Suomen väkivaltaisin kaupunki

Eikös Kajaanin ammuskelija ollut joku opistoupseerin retale; vissiin jäänyt ylennys viimeisenä viitenä vuotena saamatta. Ja tais vielä olla selvinpäin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by warloc
höpö höpö. Rollo on todettu suomen väkivaltaisimmaksi kaupungiksi viime vuonna!

Kaupungissa on eniten baareja suhtautettuna väkilukuun ja sen myötä myös eniten konflikteja. Järjestyksessä tais olla 1. Rovaniemi 2. Helsinki + muut syrjäkylät! :kippis1:

Näin minäkin olen kuullut.

joskus muutama vuos sitten oli joku tutkimus lehdessä jossa
todettiin että helsingissä on suhteutettuna väkilukuun
suurin mahdollisuus tulla yö aikaan ryöstetyksi tahi pahoinpidellyksi koko euroopassa!?
vai olikohan siinä nyt kysymys euroopan pääkaupungeista?
en oikeen jaksa muistaa...

Lahdesta sen verran, että jokunen vuosi sitten oltiin isolla jätkäporukalla Lahdessa viikonloppua viettämässä ja kävi seuraavaa:

Pilkun jälkeen tietenkin nakkikioskille ( siihen torin laidalle ). Jonottelimme siinä kaikessa rauhassa, kun joku paikallinen ilmestyy jonoon ja alkaa vittuilemaan yhdelle meistä. Vittuilimme aikamme takaisin, mutta kun kaveri vain innostui, muistutin yhden faktan:

"Kaveri hei, kuten näet, meitä on tässä seitsemän ja sä olet yksin. Pitäisköhän jo pikkuhiljaa pitää pää kiinni!"

Tästä suivaantuneena tämä paikallinen kävi päälle = onnistui hipaisemaan yhtä meistä, ennekuin lenteli ympäri Lahden toria...

Originally posted by rautahaba
mä tarkotan ny tilastojen valossa,naapurin petterin mielipidettä ei lasketa.

Tilastokeskuksen sivuilta löytyy kaikkea 'jännää'.. tässä yksi tilasto. Kannattaa huomioida että muuttujina käytetty:
1. Poliisin tietoon tulleita rikoksia/rikkeitä, siis pitänyt tehdä rikosilmoitus!
2. Tähän taulukkoon otin Järjestyssääntörikkomukset
3. Vuosi on 2001

Mikäli joku innostu enemmän.. kannattaa syöksyä tuonne www.tilastokeskus.fi ja sieltä klikata StatFin ja muodostella omia käppyröitä/taulukoita..

Noiden muuttujien valossa eniten järjestyssääntörikkomuksia oli
1.Helsinki, 261 kpl
2.Tampere, 238 kpl
3.Jyväskylä, 172 kpl

Liitteet

Originally posted by jiimanni
Tilastokeskuksen sivuilta löytyy kaikkea 'jännää'.. tässä yksi tilasto. Kannattaa huomioida että muuttujina käytetty:
1. Poliisin tietoon tulleita rikoksia/rikkeitä, siis pitänyt tehdä rikosilmoitus!
2. Tähän taulukkoon otin Järjestyssääntörikkomukset
3. Vuosi on 2001

Mikäli joku innostu enemmän.. kannattaa syöksyä tuonne www.tilastokeskus.fi ja sieltä klikata StatFin ja muodostella omia käppyröitä/taulukoita..

Noiden muuttujien valossa eniten järjestyssääntörikkomuksia oli
1.Helsinki, 261 kpl
2.Tampere, 238 kpl
3.Jyväskylä, 172 kpl

Siis suhteutettuna väkilukuun vai? Mä heittäisin että Salo... Kun välillä lähtee Tampereelta kotisuunnalle, niin ei voi olla eksymättä kaupunkiin. Aina näkyy jossain torilla tai kadulla jotain "järkevää" :curs:

Originally posted by Antza
Siis suhteutettuna väkilukuun vai? Mä heittäisin että Salo... Kun välillä lähtee Tampereelta kotisuunnalle, niin ei voi olla eksymättä kaupunkiin. Aina näkyy jossain torilla tai kadulla jotain "järkevää" :curs:

Ei. Toi tutkimus on tehty kappaleittain, eli yksi rikos on yksi kappale, riippumatta kuinka monta hemmoa sen tekemiseen osallistui. Taulukon alapuolella on selitetty tarkemmin tutkimusmenetelmät ja muut huomionarvoiset asiat.. Tämäkin on vain tutkimus, ei koko totuus... heitinpä vain kun sattui kohilteen.. :kippis1:

No joskus pari vuotta sitten se meni ainakin näin (väkilukuun suhtautettuna):

1. Joensuu
2. Kiuruvesi/Iisalmi
3. Lahti (muistaakseni)

Originally posted by saari14
Eikös Kajaanin ammuskelija ollut joku opistoupseerin retale; vissiin jäänyt ylennys viimeisenä viitenä vuotena saamatta. Ja tais vielä olla selvinpäin.

Kapiainenhan se, syynä tietenki mustasukkaisuus. Paikallisen lehden (Kainuun Sanomat) mukaan "perheen hajoaminen".

Monena vuonna voittanut väkivaltaisimman kaupungin tittelin tämä meidän rakas Kajaani ja minä jaan keskustassa yöllä postia :curs: .. vaarallisentyönlisä mulle kiitos.

Viimeisin tutkimus minkä muistan ja mikä uutisoitiin kaikilla kanavilla oli niin että Rovaniemi oli tilaston kärjessä väkivalta- ja henkirikoksissa. Myös yksinhuoltajia on eniten juuri Rovaniemellä.

Kuulostaako pohjolan valoisalta ja iloiselta joulupukki kaupungilta..? :thumbs:

Originally posted by saari14
Kapiainenhan se, taisi ura loppua siihen. Itselle ei ole vielä kukaan tullut aukomaan päätään täällä Kajaanissa, on vissiin sellainen pärstä tai jotain...Toivottavasti se fitnesspimua lyönyt äijä sai kunnolla takaisin.

kajaani

Kajaanihan se on väkivaltaisin kaupunki, viime vuoden tilastojen mukaan!

Ei Joensuu ainakaan ole enää väkivaltaisin kaupunki. Yhtään skiniä ei ole näkynyt sinä aikana, kun olen täällä asunut.

Veikkaisin kyllä omien kokemuksien mukaan Turkua Suomen väkivaltaisimmaksi kaupungiksi. Viime viikonloppunakin tuli hiukan kähyttyä 5 vinosilmän kanssa Club Marilynissa - mentiin serkun kanssa väliin, kun kolme akihitoa kävi syyttä suotta yhden vieressä tanssineen jätkän päälle.

Originally posted by Dragon
.
Veikkaisin kyllä omien kokemuksien mukaan Turkua Suomen väkivaltaisimmaksi kaupungiksi.

Ei nyt ehkä suomen väkivaltaisin kaupunki, mutta väkivallassa menestynein kaupunki kyllä (finnfighters gym ,ttbc jne....)
Itseasiassa viimeviikonloppun kaverin kimppuun tuli kolme jätkää,mutta jostain kadun toiselta puolelta tuli siviiliasuun pukeutunut NINJA ,joka pisti hyökkääjät matalaksi. Tunnistaako ketään tästä itseään?

Originally posted by Dragon
Ei Joensuu ainakaan ole enää väkivaltaisin kaupunki. Yhtään skiniä ei ole näkynyt sinä aikana, kun olen täällä asunut.

Ei tämä kyllä nyt oikeen tasan mene jos joensuussa onkelmia aiheuttavat nuo skinit ja sitten taas täällä helsingissä homma on päinvastoin, eli "vaarallisimpia" ovat nuo etnisesti värikkäät ryhmittymät. Ainakin keskustassa suurimman onkelman mielestäni aiheuttavat noi aliravitut vähemmistön edustajat.

Suositut

Back
Ylös Bottom