Suomen oikeuden järjettömät tuomiot

"Vain uhri käytti veistä raiskaustilanteessa tammikuussa, päätteli Hyvinkään käräjäoikeus perjantaina."

Eli aiemmin ehkä oltu käsityksessä, että raiskauksessakin on käytetty puukkoa esim. uhkaamiseen. Raiskataan puukolla uhaten --> törkeä raiskaus. Raiskataan puukolla uhkaamatta --> raiskaus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Vain uhri käytti veistä raiskaustilanteessa tammikuussa, päätteli Hyvinkään käräjäoikeus perjantaina."

Eli aiemmin ehkä oltu käsityksessä, että raiskauksessakin on käytetty puukkoa esim. uhkaamiseen. Raiskataan puukolla uhaten --> törkeä raiskaus. Raiskataan puukolla uhkaamatta --> raiskaus.

Jooh, kahden tunnin raiskaus ei ole törkeä, ei sitten ollenkaan. :rolleyes:

Jooh, kahden tunnin raiskaus ei ole törkeä, ei sitten ollenkaan. :rolleyes:

No näköjään Hyvinkään käräjäoikeuden mielestä ei. Pointti nyt oli lähinnä siinä puukkoasiassa, joka aiheutti pientä epäselvyyttä.

Mutta kumpi tuossa nyt se järjettömämpi tuomio on? Raiskauksesta vai pahoinpitelystä?

Googlaappas törkeän raiskauksen tunnusmerkistö ja katso josko siellä lukee "pitkäkestoinen".

Ei siellä lue. Lue aikaisempi kommenttini niin ymmärrät pointin.

- - - Updated - - -

Mutta kumpi tuossa nyt se järjettömämpi tuomio on? Raiskauksesta vai pahoinpitelystä?

Molemmat. Kuolemantuomio raiskaajalle, korvaukset uhrille olisi paljon parempi lopputulema.

Mun mielestä tolle raiskatulle typylle olis pitänyt antaa se veitsi takas ja se olis saanu päättää et lähteekö raiskaaja 2 vuodeks linnaan vai sipastaanko puukolla salissa vehkeet pois ja sit se ois saanu lähtee kävelee se jätkä. Jokaiselle raiskaajalle sama, joko linnatuomio tai sit raiskattu saa silpasta vehkeet pois.

Vois oikeastaan kirjoittaa tänne pienen avautumisen:
Eli töissä viime syksynä yksi narkki varasti tuotteita ja lähdin pihalle perään kysymään että pitäskö kassan kautta käydä? Narkki uhkasi puukolla. Ilmoitin poliisille ja ne nappas sen. Siinä jo kerroin että mitään en ole vaatimassa. Sitten kuitenkin tuli kutsu asemalle kertomaan että mitä tapahtu. Sama homma kerroin kaikki ja edelleen en vaadi mitään.
No nyt pamahti postissa lappu että kutsu käräjäoikeuteen henkilökohtaiseen kuulemiseen ja sakon uhalla pakko olla paikalla. Tuo on sitten tasan 3. viikon kuluttua. No soitin sinne että ei onnistu kun on lomamatkalle lähtö niin ainut neuvo oli että peru matka ja tee siitä kululasku valtio maksaa, mutta paikalla on oltava. Ei vittu mene mun oikeustajuun että mä tässä kärsin enempi ja joudun fiksaamaan kaikki menot lomalla uusis kuin että vois käydä siellä kertomassa sen saman uudestaan joku toinen päivä tai lukisivat siitä pöytäkirjasta mitä olen kertonut.

Eli töissä viime syksynä yksi narkki varasti tuotteita ja lähdin pihalle perään kysymään että pitäskö kassan kautta käydä? Narkki uhkasi puukolla. Ilmoitin poliisille ja ne nappas sen. Siinä jo kerroin että mitään en ole vaatimassa. Sitten kuitenkin tuli kutsu asemalle kertomaan että mitä tapahtu. Sama homma kerroin kaikki ja edelleen en vaadi mitään.
No nyt pamahti postissa lappu että kutsu käräjäoikeuteen henkilökohtaiseen kuulemiseen ja sakon uhalla pakko olla paikalla. Tuo on sitten tasan 3. viikon kuluttua. No soitin sinne että ei onnistu kun on lomamatkalle lähtö niin ainut neuvo oli että peru matka ja tee siitä kululasku valtio maksaa, mutta paikalla on oltava. Ei vittu mene mun oikeustajuun että mä tässä kärsin enempi ja joudun fiksaamaan kaikki menot lomalla uusis kuin että vois käydä siellä kertomassa sen saman uudestaan joku toinen päivä tai lukisivat siitä pöytäkirjasta mitä olen kertonut.

Syy miksi joudut todistamaan on ilmeisimmin se, että tässä on tekonimikkeenä ryöstö; joka taas on yleisen syytteen alainen rikos. Dorkaa toi homma silti on!

Pääseekö rikesakolla vai mahtaako mennä päiväsakkojen puolelle. Rikesakossa en kahta kertaa miettisi miten toimia, mutta päiväsakoilla voi tulla lomalle hintaa... Näin se narkki (ja oikeuslaitos) saa pilattua tavallisen ihmisen loman. Sinuna soittaisin ja kysyisin, että kummosta sakkoa on tulossa ja jos sanovat, että rikesakko, niin pyydä toimittamaan vaan suoraan kotiovelle.

Sitten vielä villi veikkaus. Se narkki ei edes vaivaudu paikalle :)

Jep syyte on ryöstö ja sillä on noin 25 muuta kohtaa. Ja on tietojeni mukaan jo linnassa kun teki nuo ehdonalaisen aikana.
Nyt en oikein ymmärrä että mitä Jakob tarkoittaa? Siis jos sitä minun minun pakko sakkoa? Se on 200€ ekakerralla ja sitten korotettuna seuraavalla kerralla ja sitten kai hakevat vaikka raudoissa jos en kolmannellakaan kerralla menis.

ok, tuota just. Riippuen toki matkan kohteesta / hinnasta jättäisin menemättä. Kallistahan se on, mutta mulle lomamatka on jonkun narkin tuomitsemista tärkeämpää.

Jatkossa sitten muistat katsoa muualle ja jos joku kysyy että näitkö jotain niin vastaus aina vaan nollat taulussa että "ai häh?". Samantyylinen keissi omassa kaveripiirissä ja en usko että kys. herra näkee yhtä ainoata rikosta enää tässä maassa.

Jatkossa sitten muistat katsoa muualle ja jos joku kysyy että näitkö jotain niin vastaus aina vaan nollat taulussa että "ai häh?". Samantyylinen keissi omassa kaveripiirissä ja en usko että kys. herra näkee yhtä ainoata rikosta enää tässä maassa.

Aika hankalaa on katsoa muualle jos mua kohti sohitaan puukolla. On lähes pakko vaan pitää katse siinä puukossa ja väistellä... mutta on sitten eriasia että ilmoittaako siitä tai olisiko sitten koko ilon edestä siinä toiminut...

Leppävaaran Shellin ampumatapauksesta on käräjäoikeuden tuomiot tullut julkisuuteen.

Mertsi Dimitri Grönfors sai 8v linnaa,murhan yritys ja vaaran aiheuttaminen.Uhri tuomittiin 3v ehdolliseen vaaran aiheuttamisesta,oli ampunut kolme kertaa maahan.

Siellä oli muistaakseni paljon ihmisiä paikalla ja uhri olis oikeuden mukaan voinut paeta paikalta juosten.Onkos tä uhrin tuomio nyt järjetön vähäisyytensä takia,vai olisiko pytäny jättä tuomitsematta kokonaan.

Uhri on myös vähemmistön edustaja ja ase oli tietysti laiton.

Murha infon keskustelusivuilta löytyy linkki oikeuden pöytäkirjoihin MURHA.INFO ? katso viestiketjua - Ammuskelu Leppävaaran Shellillä 12.2.2013

Vähä nauratti ku Tino Hagertin nimi oli tunnollisesti pyyhitty yli mut sit oli vikaks jääny näkyville!

Viimeksi muokattu:

Mites tässä jutussa kävi?

On vähän vanha neuvo kun keissi on varmaan ohitse, mutta vastaisuuden varalle vinkkinä muillekin: ottakaa hyvissä ajoin yhteyttä käräjäoikeuden kansliaan ja pyytäkää mahdollisuutta todistaa puhelimitse. Pari kertaa on jo käyny niin että olen käräjien ajankohtana ollu toisella puolella maata/maailmaa lomalla ja aina on tuomarit tuohon suostuneet. Toki olen kuullut niistäkin tuomareista jotka vaatii tuota läsnäoloa, eikä auta mikään selitys/selvitys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom