Sukulaisviha !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jizzy
  • Aloitettu Aloitettu
Mike sanoi:
Tuo kuulostaa joltain raamatun lauseelta. Kun sinulle vittuillaan ja sinua lyödään, niin käännä toinenkin poski ja anna anteeksi.

Jonka jälkeen paistaa silmään pieni luunpalanen kyljessä, sen kaiken muun liman ja kuplien joukossa, itseään PITÄÄ puolustaa !!!
:offtopic: :offtopic: :offtopic:
Suomi taitaa olla muutes ainoa maa, jossa voi saada itsepuolustuksen liioittelemisesta ( lue. itsepuolustamisesta ) sakot. On se hauskaa, että " oikeus " tuomitsee ja moittii, sitä ketä on pystynyt fyysisesti itseään puolustamaan, mitali siitä pitäis saada.

Ja, eikös myös suomessa voi saada sakot siitäkin, että soittaa kytät paikalle ohikulkijana hämärässä, vaikka pahoinpitelyn takia, mutta jos se tappelu olikin " leikkiä " napahtaa siitäkin sakot ?
Tulipas vaikeasti ymmärrettävää tekstiä, sori :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Tuo kuulostaa joltain raamatun lauseelta. Kun sinulle vittuillaan ja sinua lyödään, niin käännä toinenkin poski ja anna anteeksi.

No jaa, satun olemaan ateisti joten raamattua ei ehkä tarvi tähän vetää.

Kyse on nyt siitä, miten tilanteesta pääsee helpoimmalla. Agressioista tulee ainakin minulle huono olo -ja kyllä, olen valitettavasti käyttänyt jonkinasteista fyysistä väkivaltaa sen verran, että tiedän, miltä tuntuu ennen ja jälkeen. (onneksi voin vedota siihen, että olin ymmärtämätön teini. Melkein joka tapauksessa.)

Jos sitä väkivaltaa ei käytä, vaan asettuu tilanteen yläpuolelle, voi kaiken lisäksi tuntea suurta ylemmyyttä sitä toista kohtaan.

Anteeksiantaminen taas mahdollistaa unohtamisen. Itse olen pystynyt elämään kunnolla eteenpäin ahdistelun jälkeen vasta, kun olen (kutakuinkin) antanut anteeksi tyypille. Oloani olisi tuskin helpottanut mättää sitä miestä turpaan -vaikka olisin kaiketi siihen pystynyt, äijä kun on nykyään vanha mies ja olen nähnyt hänet niin kännissä, ettei puolustautumisesta varmaan tulisi mitään.

Jizzy sanoi:
, itseään PITÄÄ puolustaa !!!

kyllä, jos joku konkreettisesti uhkaa henkeäsi/terveyttäsi. Mutta jos kyse on pelkästä verbaalisesta häirinnästä, siihen pitäisi pystyä reagoimaan verbaalisesti.

reik

Jizzy sanoi:
Suomi taitaa olla muutes ainoa maa, jossa voi saada itsepuolustuksen liioittelemisesta ( lue. itsepuolustamisesta ) sakot. On se hauskaa, että " oikeus " tuomitsee ja moittii, sitä ketä on pystynyt fyysisesti itseään puolustamaan, mitali siitä pitäis saada.

Siis puhut hätävarjelun liioittelusta. Eikö ole ihan hyvä, että jonkinlainen raja määritellään itsepuolustukselle / hätävarjelulle? Ei yhteen nyrkin iskuun tarvitse vastata kymmenellä.

Mike sanoi:
Kuvittele että sulla on kauheet agret päällä ja joku tyyppi jostain syystä kävisi sun hermoille. Sanot sille että pitää turpansa kiinni. Hän katsoo sinua hetken silmiin ja jatkaa omia tekemisiään. Otat hänestä riveleistä kiinni ja huudat että pitäisi turpansa kiinni. Hän katsoo sinua hetken silmiin ja jatkaa omia tekemisiään. Läväytät kovaa kunnon flitsarin häntä kasvoihin. Hän katsoo sinua hetken silmiin ja jatkaa omia tekemisiään.

Millaisen reaktion tämä sinussa aiheuttaisi? Hän huomasi olemassaolosi muttei todellakaan välittänyt.

Jizzy sanoi:
Jonka jälkeen paistaa silmään pieni luunpalanen kyljessä, sen kaiken muun liman ja kuplien joukossa, itseään PITÄÄ puolustaa !!!
:offtopic: :offtopic: :offtopic:

Ja, eikös myös suomessa voi saada sakot siitäkin, että soittaa kytät paikalle ohikulkijana hämärässä, vaikka pahoinpitelyn takia, mutta jos se tappelu olikin " leikkiä " napahtaa siitäkin sakot ?
Tulipas vaikeasti ymmärrettävää tekstiä, sori :eek:

Nyt apinasuodatin päälle. Älä usko kaikkea mitä kuulet.

Tää voi ehkä olla vähän kaukaa haettua, mutta ehkä Isä vaan hakee huomiota, ja koittaa prukaa omaa pahaa oloaan... voisin melkein niinkin kuvitella...

Weak sanoi:
Tää voi ehkä olla vähän kaukaa haettua, mutta ehkä Isä vaan hakee huomiota, ja koittaa prukaa omaa pahaa oloaan... voisin melkein niinkin kuvitella...

Mä luulen, että osut hyvinkin lähelle oikeaa...

Ongelma on vain siinä, että vaikka asian psykologisen selityksen oivaltaisi miten hyvin, niin yhtä paljon se vituttaa, kun faija soittaa kännissä taas. Mitä enemmän siitä pääsee eroon, sen vähemmän se voi ripustautua ja sen on pakko itsenäistyä suhteessa poikaansa. Tilanne voi joskus viiden vuoden päästä olla ihan toinen. Pelkästään ikä voi jo auttaa. Toisaalta, jos ripustautuminen saa jatkua, ei isän suhde poikaan pääse muuttumaan mihinkään.

Driamer sanoi:
Kuvittele että sulla on kauheet agret päällä ja joku tyyppi jostain syystä kävisi sun hermoille. Sanot sille että pitää turpansa kiinni. Hän katsoo sinua hetken silmiin ja jatkaa omia tekemisiään. Otat hänestä riveleistä kiinni ja huudat että pitäisi turpansa kiinni. Hän katsoo sinua hetken silmiin ja jatkaa omia tekemisiään. Läväytät kovaa kunnon flitsarin häntä kasvoihin. Hän katsoo sinua hetken silmiin ja jatkaa omia tekemisiään.

Millaisen reaktion tämä sinussa aiheuttaisi? Hän huomasi olemassaolosi muttei todellakaan välittänyt.
Mitähän sä haet takaa? Eiköhän tredin alkuperäinen aloittaja ole jo koittanut kaikki keinot?

Muihin juttuihin:

Tuossa nyt ei ole enää mitään järkeä, että puhelinnumeroita jo mennään vaihtamaan jonkun vittuilujan takia. Heitä vittuilijan puhelin seinään ennemmin. Eikö se ole jo tarpeeksi aiheuttanut harmia suun soitollaan, pitäisikö vielä alkaa vaihtamaan numeroakin?

Sanot vaan faijalles suoraan mitä hänestä ajattelet ja käsket pysymään erossa, ja jos pään aukominen jatkuu--->TURPAAN :evil: (tietysti mieluiten sellaisessa tilanteessa että sen saa näyttämään itsepuolustukselta, jotta isukkisi ei pääse nyhtämään rahoja sinulta oikeusteitse).

Mike sanoi:
Mitähän sä haet takaa?

Se tarkoitti, että "toisen posken kääntäminen" saattaa myös olla korkeimman tason vittuilua. Mutta tuollaista voi olla vaikea ymmärtää, jos on tottunut pelaamaan sillä, että on panssarivaunun kokoinen ja kaikkia pelottaa, kun vähän heristää nyrkkiä. Silloin sitä varmasti tuntee itsensä mieheksi.

Varmaan mukavaa olla noin suoraviivainen: vedä turpiin, heitä puhelin seinään. Mitäpä siitä, että todellinen ongelma ei tuollaisella ainakaan ratkea. Isäsuhde on edelleen huono.

reinhardt sanoi:
Varmaan mukavaa olla noin suoraviivainen: vedä turpiin, heitä puhelin seinään. Mitäpä siitä, että todellinen ongelma ei tuollaisella ainakaan ratkea. Isäsuhde on edelleen huono.
Tunnet varmaan nyt jotain ylemmyyttä kun olet niin suvaitsevainen että oikein heikottaa. Eikös tässä ollut tarve saada tuo homma loppumaan? Niin minä käsitin.

Mitä tulee taas tuohon väkivallan käyttöön, itse en edes useamman vuoden ovella olon aikana ketään lyönyt, siellä sitä nieleskeltiin agressioita kun vittuiluja satoi känniläisiltä. Eri asia olisi ollut, jos nämä olisivat jo soitelleet himaan.

Kun sä nyt noin kovasti ymmärrät näitä häiriköitä, niin mitä tekisit jos esim tyttökaverisi päälle kävisi joku kaupungilla? Antaisit anteeksi ja käskisit vielä lyödä sinuakin? Mihin sä vedät rajan siinä, milloin voimankäyttö on sallittavissa ja sun mielestä oikeutettua?

Itse sanoisin vastaavassa tilanteessa faijalle ettei tartte soitella jos ei ole muuta ku paskaa sanottavana ... lisäisin siihen viellä että parempi olis olla ilman faijaa ku että tollanen jatkuvasti häiriköi ... saattais panna isipapan ainaki miettimään asioita. :offtopic: Mun jotkut sukulaiset on joskus yrittäny vittuilla mun muille läheisille sukulaisille, ja olen kyllä ilmaissu heille asian varsin selvästi ettei tarvii vittuilla sille tai sille tai ME ei olla enää sukulaisia .. et sillee.. :evil: Se on tähän mennessä tehonnu aika hyvin. :D, onneksi mulle on sattunu tollasta vaan pari kertaa elämässä, meinaan kun oon joutunu puuttumaan muitten sukulaisten sanomisiin, ja onhan se v..stä mutta kun en kärsi kattoo vierestä ku joku laukoo täyttä p..tä välittämättä seurauksista ..et silee.. :nolo: . Kyllä sä löydät viellä jonkun ratkaisun.., jos ei muu auta ni vaihda se numero jne .. jne..tsemppiä :thumbs: . + jaksamisia.

snowball sanoi:
jos ei muu auta ni vaihda se numero jne .. jne..tsemppiä :thumbs: . + jaksamisia.
Ymmärrättekö te ihmiset nyt miten hullu vaiva on vaihtaa puhelinnumeroa? Osaatteko te ollenkaan suhteuttaa asioita? 2 viikkoa ja isäpapalla olisi se uusi numero, onhan se nyt sentään faija. Mitäs sitten? Muutetaan luostariin asumaan ettei kukaan koskaan löydä? Miksi ihmisen pitäisi kärsiä toisen ääliömäisyyden takia?

Olen nyt ymmärtänyt että kaveri on kaikkensa jo tehnyt, eikä mikään ole auttanut.

Mike sanoi:
Ja sitten paneudu maahan potkittavaksi.

Miten jengi suunnitteli ratkaista tämän ongelman anteeksiantamalla? Tilanne olisi eri, jos häiriköinti olisi lopullisesti ohi ja välit vain tulehtuneet aikanaan tapahtuneen vittuilun takia. Nyt kuitenkin tilanne on päällä, pitäisikö sen kännissä soittelevan äijän puheluihin vastata aina rauhallisella ja ymmärtävällä pekkasauriäänellä että "Isä, annan sinulle anteeksi" ja odottaa että se lopettaa liikuttuneena saamastaan synninpäästöstä?

reinhardt sanoi:
Ootko nyt aivan varma, että kaikki isät ovat yksinkertaisesti niin viisaita, että ymmärtävät - turpaan vetämättä tai kännykkää seinään heittämättä - että ovat idiootteja? On olemassa ihmisiä, jotka eivät yksinkertaisesti tajua! Näille ihmisille voit yrittää sanoa nätisti, yrittää ymmärtää heidän pahaa oloaan, yrittää ymmärtää isän idioottimaiseen käytökseen johtaneita tekijöitä, koittaa olla välittämättä (=ignoorata henkilö täysin). Mutta, mitä jos mikään näistä ei toimikaan?
En ole sitä mieltä, että pitäisi äijä lasarettiin hakata. Toisaalta, jos "kaikkea muuta" on jo kokeiltu, voisi pieni "olen ihan oikesti tosissani" -ele olla paikallaan. Tämä valitettavasti tarkoittaa em. isien kohdalla jonkinlaisen fyysisen "eleen" käyttöä. Äijä painiotteella syliin ja maahan, kyllä tyhmempikin isä tajuaa, että nyt ei kaikki pojalla ole isänsä kanssa hyvin.

Mike sanoi:
Kun sä nyt noin kovasti ymmärrät näitä häiriköitä, niin mitä tekisit jos esim tyttökaverisi päälle kävisi joku kaupungilla? Antaisit anteeksi ja käskisit vielä lyödä sinuakin? Mihin sä vedät rajan siinä, milloin voimankäyttö on sallittavissa ja sun mielestä oikeutettua?
Mä vetäisin rajan suunnilleen siinä että kumpi on sillä hetkellä tehokkaampi keino. Mainitussa esimerkissä nyrkki vilahtaa, mutta tuo on todella kaukana alkuperäisestä aiheesta. Jos mun kersa läväyttäys mua turpaan, niin se aiheuttaisi reaktion kyllä, mutta ei varmaan halututtua. Mutta jos se tekis selväks että tietää mun olevan olemassa eikä voisi vähempää välittää, se pistäisi miettimään että mitä MINÄ olen tehnyt.

Joten jos tämä olisi oma tilanne niin en käyttäisi väkivaltaa. Se ei tarkoita etteikö olisi tilanteita jossa en sitä käyttäisi.

Hellion sanoi:
Nyt kuitenkin tilanne on päällä, pitäisikö sen kännissä soittelevan äijän puheluihin vastata aina rauhallisella ja ymmärtävällä pekkasauriäänellä että "Isä, annan sinulle anteeksi" ja odottaa että se lopettaa liikuttuneena saamastaan synninpäästöstä?

Itse ymmärsin Reinhardtin tarkoittaneen, että hän on itse henk.koht. mielessään antanut anteeksi henkilölle, joka on häntä ahdistellut -> lakannut sitämyöten vatvomasta asiaa ja näin ollen päässyt asian yli ja eteenpäin. EDIT: Ei siis mitään teatraalisia "synninpäästöjä", vaan omassa mielessä ruksit asian päälle, mutta toki ketjun aloittajan tilanne on siinä mielessä erilainen, että tilanne tosiaankin jatkuu koko ajan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom