Onhan toi nyt hieno kynä! Kyllä on asiallista mennä f2f kokoukseen musta nahkakantinen vihko ja tuollainen kynä. Saati että kierrevihko ja sellanen läpinäkyvä sinisellä korkilla oleva kynä, josta korkki hukassa.
Ekaan kohtaan on aika helppo vastata, että ei. Koska ei tullu yhdeksää piikkiä. Eikä viidettä. Ei tullut edes neljättä piikkiä. Korona loppu jo.
Nii mikä on hirveellä kiireellä mikä ei. Itse kertausta harrastaneena oon 15 vuotta kiertäny kertausharjoituksia vuosittain ja meilllä on yks ja ainoa sotilaallinen uhka ja se on venäjä. Ei meitä uhkaa ruotsi, eikä viro. Puolustusvoimista 99,9% henkilöstöstä ollu naton kannalla vuosikymmenet ja koko puolustusvoimat on rakennettu vuosien varrella täysin natoyhteensopivaksi taistelutapoineen ja aseistuksineen. Ollaan isännöity natomaiden harjoituksia ja oltu mukana naton harjoituksissa. Naton soppari on kait hyvin tiedossa. Ei sitä räätälöidä erilaista versiota, eri oikeuksineen joka maalle. En ymmärrä mitenkä nyt mennään kiireellä siihen. Ohan tota funtsittu vuosikymmeniä. Toki nyt se kongretisoituu. Ja mieluusti itse valitsen jenkkien puolen ja provoin venäjää kuin että oon siinä kahinassa välikädessä puolueettomana, saati venäläisten puolella provosoimassa jenkkejä.
Mitä tulee noihin covid päätöksiin, niin ne tehtiin sen hetkisellä tiedolla ja sen hetkiseen faktaan nähden. Millainen olis ollut keskustelu jos ei oltais tehty mitään ja tauti olisi ollut kuten espanjantauti aikoinaan?
Toki jos oltais tehty kaikki tutkimukset ja 10 vuotta testailtu hiirillä niin aika olis hoitanu tautin veks. Vähänku sote, kai sitäkin on hinkattu yli 10 vuotta jo. Nyt se toteutetaan suurella menestyksellä :D
Itse tein myös päätöksen olla ottamatta piikejä sen hetkisen datan perusteella.. Kun taudin sain niin jopa yllätyin kuinka lievä se oli. Olin varautunut vähän pahempaan. En aivan allekirjoita tuota sinun korona kirjoitusta. Aivan hyvin olisi voitu suositella piikejä vaan +50 vuotiaille, riskiryhmille ja halukkaille. Jättää kuntosalisulut ym pelleilyt pois kun oli jo faktaa ettei mitään hyötyä. Mutta samapa tuo, tein itse mielestäni hyvän päätöksen.
NATO asiasta samaa mieltä. Natoon liittyminen on ollut pitkään työnalla ja nyt tuli hyvä sauma jättää hakemus.