Älkää sit vaan kukaan uskoko tätä. Lupasin oman vuoteni jälkeen itselleni, että katkaisen tältä yleiseltä huhulta siivet aina kun siihen on mahdollisuus. Tuo on täyttä paskapuhetta ja sain itse kokea kahdessa eri roolissa, valittuna ja valitsijana, miten homma toimii. Tein hommat liian hyvin ja sit oli mentävä aukkiin. Vaihtoehtoja ei annettu enkä osannut siinä vaiheessa laittaa tarpeeksi kapuloita rattaisiin. Totuushan on se, että siellä ei ole kenenkään pakko olla päivääkään jos ei halua ja vapautuksen saa kyllä vaikka asennevammaan vedoten. Olisin voinut itsekin tuossa kohtaa lyödä pillit pussiin, mutta en ole luonteeltani hankala ihminen joten otin sit senkin paskan vastaan. Tajusin kuitenkin alkaa tekeen kaiken vähän sinnepäin ja varoin keräämästä pisteitä. Aukissakin oli tietysti kokeita ja niistäkin suoriuduin vähän sinnepäin. Ihan tahallaan. Kouluttajakin sanoi, että olisi laittanut mut rukkiin, mutta näyttää siltä, että pisteet ei ihan riitä ja epäili että tein sen tahallani. Tyydyin sanomaan, että voipi olla... Pari tyyppiä taisi lähteä väkisin rukkiin. Onneksi en ollut yksi niistä.
Myöhemmin sitten sain aika hyvin olla päättämässä siitä mitä mun alokkaille tapahtuu ja melkein niin se meni mitä me sanottiin. Saatiin oikeastaan päättää, että toi menee aukkiin ja toi vaunukurssille ja toi on selvästi vuoden mies muuten vain. Kaikkein hiljaisimmat ja "näkymättömimmät" ja tietysti ne kaikkein tyhmimmät, mitä tietysti joka saapumiserästä löytyy, oli puolen vuoden miehiä. Olisi pitänyt itsekin tekeytyä vähän yksinkertaiseksi ja olla mahdollisimman näkymätön. Se on ainoa keino päästä puolella vuodella ja se on fakta. Tietysti voi siinä niinkin käydä, että jos kailotat asennevammaasi ja perseilet selvästi tahallaan niin sut laitetaan "kostoksi" paskahommiin. Pitää osata pelata korttinsa oikein. Yksi samaan aikaan alottaneista mun tuvasta osasi tämän ja täytyy sanoa, että olen vähän kateellinen. Terävä jätkä ja selvää vuoden ainesta, mutta ei näyttänyt sitä kenellekään.