Suomalaisten älykkyyserot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zappo
  • Aloitettu Aloitettu
jüzz sanoi:
Ja jos Lapin läänin kaverit saavat armeijan testissä keskimäärin 79 pistettä niin jos tätä verrataan suoraa mensan asteikkoon niin keskimäärin he eivät suoriutuisi edes peruskoulsta, johon tarvitaan ~80 älykkyysosamäärä.

Tarkoittaako tämä siis sitä, että noin 20 % väestöstä ei selviä peruskoulusta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Matsku sanoi:
Tatu Vanhanen teki pitkän ja hyvän
työn selvitti eri maiden Älykkyysosamäärät ...
Minulle testin tulokset eivät olleet yllätyksiä... Miksi juuri
kehitysmaissa on alempi älykkyys osamäärä ?

Voi :david:
Tuo tutkimus esim. Suomen kohdalla oli että 100 aikuista oli "mitattu" täältä. Todella KATTAVA ja tieteellinen tutkimus.
Pää pois sieltä perseestä ja ajatelkaa omilla aivoillanne.

Dachar sanoi:
Voi :david:
Tuo tutkimus esim. Suomen kohdalla oli että 100 aikuista oli "mitattu" täältä. Todella KATTAVA ja tieteellinen tutkimus.
Pää pois sieltä perseestä ja ajatelkaa omilla aivoillanne.

Yhdyn tähän! Varsinkin omia aivoja saa käyttää!

mikämassa sanoi:
Lapalaiset ja Turkulaset on tymiä. :hyper:

Määpäs asukin tääl Hesessä ja puolet duunikavereistakin o iha ruottinkielisiä. Siks mää oon näi fixu kato ;)

Aikanaan kun itse olin intissä (94-95), niin meille ilmoitettin nämä P-kokeen tulokset (muistaakseni) numerolla 1-9. Tietääkö kukaan tarkemmin millasia äö:ita nämä numerot tarkoittavat?

:lol2: on tää hauskaa lukea miten jengi rupee avautumaan miten paskapuhetta toi tilasto on, kun sattuu itse kuuluvan IQ alle 80 ryhmään. Toi on tavallaan jännää ku mitä pohjosemmaks mennään ni sitä tyhmemmäks ihmiset muuttuu ton tilaston mukaan, paitsi että turku, joka on suht. etelässä sai dumbstereiden IQ:n :D

ps ei herneitä nenään siel turuus..

Mikä on parasta mitä turusta tulee?
tyhjä pendolino :hyper:

Sori oli ihan pakko

ps. ei herneitä nenään siel turuus :love:

Huhtamo sanoi:

Tämä oli aivan helkatin hyvä. :lol2:. Leikki leikkinä, Turku :thumbs:

habatus sanoi:
Aikanaan kun itse olin intissä (94-95), niin meille ilmoitettin nämä P-kokeen tulokset (muistaakseni) numerolla 1-9. Tietääkö kukaan tarkemmin millasia äö:ita nämä numerot tarkoittavat?

Oon just nyt intis Keuruulla ja P-kokeen tulokset on vieläkin numeioilla 1-9.. Ite sain 8 pistettä, mutta en sit tiedä et miten ne muuttaa noi äö:ksi.. Ainakin kaikki meidän ryhmästä/joukkueesta jotka ei halunnu AUK:iin perseili tuohon testiin paskan tuloksen..

Vaikeinta testissähän on se, että se pitää tehdä todella nopeasti tai jää sitten monia kysymyksiä vastaamatta, mutta muuten ei ollut kovinkaan vaativia nuo kysymykset.. Eli tuon testin perusteella en alkaisi asettamaan ketään paremmuusjärjestykseen ;)

Ton intin P eli paskatestin perusteella lapissa asuvat haluavat vähiten AUKkiin, sen siitä voi päätellä ei juurikaan muuta. :kuvia: :anssi: :david:

Zappo sanoi:
Turun ja Porin sotilaslääni suomenkieliset 88

Huhtamo sanoi:

/me nauraa haimansa seinälle

Tyhmänä elämä on helpompaa :)

Dragon sanoi:
Tyhmänä elämä on helpompaa :)

Tyhmyytensä myöntäminen tekee elämästä helpompaa. Se saattaa jopa olla viisauden alku :)

twinlab sanoi:
:anssi: ei muuten voi pitää paikkaansa, insinöörien ÄÖ:n keskiarvo on 130 en kyllä usko että keskiarvo olis samaa luokkaa tuolla Helsingin sotilasläänin ruotsinkielisillä

Ainakin mun luokasta lukiossa oli suurin osa täysin aivokuolleita. Ja mä kävin sentään ruotsinkielistä "huippulukiota". :) Tuollakin keskiarvon olisi pitänyt siis olla selvästi yli tuon koko ruotsinkielisen väestön keskiarvon pääkaupunkiseudulla.

Itse jaksoin intin älykkyys testeissä vastata ehkä 10-kysymykseen kunnes lähti 1 X 2 käyntiin, ongelmaksi tuli vain että toiselle paperille johon vastauksia ruksataan oli enemmän kohtia johon pystyi ruksata kuin itse kysymyksiä oli, joten se kapu kun palautin kokeen rupesi ihmettelemään miksi on tuplasti enemmän vastauksia kuin on kysymyksiä. Siihen sain sanottua jotain "öööö" ja sain uuden vastaus paperin ja piti palata paikalle tekeen uudestaan.. prkl. :lol2:

Uskon kyllä, että suomenruotsalaiset ovat meitä fiksumpia.. on heillä ainakin paremmin rahaa ja parempi koulutus.. siis näin keskimäärin

Mun mielestä keskimääräinen suomenruotsalainen on joku vitun tyhmä blondi joka kikattaa jossain cafe strindbergillä. Siihen koulutukseen nyt ei tarvita mitään päätä, koska lukioon pääsee lähes kaikki kun keskiarvot ovat niin älyttömän alhaiset. Sitten sen jälkeen hankenille, joka on sellainen paikka, että saa olla tyhmä, jos ei pääse sisään. Ja ellei helsinkiin pääse, niin voi menn vaasaan, jonne on vielä paljon helpompi päästä. Jos sekin on turhan vaikea, niin Åbo Akademi on hieno paikka. Kavereiden kanssa kun joskus katottiin niiden pisterajoja teknilliseen tiedekuntaan, niin kaveriporukan huonoimmilla yo-papereilla olis pitänyt kirjoittaa -15 pistettä pääsykokeesta, jos ei olis halunnu päästä sisään ja negatiivisia pisteitä on aika vaikea saada teknillisten tieteiden yhteisvalinnan kokeesta. Eli sisään pääs jollain pisteillä 5/66. :)

Että se siitä suomenruotsalaisten koulutuksesta... joo mua vihataan ankdammenissa tiedän, mutta vittuako sillä on väliä.

Niin ja tuohon voisin lisätä, että olin luennoimassa yhtä matikan valmennuskurssia TKK:lle... ruotsinkielistä siis. Siellä oli jannu, joka ei tunnin kädestä pitäen opastuksella oppinut tajuamaan miten lasketaan kahden suoran leikkauspiste. Tämä tyyppi pääsi sisään Åbo Akademihin. Onnea vaan sille, joka yrittää luennoida sille ensimmäistä matikan peruskurssia. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom