Suomen laskeva syntyvyys, syyt ja seuraukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chávez
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse uskon, että on osittain geneettistä, että niillä, jotka haluavat lapsia on myös lapsia, jotka haluavat todennäköisemmin lapsia. Mikä tarkoittaa, että suhteellinen lapsiluku hiukan nousee tulevaisuudessa. Mutta aika paljon pienenee (kanta)väestö ennen sitä.

Tämähän se mielestäni on. Ihmettelen miksei juuri kukaan tunnu ainakaan julkisessa keskustelussa hiffaavan, että ennen vanhaan lapsia ei hankittu välttämättä ihan vapaasta tahdosta, vaan osin olosuhteiden sekä yhteisön painostamana tai vahingossa. Nykypäivänä kehittyneissä maissa kaikki on niin paljon vapaampaa ja jokainen saa valita oman polkunsa, että on tavallaan paljastunut ihmisten todellinen luonne.

Ja tässä on ehdottomasti hyvänä puolena se, että vain ne, jotka oikeasti lapsia haluavat, niitä myös saavat, jolloin entistä suurempi osa lapsista todennäköisesti kasvaa hyvässä perheessä.

Ja tässä on ehdottomasti hyvänä puolena se, että vain ne, jotka oikeasti lapsia haluavat, niitä myös saavat, jolloin entistä suurempi osa lapsista todennäköisesti kasvaa hyvässä perheessä.
Silti näyttää siltä että jotkut narkkarit lisääntyy eniten.

Itse uskon, että on osittain geneettistä, että niillä, jotka haluavat lapsia on myös lapsia, jotka haluavat todennäköisemmin lapsia. Mikä tarkoittaa, että suhteellinen lapsiluku hiukan nousee tulevaisuudessa. Mutta aika paljon pienenee (kanta)väestö ennen sitä.
Uskoisin että _geneettisesti_ me kaikki haluamme lapsia.

Kulttuuriset, taloudelliset ja henkilökohtaiset asiat voivat sitten saada ihmisen defenssinä kertomaan itselleen että en minä lapsia olisi halunnutkaan.

Kulttuuriset, taloudelliset ja henkilökohtaiset asiat voivat sitten saada ihmisen defenssinä kertomaan itselleen että en minä lapsia olisi halunnutkaan.
Eiköhän tuossakin ole mutaatioita tai geenivirheitä tapahtunut myös. Mutta onhan suvunjatkamisvietti DNA:han kirjattu lähtökohtaisesti.

En ole asiantuntija mutta jos eläinkuntaa yleisesti miettii, niin oisko ihminen kuitenkin ainoa eläin joka haluaa lapsia? Eläimet keskimäärin haluaa paritella kun panettaa ja jälkikasvu tulee sitten sivutuotteena. Tossa se evoluutio vs nykyihminen linkki vähän murenee kun me ollaan älyolentoina kehitetty ehkäisy. Siispä en ihmettele joidenkin halua olla lapsettomia suuremmin.

Suositut

Back
Ylös Bottom