Suomen pahin slummi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lyhyellä (5kk) taksikokemuksella Helsingissä sanoisin, että Jakomäki ja Kontula olivat paikkoja mihin en kyllä jäänyt kikkailemaan sen pidemmäksi aikaa. Ei sen takia että olisi vaarallista, vaan vittumaisten asiakkaiden takia..

lieska sanoi:
Puistola ainakin baarien osalta, olin joskus puistolan pub pamelassa käymässä ja baarissa ei näkynyt ketään muuta kuin jotain pissiksiä+pikku-ganstereita(15-20v), (25-35v) tatuoituja pöllöjä, eronneita keski-ikäisiä alkoholisoituneita äijiä ja skinhedejä. Kaikilla oli yksi yhteinen tekijä , kaikki olivat helvetin kovia jätki , mutta kuitenkaan kenestäkään ei ollut loppupeleissä mihinkään.

Voi kuule.

Asuin itse tuolla tapulissa kolmisen vuotta, ja tuli pamelassakin muutama kerta käytyä - lähinnä viihteen vuoksi. Ulkopuolisena tarkkailijana se oli jopa sopivassa mielentilassa ihan hauskaa :)

Ensimmäistä kertaa kun kävin pamelassa, ensimmäiseksi minua päin oli juosta joku keski-ikäinen hyvin humalassa oleva mieshenkilö. Kun selvisin säikähdyksestä tämän horjuessa takaisin sinne mistä oli tulossa, huomasin että hän olikin laulamassa karaokea (vain vähän terästettynä).

No, nykyisin sitten asustan Myllypurossa :D
Mainehan paikalla on paha. Hyvä puoli siitä on kaupungin vuokra-asunnoissa alhaisimmat neliövuokrat (442e/kk, 65 neliötä, ja metrolla vartti keskustaan). Opiskelijana kun ei ole aina varaa valita.
Tämä paikka on itseasiassa ollut yllättävän rauhallinen. Yksi ainoa kerta on poliisi ajanut pillit vinkuen jotakuta takaa tuossa paheiden tiellä (yläkiventie). Kahdesti on tuosta parkkipaikalta lähtenyt joku poliisien mukaan :D
Tien toisella puolella tuntuu poliisiauto vierailevan aika säännöllisesti, lienekö sitten virka-asioissa vai joku hoito siellä, tiedä häntä..

Juoppoja kyllä riittää, tuossa lähellä on sellainen metsikkö missä alkoholisoituneiden sosiaalikerho kokoontuu; ohi siitä olen kulkenut, eikä koskaan (kenties karmaisevaa lauluääntä lukuunottamatta) mitään varsinaista häiriötä näistä elämänsä ehtoopuolella olevista kansalaisista ole ollut. Viihdettä kylläkin, kun eräs naisrouva ravisteli maassa makaavaa miestä hereille hihkuen "Enska! Enska! Herää! Ootkos sä Enska? Ethän sä oo Enska!" :D

Sen sijaan taas nuo pubit. Juu.
Pub Pamela on mielestäni nyt, kun vertauskohde on olemassa, hienostunut sivistyneen väestön ravintola, jossa on tarjolla nautinnollista musiikkia ja idyllinen ilmapiiri. Kävin nimittäin hakemassa pakon edessä savuikkeita Myllypuron ostoskeskuksen pub kummisedästä. Ei hyvä helvetti mikä läävä. Baarimikkoriina oli sammuneena pöydässä, ja kun hetken tiskillä odottelin, joku asiakas kävi potkimassa tämän hereille. Tuli sitten siihen tiskille, koitti sylkäistä johonkin kuppiin siinä tiskillä vähän heikolla menestyksellä, nimittäin sylkäisi paidalleen. Poistuin aika rivakasti paikalta.

Mutta juu, kyllä tämä tähän asti ainakin ihan kiva paikka on ollut asustaa, varsinkin hinta/laatusuhde on lyömätön, jos ei tuo ympäristössä ilmenevä näköhaitta käy sietämättömäksi. Pelännyt en ole kertaakaan, kun taas esim. Kontulan ostoskeskusessa käydessä ihan keskellä päivää on kyllä saanut varoa, niin itseään kuin polkupyöräänsä. Sitäkään ei enää tarvitse, kun ehrmannia ilmestyi tuohon alepaan :D
Mukava piirre näissä vanhoissa kerrostaloalueissa on se, ettei tarvitse katsoa naapurin kanssa samaa televisiota. Talot on rakennettu sen verta väljästi, ettei ole kokoaikaa tunne mainosikkunassa oleilusta. Minusta se ainakin on varsin positiivinen asia - ainakin vielä kun tuota laardia ei niin kehtaa yleisesti esitellä :D

Hervannassa Tampereella muuten minulta varastettiin lompakko. Ainoa paikka ikinä.

