Sumoilua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Måpå
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Saako voimanostokisoissa valita vetääkö sumolla vai kapealla? Aika jännä, että itselle sumoveto sopii paljon paremmin mitä normaali veto, vaikka jalat ovat suhteettoman pitkät torsoon verrattuna.

Pikaisella searchilla en löytänyt vastausta :( Ei saa nauraa :nolo:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
:P Kapeassa on kyllä vetämisen meininkiä, mutta se tuntuu tuskalta. Sumo on vain jämäkämpi, tasapainoisempi ja turvallisempi (no viimosesta en tiiä ku en oo loukkaantunu, mutta luulisin niin.) Ei pyöristy selkä niin helposti.

Jos välityksen on paremmat sumoon niin totta kai sitä kannattaa käyttää vaikka naisten tyyli onkin :) Kyllä, vedän itsekkin kisoissa sumolla. Perinteinen veto on joka tapauksessa tärkeässä osassa treeniä.

missä vika ku itellä nousee paljo enemmän ja helposti rautaa kapeella entäkö sumolla? ku eikös sumolla monesti nouse enemmä :)

Gillyanne sanoi:
Dynamite88: kyse voi olla esim. siitä, että olet tottumattomampi nostamaan sumotyylillä.

nope... ku mä aloin tekee maastavetoa nii alotin sumolla ja sit siirryin kapeaan niin tuntupa kevyeltä !

OK, sitten voi olla, että kroppasi välitykset ja mittasuhteet vain ovat otollisemmat perinteiselle tyylille.

Itse en enää perinteiseen tyyliin palaisi, kun olen oppinut sumotyylin kunnolla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KimOla sanoi:
Tosimiehet vetää aina perinteisellä! :whip:

Tai siis ne jotka muutaman vuoden päästä itkeä ruikuttaa kun selkä remppaa. ;)

Pitkälle ajattelevat opettelevat sumotyylin vaikka se kuinka hankalalta aluksi tuntuisi. Ei ole pelkoa selkänivelistä vaikka reenais vähän liikaakin. Perinteisellä ei tarvi edes reenata "liikaa" kun voi tulla ongelmia selkään heti kun raudat vähän kasvaa.

Kapen vedon ennätys taitaa olla Andy Boltonilla (424kg) ja sumo vedon Maxim Podtynnyllä (412.5kg). Sumoennätys tehty vielä IPF:ssä. Andylla painoa oli lähes 150kg kun Maximalla "vain" 130kg.

Tein ensimmäistä kertaa elämässäni viime viikolla maven ja kylläpä oli tuskasta vetää normityylillä. Alaselkä pyöristy väkisin alasmenossa niin et perse kierty lantion alle ja painoja nousi vähemmän ku suorin jaloin. Joutuu kyllä nöyrtymään tuohon sumoon... ainakin näin aluksi.. Painojen vähentäminenhän ei ole koskaan vaihtoehto :)

Zone-sarja -42%
kyllä sumolla hyvä vetää! mulla pitäs olla nivusissa enemmän notkeutta kun isommilla painoilla polvet ottaa osumaa aika raskaasti! no perjantaina kisat sitten näkee onko tullut kehitystä!

muistakees nyt että yhdeksän kymmenestä maailmanennätyksestä on vedetty perinteisellä. itse vaihdoin sumoon kun selkä rupes reistaa. se on niin välityksistä/liikkuvuudesta kelle käy mikäkin. Itse voin välistä vetoa reenata määrällisesti enemmän/kovempaa kuin perinteistä. vie vain oman aikansa että oppii tekniikan jos on pitkään sahannu kapeella. Tasan saman määrän se voimaa vaatii vetipähän kummalla tyylillä hyvänsä x määrän kiloja. Tekniikka = voimaa. Huono tekniikka = ei voimaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom