Suhteellisuudentaju

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by VahvaJussi
siis tavalliselle ihmiselle suositellaan 60mg/vrk

Etkö sinä jo saatana usko että tavalliselle ihmiselle EI suinkaan suositella tuota 60mg määrää , vaan 500-1000mg/vrk. Käypäs ostamassa apteekista c-vitskupurkki ja katso siitä.

On hyvin eri asia syödä suositeltu määrä , kuin määrä jolla vältetään puutosten aiheuttamat sairaudet!

Originally posted by Kraftwerk n
Etkö sinä jo saatana usko että tavalliselle ihmiselle EI suinkaan suositella tuota 60mg määrää , vaan 500-1000mg/vrk. Käypäs ostamassa apteekista c-vitskupurkki ja katso siitä.

On hyvin eri asia syödä suositeltu määrä , kuin määrä jolla vältetään puutosten aiheuttamat sairaudet!

onko sulla heittää suora nettilinkki, missä näin todetaan? (muu kuin pakkotoisto.com)

Pakko se on tähänkin postata lähinnä ton öljyn takia :)..

Musta se ei todellakaan ole ongelma että bodarit käyttää liikaa protskuu, vitamiinei ja öljyy.

Voi elämän pylly sentään!!! Ite en tiiä henk.koht ainuttakaan tapausta, en siis oo ees kuullu, että jollekin ois tullu vitamiineista tai hivenaineista ongelmia. A-vitamiinimyrkytyksen nyt kaikki tietääkin, ei varmana kukaan pakkotoistolainen syö joka päivä maksaa ja siihen päälle vielä vitamiinijauhetta jossa a-vitamiinia, monivitamiinia ja vielä kalanMAKSAöljyä.. Ja mitä sitten jos syö liikaa c-vitamiinia tai muita vesiliukoisia vitamiineja? ja e- ja d-vitamiinikaan ei tunnu missään, e-vitamiinillakin on tehty lääketieteessä vaikka millasia pitkäaikaisia kokeita ihan täysin eri luokan annoksilla kuin mitä bodarit popsii, esim Alzheimerin taudin hoidon tutkimisessa. Hivenaineistakaan ei ihan helpolla mitään ongelmia saa syntymään vaikka mammuttiannoksia söisikin, no rauta nyt on yks mistä voi tulla prob jos oikein paljon sitä syö, mutta harvassa valmisteessa sitä onkaan. Magnesiumilla voi saada jotkut melko helposti ripulin, esim ite saan magnesiumoksidista ripulin jos vuorokaudessa menee noin gramma.

Sitäpaitsi vitamiinien ja hivenaineiden hotkimisella on myös aina plasebovaikutus, ja jotkut aliarvioi sitä rankasti. Kyllä silläkin ON merkitystä, enemmän tai vähemmän.

Ketodieetillä öljyn käyttö on suurta, jopa yli 60E%, mutta ketodieetillä ei ollakkaan ympäri vuoden. Tai jotkut kyllä on, mutta runsasrasvaisia ruokavalioita jotka sisältävät lähes pelkästään vain hyviä rasvoja - öljyjä (rypsäriä), ei mun käsittääkseni ole tutkittu tarpeeksi jotta voisi haittoja suoraan osoittaa. Sitäpaitsi jos iso jannu syö 5000kcal, mikä ei edes ole mikään hirvittävä määrä isolle jannulle, tulee kahdesta desistä öljyy vain 1800kcal eli 36E%, eli ihan kohtuullinen määrä jos muuten ruokavalio on vähärasvainen.

Mun mielestä öljy on ehkä paras asia mistä pakkotoistossa on hypetetty vikan vuoden aikana. Se kun ei ole mikään bodareiden "juttu" vaan kansanterveydellinen "juttu". Jos rasvan E% nousee 40-50:n laskee kuitenkin hyvänkin öljyn vaikutukset kropassa tutkimusten mukaan, mutta kuten sanoin tuossa, niissä tutkimuksissa ainakaan mistä ite oon tietoinen, ei se rasvan E% oo tullu pelkästään / suurimmaksi osaksi hyvistä rasvoista (tietenkin tyydyttynyttäkin rasvaa tarvitaan 5-10E%, mutta suurempi määrä ei käsittääkseni ole hyödyllinen vaikka rasvan E% nousisikin jonnekin 50%:iin).

Tavalliselle tallaajalle esim. rypsäriin, kasviksiin ja lihaan painottuva ruokavalio on aivan perkeleen hyvä systeemi, pikkasen ehkä täysjyväviljaa kasvisten lisäksi hiilareiksi esim aamiaisella ois patentti, ja tokia vähän maitotuotteita ym sekaan... Bodari/muu voimaurheilija ei kovin paljon enemmän suhteessa hiilareita tartte kuin tallaaja, mutta on tietenkin eri tilanteita; jos haluaa bulkata jne...

Munuaiset jyllää terveillä eikä mun käsityksen mukaan proteiinin vähentäminen ehkäise (paljonkaan/yhtään) munuaissairausten (esim. nefropatia) syntymistä. Liiallisesta proteiinin käytöstä kuitenkin voi tulla paskalla mäihällä ongelmia enkä ite oo ikinä ollu mitenkään liiallisen proteiinin käytön kannalla. Eli esim 3-5g/kg. Ne jotka kuurittelevat tarvitsevat tietenkin tuon verran ja joka tapauksessa enemmän kuin 2g/kg. Yksi niistä öljyhypetyksen hyödyistä on ollutkin _minun_ mielestäni se että joiltakin on järjetön proteiininkäyttö vastaavasti pienentynyt.

onko sulla heittää suora nettilinkki, missä näin todetaan? (muu kuin pakkotoisto.com)

http://www.tohtori.fi/eviva/vita10.php3

Siis tässä todetaan _vähimmäismäärät_. Niissä purkeissa kyllä suositellaan 500-1000mg:aa mutta lääkefirmat heittää myös omaa löylyään. Ite suosittelen kyllä rankasti urheileville ja bodareille jotka treenaa kovaa, 500-2000mg /vrk. Ite syön jauheet ja ruuan c-vitamiinit yhteenlaskettuna vajaan 2g / vrk.

Jos tosiaan fyrkkaa löytyy niin mikäs siinä, kyllä sitä voi varman päälle pelätä. Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin, että mikäs on hinta suunnilleen noissa 500mg-1000mg pillereissä?

Twinlabin 1000 mg:n pilsuja sadan kipaleen purkki 15€. Eli 1 gramma päivässä alle 5 egee kuussa.

Originally posted by Andy
Twinlabin 1000 mg:n pilsuja sadan kipaleen purkki 15€. Eli 1 gramma päivässä alle 5 egee kuussa.

:eek: Onko todella noin halpaa? no perkele! pitänee harkita itekin! *menee nurkkaan häpeämään (osittain) turhaa vouhottamistaan* :kippis1:

En tarkkaan muista, olisinkohan maksanu jonkun 9-12 euroa noista viissatasista, joita oli purkissa 200kpl. voi olla et muistan väärin, en tiä...

nuqquun...

Edit. kato ammattimies ei koskaan lue viimeistä sivua ennen vastaamista... olihan siihen jo jotain suunta-antavia hintatietoja tullu..

Rocet: Mikäs helvetti semmon nen normaali ravinto ees on? Eri puolilla maailmaa syödään hyvin erillaista ruokaa eli syödäänkö esim japanissa väärin koska "perus ruoka" on erillaista kun täällä?

Tähän aiheeseen liittyen sellainen pointti, että kyllä monella menee suhteellisuudentaju näissä ruoka asioissa. Esim syödään niinku syödään ja sitten jossain vaiheessa tajutaan, että ruokahan vaikuttaa treeniin ja sitten hommataan proteiinijauhoa ja sittenhän onkin jo täydellinen ruokavalio. jep jep.. hyvällä tuurilla saadaan se proteiinipuoli kuntoon tuolla, mutta kokonaisuus edelleen vajaa. Tai sitten vastaavasti kuullaan että vitamiineista ja hivenaineista on apua ja aletaan syömään multitapsi ja 5 g c-vitamiinia päivässä.

Siis monet (varsinkin aloittelit) tuntuu kiinnittävän huomiota pelkästään yhteen osaan ruokavaliota ja helposti sitten sen puolesta mennään liiallisuuksiin. Aika usein tuntuu kokonaiskuva olevan hukassa. Todellisuudessa pelkästään syömällä monipuolisesti ja hyvin päästään pitkälle. Välttämättä niitä vitamiinilisiä ei tarvitse ollenkaan, eikä niillä oikein voi korvata huonoa ruokavaliota. Eihän ne lisät tietenkään pahaksi ole jos muistaa pitää edes jossain määrin kohtuuden, mutta ei niistä mitään valtavaa hyötyäkään ole. Vitamiineihin pitänee aika pitkälle se paikkansa, että niistä on vain silloin haittaa jos niitä saa liian vähän, mutta yli menevästä osuudesta ei juurikaan ole hyötyä. C-vitamiini voi olla jonkinlainen poikkeus, mutta itse en ole siitä kokenut saavani mitään hyötyä enkä ole jaksanut sitä syödä.

Siis jos haluaa kehittyä hyvin, niin ehdottomasti parempi on syödä hyvää perusruokaa ilman lisävitamiineja kuin huonoa ruokaa lisävitamiinien kanssa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
taannoin tossa ite laskeskelin saamani päivän energiani aika tarkkaakin ja tulos oli aika pöyristyttävä. Liian vähän rasvaa ja protskuja ja hiilareita suhteessa melkein saman verran ja kaloreita liian vähän.
Rasvahypetys tarttui ainakin meikäläiseen, mutta luulen, että rasvassa on vaan se perinpohjainen aivopesuefekti, joka meillä jokaisella on eli rasva on pahasta. Itse en vieläkään varmaan uskalla syödä tarpeeksi rasvaa. protskuja kyllä tuijotan tarkasti, mut huomaan et muita ravintoaineita ei tuu oikein huomioitua.

unohdetaan hetkeks ne protskujen imeytymisarvot ja keskitytään esim. rasvoihin ja vitskuihin ja oikeisiin hiilareihin...

Originally posted by Siima
... mutta luulen, että rasvassa on vaan se perinpohjainen aivopesuefekti, joka meillä jokaisella on eli rasva on pahasta.

Niin totta, niin totta! Lueskelin tuossa iltana eräänä vanhoja Fitness-lehtiäni (jepjep, olin oikein kestotilaaja joskus!) jostain 90-luvun loppupuolelta, ja joka mahdollisessa käänteessä niissä rummutettiin vähärasvaisuuden ja runsaiden hiilarien puolesta... :rolleyes:

Pari asiaa mihin C-vitamiinilla on vaikutusta. Kortisolin muodostus, mitä on tutkittu huippupainonnostajilla. Annoksella 3 g, joka on myös imeytymismaksimi. Helpottaa rasvojen käyttöä energiaksi.

Originally posted by Andy

Vielä halvemmaksi tulee hakea apteekista Leiraksen 500mg C-vitskuja 10.83€/200kpl purkki. Eli gramma päivässä tekee 3.25€/kk.

Originally posted by reiz
Vielä halvemmaksi tulee hakea apteekista Leiraksen 500mg C-vitskuja 10.83€/200kpl purkki. Eli gramma päivässä tekee 3.25€/kk.

Vitabalansin vita c 500mg 200kpl purkki ~8€. Halvin mitä oon löytäny.

Originally posted by Gillyanne
Niin totta, niin totta! Lueskelin tuossa iltana eräänä vanhoja Fitness-lehtiäni (jepjep, olin oikein kestotilaaja joskus!) jostain 90-luvun loppupuolelta, ja joka mahdollisessa käänteessä niissä rummutettiin vähärasvaisuuden ja runsaiden hiilarien puolesta... :rolleyes:

Niinpä. On mielenkiintoista nähdä mikä ruokavalio on paras/terveellinen kymmenen vuoden kuluttua. Tähän asti olen pitänyt kiinni hampurilais-pizza-olut-linjasta. Kyllä sekin vielä joku päivä julistetaan terveelliseksi. :)

Originally posted by Jesuiitta
Vitabalansin vita c 500mg 200kpl purkki ~8€. Halvin mitä oon löytäny.

Ostin tänään C-vitamiini jauhetta 500g purkin 11,50 egee..
Ja kun nappaa 1g/ päivä niin hintaa tulee 0,69 egeä kuussa. Halpaa sano....:thumbs:

Muistaakseni tuon c-vitamiinin pitäisi olla hitaasti imeytyvää. Muuten se ei ilmeisesti imeydy kovinkaan hyvällä hyötysuhteella. Ainakin cevi-tabs on tuollainen hitaasti imeytyvä ja sillä näyttää olevan hintaa 12.69 e 200 kpl purkilla (500mg)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom