Suodatinkahvi vai murukahvi?

Kannattaako juoda normaalia suodatinkahvia vai jotain murupikakahvia noin terveellisen ruokavalion sekä treenin kannalta ajateltuna? Olen kuullut jostain, että kahvi heikentää joidenkin ravintoaineiden imeytymistä. Ei kuitenkaan viitsisi kokonaan lopettaa kahvin kittaamista. On se sen verran hyvää:hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei varmasti ole väliä juotko normaalia vai murukahvia :) Ite ainakin jätän tommosen miettimisen todellisille :david: hifistelijöille

Ostan kofeiinitabletteja apteekista. Halvempaa ja kätevämpää...

kaippa se normi suodatin ihan parasta kuitenkin on. Tieteellisiä todisteita ei kuitenkaan ole itellä, mutta näin luulisin.

Yksinkertaisella päättelyllä suodatinkahvi on terveydelle edullisempaa vähemmän teollisesti jalostettuna tuotteena. Mitä prosessoidumpaa, sitä huonompaa ravintoa -päättely pätee useimmissa tapauksissa.

Poliquin kirjoitti hiljattain kahvista:

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1470868

Suosittelee kovasti luomua karsinogeeniseltä kannalta ajateltuna. Itse en ole perehtynyt asiaan, onko esim. paahdolla tai kahvityypillä (espresso vs. hetero) suuria eroja.

tarkotetaanko murukahvilla ns pannukahvia. kuka enään näinä päivinä pannukahvia juo? jotkut vanhukset ja erämiehet. jos tuolla murukahvilla tarkoitetaan ns pannujauhatusta niin en ymmärrä kuka sitä suodatin keittimessä edes viitsi käyttää. pöönejäkin pitää laittaa puolet enemmän verrattuna suodatinjauhatukseen>>>tulee kalliimmaksi :)

tarkotetaanko murukahvilla ns pannukahvia. kuka enään näinä päivinä pannukahvia juo? jotkut vanhukset ja erämiehet.
Kröhöm... itse nautin kahvini mieluiten pavuista vastajauhettuna ja pannussa haudutettuna. :) Tulee hyvää ja makuun on helppo vaikuttaa tietenkin veden määrällä, kahvipapujen tyypin valinnalla mutta myös jauhatuksen karkeudella.

no sehän on selvää ku minä jotain sanon niin puoli pakkista tekee juuri päinvastoin :D:lol2: ;) uskotaanuskotaan.

kuka enään näinä päivinä pannukahvia juo? jotkut vanhukset ja erämiehet.
Kyll se kunnon pannukahvi on noin tuhat kertaa parempaa ku se suodatinlitku. Oon kans kuullu ton että pannukahvi nostais kolesteroliarvoja, mutta pannukahvis on jotain muita hyödyllisiä aineita mitä taas suodatinkahvis ei oo. Tuskin minkäänlaista merkitystä suuntaan tai toiseen kumpaa juo.

Pannukahvi on hyvää. Mun ekat kahvikokemukset olivat wanhan rajavartijan nokipannulla nuotiolla laittamat sumpit, intin kenttäkeittiön petrooli, joka yritti olla kahvia huonosti onnistuen ja sissipakkauksen pikakahvi (laskettaisko se siis muru/pikakahviksi? kaipa). Kyllä noista se ensinmainittu pannukahvi oli täysin ylivoimaista. Niin maku, tuoksu, kuin piristysvaikutuskin olivat kohdillaan, kun puruissa ei oltu säästelty. Melkeinhän siinä puurossa lusikka seisoi. :kuola:

Mitään pikakahvia en suostu juomaan enää, paitsi ehkä jos tulee kertauskutsu vielä (epäilen vahvasti, ettei tule :D ). Jos on niin kova kofeiinintarve, niin kofunappi tai pari helttaan vaan. On halvempaa ja nopeampaa, kuin mikään kahvi.

tarkotetaanko murukahvilla ns pannukahvia. kuka enään näinä päivinä pannukahvia juo? jotkut vanhukset ja erämiehet. jos tuolla murukahvilla tarkoitetaan ns pannujauhatusta niin en ymmärrä kuka sitä suodatin keittimessä edes viitsi käyttää. pöönejäkin pitää laittaa puolet enemmän verrattuna suodatinjauhatukseen>>>tulee kalliimmaksi :)
Ei juo ei, kaikki tutut laittaa kahvinkeittimeenkin tota, ja kyllä on paremman makuista. Tietenkin kotona keitetään vielä pannulla kahvi, ja kyllä on kauhea ero johonkin suodatinlitkuun. Eikä tarvii mitään puolta enemmän, mitta per kuppi ja 1 mitta päälle. :kippis1:

Pannukahvit+nuotio=:kuola: Kun ostin tossa muutama viikko sitten lähi Alepasta pannukahvipakkauksen, alkoi kassan viivakoodilukija ulvomaan. Kassa neiti kysyi:"Siis ootsä nyt ihan varma, että haluat JUURI pannukahvia?":D

Onhan pannukahvissa sitä omaa luonnettansakkin :) Miten sen selittäisi, no en aio selittää. Pikakahvi on hyvää kylmänä maidon ja reilun sokerin kanssa. Suodatinkahvia tulee yleensä kyllä joutua, kerman kanssa helvetin hyvää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom