Suomen pahin slummi?

skuge sanoi:
0061.jpg

suvela aka kirstinmäki

Vielä joku kymmenen voutta sitten siellä ei ollut yhtään istutuksia tai ne oli jotain puol metrii korkeita. Nykyään siellä on kesäisin ihan mukavan näköistä, kuten tossa kuvassa noi puut. Uudet talotkin on hieman tyylikkäämmän näköisiä kuin nuo eriväri-betonimöhkäleet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
rimppis sanoi:
Vielä joku kymmenen voutta sitten siellä ei ollut yhtään istutuksia tai ne oli jotain puol metrii korkeita. Nykyään siellä on kesäisin ihan mukavan näköistä, kuten tossa kuvassa noi puut. Uudet talotkin on hieman tyylikkäämmän näköisiä kuin nuo eriväri-betonimöhkäleet.

kyllähän ne tota slummia koittaa meikata...viimeksi kun kävelin tosta suoran läpi (josta on aikaa) niin toi koriskori oli vielä kaadettu :lol2:

Gammelbacka - Porvoossa.
Asiasta tietoiset eivät kaipaa tämän enempää selitystä..

82169.jpg

Asioista epätietoisille annan tämän neuvon. Älkää astuko jalallanne punaisen viivan sisäpuolelle..

Driamer sanoi:
Gammelbacka - Porvoossa.
Asiasta tietoiset eivät kaipaa tämän enempää selitystä..

82169.jpg

Asioista epätietoisille annan tämän neuvon. Älkää astuko jalallanne punaisen viivan sisäpuolelle..

Mikäs vika gamppulassa on? Asuin siellä melkein vuoden, eikä koskaan ollut mitään häiriöitä tai ongelmia.

Tais mennä Misanthropilta koko kuvasarja ohi. Siinä taisi olla tarkoitus verrata oikeaa ghettoa näihin suomen ¨ghettoihin¨.

Miten se slummi määritellään? Talojen iän mukaan luokittelu näyttäisi aika suositulta, samaten kuin rikollisuuden määrä. Molemmissa tapauksissa Helsingissä kärkipaikkaa pitää keskustan alue.

Jissen sanoi:
Tämä VVO:n ensimmäinen lähiö, eli Malminiitty Vantaalla on ajoittain aika vilkas, tosin välillä sitten tuntuu hyvinkin rauhalliselta. Pe-La yöt tietenkin äänekkäimpiä.

Lasinsiruja on pihalla ja kadulla aina niin että joutuu väistelemään ettei lastenvaunujen renkaat, pyörän renkaat, omat tai lasten kengät, tai lemmikkien tassut puhkoudu. Kiinteistöhuollon siivousmäärällä ei vaikutusta, joka päivä uudet sirut. Ja viime vuoden puolella joku heitettiin parvekkeeltaan alas. :rock:

Vantaan kaupunki teki viime vuonna jonkinlaisen slummi-selvityksen ja ainoa alue joka pääsi vaarallisen alas tuolla mittarilla oli Mikkola.

Huolestuin jo, että kukaan ei mainitse Malminiittyä joka tuntemistani slummeista on varmasti sieltä pahimmasta päästä. Tosin paikka on rauhoittunut siitä, mitä meno oli joskus 90-00 kun tuli siellä itse asusteltua. Rehellisesti sanoen 90% siitä piiristä missä tuli pyörittyä on nyt kunnon nistejä tai kuollut. Itse, kuin kumman kaupalla olen selvinnyt suht pienin "ongelmin".

Jos ihmettelet miksi "suihkulähteeltä" puuttuvat penkit, niin ne on sahattu pois että spuget eivät joka kesä majoittuisi siihen asumaan. Em. spugeringistä kuoli kaksi johonkin maksajuttuun keskelle katua -> silmät muuttui keltaiseksi.

Elannon (Siwa) puhelinkoppiin kuristi yks äijä jonkun naisen jossain psykoosissa. Sama "kuristaja" tuli kerran rappuun (missä oltiin juomassa pussikaljaa) kiväärin kanssa jotain säätämään -> lähdettiin pois -> 5min päästä helähti lasit 6krs ikkunasta alas -> oli yrittänyt tappaa jonkun manuskin.

Joku vanha äijä ampui meitä kohti pistoolilla parin metrin päästä -> ei osunut!

Kaveri näki hahmon menevän verhojen takaa -> meni parvekkeelle -> läski akka oli hypännyt 6krs alas kukkapenkkiin -> kuoli sairaalassa.

Joku pirinisti manuski tähtäili päivittäin ohikulkijoita aseella asunnostaan -> "kävelykatua" ei siis kannattanut käyttää.

Meille tarjottiin piriä, kun oltiin jotain 12-vuotiaita. Muusta puhumattakaan.

Tossa jotain "hyviä lapsuus muistoja" mitkä pulpahtaa näin 10-15 vuoden jälkeen mieleen.

Vinkkinä, että jälkikasvua ei kannata vaippaikää isommiksi tuolla kasvattaa.

Ite oon ehdottomasti kontulan ja jakomäen kannalla. Jakomäki on aika ghetto ja kontula puolestaan dokujen, mannejen, yms. keskittymä.

Joensuusta rantakylä ja utra. Etenkin Rantakylästä latolankatu ja ostarin seutu. Forssa on slummia, etenkin linikkala ja heikankehä. Viksberg on myös levotonta aluetta. Rötöstelijöitä riittää. Erittäin levotonta.

Suomessa ei vielä yhtään oikeaa ghettoa tai slummia ole tullut vastaan. Itä-Helsingin kaupunginosat ovat mainettaan ehdottomasti parempia, joskaan itse en ihan jokaiseen niistä suostuisi muuttamaan.

Sumu sanoi:
Suomessa ei vielä yhtään oikeaa ghettoa tai slummia ole tullut vastaan. Itä-Helsingin kaupunginosat ovat mainettaan ehdottomasti parempia, joskaan itse en ihan jokaiseen niistä suostuisi muuttamaan.
Tästä on Suomea kehuttu ja ihailtu useasti ulkomaalaisten taholta. Kukaan ei vain ole suoraan viitsinyt sanoa mistä se johtuu, mutta tietyistä maista tulleiden maahanmuuttajien vähyys on varmasti suurin syy. Väitetään, että ghettoutumattomuus on korkean sosiaaliturvan ja onnistuneen sosiaalipolitiikan ansiota, mutta vaikka Ruotsissa nämä em. asiat on hoidettu varmasti yhtä hyvin tai paremmin kuin Suomessa niin silti siellä on suurkaupunkien ympäristössä sellaisia slummeja, että Jakomäet ja Kontulat tuntuu lintukodolta. Ulkomaalaisten osuus noiden lähiöiden väestöstä on erittäin suuri ja ne ulkomaalaiset eivät suinkaan ole jenkkejä, saksalaisia tai englantilaisia vaan jostain ihan muualta tulleita.

[Mutuilu]
Mutta verratessa jo Ruotsiinkin, tulee ottaa huomioon erilainen ulkomaalaispolitiikka ja se, että Ruotsi on ottanut pakolaisia/maahanmuuttajia/millänimelläikäänkutsutakaan kauemmin vastaan kuin Suomi. Varmasti tämäkin vaikuttaa siihen, että esim. Ruotsissa on jo pahempia "slummeja" kuin Suomessa?
[/Mutuilu]

eja sanoi:
[Mutuilu]
Mutta verratessa jo Ruotsiinkin, tulee ottaa huomioon erilainen ulkomaalaispolitiikka ja se, että Ruotsi on ottanut pakolaisia/maahanmuuttajia/millänimelläikäänkutsutakaan kauemmin vastaan kuin Suomi. Varmasti tämäkin vaikuttaa siihen, että esim. Ruotsissa on jo pahempia "slummeja" kuin Suomessa?
[/Mutuilu]
Näinpä juuri. Toivottavasti pellet Arkadianmäellä avaa silmänsä ja tajuaa lopettaa ajoissa sen monikulttuurisuushaihattelun ja pistää tiukan linjan pakolais- ja maahanmuuttopolitiikkaan ettei Suomessa toistu sama kuin Ruotsissa.

Nuo on aivan uskomattomia vertailuja. Ei vittu.

Suomen kaupungin osat on niinku paratiisista noissa kuvissa verrattuna muihin paikkoihin.
Tesomalle en kuitenkaan muuttaisi. ( Itse aiheeseen vastattuna)
Alkaa olla aika erikoisen paskaa seutua suomen oloissa. Loput paskapaikat löytyy itähelsingistä, ei ny mitään tsetseenian menoa mutta ihan tarpeeks, mun ei oo mikään pakko asua siellä missä kaikki narkit lymyilee.

Oon asunut 4 vuotta 700 metrin päässä Kontulan ostarista. Yhden narkin olen (varmuudella siis) bongannut ja manneista tulee mieleen tasan 1 välikohtaus. Siis 4 vuoden aikana. Mites Karvainen teillä siellä Vantaalla, kun tämä on mielestäsi mannejen ja narkkien keskittymä?

Enemmän olen molempia ryhmiä bongannut mm. Malmilla, Itäkeskuksessa sekä Elielinaukio-Arkadianmäki-välillä. Ja näillä alueilla en siis oleskele vakituiseen.

Kertokaa nyt tyhmälle että missä ne Kontulan paljon puhutut levottomuudet ovat, kun en niitä onnistu löytämään? Siellä kelkkapuisto-kirkko-alueellako?

Karviainen? VoimaSuomi? Anyone?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom