Suomalainen vapaaottelu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ompas täällä tyhmiä ihmisiä näitten kommenttien kanssa...

Se mitä tulee tuohon kaupalliseen puoleen, että ei kannata ottaa Puhakkaa, koska se tietäisi huonoa julkisuutta niin vittuako se keneenkään vaikuttaa? Kuka oikeasti olisi niin lapsellinen, että ei olisi missään tekemisissä järjestäjien kanssa jos he yhden "erilaisen" urheilijan ottaisi joka ei kuitenkaan mitään pahaa ole tehnyt. Onhan tämä nykymaailman ajattelumalli ihan vituillaan.

No mieti moniko sponsori ilahtuu nähdessään logonsa samassa valokuvassa ss-tatuoidun urheilijan kanssa. Jollekin Ramirentille homma on ehkä plussaa, mutta ei välttis Dr Oetkerille.

Minä en itse aiheeseen nyt tässä viestissä ota kantaa, mutta menkää nyt vi%&uun täältä noitten "onpas täällä tyhmiä kommentteja"- heittojenne kanssa.
Tämä keskustelu on mielestäni ollut ihan asiallista, ja nyt siihen saatiin vielä itse asianomaisen kommentti. Puhakan keissi ymmärrettävästi aiheuttaa keskustelua, kun yhdeltä Suomen parhaista ottelijoista on kansainväliset tiet aikalailla tukossa sattuneesta syystä. Toisten mielestä oikeutetusti, toisten mielestä ei. Ei täällä mihinkään mustamaalaamiseen ole menty.

Jos kääntymistä aiot yrittää, niin aivan ensimmäiseksi sinun tulee poistaa jokainen aiheeseen liittyvä tatuointi. Ennen sitä on aivan turha selittää, ettet muka enää olisi natsi.

Tatuoin kehooni Iron Maidenin logon. Myöhemmin en enää pidäkään bändistä, mutta tatuointini myötä ei ole mahdollista että olen joskus pitänyt bändistä mutta en enää.

Sense - this makes none.

Silti fakta nyt kuitenkin on se, että jos ja kun vähänkään isommilla promoottoreilla tosiaan on varaa valita noista ottelijoista, niin sitä mahdollista negatiivista julkisuutta halutaan välttää. Ihan sama onko millekkään väitteille faktapohjaa vai ei, ja mikä tilanne henkilöllä sillä hetkellä on. Niin se on ihan jokaisessa vastaavassa asiassa maailmalla, oli kyse sitten vaparista, vai jostain muusta julkisesta esiintymisestä/edustamisesta. Epäoikeudenmukaista se toki mun mielestä on.

Ja mä kun luulin, että pahinta paskaa Puhakkaan liittyen tuli irlantilaiselta vapaaotteluorganisaatiolta mutta luettuani tätä ketjua tulin toisiin aatoksiin. Onko ihmisillä oikeasti niin vähän täytettä elämässään, että jaksaa heittää bensaa liekkeihin menemällä mukaan noihin hakemalla haettuihin juttuihin ja alkaa spekuloimaan netissä mitä on tehty, milloin ja miksi?

Minä en ole juristi, mutta onkohan tuo kuinka laillista perua matsi käytännössä vakaumuksen perusteella? Ainakin normiduuneissa poliittiset mielipiteet eivät ole hyväksytty peruste syrjiä jotakuta töihinotossa, vapaaottelu on tietty hieman kaukana tuosta ja asia on varmasti juridisesti mutkikas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä en ole juristi, mutta onkohan tuo kuinka laillista perua matsi käytännössä vakaumuksen perusteella?

Siis matsiahan ei peruttu vakaumuksen takia vaan negatiivisen julkisuuden:
"...the amount of negative feedback regarding the fighter forced us to make a decision of removing his name from fight card."

Organisaatio oli tata ennen arvioinut Puhakan hyvaksi ottelijaksi ja halusi hanet ottelemaan joka on erittain hieno asia mille tahansa suomalaiskamppailijalle.

Mielestani milla tahansa organisaatiolla kuuluu olla oikeus tehda kyseisia paatoksia ilman etta kukaan sanoo etta "noin ei saa tehda laillisesti". Jos Nokian toimitusjohtaja ottaisi tatuoinnin otsaansa joka sanoo "Nokian kayttajat on idiootteja" han ei tee mitaan laitonta juridisesti mutta potkut tulisi takuulla. Ja hyva niin - kylla meidan kaikkien pitaa kantaa vastuu tekemisistamme ja sanomisistamme, olipa se verbaalista tai vaikkapa tatuointi - on monta tapaa kommunikoida.

Puhakkaa en tietenkaan henkilokohtaisesti tunne, mutta tuo "ei ole todisteita" argumentointi on mielestani vastuun pakoilua ainakin tietylla tasolla vaikka taalla jotkut sita kovasti kehuu suoraselkaiseksi toiminnaksi. Kun heraan aamulla teen useita valintoja elamassani ennen nukkumaan menoa ja vaadin erittain harvoin "todisteida" mihinkaan paatoksen tekoon. Paatokset tehdaan yleensa elamanarvojen ja kokemusten pohjalta. Missa on savua on usein tulta ja savuun sukeltamisen valttaminen useimmissa tapauksissa ei ole syrjintaa vaan jarjen kayttoa.

Siis matsiahan ei peruttu vakaumuksen takia vaan negatiivisen julkisuuden:
"...the amount of negative feedback regarding the fighter forced us to make a decision of removing his name from fight card."

Organisaatio oli tata ennen arvioinut Puhakan hyvaksi ottelijaksi ja halusi hanet ottelemaan joka on erittain hieno asia mille tahansa suomalaiskamppailijalle.

Mielestani milla tahansa organisaatiolla kuuluu olla oikeus tehda kyseisia paatoksia ilman etta kukaan sanoo etta "noin ei saa tehda laillisesti". Jos Nokian toimitusjohtaja ottaisi tatuoinnin otsaansa joka sanoo "Nokian kayttajat on idiootteja" han ei tee mitaan laitonta juridisesti mutta potkut tulisi takuulla. Ja hyva niin - kylla meidan kaikkien pitaa kantaa vastuu tekemisistamme ja sanomisistamme, olipa se verbaalista tai vaikkapa tatuointi - on monta tapaa kommunikoida.

Puhakkaa en tietenkaan henkilokohtaisesti tunne, mutta tuo "ei ole todisteita" argumentointi on mielestani vastuun pakoilua ainakin tietylla tasolla vaikka taalla jotkut sita kovasti kehuu suoraselkaiseksi toiminnaksi. Kun heraan aamulla teen useita valintoja elamassani ennen nukkumaan menoa ja vaadin erittain harvoin "todisteida" mihinkaan paatoksen tekoon. Paatokset tehdaan yleensa elamanarvojen ja kokemusten pohjalta. Missa on savua on usein tulta ja savuun sukeltamisen valttaminen useimmissa tapauksissa ei ole syrjintaa vaan jarjen kayttoa.
Täälä taas ammattijärkyttäjä/mielensä pahoittaja vauhdissa:wtf:

Asiaa netistä lueskellessa törmäsin tällaiseen artikkeliin. Pitääkö toi ammuskelu hässäkkä kutinsa?
http://takku.net/article.php/20130111013009851
Puhakan itkuvirren mukaan kaikkeen pitaa loytya todisteet. Joten oletetaan etta koko juttu on valhetta ellei loydy videomateriaalia tai aitoja kopioita oikeusdokumenteista. Muuten tapahtuu oikeusmurha / mielen pahoitus... :lol2:

Puhakan itkuvirren mukaan kaikkeen pitaa loytya todisteet. Joten oletetaan etta koko juttu on valhetta ellei loydy videomateriaalia tai aitoja kopioita oikeusdokumenteista. Muuten tapahtuu oikeusmurha / mielen pahoitus... :lol2:
Järkyttyikö kukkahattu setä pahastikki:hyper:

Kyllä tässä on rasismia Puhakkaa kohtaan. Yksi Suomen parhaista ottelijoista ellei paras.
Suvaitsevaisuuden dilemma. Kaikkea pitää suvaita paitsi sitä, mitä kukin kukkahattutäti mielivaltaisesti paheksuu.

Nyt te koitatte syyllistää Puhakkaa siitä, että häntä ammuttiin hänen ollessa töissä kerhon turvamiehenä. Kerropa denniszeims mitä tässä pitäisi todistella? Viesteistäsi päätellen olet hieman hitaanlainen, joten autan sinua. Niko oli rikoksen uhri, ei rikollinen. Onneksi Nikoa ei tainnut sattua pahemmin sillä hän otteli vähän yli kuukauden päästä ampumisesta.

Asiaa netistä lueskellessa törmäsin tällaiseen artikkeliin. Pitääkö toi ammuskelu hässäkkä kutinsa?

http://takku.net/article.php/20130111013009851

Mulla ittellä riittää yhtävähän ymmärrystä tota porukkaa kohtaan ku itse natsejakin. Noi kommentit on ajoittain jo lähes järkyttäviä 8joo joo tyhjää uhoa tiiän). Lisäks tossa koitetaan mustamaalata jo kehähaitakin. Mun mielestä tasa-arvoseen yhteis kuntaan kuuluu myös natsien suvaitseminen kuhan eivät riko lakia, pitää vaa muitte olla fiksuja jotta eivät anna heille valtaa. Loppupeleissä mulle on se ja sama onko Puhakka ex-natsi vai nykyinennatsi, kuhan ottelee hyvin ja kunnioittaa vastustajiaan eikä tuopolitiikkaa kehään.

Mielenkiintoinen aihe. Puhakka on kuulunut maan eturivin vapaaottelijoihin jo pitkään mutta ilmapiiri on ollut jo vuosia sellainen, että Espoon poikien kissankokoisista tatuoinneista ei ole saanut puhua vaan on ollut tyytyminen miesten lähipiirin tylyihin kommentteihin. Vapaus mielipiteille pitää olla tietysti mutta se toimii molempiin suuntiin, kun hyvin koulutetut ja avoimen maailmankatsomuksen omaavat suomalaiset maksavat kovalla työllä tienattua rahaa päästäkseen katsomaan urheilukilpailuja ja rahoille saakin vastineeksi mahdollisuuden päästä lyhyttukkaisten poikien suosiman kaupan kojulle (esim. alkuaikojen Fight Festivalit - tapahtumat ovat kehittyneet paljon, paljon parempaan ja urheilullisempaan suuntaan), propagandamusiikkia esim. "Silmien välliin" -kappale (Toni Valtosen sisääntulobiisi uran alkuaikoina - ilmeisesti hänenkin maailmankatsomuksensa on muuttunut radikaalisti) ja mahdollisuuden kannustaa urheilijoita joilla on piippuhyllylle asti paistavia natsihenkisiä tatuointeja niin millaisia reaktioita kansalta sitten odotetaan? On vaikea olla reagoimatta poliittisesti millään tavalla kun urheilukilpailujen todellisuus on mainitunlainen. On ollut erinäisiltä tahoilta jo vuosia äärimmäisen röyhkeää lajia seuraavien ihmisten aliarviointia olettaa, etteivätkö tuollaiset tatuoinnit herättäisi tunteita ja kysymyksiä.

Tuon sanottuani pitää mainita, että arvostan Puhakkaa urheilijana. Tässä maassa on vuosien varrella yritetty nostaa vapaaottelutaivaan tähdiksi jos jonkinmoista Onnelan ovelle päätynyttä, kehätyttöjen ja halvan kaljan perässä juoksevaa elämäntapafighteria joille on tie noussut pystyyn kun treenaaminen ei olekaan maittanut. Ihan kiva niille herroille, mutta vakavasti otettavana kamppailulajina vapaaottelua on vaikea markkinoida jos divaritason lätkäpelaajilla on kovempi harjoitusmotivaatio kuin eturivin vapaaottelijoilla. Tässä kohtaa Puhakka on poikennut selkeästi edukseen massasta, alkuaikojen myötähäpeää herättävällä rasvakerroksella varustetusta, häviöitään lapsellisesti kiukuttelevasta välisarjalaisesta on tullut piinkova, ammattimainen ja todella tasaisesti suorittava kevytsarjalainen. Etenkin ottaen huomioon myöhäisen aloitusiän Puhakasta on tullut taitava, taktisesti kypsä ja fyysisiltä ominaisuuksiltaa esimerkillinen vapaaottelija. Ei voi kuin ihailla miehen päättäväisyyttä ja jatkuvia tuloksia pyrkiessään parantamaan heikoimpia osa-alueitaan. Haluaisinkin siis urheilufanina nähdä Puhakan saavan uralleen jonkinlaisen kruunun ja tekevän oikean kansainvälisen läpimurron verrattain pienissä iltamissa ottelemisen sijaan sillä kortit ovat todellakin katsomisen arvoiset. Monille meistä riittää se, että Puhakka itse selkeästi sanoo katuvansa nuoruuden töppäilyjä ja ettei ole natsi. Todellisuutta on kuitenkin se, että mahdollisuus läpimurron saantiin vaatisi Puhakan kohdalla vielä pienen sysäyksen; vanhojen tatuointien peittämisen/poiston ja kaveripiirin vaihdon. Ymmärrän hyvin promoottoreiden kannan asiaan sillä Puhakka voi itse vaikuttaa näihin asioihin. Kaikkea hyvää Puhakalle ja toivottavasti mies nähdään piakkoin kapuamassa ranking-listoilla ylöspäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom