Suomen pahin slummi?

Kyllähän sen huomaa, jos samassa rapussa asuu. Ei tarvitse joka kohtaan tarttua noin tarkkaan. Malmi on joka tapauksessa tiettyjen ihmisten aluetta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Malmi on joka tapauksessa tiettyjen ihmisten aluetta.

Ai millaisten? Kuulunko esim. mä niihin... ?

Malmi on ihan hyvä asuinpaikka, oon ollut tyytyväinen. Spurguja tietenkin, missäpä ei. Yön timotkin lisääntyy silmissä joka puolella eteläsuomea. Kiitos jumalan mannet ei taida viihtyä täällä kovin hyvin. Näkeehän niitäkin mutta harvemmin.

Kyllähän sen huomaa, jos samassa rapussa asuu. Ei tarvitse joka kohtaan tarttua noin tarkkaan. Malmi on joka tapauksessa tiettyjen ihmisten aluetta.

Voi vittu mitä potaskaa,ei voi muuta sanoa.

VAROKAA MALMILAISIA NÄHTY ASEMAN ALUEELLA SOITA HETI 10022

Tuli tossa mieleen tämmönen ketä stadin historia ja kaupunginosat kiinnosta niin lue tämä.

Harri Nykänen ja Tom Sjöberg:Rööperi

hyviä tarinoita Punavuoren hurjista vuosista,on siinä värikynää käytetty mutta tosi hauska ja informatiivinen kirja kuitenkin.

Sydämellisesti tervetuloa myös te kaikki parempiosaiset huomenna (edit: tänään!) klo 12:sta eteenpäin Kessan mäelle Kontufestareille!
Tilaisuus ihmetellä kerrankin oikein kunnon ghettomeininkiä.. :hyper:
(mm. Notkea Rotta, Isokynä-Lindholm ja Remu & the "Hurriganes")

Tätä meidän slummissa.:jahas:

Se on kyllä jännä juttu et TODELLA harva pystyy myöntämään asuvansa ei-niin-hyvällä-seudulla.

Saman huomannut.
Huonoonkin alueeseen kai sitten sopeutuu niin, ettei enää näe aluettaan samoin kun muut, vaan väittää silmät kirkkaina, että "tällä alueelle vain sattuu olemaan ansaitsemattoman huono maine, koska täällä oli 60/70/80/90-luvulla ihan erilainen meininki. Oikeestihan tää on nykyään tosi jees". Tuota kuulee todella paljon, ja kuitenkin muiden mielestä alue on tasan maineensa veroinen. Ehkä sitä ei vain halua profiloitua ghettogangstaksi.

Itsekin kaupungin vuokraslummissa asuessani ajattelin, että ei tämä nyt paskempi paikka ole vaikka spuget, mannet, narkkarit sun muut vähän mellastaa. Ihmettelin vaan kun jostain kumman syystä hävetti pyytää kavereita kylään. :rolleyes: Eli pitäisikö tästä vetää johtopäätös, että oma asuinalue on aina pykälää paskempi kuin sen uskoo olevan ?

Eli pitäisikö tästä vetää johtopäätös, että oma asuinalue on aina pykälää paskempi kuin sen uskoo olevan ?
Ei pidä tehdä jotopäätöstä. Joskus junnuna asuin tietyssä osassa korsoa ja mun mielestä se oli ihan jees mesta elää, vaikka vähän rauhatonta välillä olikin. Miinuksena oli että kaverit ei uskaltanut tulla käymään, puhumattakaan mahd. tyttöystävistä. Eli voidaan vetää johtopäätös että oma asuinalue on hyvä, mutta muut ei ymmärrä sen arvoa

Hienoinen :offtopic:
Onko kukaan käynyt Ruotsin lähiöissä/slummeissa (slummejahan ne taitaa kohta olla)? Millainen meno siellä?
Kaveri asuu slummilähiössä Göteborgissa. Meno on aika samanlaista kuin Suomessakin huonommilla alueilla. Talot paperia, pultsarit kerääntyy uskollisesti päivittäin pihalle juopottelemaan, maahanmuuttajaperheet mekastavat asunnoissaan ja narkkarit hilluvat ratikkapysäkillä. :thumbs: Kaverin naapurissa asui vielä joku mielenterveysongelmainen joka huusi päivät ja yöt sekä vahtasi hysteerisenä muiden elämää ja hakkasi seiniin. Isännöitsijälle valittaessa tuli kommentti, että ei nyt viitsitä hermostua kun sillä asukkaalla on ollut vaikeaa elämässään. :eek: Myöhemmin se tosin vietiin hoitoon.

Niin ja oma ääneni Suomen pahin slummi -kilpailussa menee täällä aiemminkin mainitulle Jyväskylässä sijaitsevalle ihmiskaatopaikalle nimeltä Pupuhuhta. :evil:

Eli voidaan vetää johtopäätös että oma asuinalue on hyvä, mutta muut ei ymmärrä sen arvoa
OK. :)

Kerroppas, miten naisesta näkee, että on yh-äiti?

ERITTÄIN hyvä pointti Hipalta. :)

Mikä ihme muutenkin tämä yh-äiti -kammo on? Ne ei niin millään tavalla ole yhtään sen kummempia ihmisiä kuin kukaan muukaan.

Miksei ihmiset ikinä puhu paskaa hylkääjä-isistä (juuri niistä joiden takia on yh-äitejä!)? Ok, kamalaa kärjistystä multakin. :rolleyes:

Kun itse muutin hiljattain Espooseen n. 10 eri ihmistä varoitti mua muuttamasta Espoon keskukseen. "Siellä pääsee hengestään yöaikaan" jne. Kävin siellä viikko sitten - alive and kicking, vielä.

Saman huomannut.
Huonoonkin alueeseen kai sitten sopeutuu niin, ettei enää näe aluettaan samoin kun muut, vaan väittää silmät kirkkaina, että "tällä alueelle vain sattuu olemaan ansaitsemattoman huono maine, koska täällä oli 60/70/80/90-luvulla ihan erilainen meininki. Oikeestihan tää on nykyään tosi jees".

Tai sitten asukkailla on asiasta jopa tietoa. Itse en näe asuinpaikkani Kontulan muuttuneen viimeisen 20 vuoden aikana pahemmaksi paikaksi elää. Toki suuremmaksi ja värikkäämmäksi (suomeksi: enemmän neekereitä, että menee varmasti jakeluun;)), mutta se ei tee minun oloani yhtään tukalammaksi, huonot kokemukset kun eivät ole lisääntyneet. Ja vertailtuani kokemuksiani äitini (vuodesta '68 asti Kontulassa) kanssa, voisin todeta, että Kondeka on todellakin ollut 70-luvun alussa valtakunnan tasolla vaikeampi huumealue kuin nyt. Uskaltaudunpa pitämään Kontulaa tässä mielessä nykyisin turvallisempana paikkana kuin vaikkapa Saloa, jota kovin moni ei ole tässä ketjussa maininnut.

Itsekin kaupungin vuokraslummissa asuessani ajattelin, että ei tämä nyt paskempi paikka ole vaikka spuget, mannet, narkkarit sun muut vähän mellastaa. Ihmettelin vaan kun jostain kumman syystä hävetti pyytää kavereita kylään. :rolleyes: Eli pitäisikö tästä vetää johtopäätös, että oma asuinalue on aina pykälää paskempi kuin sen uskoo olevan ?

En ole koskaan erehtynyt pitämään asuinpaikkaani Eiran tai Westendin tasoisena asuinpaikkana, mitä tulee yleisesti hyväksyttyihin kriteereihin laadukkaasta asumisesta.. Olen kuitenkin tyytyväinen nykyiseen, enkä enempää edes kaipaa. Tiedostan toki itäisen Helsingin lieveilmiöt, mutta tälläkään hetkellä, Vesalan kuulasta tähtitaivasta katsellessani, ne eivät paljon paina.. ;) Nämä ovat siis melko subjektiivisia asioita, kuten ymmärrät.
Se, että häpeät/häpesit omaa asuinpaikkaasi, saattaa kertoa enemmän sinusta itsestäsi kuin asuinpaikasta.

Kävimme eräässä paikassa, jonka rankkaisin aika korkealle slummina Suomessa: Asola, Vantaa. Hyi helvetti mikä mesta.

Olosuhteiden pakosta tuli eilen käytyä Malmilla ja kyllä se on sellainen paskalähiö, että oksat pois. Kaiken maailman narkkareita, juoppoja, hulluja sun muuta roskasakkia. Vaikka saisin Malmilta ilmaisen asunnon, en vaihtaisi siihen nykyistä asuntolainaani.

Edit. Toki Malmilla asuu paljon ns. normaalia porukkaa, kunnon työtekeviä mallikelpoisia kansalaisia. Ikävä tosiasia vaan on, että tämän paskasakin osuus normaaliväestöstä on erittäin korkea.

Kävimme eräässä paikassa, jonka rankkaisin aika korkealle slummina Suomessa: Asola, Vantaa. Hyi helvetti mikä mesta.

Siellä on sellainen "vittu, huora, homo" -sanat osaava lapsijoukko ainakin, mikä pitää meteliä helvetin hyvin.

Nim. tiistaina kävin siellä suunnalla:D

ite liputan aikalailla espoossa sunan puolesta..tai mitä lie alue onkaan,espoonkeskustan tuntumassa.
mitenkään yleistämättä mutta tummia kun tropiikin öitä aivan mielettömästi,eikä mitään hyvä käytöksisiä suurinosa ainakaan.Kanamunalla koitettiin mua siel kerran heittää :D asialla 2 jotain veikkaukselta 10vee pientä somali poikaa..Tää alue vetää myös muitakin laitapolun kulkijoita kivasti,syy varmaan kaupungin halvoissa vuokrakämpissä.

Uskaltaudunpa pitämään Kontulaa tässä mielessä nykyisin turvallisempana paikkana kuin vaikkapa Saloa, jota kovin moni ei ole tässä ketjussa maininnut.

.

Et nyt viittis perustella tota Salo juttua? Asun meinaan salossa ja voisin oikoa jos on vääriä luuloja.

Edit. Toki Malmilla asuu paljon ns. normaalia porukkaa, kunnon työtekeviä mallikelpoisia kansalaisia. Ikävä tosiasia vaan on, että tämän paskasakin osuus normaaliväestöstä on erittäin korkea.

Toki toki. Sellasen kuvan kuka tahansa saa jos menee minkä tahansa lähiön aseman tai vilkkaan ostoskeskuksen tienoille hengailemaan. Malmin asema on aika vilkas kun porukkaa tulee joka suunnasta niin sieltä tosiaan löytää kaikenlaista vipeltäjää. En ole ainakaan itse kokenut oloani turvattomaksi kertaakaan.

Just noi paidoilleen kuolaavat spurgut mua vituttaa eniten. Eihän ne mitään pahaa tee mutta niitä ei vaa jaksa kattella/kuunnella. Ne pitäs kyllä saada koottua jonnekki aidatulle alueelle pois ihmisten silmistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom