Suomen huonoimmat autokuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Seagram

Eläkeläinen
VIP
Ikä
47
Kärsin itse kohtalaisesta road ragesta, koska osa tiellä liikkujista joutaisi autokoulun apuluokalla tai paremminkin polkuauton rattiin.

Tässä top 6 Raivostuttavimmat mokat mitä surkeat kuskit minua ja muita järkeviä tiellä liikkujia kohtaan tekevät:

1. Vilkku laitetaan päälle vasta kun ollaan jo kääntymässä, yleensä nämä teiden siat painavat ensin jarrua ja sitten vasta pistetään sitä vilkkua. Eiköhän kaikki siinä vaiheessa huomaa, että auto kääntyy ilman sitä vilkkuakin. Piittamattomimmat eivät tietenkään vilkuta ollenkaan :curs:

2. Valoissa kuppaaminen. Minkä helvetin takia kaikki eivät voi lähteä pikkuhiljaa samaan aikaan liikkeelle kun valo vaihtuu, kyllä sinne jonon taaksekin pitäisi se valotolppa näkyä. Normaalisti ensimmäinen miettii 1-10s., seuraava lähtee tämän perään vasta sen 1-10 s. päästä jne.

3.Alinopuden ajaminen. Tiellä jossa on vaikea ohittaa. Tämän välillä (hyvin harvoin sulatan) koska voihan sillä kilpikonnalla olla jotain särkyvää kyydissä, auto paskana tms. Välillä kyllä tuntuu että kiusallaan hidastelevat.

4. Risteykessä ryhmittyminen niin, että kuski ei ole ikinä kuullutkaan ryhmittymisestä, tai ei ainakaan ymmärtänyt mitä se mahtaisi tarkoittaa.
Eli nämä jäävät esim. vilkku oikealle päällä keskelle kaistaa niin että minä en pääse ryhmittymään vasemmalle tai ajamaan suoraan. Samaan kastiin menevät kaikki joilla ajolinjat ovat muutenkin hukassa, kääntyessä tullaan melkein vastaan tulevien kaistalle etc.

5. Ja sitten nämä teiden ritarit jotka tukkivat tien silloin kun edellä oleva on ryhmittynyt oikein kääntymään niin että sivusta pääse helposti ohittamaan. Mutta eipäs pääsekään kun tämän pälli on siinä keskellä tiellä :curs:

6. Kännykkään puhuminen ajaessa on ihan O.K. Kaikki apinat eivät vaan osaa tehdä kahta asiaa yhtäaikaa. Siinä vaiheessa sappi kiuhuu kun siinä edellä matelee joku itsekäs paskiainen luuri korvassa, joka ei muista tiellä liikkujista välitä pätkääkään. Vilkut jää näyttämättä, ajolinjat on päin persettä jne.

Kyllä torvi soi Italian malliin yleensä kun Seagram on liikenteessä. Miksiköhän suomalaiset ylipäätään tööttäilee niin vähän. Sitä varten se töötti siinä autossa on että sitä painetaan :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mua ärsyttää ne paviaanit, jotka ajavat metrin päässä takapuskuristani, vaikka selkeästi näkyy että edessä on jonoa, eli en voisi itse ajaa yhtään kovempaa.

Joillakin mulkuilla on tapana hirveellä kiireellä ohittaa, mutta sitten jäävät itse mun eteeni matelemaan.

On todella ärsyttävää ettei osata pitää samaa vauhtia yllä, vaan ajetaan milloin mitäkin nopeutta. Toinen vaihtoehto on se, että selkeästi hidastetaan joka kerta kun auto tulee vastaan tai näkyy jossakin risteyksessä tms.

Jos olen kävellen liikenteessä, mua ärsyttää se että helvetin monet kusipäät eivät kertakaikkiaan osaa antaa jalankulkijoille tietä suojatiellä. Usein provosoin ko. tyyppejä kävelemällä suojatielle tietynlaisella kamikaze-asenteella. Tuloksena on yleensä vihaisia autoilijoita, sekä omahyväinen hymyn aavistus allekirjoittaneen kasvoilla. :evil:

Mua vituttaa jalankulkijana se, että juntit ei tajua liikennesääntöjä.
Jos on kolmio niin se meinaa sitä, että väistetään myös pyöräilijät ja jalankulkijat. Harrastan itse myös tuota kamikaze-asennetta aina välillä. Joku kerta vetäisen vielä tarkoituksella sen autoilijan kylkeen, joka ei tajua noudattaa sitä kolmiota.

Autoilijana vituttaa eniten nämä matelijat, jotka sitten päättävät kiihdyttää vauhtia, kun olet ohittamassa.

Ja minua vituttaa kaikki nämä keski-ikäiset euroopanomistajat jotka eivät siedä muiden virheitä yhtään ja tottakai itse ovat täydellisiä kuskeja.

Suomen huonoimmat autokuskit löytyy aivan varmasti Oulusta. Voi juma... että menee hermot välillä noiden autoilijoiden kanssa. :curs:

Ei niinkään vituta, vaan hämmästyttää S0874:n kuvailemat kuskit joiden on ihan pakko päästä ohi, mutta jäävät sitten eteen nysväämään. Yleensä näin käy jos ajaa jonon viimeisenä. Taitaa olla sama porukka, joka ajelee hitaahkosti yksikseen, mutta saa varsinaisen vauhtipistoksen jos joku menee ohi.

menee hermot sellasten kuskien kanssa jotka ei tiedä minkä vitun takia ne kiihdytyskaistat on keksitty ja ajelee niillä kuuttakymppiä tappiin asti...yleensä nämä ovat naisia...

Zone-sarja -42%
Muutamia: Eilen ohitin jonku V40:sen Kehällä, ajoin ite n.90 km/h, Volvo kuski selvästi alle 80 km/h. Hetken päästä se tulee ohi ehkä n.92 km/h ja vetää tietenkin suoraan eteen. Kuskina oli joku >40 vuotias rillipäinen äijä. Tänään sitten vaihtelun vuoksi ohitin Tuusulan motarilla jonku rekan nupin, joka ajoi siinä 100 alueella ehkä 90 km/h. Olin ohittamassa sitä vähän yli huntin vauhdilla, samalla ku tultiin 80 alueelle olin just sen vieressä ja se alko selkeesti kiihdyttämään yli huntin nopeuteen.

Samoin toisten puskurissa roikkuminen on äärettömän ärsyttävää. Joku kerta varmistan että takana on varmasti se uuden uusi V70 ja joku rillipäinen toimitusjohtaja communicator poskella ja tempasen liinat kiinni.

Edit: Samoin nää ketkä ei osaa käyttää kiihdytyskaistaa sen vertaa, että varmistais peilistä onko siellä tilaa vaan polkee samantien sen auton sinne kiihdytyskaistan päähän jolloin joudut ite väistämään ettei tää pölvästi mene metsähallituksen puolelle.

Samoin yks juttu: kaikkien ihmisten pitäis joskus kokeilla edes moottoripyörää että tietäis miten sellanen käyttäytyy ja liikkuu... välillä joutuu ihmettelemään ihmisten ymmärtämättömyyttä. No, ruuhkassa on onneks kiva vetää prätkällä sieltä jonojen välistä ja kattoo nyrpeitä ilmeitä autojen sisällä. :D

Tuskin kukaan on täydellinen tai kaikki itseään sellaisena pitävät, mutta räikeimmistä töppöilyistä voi mun mielestä avautua.

Muutamia kertoja tulee eteen selvää alinopeutta köröttäjiä ilman näkyvää syytä, esim. viime la ajoin 10km erään auton perässä, jonka nopeus souti ja huopasi 60-80 km/h välillä satasen aluella. :david: Ja totta kai mun tuurilla oli vastaantulija jokasessa ohistuspaikassa. Mikäli on kyse siitä ettei uskalleta ajaa lähellekään suurinta sallittua, kuskin/tien/auton kunnon sen salliessa, ois parempi käyttää julkisia kulkuneuvoja.

Vilkun käyttö on kyllä sellanen jonka ei pitäs olla liian vaikea opeteltava, mutta läheskään kaikki sitä eivät osaa/viitsi käyttää. Tämä näkyy etenkin kotipaikkakunnan liikenneympyröissä; vilkkua ei näytetä ollenkaan tai sitten se lyö vasempaan koko kiertämisen ajan. :rolleyes:

Ehkä vaarallisimpia tapauksia ovat ne, jotka pamauttavat aivan eteen olipa heillä risteyksessä kolmio, STOP tai vasemmalta tulossa. Sit kattovat hoo moilasena kun renkaat vinkuu ja töötti pärähtää.

Edit: ehkä "paras" itelle sattunut tapaus oli kerran Joensuuhun tullessa 80:n aluella, tuon verran oli myös itellä vauhtia. Vastaan tulee traktori, ja sen perässä ajava nainen lähtee ohittamaan sitä tietysti juuri mun kohdalla. Meinas olla jo hieman sihtaamista kun vierekkäin on iso traktori sekä 2 henkilöautoa.

Tunnustan että olen Isäni tyttö ja toisinaan sorrun ratin takana kiroiluun, hampaiden narskutteluun/leukapielien kiristelyyn sekä erilaisiin hokemiin: 'mene mene mene mene nyt siitä saaaaataNA!' jne...

Itseäni ärsyttää eniten seuraavat kolme eri juttua:

Ihmiset jotka ajavat [reilua] alinopeutta. Aiheuttavat mielestäni riskin liikenteelle koska heitä pitää ohitella jatkuvasti. [En ymmärrä kaahaamistakaan mutta liikenne on sujuvampaa kun ajetaan mittarin mukaan ennemmin hieman yli-, kuin alinopeutta, ja monen kannattaisi tarkistuttaa nopeusmittarin tarkkuus, se kun voi talvi- ja kesäkumeilla heittää enemmänkin!]. Myös ihmiset jotka eivät uskalla ohittaa 100km/h alueella esim matkailuautoja jotka ovat 80km/h rajoituksilla varustettuja, se tokana siellä perässä pörräävähän sen jonon muodostaa...

Ihmiset jotka eivät osaa ryhmittyä kääntyessään. Saattavat ohjata auton jopa ihan oikeaan laitaan kaistaa vasemmalle kääntyessään, aivan kuin 'vauhtia ottaakseen' kaarrokseen, niin ettei siis vahingossakaan pääse sujuvasti jatkamaan matkaa eteenpäin.

Ihmiset jotka eivät näytä sitä vilkkua AJOISSA! Varsinkin jos itse kytistelee jossain ja odottaa pääsevänsä tielle, niin sitten turhaan odottelee siinä kun ei joku tollo voi näyttää vilkkua koska on kääntymässä samalle tielle mistä itse on tulossa. Jos näyttäisi ajoissa kun selkeästi näkee että toinen siellä odottelee tielle pääsyä niin sujuisi asiat paljon paremmin. Itse lätkäisen vilkun aina jopa 'liian aikaiseen' jos näen jonkun kytistelevän tilaa tielle kääntyäkseen ettei minun takia tarvi ainakaan siellä jumittaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Välillä tuppaa vituttamaan nämä hurjat, jotka lähtevät helvetin mutkaisella tiellä ohittelemaan vaikkapa yhdistelmän takana ajavassa jonossa ja tunkevat paniikissa itsensä joka saatanan väliin, kun vastaan tulee sittenkin toinen auto. Mikä vittu siinä on, että sieltä jonon perältä pitää lähteä ensimmäiseksi ohittelemaan, varsinkin, jos ohittaa vielä täysin sokkona. Välillä joutuu vastaantulevana jarruttelemaan aika reippaasti, että joku dorka ehtii pois edestä. Itse olen sen verran rauhallinen, että jaksan yleensä odotella hyvää ohituspaikkaa jo ihan yleisen turvallisuuden vuoksi.

Niin, eihän minun ajossani ole mitään vikaa :) Paitsi väsyneenä tai muuten vaan ajatuksissaan saattaa joku nopeusrajoitus jäädä havaitsematta, ja sitten ajetaan satasen alueella kahdeksaakymppiä. Tähän yleensä auttaa se kun ensimmäinen auto lähtee ohi ja huomaa, että takana saattaa olla muitakin. :D

niin toi ryhmittyminen on kans yks juttu,tänäänkin takaa katselin kuinka eräs (kuinka ollakaan,nainen) ajoi ensin ensin jakajan viereen mutta päättikin sitten yhtäkkiä kääntyä oikealle mihin mäkin olin menossa,mulla vähän enemmä vauhtia ni iloisesti ois kolissu...vilkkua hän ei tietenkään osannut käyttää...

okei myönnän että turhaan mä päätin laulattaa japsikonetta ja ohittaa sen seuraavalla suoralla,mutta aina ei hermokontrolli pysy...

Eniten häiritsee liikenteessä:

1) kaupungissa ihmiset, jotka ajaa raivolla ja niinkuin olis kauhea kiire koko ajan. Kiilaajat, jotka yrittää änkeä pieniin väleihin ja aiheuttaa vaaratilanteita.
Ja itse en todellakaan aja alinopeutta, melkeinpä päinvastoin. Kaupungissa osaan nykyään ottaa melko rauhallisesti ja siinä hieman harmittaa kuskit, jotka roikkuvat takapuskurissa tai kiihdyttelevät viereisellä kaistalla yrittäen ohi.

2)moottoritiellä ne urvelot, jotka ajavat 100km/h ja itse ajaa 120km/h, mutta kun yrität niistä ohi, ne lisäävät myös vauhdin 120!! Eivät millään viitsisi päästää ohi, vaikka ajavat selvästi hitaammin muutoin kuin ohitustilanteessa.

Aloittelija3 sanoi:
2)moottoritiellä ne urvelot, jotka ajavat 100km/h ja itse ajaa 120km/h, mutta kun yrität niistä ohi, ne lisäävät myös vauhdin 120!! Eivät millään viitsisi päästää ohi, vaikka ajavat selvästi hitaammin muutoin kuin ohitustilanteessa.

haha :D tota tulee joskus ihan leikkimielessä tehtyä, jotkut suuttuvat jotkut otavat huumorilla ;)

Mutta juu yleensä oon iha ystävälline liikenteessä eli jos tilanne sopii niin päästän kävelijät yms. annan tilaa motarille tulijoille jne. Mutta kyllä palo käpy tossa viime viikolla kun salille huristelin niin ite tulen vihreiden valojen takaa ja sivulta kolmion takaa ajattelee pappa, että kyllä se poika väistää ku minä täältä uudella mazdallani kurautan pikkutakki päällä...Noh...eipä tosiaa tullu mieleen päästää ku se ei siinä pätkällä todellakaan ole muuksi kuin tukkeeksi jos siinä rupee liian ystävällinen ruuhkassa olemaan. Pappa vetäsee töötin pohjaa ja ensin en edes tajunnut, että mulle tööttäili kunnes kaveri vierestä totee "mitäs helvettiä"..Sekään ei sedälle riittänyt vaan piti tulla siihen viereen päätä pyörittelee...Siinä vaiheessa kuohahti sen verra, että tuli näytettyä sedälle jotain muuta kuin peukkua :curs:

Nämä hidastelijat onkin sitten oma sakkinsa...jos tosiaan pitää posottaa sitä kokonaista 30km/h 5kympin alueella ja loivimmissakin mutkissa vedetään jarru pohjassa ykkösellä ja kärmä puolessa välissä niin bussi heille.

Välillä tosiaan ihmetyttää mistä postimyynnistä porukka sen korttinsa on lahjaks saanu. Vaikka itellä se kortti vasta n.1,5v ollut niin kyllä sitä on enemmä kättä noussu ku töötti huutanu lukuunottamatta nuo teiden deividid, jotka aina kuvittelevat olevansa oikeassa.

Harvemmin sitä nii kiire mihinkään on, että tarvitsisi pahemmin hermoja ratissa menettää. Puskurissa roikkuvat ärsyttää mutta yleensä se loppuu siihen kun laskee vähäksi aikaa nopeutta reilusti :evil:.

JÜÜ. Itseäkin ketuttavat nämä asiat:
- alinopeus
- perässä roikkuminen
- vilkun käyttämättä jättäminen; ruuhkassakin on helppo laittaa se vilkku päälle jopa 10s ennen kuin vaihtaa kaistaa, ja se helpottaa kaikkien elämää.
- joustamattomuus/älytön kiire; pitää ohittaa että pääse heti oikealle kaistalle palattuaan motarilta pois?
- typeryys; jotkut ihmiset aiheuttavat vaaran kaikille tiellä kulkijoille ohittamalla esim. ylämäessä

Nämä näin aluksi. :david:

S0874 sanoi:
Mua ärsyttää ne paviaanit, jotka ajavat metrin päässä takapuskuristani, vaikka selkeästi näkyy että edessä on jonoa, eli en voisi itse ajaa yhtään kovempaa.

Joillakin mulkuilla on tapana hirveellä kiireellä ohittaa, mutta sitten jäävät itse mun eteeni matelemaan.

On todella ärsyttävää ettei osata pitää samaa vauhtia yllä, vaan ajetaan milloin mitäkin nopeutta. Toinen vaihtoehto on se, että selkeästi hidastetaan joka kerta kun auto tulee vastaan tai näkyy jossakin risteyksessä tms.

Jos olen kävellen liikenteessä, mua ärsyttää se että helvetin monet kusipäät eivät kertakaikkiaan osaa antaa jalankulkijoille tietä suojatiellä. Usein provosoin ko. tyyppejä kävelemällä suojatielle tietynlaisella kamikaze-asenteella. Tuloksena on yleensä vihaisia autoilijoita, sekä omahyväinen hymyn aavistus allekirjoittaneen kasvoilla. :evil:

Allekirjoitan.

Edit. jee neljässadas posti, shampanja pullot poksahtelee :)

Edellisiin yhtyäkseni lanseeraan seuraavanlaisen esimerkin:
On tullut asusteltua samassa torpassa jo yli kolme vuotta, muutama kilometri keskustan tuntumassa ja alueella on paljon teitä, joissa on rajoitus esim. 40 -50 km /h. Eipä siinä mitään, tulee itse ajeltua aina mittarin mukaan 10 km/h ylinopeutta näillä alueilla, mutta...
...se kun ei vittu tahdo mennä muille ihmisille kaaliin, että harva se kerta näillä kinttupoluilla on kissalan pojat väijymässä tutkan kanssa jonkun puskan takana ja saalistamassa herkkäkenkäsiä motoristeja. Etenkin erään mäen alla on hyvä väijyä ja alueella on 40 km/h rajoitus, 10 km/h ylinopeutta mäessä ja varmasti napsahtaa. Ei siis tunnu riittävän, että lämättää lievää ylinopeutta kyseisillä teillä vaan roikutaan puskurissa kiinni ja näytetään "sentteriä", koska edellä oleva "matelee". Ymmärrän kyllä, että vituttaa (myös meikäläistä), jos 40 km/h alueella ajetaan 30 km/h, mutta kun kyse ei ole siitä. Kyse on kuskeista, joiden mielestä muut eivät aja tarpeeksi ylinopeutta...

EDIT: Kuljettajat, joiden kääntyessä "loivaan" mutkaan, nopeus mutkassa on 10 km/h ja kääntyminen hidasta kuin mummon nouseminen lumihangesta.

Jaa että mikäkö vituttaa eniten? Se ettei sitä autoa ajeta ajatuksella. Räikeänä esimerkkinä vaikka erään sankarin esitys. Erään ala-asteen ohi, lapsia pihalla, pallopeli käynnissä ja satavarma että sieltä joku pikkunen paukkii tielle, niin eikös siitä mene ohi yksi sankari V70:illään ohi 40km:in rajotuksella varmaan yli 60km/h kännykkä korvalla yhtään katsomatta mahtaako sieltä jotain tiellä tulla. Tulihan sieltä sitten ja oli ihan perkeleen lähellä ettei se 1,5 tonnin auto vetänyt 7vuotiaan MattiPetterin yli. Ajetaan sitä autoa ajatuksella ja jos on kiire niin varatkaa vaikka 5 minuuttia lisää aikaa reissuille, ettei tartte kenenkään lasta/veljeä tapattaa omien "kiireiden" takia.

Täällä keskisuomessa vituttaa kun laitat vilkun päälle ja koitat saada tilaa kaistanvaihdolle, niin samantien ihmiset ajavat ne pienimmätkin välit kiinni ja ei päästä toiselle kaistalle. Tilaa ei anneta, ei sitten millään. Varsinkin aamuruuhkassa ainoa tapa vaihtaa kaistaa on vilkuttamatta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom