Suomen pahin slummi?

Mikä voisikaan olla pahempi ja levottomampi alue kuin Helsingin ydinkeskusta. Kännisiä, narkkeja, spurguja ja muuta paskasakkia kadunkulmat ja porttikongit väärällään. Kapakka jokaisessa kadunkulmassa...

Mikä tahansa lähiö on miellyttävämpi, rauhallisempi ja turvallisempi paikka asua kuin Helsingin keskusta.

Asumiskokemusta näistä paikoista:
Kallio
Pukinmäki
Malmi
Suutarila
Kouvola
Suvela
Espoon keskus
Sörnäinen
Hakunila
Vuosaaren Aurinkolahti
Koivukylä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Angelica-82 sanoi:
Tätähän sitä ihmettelee kun vastauksia lukee. Taisin jo aikoinaan tonne alkupäähän samaa kommentoidakin, mut ei tule kyl esim. Hervannasta (ainakaan nykypäivänä) mikään slummi mieleen. Varmaan on betonihelvetti mutta aika pumpulissa kasvaneita, jos väittää että se on slummi.

Niin, Hervanta on kokenut aikamoisen muutoksen muutamien vuosien sisällä. Jos sama tahti jatkuu, niin sehän on kohta Tampereen parhaita paikkoja. Itse ainakin voisin muuttaa sinne koska tahansa, tosin ei tämä Rastilassa asuminenkaan yhtään hullummalta tunnu.
Jälkimmäinen saataa poistaa painoarvon tältä kommentilta:D

jarmot sanoi:
Mikä voisikaan olla pahempi ja levottomampi alue kuin Helsingin ydinkeskusta. Kännisiä, narkkeja, spurguja ja muuta paskasakkia kadunkulmat ja porttikongit väärällään. Kapakka jokaisessa kadunkulmassa...

Mikä tahansa lähiö on miellyttävämpi, rauhallisempi ja turvallisempi paikka asua kuin Helsingin keskusta.

Kallio
Pukinmäki
Malmi
Suutarila
Kouvola
Suvela
Espoon keskus
Sörnäinen
Hakunila
Vuosaaren Aurinkolahti
Koivukylä

Eihän sulla ole edes kokemuksia keskustasta. Kampissa asutaan ja ihan rauhallista on, ei mitään häröä vielä havaittu. Pitäis muuttaa tohon johonkin ihan ytimeen, niin ehkä sitten olis.

jarmot sanoi:

Kallio
Pukinmäki
Malmi
Suutarila
Kouvola
Suvela
Espoon keskus
Sörnäinen
Hakunila
Vuosaaren Aurinkolahti
Koivukylä

keskustassa, kampissa, asuttu kohta 17vuotta. mitään paskaa ei ole ikinä ollut muuta kuin metroasemalla joskus jotakin. täysin turvallinen paikka ellet sitten ole täysin umpihumalassa jolloin saatat joutua ryöstetyksi tuossa metroasema - tennispalatsi - kampinkeskus alueella.

Beni sanoi:
HÄMPTÖNISSÄ NUMMI JA KATUMAA RULETTAA,
PIKKU NÖÖSINÄ ASUTTIIN HERVANNASSA, MUUTETTIN POIS KUN MUSTALAISET AMMUSKELI MAGNUMEILLA KESKELLÄ PÄIVÄÄ :evil:
nummella oon joskus asunut ja parhaiten jäi mieleen se kun kissa oli tapettu heittämällä kerrostalon seinään :rolleyes: (olin sillon n. 6vuotias)

Eiche sanoi:
Turun Halinen/Varissuo/Lauste/Jyrkkälä.. mutta noistakin kaikki muut paitsi Varissuo on simmonen että riippuu vähän missäpäin asuu.

Ehdottomasti näin:kippis1:
Varissuolla asunut kohta 20 vuotta (aina), eikä ikinä ollut kotikulmilla mitään kummempaa sotkua ja ovathan nuo surullisen kuuluisan itäkeskuksen juoppo-puukotus-kerrostalotkin olleet hiljaisia jo useamman vuoden ajan. Olen kyllä kuullut, että n. puoli elämää taaksepäin paikka oli todellinen :kakka:reikä

Itselläni tulee lähinnä mieleen : Riihimäen peltosaari
Rovaniemi / ounasrinne

Tällä hetkellä asustelen kannelmäessä eikä toi ostarin seutukaan mikään paratiisi ole..

No onhan se keskustan katukuva huono, mutta pelkkiä onnettomia säälittäviä ihmisiä ne on mitkä silmään pistää. Oikeata slummiporukkaa ei kyllä Suomesta löydy.

ZimZim sanoi:
nummella oon joskus asunut ja parhaiten jäi mieleen se kun kissa oli tapettu heittämällä kerrostalon seinään :rolleyes: (olin sillon n. 6vuotias)
:lol2:
Meilläpäin joku heitti muijansa 2 vai 3.kerroksen parvekkeelta alas ja oli muistaakseni Suomi-Ruotsi lätkämatsi-iltana :rolleyes:
Nykyään tosin vähän rauhallisempaa,näin siis Seinäjoen Kasperissa.
E: Satanen rikki

Ei stadissa ainakaan mitään slummeja ole. Kaikki lähiö ostarit+keskusta nyt on vähän levottomia kesä iltaisin mutta sitä kutsutaan kaupunkielämiseksi. Ihan hyviä mestoja täälläkin nimetty slummeiksi..no tietysti jos on tottunut idylliseen maalaiselämään niin ehkä sitten.
Toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nokkaansa mutta jotenkin tuntuu että kukaan näistä stadin lähiöitä slummeiksi nimeävistä ei ole syntyperäinen stadilainen.

Relg sanoi:
Aikasemmin Aittakorvessa treenasin mut pari kuukautta siitten siirryin Hyväntuulen salille. Tosin viikot asun Porvoossa ni pelkästään viikonloppusin nykyää Kotkassa treenailen. Aikasemmin tosin kävin siel Aittiksessa viikollakin.. Missäs ite?
Karhulassa ja Haminassahan minä, liikunta- ja uimahalleilla. Karhulan Fitergolle oli viellä kesällä sopimus mutta hoitivat asiat siellä aika pahasti vituilleen niin lähdettiin aika ison poppoon kanssa menemään.
Oon tuolla Hyvän tuulen kuntoklubilla kerran kesällä käynyt, perhanan hyvä sali, voisi joskus alkaa käymäänkin siellä vakituisesti kuhan ollaan vähän isompia.:D

Ja topickiin, Karhuvuorihan se taitaa pahin olla Kotkassa edelleen juu..

Itel jääny kyl kontula mielee ko viimeks siel olin tutul juomassa ni kävin ostaa kaljaa ja ku tulin takasin ni siin matkal oleva kioski ryöstettii :jahas: Eikä kuulemma ollu eka kerta... (siinä kuussa) Ei se muute kauheen slummilta näytä muutaku niitä pakolaisia menee sielä ja täälä ja tuola.

kuljetusala sanoi:
Ei stadissa ainakaan mitään slummeja ole. Kaikki lähiö ostarit+keskusta nyt on vähän levottomia kesä iltaisin mutta sitä kutsutaan kaupunkielämiseksi. Ihan hyviä mestoja täälläkin nimetty slummeiksi..no tietysti jos on tottunut idylliseen maalaiselämään niin ehkä sitten.
Toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nokkaansa mutta jotenkin tuntuu että kukaan näistä stadin lähiöitä slummeiksi nimeävistä ei ole syntyperäinen stadilainen.

Niin suomessa nyt ei varmaan kansainvälisin kriteerein ole muuta kuin hienostoalueita verrattuna esmes jenkkilään saatikka sitten johonkin afrikkaan/intiaan yms.
Tarkoitus oli kuitenkin puhua Suomen pahimmasta slummista, sano sinä mikä se on.
Ehkä espoolaisuuteni mitätöi mielepiteeni mutta kyllä se kontula vaan aikasta rauhatonta seutua on. Entinen duunikaveri lähti juuri pari päivää ennen duunistaan kontulan ostarin vartijana ennen kuin siellä puukotettiin yhtä toista vartijaa. Sanoi että normikaupassa/ostarilla opii tuntemaan häriköt naamasta, mutta kontulassa oli kuulemma niin paljon häiriköitä että se oli mahdotonta

Itse olen muuttamassa Puotilaan tässä lähiaikoina, eikös se ole ihan rauhallista aluetta? Kokemuksia? Yritin ketjua selailla, mutta ei ole koko yötä aikaa, kun on noita viestejä jo muutama... :)

Suvela rules!

Viiden vuoden kokemuksella annan ääneni Espoon Suvelalle. Kaikki edellämainitut mannet, ulkomaalaiset ja narkkarit toilailuineen + aina vitutti mennä ostariin kauppaan, ku siellä oli kirjavan värinen joukko nuoria päivystämässä kaupan edessä ruinaamassa tupakan ja kaljanhakua. "Valitettavasti en hae" -vastaukseeni sai yleensä päälle vittuilua ja uhkauksia näiltä tulevaisuudentoivoilta. Kyllä "lämmitti" mieltä!

Hep

Jyväskylän alueelta joutuu kyllä toteamaan, että todellakin kangaslampi ja pupuhuhta on niitä alueita jonne en itse ihan heti muuttaisi. Paikallisen kuppilan, Funclubin (en tiedä onko enää olemassa) toimintaa vielä tehostaa se, että lähes joka ilta on kunnon rähinät ja puukkohippaset pystyssä.
Autoa kyseiselle alueelle ei uskalla jättää, varsinkin jos sattuu omistamaan yhtään erikoisemman kulkuvälineen tai uudemman auton. Samantien paikalliset vandaalit protestoivat omaisuuttasi vastaan naarmuttalla vähintään avaimilla auton kylkiin. Mitä muuta voisi olettaa, jos samalla alueella asuu: mustalaiset, maahanmuuttajat, juopot, narkkarit, ongelmaperheet ongelmanuoriensa kanssa (toki on ihan normaaleitakin nuoria ja perheitä) yms.
:wall:

"puppari" on saanut aika hyvin kannatusta tässä threadissa. pitäis melkein tehdä äänestys tästä aiheesta.

ulkopuolisten on melko turha yrittääkään pupuhuhtaan, varsinkaan autolla. vaikka autossa oli kaksi valvomassa, niin silti joku oli yrittänyt tulla askartelemaan sitä. polkupyörällä jos menet sinne, niin kävelet sieltä pois. lisäksi mm. kapeat kulkuväylät taloihin on tupatentäynnä pikkugangstoja sylkemässä ohikulkevien päälle. :0:

kodinputkimies sanoi:
ounasrinteellä (rovaniemi) naapuris hakattiin ukko hengiltä lankulla ja sen akka raiskattiin! tais olla juhannus-98!

Yksittäinen tapaus ei tee mistään paikasta slummia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom