Suomalainen politiikka

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DayOne
  • Aloitettu Aloitettu
On ollut varmaan silloinkin laitonta, mutta silti yleinen tapa. Ja sille määräaikaisellekin saattaa olla aika helpotus, jos sai taas vuoden lapun, sen sijaan että määräaikainen olisi vaihtunut. Nuoria kavereitahan noi määräaikaiset meillä yleensä ovat, sellaisia 20-25 vuotiaita. On tuossa puolensakin sen suhteen, että työnantaja saa tarkkailtua työntekijää pidempään, ennenkuin naulaa päätöksen kiinni, josta ei pääsekään enää irti. Nykyisin on asiat myös sen verran muuttunut, että työnantaja kysyy työntekijöiltä, kuka olisi mahdollisesti hyvä uusi vakkari, esim kesätöissä olleiden osalta. Sellaisia joilta puuttuu se viimeinen terävyys ei ole päässyt uimaan juurikaan sisään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täs vajaan 15 vuoden työsuhteessa meillä on kanssa roikotettu määräaikaisia aina. Yksi ressukka silloin ~50v otettiin aina vuodeksi tai jonkun projektin loppuun. Sitten kun tuli soppari täyteen niin monoa ja parin viikon päästä soitettiin takaisin. Säästettiin ainakin lomissa, kun ei tarvinnut 2,5pv/kk kerryttää.

nälkäpalkka, kun tiedettiin että ei se mihinkään muualle pääse. Äärimmäisen hyvä tehtävissään ja tunnollinen ”firmanmies”, viitisen vuotta ne ketjutti noita ja sitten sai kyllä lopulta vakipaikan. Tarkkaa määräaikaisten lukumäärää en edes tiedä. Toisaalta kyllä mä jo lopuksi sanoin, et kyllä tää taitaa vakkarihomman piirteet täyttää vaikka vaikkei sopimusta olisi. Jos meinaan käräjille olis menty.

Kyllä tossa väistämättä tulee sellainen mieleen, että ei kauheasti arvoa ihmiselle ja sen tekemälle työlle anneta. vuosimuistamiset yms. ei tule ikinä vastaan, kun työsuhde on aina vaan uusi (meillä vielä saa kohtuulliset setit viiden vuoden välein). Kirjoitettuna kuulostaa nillöitykselle, mutta jälkeen tulleita kun ”palkitaan”, niin ei se varmaan hääviltä tunnu.

Ja minä en ole ikinä tavannut ihmistä, joka haluaa tehdä määräaikaisia soppareita. Kesähessut yms pois laskuista.
 
Toi nyt on ymmärtääkseni yksiselitteisesti laitonta. En tiedä, oliko jo ennen vuotta 2018 vai pelkästään nykyään. Määräaikaisuudelle on aina oltava joku peruste, eli selkeä projekti, jota varten tarvitaan lisää työvoimaa ja joka päättyy johonkin mennessä tai sitten määräaikaisen poissaolon sijaisuus.
On ollu voimassa "jo sata vuotta", ja kunnat sekä valtio pahimpia lainrikkojia tässä asiassa.
Mutta muuten ihan kaunis esimerkki asioiden toiminnasta, eli jos työnantaja ei kohtele työntekijöitä oikein, niin nämä menevät töihin jonnekin muualle. Tämä pakottaa työnantajan toimimaan oikein.
Näin.

Silti jotku työnantajat ei vain ymmärrä, vaan otetaan "rivistä lisää miehiä" ja ihmetellään ku hommat ei toimi eikä väki pysy.
 
Yksittäistapauksia löytynee aina vaikka minkälaisia. En jaksa uskoa, että olisi normikäytäntö ja näissä nytkin esille tuoduissa tulee välillä mieleen, että noinkohan on kerrottu koko totuus.

Jotkut haluaa määräaikaisia sen takia, että ei tule karenssia päivärahoille jäädessä. Nämä ovat tosi harvinaisia tapauksia, mutta kyllä niitäkin jokunen mahtuu maailmaan.
 

Miten noiden keikka/pätkätyöläisten lomat yms. kertyy? Noita halukkaita tekijöitä vissiin on aika paljon...
Eikös se aika normaali käytäntö ole, että lomat maksetaan joka tilissä. Eli olet lomalla ku et ole töissä, tai siis et ota töitä sille ajalle ku haluat lomailla.

Ja kuten yllä mainittiin, joko pistät aina joka tilistä ne lomaosuudet säästöön lomakassaan, tai sitte tuskailet ku ei oo varaa reissata/mennä/tehä vaikka ny ois vapaata...
 
376568594_10224473748016361_7038065691511967197_n.jpg



"Teemu Keskisarja aloitti puheenvuoronsa toteamalla, että klikkausjournalismin otsikoissa toistuu flirttailu.
– Some sekoaa, kun poliitikot flirttailevat mitä milloinkin. Minä iloton ikämies en kykene flirttiin edes kielikuvilla, ja toivottavasti viriilitkin edustajakollegat vakavoituvat syrjintäkeskustelussa. Flirttailun sijaan kaipaan kliseisiin kajoamista, hurskastelun häirintää ja näennäishyveiden kriittistä kourimista.
Tilastot puhuvat puolestaan
Keskisarja nosti esiin Kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutin, joka on vuodesta 1995 asti tutkinut murhien ja tappojen vaikuttimia.
– Kiistaton tilasto, kaikkiaan tuhansia tapauksia. Nyt syrjintäsyytöksissä rapa ja veri roiskuvat, mutta montako rasistista hengenriistoa ovat impivaaralaiset todella tehtailleet? Nolla. Ei yhtään, kuulitte aivan oikein.
– Neljännesvuosisadassa kukaan ei ole Suomessa kuollut äärijärjestön kynsissä kadulla päällekarkauksessa tai polttopulloiskussa ihonvärin ja uskonnon tähden. Suomi on turvapaikka isolla T:llä varsinkin niille kansanryhmille, joita lähtömaissaan teurastavat naapurit ja heimolaiset, Keskisarja muistutti.
”Jo riittää höpöjutuilla flirttailu”
Keskisarjan mukaan ”kohujen kesä 2023” vähätteli myönteisiä tosiseikkoja.
– Hallituksen riveissä ja salin oikealla laidalla ei raivoa rasismi, luoja paratkoon. Jo riittää somen höpöjutuilla flirttailu. Iloitkaamme, ylpeilkäämme siitä, että Suomi on nimenomaan vähemmistöille maailman turvallisin maa."
SUOMEN UUTISET
 
376568594_10224473748016361_7038065691511967197_n.jpg



"Teemu Keskisarja aloitti puheenvuoronsa toteamalla, että klikkausjournalismin otsikoissa toistuu flirttailu.
– Some sekoaa, kun poliitikot flirttailevat mitä milloinkin. Minä iloton ikämies en kykene flirttiin edes kielikuvilla, ja toivottavasti viriilitkin edustajakollegat vakavoituvat syrjintäkeskustelussa. Flirttailun sijaan kaipaan kliseisiin kajoamista, hurskastelun häirintää ja näennäishyveiden kriittistä kourimista.
Tilastot puhuvat puolestaan
Keskisarja nosti esiin Kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutin, joka on vuodesta 1995 asti tutkinut murhien ja tappojen vaikuttimia.
– Kiistaton tilasto, kaikkiaan tuhansia tapauksia. Nyt syrjintäsyytöksissä rapa ja veri roiskuvat, mutta montako rasistista hengenriistoa ovat impivaaralaiset todella tehtailleet? Nolla. Ei yhtään, kuulitte aivan oikein.
– Neljännesvuosisadassa kukaan ei ole Suomessa kuollut äärijärjestön kynsissä kadulla päällekarkauksessa tai polttopulloiskussa ihonvärin ja uskonnon tähden. Suomi on turvapaikka isolla T:llä varsinkin niille kansanryhmille, joita lähtömaissaan teurastavat naapurit ja heimolaiset, Keskisarja muistutti.
”Jo riittää höpöjutuilla flirttailu”
Keskisarjan mukaan ”kohujen kesä 2023” vähätteli myönteisiä tosiseikkoja.
– Hallituksen riveissä ja salin oikealla laidalla ei raivoa rasismi, luoja paratkoon. Jo riittää somen höpöjutuilla flirttailu. Iloitkaamme, ylpeilkäämme siitä, että Suomi on nimenomaan vähemmistöille maailman turvallisin maa."
SUOMEN UUTISET
Kyllä se näin on.. Sitten kun Suomesta lähtee toisiin hiippakuntiin suuret ikäluokat, niin siinä menee viimeisetkin rippeet "junttirasismista", eli siitä että ollaan vihaisia erivärisille, kun se nyt vaan on ollut tapana. Jäljelle jää porukka mikä on 99,99 % hyvätapaista ja täysin tottuneita siihen että on eriväristä jengiä

Näiden rasismihuutelijoiden olis syytä siinä vaiheessa viimeistään suunnata viestinsä esim. Venäjälle tai jonnekin tuonne Baltian suuntaan. En ole itse asiassa ihan varma, mikä on viimeisin tilanne vaikkapa Virossa tai Latviassa, mutta viimeksi kun katsoin niin siellä ei mustat viihdy - jostain selittämättömästä syystä. Ja Venäjä on sitte vielä pari pykälää heikommalla tolalla. Siellä ei todellakaan siedetä mitään erilaisuutta.
 
Yksittäistapauksia löytynee aina vaikka minkälaisia. En jaksa uskoa, että olisi normikäytäntö ja näissä nytkin esille tuoduissa tulee välillä mieleen, että noinkohan on kerrottu koko totuus.

Jotkut haluaa määräaikaisia sen takia, että ei tule karenssia päivärahoille jäädessä. Nämä ovat tosi harvinaisia tapauksia, mutta kyllä niitäkin jokunen mahtuu maailmaan.
No jos et usko niin, et sitten usko.

Minä ainakin olen sitä mieltä, että lait/sopparit on tehty just suojelemaan näitä ”yksittäistapauksia”. Työntekijöitä jotka ei vaan laita geeliä tukkaa ja vaihda työpaikkaa.

Niitä varten jotka jostain syystä ei itseään osaa/pysty puolustamaan.
 
Näiden rasismihuutelijoiden olis syytä siinä vaiheessa viimeistään suunnata viestinsä esim. Venäjälle tai jonnekin tuonne Baltian suuntaan. En ole itse asiassa ihan varma, mikä on viimeisin tilanne vaikkapa Virossa tai Latviassa, mutta viimeksi kun katsoin niin siellä ei mustat viihdy - jostain selittämättömästä syystä.
ottamatta nyt kantaa mihinkään ihonväreihin, niin semmosia merkkejä tässä on ollut ilmassa että Suomikin vertautuu kohta ennemmin johonkin Puolaan ja Liettuaan kuin vaikkap Pohjoismaihin. Toiset on tietysti että jees, eipähän tarvitse katsella vääränvärisiä, mutta itse en haluaisi noihin lukeutua.
 
Toi nyt on ymmärtääkseni yksiselitteisesti laitonta. En tiedä, oliko jo ennen vuotta 2018 vai pelkästään nykyään. Määräaikaisuudelle on aina oltava joku peruste, eli selkeä projekti, jota varten tarvitaan lisää työvoimaa ja joka päättyy johonkin mennessä tai sitten määräaikaisen poissaolon sijaisuus.
Oonko nyt siis ymmärtänyt ihan väärin kun olen siinä käsityksessä että nykyhallitus haluaisi tosta kuitenkin laillista? Siellä on kyllä muitakin sellaisia päätöksiä tulossa että ei pysty selittämään millään logiikalla.
 
ottamatta nyt kantaa mihinkään ihonväreihin, niin semmosia merkkejä tässä on ollut ilmassa että Suomikin vertautuu kohta ennemmin johonkin Puolaan ja Liettuaan kuin vaikkap Pohjoismaihin. Toiset on tietysti että jees, eipähän tarvitse katsella vääränvärisiä, mutta itse en haluaisi noihin lukeutua.

Täytyy muistaa että Ruotsi ja Tanska ovat jo heränneet psykoosista pistäneet maahanmuuttoa isosti kuriin. Suomi ei onneksi koskaan lähtenyt hulluuteen täysillä mukaan ja erittäin hyvä niin. Tietysti täällä EU:n ja Euroopan ääriperänurkassa maailman top3 vaikeimman kielen maa huonolla ilmastolla rajoittaa sekin osaltaan tulijoiden määrää.
 
Kauhea on poru siitä, miten suomi on rasistinen maa. Tutkimus näyttää tyrmäävän tämänkin illuusion. Tutkimuksen mukaan suomi on kuudenneksi vähiten rasistinen maa, koko maailmassa.

The Top 10 Least Racist Countries in the World in 2021 - Best Countries Report​

  1. Netherlands
  2. Canada
  3. New Zealand
  4. Sweden
  5. Denmark
  6. Finland
  7. Switzerland
  8. Norway
  9. Belgium
  10. Austria

Tilastossa suomen edellä olevissa vähemmän rasistisissa maissa on muuten pahimpia ongelmia (Afrikasta ja lähi-idästä suuntautuvan) maahanmuuton kanssa. Mitään korrelaatiota näillä asioilla ei voi tietenkään olla, on vain hauska yhteensattuma.

 
Toki en ole kaupankassa tai hoitsu, mut se on sit tosiaan valintakysymys se.

Mut fakta on, et jos ne osa-aikaiset määräaikaiset matalapalkka duunarit on niin vitun kypsiä tilanteeseen, niin ei se miksikään muutu jos siellä duunissa jatkaa kuitenkin ikuisesti sen työnantajan orjana. Kyl ne käytännöt sit tuppaa muuttumaan, kun kukaan ei enää suostu duunia tekemään.
Pelkästään Intiassa on varmasti vähintään 100 miljoonaa ihmistä, jotka tulevat mielellään heti tänne mihin tahansa töihin, joten ei ne orjat ihan heti lopu.


Nyt kun valeoppositio maahanmuuttovastaiset persut poistavat kaikki rajoitukset, niin game is on. Minimipalkkaakaan ei tässä kehitysmaassa ole.

Kommunistinen vallankumous on viimein valmis. Ei valtioita, ei kansoja.


View: https://m.youtube.com/watch?v=FTE3sMM2H9I
 
23:n jaksossa kyllä näytettiin hyvin miten paha ponzi Suomen eläkejärjestelmä on. Jos nuo eläkerahat sijoittaisi itse, niin tuotto olisi moninkertainen. Kannattaako kukaan tuota nykyistä eläkejärjestelmää tämän jälkeen?



 
23:n jaksossa kyllä näytettiin hyvin miten paha ponzi Suomen eläkejärjestelmä on. Jos nuo eläkerahat sijoittaisi itse, niin tuotto olisi moninkertainen. Kannattaako kukaan tuota nykyistä eläkejärjestelmää tämän jälkeen?




En oikeastaan ole lainkaan vastaan, mitä Puopolo tai 23 minuuttia aiheesta ovat mesonneet, vaan olen aikalailla sitä mieltä että eläkejärjestelmä voitaisiin purkaa ja korvata jollain muulla. En mene siihen, mitä se voisi olla..

Mutta simppeli vastaus kysymykseen, kannattaako tätä kukaan, on se että periaatteessa kaikki eläkeläiset, liitot ja poliitikot kannattaa sitä, ja se tulee riittämään vielä pitkään. Me maksajat ollaan tässä niin v*tun alakynnessä, valitettavasti. Itse voisin luopua kaikista tähän saakka maksamistani YEL-vakuutusmaksuista (kymmeniä tuhansia euroja), jos saisin vapautuksen koko paskan maksamisesta ja voisin sijoittaa sen muutaman tonnin vuodessa ite.
 
Itse voisin luopua kaikista tähän saakka maksamistani YEL-vakuutusmaksuista (kymmeniä tuhansia euroja), jos saisin vapautuksen koko paskan maksamisesta ja voisin sijoittaa sen muutaman tonnin vuodessa ite.

Ne rahastoidut eläkevarat tuottaa 1/4 maksetuista eläkkeistä. Ei ole mitään sinulle tai minulle itse maksettuja rahastoituja eläkevaroja jotka odottavat meitä, vaan ne menee kädestä suuhun nykyisille eläkeläisille. Me maksamme nykyisten eläkeläisten eläkkeet ”eläkemaksuina” mitkä todellisuudessa ovat ”eläkevero”. Meidän eläkkeet maksaa seuraava sukupuoli omista ”eläkemaksuistaan” kädestä suuhun meille. Tämä on Suomen eläkejärjestelmän toimintaperiaate.
Eläkerahastossa on vajaat 250mrd rahaa ja se tuottaa keskimäärin kait jotain 5-10mrd vuodessa, eläkkeitä maksetaan kohta 35mrd vuodessa.
Eläkkeet pitäisi leikata rajusti, ne maksetaan työtä verottamalla, eläkemaksut eivät rahastoidu todellakaan itselle. Meidän eläkkeemme perustuu oikeuteen verottaa nuorempia työssäkäyviä sitten aikanaan, aivan kuin nykyiset eläkeläiset tekevät meille nyt.
 
Back
Ylös Bottom