja riittää.

HRC sanoi:
Tampereen hervannasta on aika huonoja kokemuksia.
Hervannassa 10 vuotta aikoinaan asuneena voin todeta, että Hervanta ei ole tuon pahan maineensa veroinen.

"Ostarin" nurkalla kyllä pyörii sellaista puolipuliukkoa ja joidenkin kapakoiden edustat on vähän hankalia kolmelta yöllä (missä ei olisi?), mutta ei sen ihmeellisempää ongelmaa tullut koskaan vastaan kynäniskallekaan. No jaa. Kerran sossun edessä joku yritti haastaa riitaa kun ei ollut tarjota tupakkaa.

Itse siirryin Hervannasta Pappilaan ihan muista syistä kuin siksi, että kaupunginosa olisi rauhatonta tai muuten ikävää asua.

Mitä olen lukenut threadiä, niin tuntuu että suurin osa sanoo että Lahti väkivaltaisin kaupunki. Tämä on väkivaltainen, mutta ei niin etteikö tuolla uskaltaisi kulkea. Tuo Orimattilan väkivaltaisuus sai mut suuresti nauramaan, juppikylä, pojat ajelee Corolloillaan pitkin 50m pitkää "pääkatua" ja katselee pahasti ohi kulkevia. :D

Kerran tuolla kuljin, kavereita olin morjestamassa ja juuri tuo samainen minulle tapahtui. :lol2:

NP sanoi:
Mitä olen lukenut threadiä, niin tuntuu että suurin osa sanoo että Lahti väkivaltaisin kaupunki. Tämä on väkivaltainen, mutta ei niin etteikö tuolla uskaltaisi kulkea. Tuo Orimattilan väkivaltaisuus sai mut suuresti nauramaan, juppikylä, pojat ajelee Corolloillaan pitkin 50m pitkää "pääkatua" ja katselee pahasti ohi kulkevia. :D

Se katu on 500m pitkä..... ainakin :arvi:

Orimattila on nykyään rauhallinen paikka. Nuo jupit jos lähtee kotipaikkakunnaltaan poies, niin ne muuttavat lahteen. Jos ei muuta, niin asuu äitinsä luona kolmevitoseksi asti, ajelee deeäxillään ympäri orimattilaa ja käy vahtimassa kariksessa(lahdessa) orimattilan teinipilluja, ettei kukaan vaan koske niihin. Suurin osa orimattilan "rupusakista" on sosiaalipummeja, kulkee virosta ostetut Fubun releet päällä ja myy polkupyöriä lahteen.

Heinola

Dippi sanoi:
Hervannassa 10 vuotta aikoinaan asuneena voin todeta, että Hervanta ei ole tuon pahan maineensa veroinen.

"Ostarin" nurkalla kyllä pyörii sellaista puolipuliukkoa ja joidenkin kapakoiden edustat on vähän hankalia kolmelta yöllä (missä ei olisi?), mutta ei sen ihmeellisempää ongelmaa tullut koskaan vastaan kynäniskallekaan. No jaa. Kerran sossun edessä joku yritti haastaa riitaa kun ei ollut tarjota tupakkaa.

Itse siirryin Hervannasta Pappilaan ihan muista syistä kuin siksi, että kaupunginosa olisi rauhatonta tai muuten ikävää asua.
Kaikki jotka Hervannassa pidemmän aikaa ovat asuneet sanovat poikkeuksetta samaa. N. 20 vuotta siellä asuneena voin todeta myös ettei todellakaan ole pahan maineensa veroinen. Koskaan en joutunut minkäänlaisiin vaikeuksiin :piis:
Ja mitä tulee rikostilastoihin niin Hervannan osalta ne kattavat myös alueet Hallila-Kaukajärvi-Annala. Joten väkimäärää kohden tilastot ei ole kovinkaan synkät. Itse asun nykyisin Annalassa, mutta Herwoodia en hylännyt mistään tietystä syystä.

Suunnilleen kymmenen vuotta sitten menin mummolan Pony-pyörällä kauppaan karkkia ostamaan. Pyörässä oli valelukko, eli putkilukko pantiin pinnojen välistä, mutta sen sai ilman avainta pois. Kun tulin ulos kaupasta, pyörä oli hävinnyt. Havaitsin kaupan nurkalla 50 metrin päässä kolme liinatukkateiniä ja yksi istui pokkana rakkaan ponini päällä. Huusin että tuus tänne, ajatuksenani pöllyttää mokomaa raggaria. Olin sillon n. 10 vuotta, en mikään voimakas mutta liukas kuin ankerias ja sitkeä ku sissi. Kaks jätkää meni hetkeksi nurkan taa näkymättömiin ja sitten kolmas tyyppi ajoi luokseni pyörällä, jota luulin omakseni. Nimenomaan luulin, koska lähempänä huomasin että se onkin eri pyörä, kovasti Ponyn näköinen. Menin ihan lukkoon ja toimin ihan kummallisesti. "Mitä asiaa"? Katsoin tyyppiä kuin aavetta ja tokaisin: "Miten niin, emmä oo sulle mitään sanonu". Tiesin jo silloin että ne pojat sen pyörän oli vieny nurkan taakse, mutta menin niin hämilleen kun se kundin ajama pyörä ei ollutkaan mun, etten kyennyt mihinkään. Kävelin mummolaan ja vieläkin saan joskus kuulla tapauksesta mummolta. Saakelin hampit!!!

Suomessa on tasan yksi kaupunki missä tämmöistä voi tapahtua, arvatkaa mikä.

Spelimies sanoi:
Suomessa on tasan yksi kaupunki missä tämmöistä voi tapahtua, arvatkaa mikä.
Tää on liian vaikee. Padasjoki?

No ainakin mun mielestä Rovaniemi on väkivaltasimmista paikoista mis oon ollu. Melkee aina ku viikonloppuyönä painelee kaupungilla ni meinaa johonki kähinään joutua vaik ei kellee mitää sanois. Ja sit entinen kotikylä mis en uskalla pe-iltana nakkarin pihalla olla kauaa. Etelässä oon saanu olla rauhas sen mitä olen siel ollu. Jos oisin pitempi..

Spelimies sanoi:
Väestöstä 89 % eläkeläisiä, loput suljetulta osastolta karanneita.
Mikkeli

Suositut

Back
Ylös Bottom