Eiköhän nää kaupungin vuokra-asunnot oo niitä pahimpia missä päin tahansa Suomessa. Asukkaista yli 95% on juoppoja, narkkareita ja ryhtymiskyvyttömiä. Loput 5% kuten minä yrittää tehdä töitäkin siinä sivussa mutta kyllä vituttaa seurata tätä touhua vuodesta toiseen. Pitänee hommata seuraava asunto yksityiseltä niin sosiaalinen status nousee uusiin sfääreihin...

IMG

Richard75 sanoi:
Kuopion Petonen on kuule luxusta verrattuna Jyväskylän Pupuhuhtaan.
Vuonna 99 opiskelijana tuli pari kuukautta Pupuhuhdassa asuttua, sitten riitti.
Tässäpä tapahtumia: Lähes kaikki asukkaat olivat Romaneja ja Venäläisiä, paitsi minä ja eräs romanin vaimo.
Kuuntele siinä sitten tangoja yömyöhään kun seinät olivat varmaan lastulevyä.
Eräs aamu oli mm. kaikki käytävän ikkunat rikottu ja veriläiskiä käytävä täynnä.
Eräs toinen vkl yö oli joku paskantanu alakertaan, helevetti sitä lemua! :urjo:
Pontikankeittäjä asu myös alakerrassa, ja siellä sit ramppas jos jonniinnäköstä hiipparia.
Puukotettiin siinä pihassa yhtä taksikuskiakin, asuinalueen vieressä oleva metsä toimi asunnottomien juoppojen kylänä. No vuokra ainakin oli halpa.
Ei jääny Jkl:stä mitkään kultaset muistot meikäläiselle.

:D Hehee, tuttuja kulmia, itsekin olen sielä asunut joskus useita vuosia. Nykyäänkin sielä tulee joskus käytyä hieman ottamassa hapanta joskus, tosin harvemmin. Ja Pupujussissa myös. Mutta samaa mieltä sinänsä; en siellä haluaisi asua.

Mun mielestä Hollola on aika slummiksi tullu viime aikoina. Täällä liikkuu sellasia hampuuseja joka nurkalla, unohtamatta puistokemistejä. No onneksi käyn salilla ja olen iso niin ihan pienimmät hampuusit jättää mut rauhaan. Peace :anssi:

protsku sanoi:
Eiköhän nää kaupungin vuokra-asunnot oo niitä pahimpia missä päin tahansa Suomessa. Asukkaista yli 95% on juoppoja, narkkareita ja ryhtymiskyvyttömiä. Loput 5% kuten minä yrittää tehdä töitäkin siinä sivussa mutta kyllä vituttaa seurata tätä touhua vuodesta toiseen. Pitänee hommata seuraava asunto yksityiseltä niin sosiaalinen status nousee uusiin sfääreihin...

Nyt lakkaa noi ennakkoluulot. Olen asunut itse kaupungin asunnoissa koko ikäni. Ihan varhaislapsuuden paria vuotta Jakomäessä lukuunottamatta muistan kyllä missä ympyröissä olen elellyt. Tosin äippä oli sitä mieltä, että jos ei sieltä pois pääse ni lapsista tulee hulluja huligaaneja ja niin se sanoi myös asunnonjakolautakunnalle, kun uutta kämppää etsi ;)

Tottakai kaupungin kämpässä on keskimääräistä enemmän ongelmatapauksia, mutta kyllä niitä häiriköitä löytyy muistakin vuokra-asunnoista sekä omistusasunnoistakin.

Andy_T sanoi:
Itsellä ei ole kovinkaan huonoa kuvaa Kontulasta. Tosin en ole itsekään siellä asunut mutta entinen tyttöystävä asui yhden kesän Kontulassa pari vuotta sitten. Silloin siellä käydessä ei paikka hirveän rauhattomalta tuntunut. Samat densot siellä raahusti kuin muissakin lähiöissä. Varmasti löytyy Helsingistä pahempiakin paikkoja kuin Kontula.

KONTULASSA ei ole mitään vikaa, päinvastoin! Asuin siellä aikoinaan monta vuotta, ei mitään valittamista. Itis oli myös ihan Ok. Autokin sai olla rauhassa. Enemmän mua häiritsee täällä Töölössä kakaralaumat- ja kun ne saatanat potki peilin mun autosta, naarmuttelusta puhumattakaan. :curs:

Eiköhän ykköspaikkaa Turun seudulla pidä Lauste / Jyrkkälä / Härkämäki / Varissuo :urjo:

Turun kupeessa paikka nimeltä Jäkärlä. Joskus kun on työasioissa joutunut kyseisen paikan keskukusessa käymään niin iloa on riittänyt pitkäksi aikaa. Tienoon eläväiset ovat todellakin piristävä lisä harmaaseen arkeen.

Kontulaa mollataan täällä kyllä ihan syyttä suotta: alue on nykyään hyvin rauhallinen ja mukavan väljästi rakennettu. Kaikki palvelut löytyvät, myös asialliset kuntosalit yms. Yölläkin akseli Mellunmäki-Kontula-Vesala on erittäin rauhallisen oloinen, vaikka lehdistä saakin välillä lukea, mitä on tapahtunut. Ostarillakaan mua ei ole koskaan häiritty. Ennemminkin spurguista yms. on häiriötä keskustassa kuin Kontulassa.

Metrolla matkustamistakaan ei tarvitse pelätä; harvemmin tuubissa mitään häiriöitä on. Itä-Helsinki :rock: :rock: ! Täytyy toivoa, että kun muutto pois himasta koittaa vääjäämättömästi jonkin ajan päästä, niin saisin kämpän idästä. Mulla on vahva paikallisidentiteetti, ja ihmiset ja koulut ja kaikki ovat olleet täällä erittäin asiallisia. On todella sääli, että yliopistolla ei ole toimipaikkaa idässä... ;) Toivottavasti Myllynpuron korkealentoiset suunnitelmat toteutuisivat, ja Stadia ja kumppanit muuttaisivat sinne. Miinuksen idälle voi antaa Myllikän metroasemasta, joka on kyllä aikamoinen slummi...

Varsinaisesta aiheesta: Sörnäisten teollisuusalueen ranta on kyllä mun mielestä aika inhottava paikka, kun ne voimalat yms. möllöttää siinä asuntojen vieressä. Sen paikan voisin nimittää Helsingin slummiksi... :urjo:

Tässä vajaan vuoden mitä olen nähnyt yöelämää Vantaalla ja Helsingissä, niin voisinpa väittää menon olevan kamalampaa Helsingin puolella. Tietenkin täytyy muistaa, ettei Vantaalla ole varsinaista keskusta, johon kaikki tulisivat juhlimaan perjantaisin. Vastaavasti, en juuri muuta Helsinkiä ole yöllä nähnytkään kuin ydinkeskustaa.

Kyllä Poristakin ikäviä paikkoja löytyy. Esimerkiksi Sampola on karu paikka joukosta erottuvalle ja Pormestarinluodon kerrostaloalue täynnä romaneja. Ei romaneissa mitään muuta pahaa ole, mutta kun sille päälle sattuvat, niin siinä sattuu kyllä tuntematontakin välillä. Esim, eräs kaveri oli perjantai iltana siinä skeittiparkilla, niin sieltä tulee joukko mustalaisia kysymään rahaa ja kännykkää. Kaveri vaan tokasee, ettei ole nyt mukana, niin seuraavaksi herätään sairaalasta. Ikävässä kunnossa.

Ei suomesta silti aitoja slummeja löydy. Ikäviä lähiöitä vaan.

julzeus sanoi:
Eiköhän ykköspaikkaa Turun seudulla pidä Lauste / Jyrkkälä / Härkämäki / Varissuo :urjo:

ei mun mielestä varissuo enää sehän on rauhottunu saatanasti
jyrkkälä on ykkönen

On kyllä hauska kattella, kun yksi tuttu pitää minunkin asuttamaani Turun Runosmäkeä kauheena ghettona:D
Kaveri pisti pyöräänsä kolme lukkoa ennen kuin uskalsi jättää pyöränsä parkkiin Runosmäessä.

Jakomäki,koivukylän aseman lähistö ja martinlaakson asema, tiukka kärkikolmikko ainakin omakohtasesti koettuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom