Suomen oikeuden järjettömät tuomiot

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan kipiää oli kattoa tuota yledokkaria jossa Voitto Virtaselta oli eka kavallettu pätäkkää, ja paska mäihä kun kävi, sattumien kautta kavaltaja osti Virtasen velat (1.3miljoonaa) joita hän sitten joutui rikoksen tehneelle makselemaan.

Mieletöntä että noin voi käydä. Eikä pankki edes ilmoittanut Virtaselle velan kauppatapahtumaa.

Täysi porsaanreikä laissa? Eikö teidän moraalin mukaan tossa ole rikosta? Eli jos minä esim YRITÄN varastaa jotain ja jään kiinni ni saan syytteen, mutta tässä tapauksessa ku YRITTÄÄ tehdä rikosta ni kas kummaa, sellaista lakia ei olekaan että viranomainen olisi syyllistynyt rikokseen. Käyttäkäähän nyt vähän maalaisjärkeä perkele.

Täysi porsaanreikä laissa? Eikö teidän moraalin mukaan tossa ole rikosta? Eli jos minä esim YRITÄN varastaa jotain ja jään kiinni ni saan syytteen, mutta tässä tapauksessa ku YRITTÄÄ tehdä rikosta ni kas kummaa, sellaista lakia ei olekaan että viranomainen olisi syyllistynyt rikokseen. Käyttäkäähän nyt vähän maalaisjärkeä perkele.
Miksei epäillä rikosta?

Syystä ETTÄ:

Auerin juttu on salaiseksi luokiteltu, jolloin jutun ulkopuolisilla ei ole muutenkaan pääsyä katselemaan tietoja. Voisi jopa sanoa, että kyseessä on kelvoton yritys. Kaikissa "rikoksissa" ei ole säädetty yritystä rangaistavaksi. Deal with it.

Jos tässä nyt hassuja vertauksia etsitään, niin syyllistyisitkö mopoautolla ylinopeuden yritykseen motarilla?

Jos vetäisit pääsi pois perseestä ja avaisit silmäsi. Ei tuossa missään puhuta siitä, että viranomaisille olisi erilainen kohtelu vaan siitä, ettei urkinnan yrittäminen ole rikos. Onko ylinopeuden yrittäminen rikos? Onko ylinopeuden suunnittelu rikos? Ei ole.

Uudelleen, näytätkö laista sen kohdan, jossa on sallittu virainomaisille erilainen kohtelu tuossa tapauksessa?

Minkätakia jos kansalainen tekee ton saman ni se on rikos? Mikä erikoisoikeus viranomaisella on? Laki on laki ja maalaisjärki ja moraali on eriasia.

Jos vetäisit pääsi pois perseestä ja avaisit silmäsi. Ei tuossa missään puhuta siitä, että viranomaisille olisi erilainen kohtelu vaan siitä, ettei urkinnan yrittäminen ole rikos. Onko ylinopeuden yrittäminen rikos? Onko ylinopeuden suunnittelu rikos? Ei ole.

Uudelleen, näytätkö laista sen kohdan, jossa on sallittu virainomaisille erilainen kohtelu tuossa tapauksessa?
Minkätakia jos kansalainen tekee ton saman ni se on rikos? Mikä erikoisoikeus viranomaisella on? Laki on laki ja maalaisjärki ja moraali on eriasia.
SirMaxilla jäänyt parit lukukinkerit väliin.

Ai jos kansalainen tekee haun tietokantaan jossa osa aineistosta on salattua eikä haulla esiin tule, hän syyllistyy rikokseen? Mihin rikokseen?

Nyt oikeesti, ota käyttöön ainakin se maalaisjärki. Keskustellaan siitä juridiikasta sitten joskus myöhemmin.

Minun maalaisjärjellä ajattelulla kyllä yrittäminenkin on rikos, sama teenkö sen itse vai poliisi vai palomies vai pappi.
Ei liene väliä, kun Suomen laki sanoo muuta. Rikoksen yrittäminen on rangaistavaa vain jäykemmissä rikoksissa, kuten henkirikoksissa.

Mulle ei nyt ihan aukene se logiikka minkä perusteella ton pitäisi olla rikos. Ja mulle aukenee se miksi murhan yrittäminen on rikos. Ei nää nyt mun mielestä niin hirveän vaikeita ole erottaa toisistaan.
Ja toi vertaus missä SirMax varastaa jotain ja jää kiinni, niin se ei osu tämän tapauksen kanssa yhteen. Se on sama kuin jos haluaisit näpistää suklaapatukan kaupasta, mutta kauppa onkin kiinni etkä pääse edes sisälle. Onko tapahtunut rikos?

Mietityttää, että mistähän rikosnimikkeistä tässä selvityksessä lähdetään liikkeelle. Teoriassa kyseeseen voisi periaatteessa tulla tietotumurron yritys, mutta äkkiseltään katsottuna se vaikuttaisi tunnusmerkistönsä valossa ja (olemattomien) lehtitietojen perusteella vähintäänkin kaukaa haetulta. Toinen vaihtoehto olisi periaatteessa henkilörekisteririkos, mutta se edellyttäisi sitä että tietoihin olisi oikeasti päästy käsiksi. Muita potentiaalivaihtoehtoja en itse lonkalta keksi.

Mietityttää, että mistähän rikosnimikkeistä tässä selvityksessä lähdetään liikkeelle. Teoriassa kyseeseen voisi periaatteessa tulla tietotumurron yritys, mutta äkkiseltään katsottuna se vaikuttaisi tunnusmerkistönsä valossa ja (olemattomien) lehtitietojen perusteella vähintäänkin kaukaa haetulta. Toinen vaihtoehto olisi periaatteessa henkilörekisteririkos, mutta se edellyttäisi sitä että tietoihin olisi oikeasti päästy käsiksi. Muita potentiaalivaihtoehtoja en itse lonkalta keksi.

Jonkinlainen virkarikos tai virka-aseman väärinkäyttö vois olla mahdollinen..

Jonkinlainen virkarikos tai virka-aseman väärinkäyttö vois olla mahdollinen..

Kävihän tuokin mielessä, mutta en kyllä äkkseltään keksinyt yhtään virkarikosta, jonka tunnusmerkistö selvästi soveltuisi tällaiseen tapaukseen ("virkarikoshan" ei ole rikos, vaan rikoslain yksi luku, jonka alle on listattu erilaisia rikoksia, mihin virkamies voi syyllistyä, kuten esim. virka-aseman väärinkäyttö).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom