Suolatasapainon ylläpito laihduttaessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alexus
  • Aloitettu Aloitettu
Terve!

Olen tässä ollut jo vajaat pari kuukautta laihiksella ja nyt olen huomannut että ilmeisesti suolatasapaino on käynyt vähän alhaiseksi.

Ruokavalio ei oo todellakaan ollut kovin suolainen. Lähinnä rahkaa, kotiruokaa (lihapainotteisesti) jne.

Kalorit on ollut about 1000 alle kulutuksen ja olen yleensä kahdesti päivässä harrastanut liikuntaa.

Joskus lääkäri neuvoi mulle että kannattaa ottaa ruokasuolaa päivittäin kun helteilllä laihduttaa ja nestetasapaino heittelehtii. Määrää en muista.

Onko täällä kellään hajua mistään hyvästä lisäravinteestä tai ruoasta jolla voisi tota suolatasapainoa korjata?

Mulla on kyllä sellasia rehydraatioliuos (Floridal) pusseja mut niiden päivittäinen käyttö tulis varmaan vähän turhan kalliiks.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jerry ossi joka on atm suomen kovin bodari veteli ainakin ennen treenin yhteydessä merisuolaa suoraan sellaisenaan purkista. Ja jos kivennäisvesiä juo pitää muistaa juoda sitä oikeaa hartwallin original vischyä (valkoinen etiketti) tai lidlin saskiaa. Muut esim bonaqua mitä näitä nyt on eivät sisällä juurilainkaan suoloja. sama kuin kraanavettä jois. Ja toki iltapalan kananmunien päälle suolaa.

Missään vichyvedessä ei ole niin paljon suolaa, että se auttaisi korjaamaan suolatasapainon. Liiallinen vichyveden juominen vain heikentäisi tilannetta liiallisen virtsaamisen muodossa.

Olen tässä ollut jo vajaat pari kuukautta laihiksella ja nyt olen huomannut että ilmeisesti suolatasapaino on käynyt vähän alhaiseksi.

Miten tämä on ilmennyt? Kotiruoassa on yleensä enemmän kuin tarpeeksi suolaa (etenkin jos käyttää kaupan valmiiksi marinoituja lihapakkauksia).

Mitenkä paljon sitä kannattaa tempasta kerralla? Koko kuutio? Puolet ?

Vaikea sanoa, mutta kerran kun olin 4 päivää paastonnut ja suolapuoli oli kokonaan unohtunut, niin heräsin aamulla 28 asteisesta kämpästä pyörryksissä kun vasen jalkani alkoi krampata. Korvissa vaan soi kaikki metallisena ja näkö oli hämärä. Menin nopeasti jääkaapille ja otin noin puolikkaan lihaliemikuution verran pienis palois ja vettä tuopillisen. 10-15 minuutin jälkeen oli aivan normaali olo. Säikähin kyl helvetisti ja sen jälkeen oon noita käyttäny jos on vahvasti miinuskaloreilla oltu.

Ajoittain on pistellyt kustaessa...sama kuin sillon ku menin lääkäriin vaivasta (luulin eka klamydiaa). En käytä valmiiksi marinoituja lihapakkauksia enkä lisää suolaa ruokiin oikeestaan ollenkaan.

Myös nesteet on tullu aika nopeesti kusena ulos kun oon juonu vettä tms.

Meri tai vuorisuolaan joka ruokaan lisättynä tai ihan vaan sellaisenaan. Samoin palkkariin ja prodejuomiin. Jos edes vähän uhreilee niin suolaa kannattaa käyttää niin perkeleesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom